Bedoel dus, je pakt dat laatste ontbrekende hoekje van je AX spiegel, zaagt die zo dat het mooi past bij de saxo spiegel, verlijmt het, plamuurd het of als er gaten zijn dus met polytroep dichtsmeren en dan netjes schuren en spuitenWheelnut wrote:Ik denk dat het een stuk lelijker wordt als ik met "poly" bezig ga. Wat dat dan ook zijn mag...
Wheelnut Citroënloos Renault Clio 1.4 Mexx aut. '97
Moderator: webmasters
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
AX 11TRE 1988
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Die saxo spiegel, goed idee. moet ik ook is proberen misschien
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Wat is "polytroep"?Terminal wrote:met polytroep dichtsmeren
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Volgens mij heb ik polytroep nog liggen. Had een klein gaatje in de bumper. Bij de Halfords gehaald en volgen mij heeft een bouwmarkt t ook. Ben bezig met me huis aan t opruimen dus zal m vanzelf weer tegenkomen
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Polyester.Wheelnut wrote:Wat is "polytroep"?Terminal wrote:met polytroep dichtsmeren
Of was je cynisch?
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Zijn van die glasweefsel matjes, polyester heet dat En dan heb je nog Polyfill dat is plamuur met van die vezels erin..., is om alles dicht te maken wat te groot is voor normaal plamuur.
Oftewel, polytroep
Oftewel, polytroep
AX 11TRE 1988
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
... Noem het dan gewoon glasvezel, man!
Nee, als ik daarmee ga beginnen, dan wordt het een enorm rotzooitje.
Ik ben al blij dat die spiegeltjes er fatsoenlijk op gegaan zijn!
Nee, als ik daarmee ga beginnen, dan wordt het een enorm rotzooitje.
Ik ben al blij dat die spiegeltjes er fatsoenlijk op gegaan zijn!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
agree, beter zou houden. met glasvezel werken is een vak appart hoor!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Zou t ook zo laten. Denk alleen dat t niet mooier zal worden als je dat gaat bewerken met polytroep/glasvezel. Zelf ooit iets geprobeerd met hars (Kabel lassen) Dat werd te warm Hars is mooi geworden maar kunstof was krom
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Leuk gedaan!
En leuk gevonden.
Kleurstelling sluit ook goed aan bij je AX!
En leuk gevonden.
Kleurstelling sluit ook goed aan bij je AX!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Op de spiegeltjes valt het niet zo op, maar de grille is duidelijk te rood uitgevallen.
Dat de neus een tikkie paarser is dan de rest van de auto helpt ook niet...
Dat de neus een tikkie paarser is dan de rest van de auto helpt ook niet...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Saxo spiegeltje
Ziet er kei strak uit! Misschien ga ik je wel na apen
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Okee, van JBo een leuk elektrisch puzzeltje gekocht:
Elektrieke raampjes, Centrale vergrendeling, en kabelboompjes.
Zelf heb ik nog iets anders leuks gekocht (witte doosje), maar wat dat is zeg ik nog lekker niet!
Eerst maar deurpanelen losgehaald:
Wat heb ik nou in me deur hangen? Da's nieuw voor me. Aan de andere kant zit dit bakje niet.
Na veel gek*t en gevloek de deursloten uit de deur weten te halen, motorretjes erop geklikt (zagen er heel "one model fits everywhere" uit).
De draadboompjes trekken was ook blaren-op-de-vingertoppen-van-het-pielen werk.
Nu de draadbomen er in zitten, heb ik een probleempje:
Dit geval:
Moet hier ergens:
Maar waar heb ik nog niet door. Enige ideeën?
Dan heb ik nog dit onbestemde draadboompje over:
Het doorvoertje suggereert dat deze op de kofferklep moet, maar daar heb ik die bruin-blauwe-met-het-stekkertje-dat-op-de-CV-motor-past al heen getrokken. En ik weet 100% zeker dat dat inderdaad het CV boompje is.
