Remy aka Remco (AX 1.1 First '94 GT look)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Gisteren heb ik een tijdelijke bumper gekregen van Kakelbont (hartelijk bedankt) en ik heb een paar Hella mistlampen gekocht :) :) :)

Dus ik ga binnenkort echt beginnen met mijn mistlampen project. Ik ga mijn best doen om het eindresultaat er ongeveer zo uit te laten zien.

Image

Het is de mistlamp die achteraan op de foto staat. Een duiderlijke foto zal ik vanmiddag nog maken.

Image

Maar zoals belooft, zal ik jullie met foto's up-to-date te houden.
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Het is wel erg origineel Remy!!
Ben zeer benieuwd naar he eindresultaat.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Vanavond ben ik begonnen met de demontage van de voorbumper, montage van tijdelijke bumper en montage mistlampen.

Mijn bumper zat gelukkig niet erg vast geroest (de boutjes dan). Er was er maar 1 die moeilijk deed, maar met WD40 kom je een heel eind ;)

Image

Het monteren van de tijdelijke bumper was binnen 10 min gedaan. Al met al een klusje van 30 minuten in totaal denk ik.

Maar nu gaan we door voor het echte werk. De bumper wordt onderhanden genomen voor de montage van de mistlampen. Hieronder volgen een paar foto's van het geheel.

Image

Image

En voor de liefhebbers hier nog even mijn mistlampen van dichtbij

Image

Dit weekend ga ik verder met klussen, meer info volgt uiteraard
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

lol, zo maakt me oude bumper toch weer kilometers :)
Last edited by Kakelbont on FriSep10, 2004 10:41:46 AM, edited 1 time in total.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Ik ben vanavond weer druk bezig geweest en heb nu mijn mistlampen in de bumper gemonteerd zitten. Ze staan ook nog op de zelfde manier afgesteld (ja het kan een milimetertje schelen) En ik ben bezig geweest om mijn aan/uit schakelaar in te bouwen.

Eerst even een paar foto's voor het idee :D

Image
met behulp van geboorde gaatjes is het makkelijk om met de decoupeerzaag een gat te zaten. Natuurlijk iets kleiner dan de mistlamp zodat je later het gat kan vergroten op de juiste plekken.

Image
Aan de achterkant van de bumper zitten een paar mooie randjes waar de bevestigingsbeugeltjes prima op vast gezet kunnen worden :D

Image
Natuurlijk zorg ik ervoor dat ik later het kapje open kan maken voor het vervangen van de lampen.

Image

Image

Zo is het tussenresultaat, de twee mistlampen zitten in de bumper en staan gelijk afgesteld (meten is weten). Morgen ga ik met behulp van plamuur en glasvezelmatjes de gaten opvullen tussen de lampen en de bumper. Zodat het geheel er netjes uit komt te zien.

Ik heb eens zitten verzinnen waar ik mijn schakelaar netjes in mijn interieur zou kunnen plaatsen zonder dat dit extreem opvalt of er lelijk uitziet. Na enig denkwerk kwam ik tot de conclusie dat mijn asbakje (die al 1,5 jaar niet gebruikt is) best een goeie optie is voor een bescheiden schakelaartje. Groot voordeel hiervan is dat de asbak te demonteren is. Dit maakt het monteren van de schakelaar gemakkelijk en de stroomdraden zijn zo ook makkelijk te bereiken. Om een lang verhaal kort te maken, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

Image

Zoals beloofd de volgende update komt eraan.
Last edited by Remy on SatSep11, 2004 12:11:55 AM, edited 1 time in total.
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik heb onder andere een schakelaar naast de versnellingspoook geplaatst... In het middenconsole.... Zou ook een optie geweest kunnen zijn!

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Dat had ook een optie geweest ja. Maar zo naast mijn alarmlichten schakelaar, vind ik het denk ik zo mooier staan. :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

remy ik vind dat je goed bezig bent :)

mooie lampjes, netjes erin gezet.. en dan ook nog een nette schakelaar! het moet niet gekker worden :lol:
Image

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Ik sta zelf ook te popelen om weer verder te mogen en het eindresultaat komt met de dag dichterbij :D :D :D Laat mij dan maar een beetje "Pietje Precies" zijn, maar alle verbouwingen aan mijn auto moeten netjes gebeuren :) :) :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Je had em ook links van je schakelaar voor je mistlamp achter kunnen plaatsen zoals ik hem geplaatst heb, maar dan was het mooier geweest om een echte mistlamp schakelaar te pakken, vind deze wel netjes staan zo in de asbak, al dank ik dat het aardig kl*te is geweest om het passend te krijgen, nogal hard materiaal denk ik zo.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Hard materiaal ja... Lijkt me ook..

