Voor de voorkant is een nog relatief goedkoop truukje om hem strakker te laten sturen. (wellicht wel niet VAS goedgekeurd denk ik) Ik zal het later nog eens doorsturen. Ik moet het ook nog eens bekijken hoe ik het zelf kan doen

Moderator: webmasters
Hoi, erg moelijk is het niet, (alhoewel ik in dit filmpje wel in de fout ga). Je loopt voor de wedstrijd het terrein af om een inschatting te kunnen maken, en de poortjes zijn natuurlijk genummerd, en gekleurd (rood moet op je rechterkant houden, groen links). En dan sturen sturen sturen naturlijkHolländer wrote:Best wel vet en inderdaad lastiger dan het lijkt volgens mij!
doen ze dit ook wel eens met een Citroën 2CV? lijkt me grappig om te zien hoe ver die overhelt! (gezien de AX al behoorlijk hangt!)
AlexanderB wrote:Als dat die nokkenas van Jelle(Sticky'91) (en daarvoor van mij) was, die heeft juist bovenin veel vermogen, onderin valt het allemaal n beetje tegen.. Komt uit een circuitblok..
Dit klinkt als een goed planAlexanderB wrote:Gewoon boven de 3000 toeren houden, en flink doortrekken in de toeren..
Hoi, ik heb nog helemaal niets gedaan aan de motor. Mijn idee is, net omdat ie een verstelbare pulley heeft, dat het ene 280° nokkenas is. Voorts denk ik dat het een GT- carb-kop is, want er is een mechanische brandstofpomp gemonteerd. De carburator is een enkele Solex dubbeltraps Carb. De ontsteking lijkt me volledig mechanisch? Er is ook een spagetti gemonteerd, en een gevaarlijke ogende uitlaatlijn (ik denk group N) ... in de komende weken- maanden zal ik vast nog duizend vragen stellenAlexanderB wrote:Dat zou bijna 95-100 kmh moeten zijn (afhankelijk van v'bak), en anders moet je je sleutelen aan je toerenbegrenzing (7500+ moet prima kunnen met die kop) (die begrenzing kan je dr volgens mij wel verbouwen bij die verdelerkapjetser) hoe heb je die nokkenas pasgemaakt trouwens? of andersom, hoe heb je die carb op de GTI kop gekregen?