Voor de elektrieke ramen kloppen de stekkers weer niet...
Dus wat heb ik in drie uur ploeteren voor mekaar gefixt?
-Deurpanelen gedemonteerd
-CV draadboompjes getrokken
-CV motortjes (of "actuatoren", als je dat liever hebt) in de deuren geplaatst
-Deursloten weer op z'n plek.
Da's eigenlijk niet zo heel indrukwekkend, als je het zo opschrijft...
Maarja, morgen maar weer verder pielen, en hopen dat Jorrit tegen die tijd het schemaatje van de ramen opgestuurd heeft...
Elektrieke raampjes, Centrale vergrendeling, en kabelboompjes.
Zelf heb ik nog iets anders leuks gekocht (witte doosje), maar wat dat is zeg ik nog lekker niet!
Eerst maar deurpanelen losgehaald:
Wat heb ik nou in me deur hangen? Da's nieuw voor me. Aan de andere kant zit dit bakje niet.
Na veel gek*t en gevloek de deursloten uit de deur weten te halen, motorretjes erop geklikt (zagen er heel "one model fits everywhere" uit).
De draadboompjes trekken was ook blaren-op-de-vingertoppen-van-het-pielen werk.
Nu de draadbomen er in zitten, heb ik een probleempje:
Dit geval:
Moet hier ergens:
Maar waar heb ik nog niet door. Enige ideeën?
Dan heb ik nog dit onbestemde draadboompje over:
Het doorvoertje suggereert dat deze op de kofferklep moet, maar daar heb ik die bruin-blauwe-met-het-stekkertje-dat-op-de-CV-motor-past al heen getrokken. En ik weet 100% zeker dat dat inderdaad het CV boompje is.
Voor de elektrieke ramen kloppen de stekkers weer niet...
Dus wat heb ik in drie uur ploeteren voor mekaar gefixt?
-Deurpanelen gedemonteerd
-CV draadboompjes getrokken
-CV motortjes (of "actuatoren", als je dat liever hebt) in de deuren geplaatst
-Deursloten weer op z'n plek.
Da's eigenlijk niet zo heel indrukwekkend, als je het zo opschrijft...
Maarja, morgen maar weer verder pielen, en hopen dat Jorrit tegen die tijd het schemaatje van de ramen opgestuurd heeft...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Je wie is wie ziet er leuk uit, het is nogal een gepriegel hoor dat inbouwen. Die laatste kabelboom is voor de achterklep. Ik had een nog kalere First dan jij nu hebt, dus zonder wisser achter. Ik had dus een originele kabelboom geregeld die was voorbereid voor een wisser achter en dus ook cv.
Die blauw bruine lange kabel had ik dus voor mezelf in gedachte om aan de achterklep kabelboom te hangen. (dus achter de linkerkachterlicht komt dat samen). Ik zie dat jij die blauw/bruine kabel al helemaal hebt doorgetrokken naar je achterklep (hij is er tenslotte lang genoeg voor). Als die connector past op de achterklep servo, dan is dat verder geen probleem.
Dan de positie van de achterklep servo, dat is voor mij moeilijk om precies uit te leggen aangezien ik het een tijd geleden alleen uitgebouwd heb en nooit ingebouwd. Je zou de positie aardig kunnen bepalen door op 2 dingen te letten; De positie van het blind slot t.o.v. de achterklepservo. En dat ijzeren "draadje/staafje", deze komt enerzijds aan het daadwerkelijke slotmechanisme onderaan de klep en anderszijds op het servomechanisme.
Ik hoop dat je er iets verder mee kunt. Maar als ik het goed begrijp ben je met de deuren nu helemaal klaar?
Die blauw bruine lange kabel had ik dus voor mezelf in gedachte om aan de achterklep kabelboom te hangen. (dus achter de linkerkachterlicht komt dat samen). Ik zie dat jij die blauw/bruine kabel al helemaal hebt doorgetrokken naar je achterklep (hij is er tenslotte lang genoeg voor). Als die connector past op de achterklep servo, dan is dat verder geen probleem.
