Ik zie vaak een ax 1.4 TGS te koop staan?
Waar staat dat voor? en TGE?
Dank

Moderators: Rock's, webmasters
Citroën beweert zelf inderdaad dat het geen afkortingen zijn. Uit, ik dacht een Citroën krantje, heb ik wel eens op kunnen maken dat het de meest gestelde vraag was bij Citroën Contact toen ze net gestart waren.AlexanderB wrote:Er is geloof ik geen officiële verklaring, maar het patroon is wel duidelijk.
Ja en nee... in de basis is een TRS een Scandinavische AX (en volgens mij geld dit ook voor de BX) en heeft in de regel stoelverwarming. Echter de Nederlandse variant met skirst is eigenlijk een buitenbeentje en kennen we ook alleen maar in Nederland als oude generatie (sowieso is die 14 TRS een apart ding want in de rest van de wereld is het gewoon een 5 deurs GT maar aangezien er voor 5 deurs hatchbacks in Nederland geen markt was (en is) hebben ze het zo gedaan. De skirts zijn wel af fabriek en ook de hele auto is in Aulnay geassembleerd (in tegenstelling tot de AX PLAISIR waarbij de dealer de skirts mocht gaan plakken (maar die uitvoering is ook weer een verhaal apart)) maar ik ga toch nog eens navragen of iemand kan vertellen of dit in Nederland of Frankrijk bepaald is). De nieuwe generatie TRS die we op Nederlands kenteken kennen is zo'n Scandinavische. Volgens de papieren nooit voor de Nederlandse markt bedoelt maar waarschijnlijk door een tekort hier en een overschot daar toch hier beland. Deze AX 11 TRS (AX 11 TGE op kenteken) uitvoeringen zijn dan dus ook uitgerust met stoelverwarming en verlichting die niet uit te zetten is.AlexanderB wrote:TRS --> zelfde als TGS, maar dan met een sportievere versnellingsbak, zoals de GT.