Zo deed ik het altijd:
Colafles of conische koker of whatever je gebruikt goed invetten, aandrijfas rechtop (dus verticaal) vastzetten op een werkbank of iets dergelijks, zodat alleen het gedeelte waar de ashoes overheen moet boven de werkbank uitsteekt. Dan colafles over het uitstekende deel van de as zetten, en met twee man ONTZETTEND HARD die ashoes naar beneden sjorren. Dat lukt dan milimeter voor milimeter.
Zorg er trouwens voor dat je de ashoes binnenste buiten hebt geklapt vóórdat je 'm over die fles schuift! Dan begin je namelijk met het brede gedeelte. Nadat je de ashoes met veel moeite, gevloek, gewring en geouwehoer eindelijk over de as hebt, klap je 'm weer terug.
Nog een tip:
Vóórdat je de ashoes vastzet, zoveel mogelijk lucht eruit knijpen en de tiewraps/klemmetjes vastzetten met de as in een volledig ingestuurde positie. Als je de ashoes vastzet terwijl je as recht staat heb je kans dat 'ie binnen een paar weken weer lek is, omdat 'ie dan teveel gaat wringen als je stuurt (had ik ook, kun je 4 weken later wéér een hoes staan te vervangen...).
Trouwens, wat die naafmoer betreft: je velgen hebben toch een naafgat? Auto op de grond, in de versnelling laten, wringijzer gebruiken in plaats van je ratel, en rammen maar. Schuif er eventueel een buis ofzo overheen, zodat je veel kracht kan zetten.
Van tevoren met een kleine, platte schroevendraaier zoveel mogelijk die moer uit de borging tikken helpt ook.
Oh, en overigens:
Wat ontzettend gaaf! Gefeliciteerd met de 1.4! Hij klinkt lekker op dat filmpje. En mooie blauwe luchtfilterbuis. Toch zéker weer 5PK extra met al dat blauw, of niet?