Dan de positie van de achterklep servo, dat is voor mij moeilijk om precies uit te leggen aangezien ik het een tijd geleden alleen uitgebouwd heb en nooit ingebouwd. Je zou de positie aardig kunnen bepalen door op 2 dingen te letten; De positie van het blind slot t.o.v. de achterklepservo. En dat ijzeren "draadje/staafje", deze komt enerzijds aan het daadwerkelijke slotmechanisme onderaan de klep en anderszijds op het servomechanisme.
Ik hoop dat je er iets verder mee kunt. Maar als ik het goed begrijp ben je met de deuren nu helemaal klaar?
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Nope. De raammechanismes moeten er nog in. Maar dat doe ik pas als ik weet hoe ik die aan moet sluiten. Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik moet beginnen.
Oh, ik denk dat ik snap hoe die servo geplaatst moet worden.
In de "open" stand drukt het palletje van dat blinde slot dat witte stuk op de servo naar beneden, zodat de klep open gaat?
Daar kan ik wel wat mee. Zit zo'n servo normaal gesproken aan dat plaatje van de ruitenwisser vast?
*Edit*
Ik zie nou pas die vervormde stoep in m'n zijraampje! Trippy man!
Oh, ik denk dat ik snap hoe die servo geplaatst moet worden.
In de "open" stand drukt het palletje van dat blinde slot dat witte stuk op de servo naar beneden, zodat de klep open gaat?
Daar kan ik wel wat mee. Zit zo'n servo normaal gesproken aan dat plaatje van de ruitenwisser vast?
*Edit*
Ik zie nou pas die vervormde stoep in m'n zijraampje! Trippy man!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Okee, ben vanmiddag weer eventjes verder gegaan.
(Ben ivm het pleurisweer van vandaag pas om half vijf begonnen ofzo, toen m'n auto in de schaduw stond.)
Ah! Gevonden waar het servootje moet!
Verrek! Dat slotstangetje is korter! (Klopt ook wel, stangetje zit aan de servo vast, en niet de slotcilinder. Scheelt dus een centimeter...)
Was even vogelen welke van de twee geleverde stangetjes ik dus moest hebben, en die staat dus niet op de foto...
Kijk! Helemaal mooi! Stekkertje wat ik dacht dat de goede was, was dus in spiegelbeeld.
Even stekkertje omgesoldeerd van het "extra" kabelboompje af, en voila!
Beetje k*tten hier:
(Geen flauw idee waar die kabeltjes van zijn, maar ze waren lekker dik, er stond constante spanning op,
en ik kon er makkelijk bij, dus vastmaken die handel!)
En een heleboel gek*t hier:
Ja, ik weet dat de module aan de "verkeerde" kant zit tov hoe hij origineel ingebouwd zit, maar ik
heb Jorrit's advies opgevolgd en de module vastgetaped (lekker beun weer...) waar ik het meeste ruimte had.
En ziedaar! Open:
En dicht:
Ikke trouwens zijn lekker stronteigenwijs. Incognito centrale vergrendeling:
Ik vond het gewoon apart om de niet-blinde slotcilinder er in te laten zitten, al werkt hij niet meer.
Ik heb alleen het palletje aan de binnenkant verwisseld (moest toch zowiezo los), zodat ik wel gewoon m'n kofferbak open kan maken...
(Ben ivm het pleurisweer van vandaag pas om half vijf begonnen ofzo, toen m'n auto in de schaduw stond.)
Ah! Gevonden waar het servootje moet!
Verrek! Dat slotstangetje is korter! (Klopt ook wel, stangetje zit aan de servo vast, en niet de slotcilinder. Scheelt dus een centimeter...)
