Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Goed bezig! En 'n witte AX met zwarte bumpers en deurlijsten blijft toch echt een perfecte combinatie!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Dankje! probeer inderdaad te zorgen dat hij voor 1 september weer de weg op kan Daarna weer volle bak aan de studie he...Bossie wrote:Je hebt het tempo er lekker in zitten. Succes met deze mooie werken
Gelukkig tot nog toe niet, alleen 1 ochtend een bui gehad, maar toen heb ik binnen kunnen werken aan losse onderdelen e.d.Losroyos wrote:Idd een goed tempe en alles ziet er uitstekend uit. Lekker uitgebreid en overzichtelijk geen half werk netjes.
Geen last gehad nog van de regen?
Verder hoop ik dat het zo blijft, dan kan ik lekker meters maken. Volgende stap is om de motorruimte helemaal wit, dus schoon en roestvrij (alleen wat kleine oppervlakteroest) te maken
Ik blijf het qua uiterlijk ook super vinden echt blij dat ik destijds die zwarte skirts op de witte AX gemonteerd hebCeristimo wrote:Goed bezig! En 'n witte AX met zwarte bumpers en deurlijsten blijft toch echt een perfecte combinatie!
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Lekker bezig hier!
Lachen om zo buiten te klussen
En indd, zo'n witte Ax ziet er goed uit met zwarte bumpers, en nu wordt ie nog eens snel ook
Succes!
Lachen om zo buiten te klussen
En indd, zo'n witte Ax ziet er goed uit met zwarte bumpers, en nu wordt ie nog eens snel ook
Succes!
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Leuk he, hoe ze die draagarmen hebben weggestopt. Heb je wel de ringen die tussen carrosserie en moer zaten bewaard? Die zijn echt nodig (heb gezien hoe de mijne al vervormd waren, moet er niet aan denken dat dit met het blik zelf gebeurt, dat scheurt geheid).
AX 1.1i Volcane Rood
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Joop bewaakt mijn achter-as Dat mag ook wel na alle moeite die we moesten doen om de remleidingen netjes los te krijgen...
Joop bewaakt ook mijn motorruimte Dat hoefde helemaal niet, maar dat vond ie gewoon leuk
Achter-as klaar om gemonteerd te worden...
Even nog de handremkabel vervangen.
4-gaats, BLIJ MEE!
Mooier laag, ook blij mee! GTI velgen, minder blij mee/erg wennen, ga toch op zoek naar rallye steelies!
Erg vies...
Bijna schoon
Al een heel stuk schoner!
Iets met dat de motorsteun wel eens vervangen mocht worden....
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Buiten klussen is met dit weer inderdaad helemaal geen straf! en ik heb lekker alle ruimte! Helemaal goedSvaan wrote:Lekker bezig hier!
Lachen om zo buiten te klussen
En indd, zo'n witte AX ziet er goed uit met zwarte bumpers, en nu wordt ie nog eens snel ook
Succes!
Dat geloof ik graag! Daar komen best wel wat krachten op staan denk ik. Ringen zijn goed bewaard dus dat gaat helemaal goedkomenLaurent wrote:Leuk he, hoe ze die draagarmen hebben weggestopt. Heb je wel de ringen die tussen carrosserie en moer zaten bewaard? Die zijn echt nodig (heb gezien hoe de mijne al vervormd waren, moet er niet aan denken dat dit met het blik zelf gebeurt, dat scheurt geheid).
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Vandaag was het tijd om wat aan het uiterlijk van het een en ander te doen:
Kleppendeksel, kleppendekselpakking en distrubutieriemkapje mochten wel even omgewisseld worden tussen beide blokken:
Oud en nieuw bij elkaar, verschil duidelijk zichtbaar mag ik hopen
Vieze olie in de 1.1
De 1.4 is wel een stukje schoner
Eindresultaat: 1.4 met mooi Citroën logo en een goed distributieriemkapje
Schoon en vies
Helemaal schoon
Ook hier alles schoon genoeg om verder te gaan naar de volgende stap: anti-roest behandeling
Laatste stap van vandaag, bumperlip opnieuw vastzetten en bumper klaarmaken voor hermontage
Kleppendeksel, kleppendekselpakking en distrubutieriemkapje mochten wel even omgewisseld worden tussen beide blokken:
Oud en nieuw bij elkaar, verschil duidelijk zichtbaar mag ik hopen
Vieze olie in de 1.1
De 1.4 is wel een stukje schoner
Eindresultaat: 1.4 met mooi Citroën logo en een goed distributieriemkapje
Schoon en vies
Helemaal schoon
Ook hier alles schoon genoeg om verder te gaan naar de volgende stap: anti-roest behandeling
Laatste stap van vandaag, bumperlip opnieuw vastzetten en bumper klaarmaken voor hermontage
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Lekker bezig hoor! Ziet er heel mooi uit. Gr. JD
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Wow, die ziet er weer strak uit onder de kap!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Bijna welSvaan wrote:Wow, die ziet er weer strak uit onder de kap!
