Dank voor jullie opmerkingen en meedenken, ik ga er dit weekend weer mee aan de slag !
Ik vond het inderdaad al vreemd dat (wat ik dacht dat de starterkrans was) een 'kaal' vlakje had want wat gebeurt er als dat net recht voor de startmoter zou staan ! (om maar niet over ongewenste kraakgeluiden tijdens starten te spreken)-- vroeg me dus ook af of er een 'magnetische tand' zou hebben horen te zitten Nu weet ik dus beter en denk ik toch echt helemaal van die BDP sensor die ik gekregen heb, is gewoon niet goed. Nog even dit : de motor slaat niet aan ! (en loopt dus niet) het gaat over de Magneti Marelli ECU (HDZ TU1M blok) 1995
Knipperend motorlampje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: Knipperend motorlampje
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
Mja, klinkt inderdaad als BDP, kan vast nog wat anders zijn, maar BDP zou ik ff voor gaan kijken idd, misschien ff op de sloop een paar eruit schroeven en ff vragen of je ze mag omruilen oid.
ikke ook signature
De gekregen BDP sensor omgeruild en haast tot m'n verbazing : hij doet het weer, ik had dus een kapotte BDP sensor gekregen (en na zoeken en doormeten was mijn conclusie ook dat het niet aan de bedrading lag) zucht van verlichting
(blijft verder wel dat het vreemd is dat het ECU resetten bij mij alleen ging door de accu (en gelijk maar een hele nacht) los te koppelen (stekker ECU los maken en / of uitlees draden 20 sec doorverbinden, had bij mij geen effekt), zal eens gaan uit testen of een half uurtje accu losmaken bv ook werkt)
(blijft verder wel dat het vreemd is dat het ECU resetten bij mij alleen ging door de accu (en gelijk maar een hele nacht) los te koppelen (stekker ECU los maken en / of uitlees draden 20 sec doorverbinden, had bij mij geen effekt), zal eens gaan uit testen of een half uurtje accu losmaken bv ook werkt)
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
-
- AX super weirdo
Niet die stekker doorverbinden he, dat doet niks.. Gewoon hetzelf als het uitlezen zelf, waar je 3 seconden ofzo contact maakt met de aarde om te activeren, maar dan langer.. Weet niet zeker of t met of zonder de accu dr af, danwel met of zonder contact was, want ik heb die manier nooit geprobeerd.. n uurtje de accu of de ecu stekker dr af was genoeg.. (De ecustekker losmaken doet hetzelfde als accu losmaken, maar dat kost een bepaalde hoeveelheid tijd om zo de ecu te resetten, via het uitleescontact zou het vrijwel meteen moeten werken, 20-30 sec..)xantharel wrote:of uitlees draden 20 sec doorverbinden
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter