Yess. Voor het eerst sinds tijden is er weer eens iets aan de hand met mijn ax; ze start niet
Reden om te klussen dus
Met de sleutel in het contact doen de koplampen het wel, de benzinepomp doet het ook.
De radio doet het niet
Als ik wil starten dan gaat de startmotor niet draaien,
Het enige wat gebeurt is dat de centrale deurvergrendeling achter elkaar open dicht open dicht open dicht enzovoorts tot ik de sleutel er uit haal
Iemand een hint of idee waar te beginnen of hoe ik dingen kan uitsluiten? Aanduwen of dingen doormeten?
Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas
Moderators: vtspower, webmasters
Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Re: Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas
Is er ergens een zekering of iets dergelijks doorgebrand?
Het klinkt een beetje of de stuurstroom van je contactslot massa maakt via je CV...
Wat gebeurt er als je de centrale vergrendeling onklaar maakt? (als dat überhaupt mogelijk is zonder het dashboard te demonteren)
Het klinkt een beetje of de stuurstroom van je contactslot massa maakt via je CV...
Wat gebeurt er als je de centrale vergrendeling onklaar maakt? (als dat überhaupt mogelijk is zonder het dashboard te demonteren)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas
De centrale vergrendelingsmodule (of beter: het hele CV systeem) krijgt continu 12V via zekering F4. Deze loopt niet via het contactslot.
Als je het contact op 'A' zet, welke lampjes gaan er dan allemaal branden op 't dash?
En gaat dan meteen al de CV raar doen?
Ik heb het vermoeden dat het centrale aardpunt van 't dashboard los is geraakt.
Die aarde kan op twee manieren bevestigd zijn:
- via een schroef-oog (aan een dikke zwarte draad) aan het chassis (massa-punt M11 in het plaatje dat je op Facebook hebt gepost), welke zich schuin onder de zekeringkast, achter het vloerkleed, een stukje vóór de voetsteun zit;
- of met een stekker in een centraal massa-blok dat onder de stuurkolom is gemonteerd. (staat niet aangegeven op je facebook-plaatje).
Als je het contact op 'A' zet, welke lampjes gaan er dan allemaal branden op 't dash?
En gaat dan meteen al de CV raar doen?
Ik heb het vermoeden dat het centrale aardpunt van 't dashboard los is geraakt.
Die aarde kan op twee manieren bevestigd zijn:
- via een schroef-oog (aan een dikke zwarte draad) aan het chassis (massa-punt M11 in het plaatje dat je op Facebook hebt gepost), welke zich schuin onder de zekeringkast, achter het vloerkleed, een stukje vóór de voetsteun zit;
- of met een stekker in een centraal massa-blok dat onder de stuurkolom is gemonteerd. (staat niet aangegeven op je facebook-plaatje).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: Start niet (volle accu) Deurvergrendeling dwaas
geen kapotte zekeringen te vinden.
met de zekering van de cv eruit wilde ie nog niet starten.
aanduwen werkte ook niet.
raar verhaal
maar ... ik heb net met VAndriessen een nieuwe accu gehaald (meteen eentje met wat meer ampere) en nu doet ie het weer
deurvergrendeling en radio doen nog steeds raar, dus ik neem jullie tips evengoed ter harte
van 't weekend aan de klus met de aarde
tnx mensen
met de zekering van de cv eruit wilde ie nog niet starten.
aanduwen werkte ook niet.
raar verhaal
maar ... ik heb net met VAndriessen een nieuwe accu gehaald (meteen eentje met wat meer ampere) en nu doet ie het weer
deurvergrendeling en radio doen nog steeds raar, dus ik neem jullie tips evengoed ter harte
van 't weekend aan de klus met de aarde
tnx mensen
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen