Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

Ik vond t al rare poorten..

En herkende de werkplaats niet! Maar das dus bij sameay?
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Yup klopt :)

Die AE86 is trouwens een leuk hok :P
AX-kopen is verslavend.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by AlexanderB »

zijn zeker leuke hokken. :) Enneh.. Initial D :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Gisteren met een vriend de lampen aangesloten. Daar kroop nog veel tijd in gezien de binnenste en buitenste apart bedienbaar zijn. (puntstralers en breedstralers)
Image
AX-kopen is verslavend.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Bossie »

Ziet er niet uit Fenwick, die lampenbak staat veel beter op een rode AX. Ik zal de mijne wel even brengen, dan kun je ze daar opzetten.
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

Bossie wrote:Ziet er niet uit Fenwick, die lampenbak staat veel beter op een rode AX. Ik zal de mijne wel even brengen, dan kun je ze daar opzetten.
je vergist je.. hij hoort op een groene, dat zie je zo!
mijn motorkap ligt momenteel toch los, dus dat is nog makkelijker monteren ook
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Een rode ax hebben we hier ook nog hoor ;) Wat groen betreft zal ik als argument gebruiken dat ik er eerst zelf nog een beetje mee wil rijden!

Vanavond ff naar de schuur geweest en binnenin het 2e zekeringenkastje, onder de kap de luchtfilter, veerpootbrug, batterij etc terug netjes gemonteerd. Ik zag al dat ze te laag stonden, maar wilde toch al ff rijden. Ff een klein rondje gereden om ondertussen te gaan tanken, want dat was ook al van op vroemdag geleden. Daar beseft dat ik niet met de juiste sleutelbos aan het rijden was en het tankdopsleuteltje van de aftermarket tankdop niet bij me had en ik eigenlijk wellicht ook mn sleutels een beetje kwijt was gespeeld. (reed met reservesleutel van andere sleutelbos) Toen teruggereden, gans de schuur doorzocht naar de sleutels maar niet gevonden. Dus niet tanken, en niet kunnen verder testen. Naja, ik weet wel al dat er nog flink wat aan de stand van de lichten bijgeregeld zal moeten worden. Terstraks thuisgekomen, hier ook wat rondgezocht en ze uiteindelijk wel gevonden. Natuurlijk lagen ze netjes op hun plaats, grrr...
Morgen misschien teruggaan om eens te kijken of ik ze wat beter af kan stellen. Het lijkt er op dat het een precies werkje zal worden.

Tot zover de klusactiviteit van de dag :P
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

Sleutels liggen vaak op de plek waar je ze het minst verwacht, wat vaak dus de juiste plaats is...


Mag je overigns legaal met dit soort verlichting rijden?
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by AlexanderB »

Ja, mits juist bedraad (apart schakelbaar)

De breedstralers mogen aan ICM dimlicht of grootlicht bij slecht zicht (<200m)
De verstralers mogen aan ICM grootlicht als extra grootlicht.
Dus als het hoost van de regen, sneeuw, of mistig is, en er zijn geen tegenliggers, mag alles aan, tenminste, zo lees ik het.. :P
Enige wat ik niet vinden kan is hoe het dan zit met de breedstralers die in de bumper zitten, volgens mij mag je maar 1 setje van 2 breedstralers, en max 4x (incl grootlicht) grootlicht/verstralers..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Bossie »

Goh, ik wist niet dat jij zo op de hoogte bent van de Belgische wetgeving omtrent toegestane verlichting.
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by AlexanderB »

Europese regelgeving zover ik weet.. :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Bossie »

Er zit nogal verschil tussen de regels in NL en B (en andere lidstaten). Neem de verschillen tussen het mogen/moeten voeren van een mistachterlicht.
Nederland
Nooit bij regen! Verder bij een zicht van minder dan 50 meter bij dichte mist. Langs de meeste snelwegen in Nederland staan hectometerpaaltjes. Voor de academici onder ons, de hectometerpaaltjes staan om de 100 meter. Dus als je het volgende hectometerpaaltje niet kunt zien, mag je het mistachterlicht gerust voeren.

België
Alleen bij zicht van minder dan 100 meter bij dichte mist of sneeuw, en ook altijd verplicht bij hevige regen. In België staan op de snelwegen grote V’s geschilderd. De bijbehorende borden geven dan aan welke snelheid je moet aanhouden als de zichtbaarheid –die je kunt toetsen aan de V’s- afneemt. Een prima systeem.
Daarnaast is de rally auto van Fenwick een apart geval. De homologatie papieren geven aan welke wijzigingen aangebracht zijn en waar bij de jaarlijkse keuring rekening moet worden gehouden. Daarnaast hebben de regelementen van de klasse waarin hij rijdt waarschijnlijk ook regelgeving op toegestane verlichting. Dit kan ook per klasse weer verschillend zijn.
Last edited by Bossie on ThuDec13, 2012 3:57:50 PM, edited 1 time in total.
Image Image Image

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Wheelnut »

Naar mijn weten mag ook bij zware sneeuwval met een zicht minder dan 50 meter een mistachterlicht gevoerd worden.
Nooit bij regen inderdaad. Of bij perfect helder weer, zoals ik mensen heel vaak zie doen. (knopje vergeten, waarschijnlijk)

Die /\ tekens heb ik inderdaad zien staan, evenals die borden.
Het duurde alleen even voordat ik snapte dat er stond:
"Als je bij mist zoveel van die /\'s ziet, mag je zo snel rijden", en niet:
"Bij mist moet je zoveel /\'s afstand houden tot je voorligger"...
(Stomme Hollander met informatieverwerkingsstoornis, laat het beledigen van z'n intelligentie en rijvaardigheid beginnen! ;))
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Bossie »

Heb je het nu over NL of over B? De informatie heb ik overigens ergens van een site afgeplukt, daarom ook even gewijzigd in een quote.
Image Image Image

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Wheelnut »

Uhm, die /\ tekens die staan niet op Nederlands asfalt?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Wat Jan zegt klopt. Ik kan deze lampenbak in mijn zogenaamd 'geel boekje' laten opnemen, maar dan moet ik de lampenbak verplicht monteren telkens ik ga keuren. Dat ga ik niet doen :P
En België, Europese regelgeving & keuring in 1 zin klinken erg raar :lol:

En we zijn terug begonnen aan de voorbereidingen van onze spaghetti-avond :) Deze vindt plaats volgend jaar 23/02.
Hier is de affiche:
Image
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Afgelopen weekend hebben ze de ax opgemeten om de veren op maat te laten maken. Ik had de bordeaux GTI thuisgelaten en had de witte GTI opgehaald, omdat het tenslotte voor die is dat er andere veren gemaakt dienen te worden.

Ik had hem op de weegbrug gezet met de volgende resultaten:
840 totaal (15 liter in tank en reservewiel in de koffer aanwezig)
500 tot B-stijl
340 na B-stijl

Licht opt gat dus.

Daar eerst de asuitsnijding opgemeten op de grond en van de grond. Toen moest de veerpoot er uit om de veer deftig op te meten. Van zodra hij de veren zag die er vooraan inzaten zei hij dat deze niet geschikt waren om op te meten omdat het progressieve veren zijn. (niet allemaal gelijke spiralen, en een aantal spiralen voor comfort etc)
Gelukkig woon ik niet ver van Samaey Motorsport, dus ik kon snel mijn andere GTI gaan halen, dewelke nog volledig origineel staat. Die hebben we ook opgemeten en daarvan hebben we vervolgens de veerpoot uitgehaald en gedemonteerd om de veren op te meten.

Dit was ondertussen een goeie kans om eens te kijken in welke staat alles nog was van mijn bordeaux GTI. Zowel de schokdempers, de poot zelf als het toplager etc waren nog in hele goeie staat en dat was een aangename verassing :) Het blijft een enorm fijne ax om te hebben.

Image
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

en fijn dat er op deze wijze goed naar de AX gekeken wordt!

ik vind je witte GTI nog wel zwaar trouwens..
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Yup, maar dat hij zo zwaar is wist ik eigenlijk al van controles tijdens rally's.

Qua gewicht heb ik er nochtans vrij veel uitgehaald. (motorkapisolatie, schutbordisolatie beide kanten, alle bittumen op de vloer, isolatie onder vloertapijt, wat bekledingszooi etc) Het enige dat nog voor gewicht zorgt qua interieur zijn het vloertapijt en de deurpanelen. En de kooi natuurlijk.
Ik denk dat je al echt een alu onderblok + 3gaats moet rijden om aan een echt laag gewicht te komen. Ik denk dat maar weinig gekooide axjes binnen de club onder de 800kg komen.
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

dat verbaasd me inderdaad!

ik heb ooit 'cupje' op de weegbrug gehad (weegbrug voor wegen lading aanhangers) en die zat toen op ±700kg, incluus kooi..
(ph1 carb, alu blok, volledig leeg, devil-kooi)
dus had verwacht dat je daar redelijk bij in de buurt zou moeten kunnen komen!
Image

Post Reply