Had alleen nog een kleine anti-roest behandeling nodig zodat ie weer 21 jaar verder kan
Voor
Na
Voor
Na
En ook de bumpersteunen zijn weer mooi EWT wit
Toen hebben we de bak van het blok gescheiden...
... voor koppeling inspectie.
Volgens mij kan deze nog prima een tijdje mee
Sfeerbeeld: lekker doorgewerkt tot zonsondergang...
...en daarna
Op het blok hebben we verder nog de dynamo met riem vervangen omdat mijn AX in januari een 'nieuw' gereviseerde dynamo gekregen had.
Verder het blok al een heel eind goed schoongemaakt, en de bak zit er weer terug op, dus het blok kan er volgende week in
Verder heb ik nog de volgende vragen:
- Zijn de radiateur van een 1.1 en 1.4 gelijk? (volgens mij wel)
- Zijn de uitlaatspruitstukken, downpipe en einddempers van een 1.1 en 1.4 gelijk? (volgens mij ook)
- Heeft iemand de schema's van de motorkabelboom van een 1.4 MPI, met bosch Mp3.1?
Ben in het bijzonder op zoek naar de pinout van de ronde kabelboom connector.
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Goed bezig, ziet er gaaf uit als alles weer helemaal strak wit is! laguna lip zal ook niet misstaan trouwens.
Alles of niks
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Radiateur van een 1.1 is kleiner (en voor een mpi te klein).
De downpipe is te kort (1.1 is lager) en de eindemper is te klein, de middenpijp is gek genoeg weer hetzelfde kwa diameter bij een type 2.
De downpipe is te kort (1.1 is lager) en de eindemper is te klein, de middenpijp is gek genoeg weer hetzelfde kwa diameter bij een type 2.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Raar, want ik heb ze beide langs elkaar gehad (radiateurs) en ze lijken precies even groot. Zelfde verhaal met de einddempers en de spruitstukken trouwens.Drake wrote:Radiateur van een 1.1 is kleiner (en voor een mpi te klein).
De downpipe is te kort (1.1 is lager) en de eindemper is te klein, de middenpijp is gek genoeg weer hetzelfde kwa diameter bij een type 2.
De downpipe zie ik inderdaad wel duidelijk verschil.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Ok nice!
Verder is het vandaag veel te heet om te klussen en vanmiddag feestje, ideaal dus om even iets kleins tussendoor te doen:
Verder is het vandaag veel te heet om te klussen en vanmiddag feestje, ideaal dus om even iets kleins tussendoor te doen:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Wil wel is weten of dat helpt!!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
lol, gewoon.. *geen* roest achter de koplampen.. auto altijd binnen gestaan?
radiator van een MPI zou iets dikker moeten zijn, overigens reed ik met een 1.1 radiator rond, werkte ook nog net, maar dan alleen met een koudere 82 graden thermostaat, anders stond de fan continu aan om het ding op 100-105 graden te houden, na thermostaat-wissel bleef ie netjes 90-95 graden en sloeg de fan alleen nog maar aan bij langdurig filerijden in de zon, 1 minuut harder dan 50 rijden en de temperatuur was weer netjes 95..
lekker filter aan t schoonmaken?
radiator van een MPI zou iets dikker moeten zijn, overigens reed ik met een 1.1 radiator rond, werkte ook nog net, maar dan alleen met een koudere 82 graden thermostaat, anders stond de fan continu aan om het ding op 100-105 graden te houden, na thermostaat-wissel bleef ie netjes 90-95 graden en sloeg de fan alleen nog maar aan bij langdurig filerijden in de zon, 1 minuut harder dan 50 rijden en de temperatuur was weer netjes 95..
lekker filter aan t schoonmaken?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Weet niet of het helpt in termen van performance ofzo, maar het schoonmaken ansich werkt wel echt goed.Fruit wrote:Wil wel is weten of dat helpt!!
Eerst kon ik er niet doorheenkijken als ik hem tegen de zon in hield en nu wel weer
Auto is inderdaad altijd al zo goed onderhouden geweest, was hiervoor van een Citroën monteur (mijn oom) en daarvoor weet ik eigenlijk niet, heeft toch wel gewoon buiten gestaan, maar eigenlijk nergens echt roest. Achter koplampen, kofferbak, dorpels: allemaal keihard!AlexanderB wrote:lol, gewoon.. *geen* roest achter de koplampen.. auto altijd binnen gestaan?
radiator van een MPI zou iets dikker moeten zijn, overigens reed ik met een 1.1 radiator rond, werkte ook nog net, maar dan alleen met een koudere 82 graden thermostaat, anders stond de fan continu aan om het ding op 100-105 graden te houden, na thermostaat-wissel bleef ie netjes 90-95 graden en sloeg de fan alleen nog maar aan bij langdurig filerijden in de zon, 1 minuut harder dan 50 rijden en de temperatuur was weer netjes 95..
lekker filter aan t schoonmaken?
Daarom wil ik hem nu ook zo goed behandelen, zodat ik er zeker van ben dat ie nog jaren mee kan
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Zo is snel gegaan hier, ff niet online kenne komen en hoppa tis al bijna af