Was even vogelen welke van de twee geleverde stangetjes ik dus moest hebben, en die staat dus niet op de foto...
Kijk! Helemaal mooi! Stekkertje wat ik dacht dat de goede was, was dus in spiegelbeeld.
Even stekkertje omgesoldeerd van het "extra" kabelboompje af, en voila!
Beetje k*tten hier:
(Geen flauw idee waar die kabeltjes van zijn, maar ze waren lekker dik, er stond constante spanning op,
en ik kon er makkelijk bij, dus vastmaken die handel!)
En een heleboel gek*t hier:
Ja, ik weet dat de module aan de "verkeerde" kant zit tov hoe hij origineel ingebouwd zit, maar ik
heb Jorrit's advies opgevolgd en de module vastgetaped (lekker beun weer...) waar ik het meeste ruimte had.
En ziedaar! Open:
En dicht:
Ikke trouwens zijn lekker stronteigenwijs. Incognito centrale vergrendeling:
Ik vond het gewoon apart om de niet-blinde slotcilinder er in te laten zitten, al werkt hij niet meer.
Ik heb alleen het palletje aan de binnenkant verwisseld (moest toch zowiezo los), zodat ik wel gewoon m'n kofferbak open kan maken...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Goed bezig
Hier ga je ENORM veel plezier van hebben!!!
Heb het vlak na aanschaf van mijn AX ook zelf ingebouwd bij mij, vloeken dat ik mijn vingers openhaalde, balen dat het net niet paste...
Maar het dagelijkse genot van CV en Elektrische ramen is zoveel groter! Iedere dag kan ik daar nog blij mee zijn
Maareh, wat zijn die witte doosjes? (hap hap )
Hier ga je ENORM veel plezier van hebben!!!
Heb het vlak na aanschaf van mijn AX ook zelf ingebouwd bij mij, vloeken dat ik mijn vingers openhaalde, balen dat het net niet paste...
Maar het dagelijkse genot van CV en Elektrische ramen is zoveel groter! Iedere dag kan ik daar nog blij mee zijn
Maareh, wat zijn die witte doosjes? (hap hap )
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Tis maar één wit doosje... En daar zit een vogel in...
Ik weet trouwens niet hoe CV op m'n kofferklep me gaat bevallen.
Ik moet nu m'n deuren openen om in m'n kofferbak te komen.
Beetje onpraktisch bij de supermarkt... (= kofferbak open, tassen in kofferbak, kofferbak weer op slot)
Al was het bij m'n vorige auto nog vreemder. Daar kon je alleen de kofferbak openmaken met een hendeltje op de B-stijl van het bestuurdersportier...
(zat ergens bij de slotvanger in de buurt)
Ik weet trouwens niet hoe CV op m'n kofferklep me gaat bevallen.
Ik moet nu m'n deuren openen om in m'n kofferbak te komen.
Beetje onpraktisch bij de supermarkt... (= kofferbak open, tassen in kofferbak, kofferbak weer op slot)
Al was het bij m'n vorige auto nog vreemder. Daar kon je alleen de kofferbak openmaken met een hendeltje op de B-stijl van het bestuurdersportier...
(zat ergens bij de slotvanger in de buurt)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Niet toevallig een blauwe papegaai?
Tip voor CV voor de achterklep: regel een afstandsbediening
Hoeft geen origineel Citroën te zijn, standaard vellemankitje kun je er zo op aansluiten.
Tip voor CV voor de achterklep: regel een afstandsbediening
Hoeft geen origineel Citroën te zijn, standaard vellemankitje kun je er zo op aansluiten.
Re: Anton Keuter aka Wheelnut 1.1i FI GTnie Accessoirepuzze
Ziet er goed uit! Ben blij dat het gelukt is.
Afstandsbediening is leuk, maar kun je altijd later ook nog doen.
Grt jorrit
Afstandsbediening is leuk, maar kun je altijd later ook nog doen.
Grt jorrit
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs