Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
Re: Johannus - AX GTI 1.4
Ze verschillen geloof ik Bosch/Marelli...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI 1.4
Maar ik denk toch niet dat het de temp. sensor is...
Het maakt namelijk niet uit bij koud of warm, wat wel uitmaakt is bij of ie net gelopen heeft of niet.
Dat kan dus door een lekkende injector komen die bij net gelopen nog niet de tijd heeft gehad om genoeg door te lekken om hem te verzuipen, en bij een langere tussenperiode wel.
Daarom heb ik de injectoren maar eens ultrasoon gereinigd:






Helaas bij het verwijderen 1 injector gesloopt:

(daarom lagen er ook 5 in het mandje, in de AX zit er nu eentje uit een saxo 1.4 MPI. Iets andere injector, maar in principe zelfde idee.
Volgens een tabel van Bosch heeft deze een flow rate van 154 cc/min. terwijl die in de AX zaten een flow rate hebben van 155 cc/min.
Heeft het nu geholpen? weet ik niet
Hij lijkt nu iedere keer goed te starten en niet meer te verzuipen, maar dat weet ik over een paar dagen pas echt natuurlijk. Er kwam wel veel vuil uit de injectoren.
Het maakt namelijk niet uit bij koud of warm, wat wel uitmaakt is bij of ie net gelopen heeft of niet.
Dat kan dus door een lekkende injector komen die bij net gelopen nog niet de tijd heeft gehad om genoeg door te lekken om hem te verzuipen, en bij een langere tussenperiode wel.
Daarom heb ik de injectoren maar eens ultrasoon gereinigd:
Helaas bij het verwijderen 1 injector gesloopt:
(daarom lagen er ook 5 in het mandje, in de AX zit er nu eentje uit een saxo 1.4 MPI. Iets andere injector, maar in principe zelfde idee.
Volgens een tabel van Bosch heeft deze een flow rate van 154 cc/min. terwijl die in de AX zaten een flow rate hebben van 155 cc/min.
Heeft het nu geholpen? weet ik niet

-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI 1.4
Trouwens ook even een testrun gedaan met Dynolicious:

Dit was met 2 emmers gereedschap en wat andere belading in de kofferbak, nog met de standaard ECU en voor het reinigen van de injectoren.
Met Group N verwacht ik de 100 te kunnen halen net voor het schakelen naar de 3 (ivm hogere toerenbegrenzer) en dan zou er wel wat van de 0-100 tijd af kunnen denk ik
Dit was met 2 emmers gereedschap en wat andere belading in de kofferbak, nog met de standaard ECU en voor het reinigen van de injectoren.
Met Group N verwacht ik de 100 te kunnen halen net voor het schakelen naar de 3 (ivm hogere toerenbegrenzer) en dan zou er wel wat van de 0-100 tijd af kunnen denk ik
Re: Johannus - AX GTI 1.4
dat schakelen kost bij mij idd ook teveel tijd 
maar mooi grafiekje! heeft het goed gedaan, bij mij helaas te vaak storing.. tips?

maar mooi grafiekje! heeft het goed gedaan, bij mij helaas te vaak storing.. tips?

-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI 1.4
Bij mij ook niet altijd goede runs hoor, maar als je je telefoon goed vast zet in een houder lukt het vaak wel.
Schakelen gaat al een stuk sneller met die short shift adapter die ik nu op de AX heb zitten, maar kost nog steeds relatief veel tijd ja...
Schakelen gaat al een stuk sneller met die short shift adapter die ik nu op de AX heb zitten, maar kost nog steeds relatief veel tijd ja...
Re: Johannus - AX GTI 1.4
Doe eerst even een burnoutje om de voorbanden op te warmen (klein beetje is goed genoeg, niet dat de hele straat blauw staat)Johannus wrote: Met Group N verwacht ik de 100 te kunnen halen net voor het schakelen naar de 3 (ivm hogere toerenbegrenzer) en dan zou er wel wat van de 0-100 tijd af kunnen denk ik
8,5 is zeker te halen met een standaard 1.4 GTI

Altijd meer PK's dan jou!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI 1.4
De hele straat moet niet zo'n probleem zijn, doe mijn 0-100 metingen doorgaans niet in een woonwijkBas_S wrote:Doe eerst even een burnoutje om de voorbanden op te warmen (klein beetje is goed genoeg, niet dat de hele straat blauw staat)
8,5 is zeker te halen met een standaard 1.4 GTI