Vind trouwens de officiele plek van die schakelaar maar slecht.. Links, boven je zekeringen kastje... Ik zie nooit of de schakelaar aan is of niet...

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

de schakelaar is 1.2x2.6 mm dus voorzichtig met een boormachine een paar gaten door het plastic heen boren als begin. Daarna heb ik met de decoupeerzaag heel voorzichtig de 2.6 mm uitzaagd. De afwerking heb ik met behulp van mijn dremel gedaan.

Het materiaal is vrij dik en stevig inderdaad, maar als je een beetje beheerst te werk gaat is het goed te doen. :)

En inderdaad, schakelaar voor mistlicht achter en achterruitverwarming kan ik niet zien als ik achter het stuur zit.
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Zozo, ik ben effe een paar dagen niet @ forum en meteen heeft die Remco weer groots nieuws :wink:
Ziet er netjes uit m8 :!: :!: Keep on goin'
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

remy is BACK :lol:

nou nog foto's met AXCLUB platen !
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Das waar ook :shock: :shock: :shock:

Joost heb jij die 2 kentekenplaten met AXClub erop nog ergens in het stof op zolder liggen ???

Het is dat je er over begint, maar anders was ik het glad vergeten. :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Vandaag ben ik ook weer bezig geweest met het project. En hier volgt de update:

Ik ben vandaag volop bezig geweest met het plamuren van mijn bumper om de boel weer mooi en strak te krijgen. Als eerste heb ik gebruik gemaakt van glasvezel matjes om zo een mooie vloeiende lijn om de mistlichten te krijgen. Aangezien de lampen niet rechthoekig zijn leek mij dit het mooiste staan.

Image

Image

Image



Om de polyester zooi de tijd te geven om uit te harden, ben hierna begonnen met de het inbouwen van de schakelaar in de auto en het aansluiten van de stroomdraden. Uiteindelijk ziet de ingebouwde schakelaar er alsvolgt uit.

Image

Image

Het relais voor de mistlampen heb ik in mijn motor compartiment geplaatst, hier was nog plaats vrij voor een 2 relais, dus leek het mij netjes staan om hem hier te plaatsen.

Image



Nadat ook dit klusje geklaard was ben ik weer verder gegaan met mijn voorbumper. De glasvezelmatjes lagen er vrij strak bij, maar flink schuren is noodzakelijk.

Image

Uiteindelijk heb ik de mistlampen helemaal rondom voorzien van plamuur, zodat het er netjes afgewerkt uit komt te zien. Om de toko glad te krijgen heb ik gebruik gemaakt van: glasvezelmatjes --> schuren --> plamuren --> schuren --> plamuren --> schuren --> plamuren en schuren.

Image

Image

Omdat het hele karweitje makkelijker ging dan ik in eerste instantie gedacht had, heb ik mijn voorbumper in zijn geheel lichtjes opgeschuurd en in de kunststof primer gezet, vandaar de mist op de foto.

Image

Morgen hoop ik jullie van een duidelijker plaatje te kunnen voorzien. Tot zover de update van vandaag.


Nog te doen:

-bumper zwartspuiten 2 of 3 lagen
-vernislaag over bumper 2 lagen
-mistlichten monteren op bumper en bekabeling aansluiten op relais.
-bumper monteren onder AX.
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Okay mensen mijn mistlampen zitten in de bumper. De bumper is zwart gespoten en voorzien van een vernislaagje en ik heb wat leuks met mijn racegaas gedaan.

De FOTO'S !!!!

Image

Image

Image

Image

Omdat ik nu toch zo leuk bezig was, heb ik de bumper maar weer gelijk terug onder mijn AX gemonteerd. En ik moet zeggen, dit ziet er retegaaf uit. Persoonlijk ben ik zeer tevreden met het resultaat. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Image

Image

Ik hoor nog wel van jullie :D :D :D
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ziet er gaaf uit remy!! netjes gedaan!
Alleen op de 1e foto zie ik dat je te vroeg gestopt bent met schuren! Maja t resultaat is netjes!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Gaaf gedaan man! Hmm, wist niet dat jij 300paarden onder je kap had? 8)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

super cool!!


echt dit ziet er zwaar profi uit op die foto's!
dat schuren is idd een beetje jammer, maar als jij al die 300pk van je WRC uitvoering gebruikt dan zie je dat toch niet meer :lol:
Image

Locked