Maar das wel een goed idee, zal volgende week nog eens een run proberen.
Gisteren overigens ook nog even zo'n flesje in de tank gemikt als after-treatment:
Vanochtend startte de AX gewoon in 1 keer goed


-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
8.5 is de fabrieksopgave, die moet toch wel haalbaar zijn (zonder troep achterin)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
Waar lees jij die 8.5 fabrieksopgave? Fabrieksopgave is voor zo ver ik weet 9.0. En daar geraak je idd onder. Met mn 1e GTI ooit geprobeerd met zware 15 duim wielen onder, en toen haalde ik 8.9 sec. Met de 13tjes is hij sneller.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
Hm, dan heb ik dat ergens gelezen waar t niet klopte.. (ik heb onthouden: 8.5 voor de gti, 10.8 voor de 75pk GT, 13.8 voor de 1.1i maargoed, als dat niet klopt, dan zal ik t wel verkeerd onthouden hebben..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
op autoweek.nl staan ze allemaal wel geloof ik.. 9.0 als snelste bij de GTI.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
In ieder geval zou het aanlopen nu een stuk minder moeten zijn:


Oude dempers:

Nieuwe dempers:


Oude dempers:
Nieuwe dempers:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91


waarom heb jij je nog niet aangemeld voor Malmedy en Vroemdag?
je auto is er klaar voor!

-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
De auto wel ja... nu ik nogq01z wrote:![]()
![]()
waarom heb jij je nog niet aangemeld voor Malmedy en Vroemdag?
je auto is er klaar voor!

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
Al doende leert men, toch? 
Vroemdag is ideaal om mee te beginnen gezien het tempo tijdens de eerste 2 sessies niet hoog ligt. Malmedy gaat trouwens niet door
;

Vroemdag is ideaal om mee te beginnen gezien het tempo tijdens de eerste 2 sessies niet hoog ligt. Malmedy gaat trouwens niet door

AX-kopen is verslavend.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
Klinkt toch wel erg leuk, de vroemdag. Ga er nog even over nadenken, maar hou het zeker in mijn achterhoofd.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX GTI Group N '91
Vanochtend wilde de AX weer eens niet starten 
Gefrustreerd als ik was heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar niks...
Nu leek hij ook niet aan te slaan, dus ik dacht niet meteen aan verzuipen, al rook ik wel benzine.
Je kunt wel raden waarom ik benzine rook als je onderstaande foto ziet:

Dat is dus geen water...
De speeltuin tegenover ons huis heeft per vandaag dus 2 emmers zand minder in de zandbak, maar ik zie het niet zo zitten om dit terug te storten

Wat is nu het probleem? De slang is los gekomen van het buisje waar de benzineleiding de motorruimte binnen komt. Bij de 1.4 zat hier geloof ik een klik systeem of iets van slangklemmen op, maar bij de 1.1 was dit kennelijk niet nodig. Deze heb ik niet vervangen en wellicht dat omdat dit systeem op 3.0 bar werkt tegen de 1.0 bar van een 1.1, heeft deze slang al een tijdje lichtjes gelekt. Dit zou mede de stank en het verbruik kunnen verklaren?
Anyway, nu is ie dus los geschoten en ik ga hem vervangen voor een nieuwe iets langere slang met een slangklem erop, dan zou het als het goed is wel moeten blijven zitten allemaal...

Gefrustreerd als ik was heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar niks...
Nu leek hij ook niet aan te slaan, dus ik dacht niet meteen aan verzuipen, al rook ik wel benzine.
Je kunt wel raden waarom ik benzine rook als je onderstaande foto ziet:
Dat is dus geen water...

De speeltuin tegenover ons huis heeft per vandaag dus 2 emmers zand minder in de zandbak, maar ik zie het niet zo zitten om dit terug te storten

Wat is nu het probleem? De slang is los gekomen van het buisje waar de benzineleiding de motorruimte binnen komt. Bij de 1.4 zat hier geloof ik een klik systeem of iets van slangklemmen op, maar bij de 1.1 was dit kennelijk niet nodig. Deze heb ik niet vervangen en wellicht dat omdat dit systeem op 3.0 bar werkt tegen de 1.0 bar van een 1.1, heeft deze slang al een tijdje lichtjes gelekt. Dit zou mede de stank en het verbruik kunnen verklaren?
Anyway, nu is ie dus los geschoten en ik ga hem vervangen voor een nieuwe iets langere slang met een slangklem erop, dan zou het als het goed is wel moeten blijven zitten allemaal...