Dat klinkt haalbaar, erreg bedankt voor deze info!!!Bossie wrote:JPG-slalom-racing wrote: Je kunt de bestaande pomp in de tank aanpassen. De elektrische pomp zit met een klein stukje slang bevestigd aan de bovenkant van het pomphuis. Dit verwijder je en vervang je door een langer stuk slang die qua lengte hetzelfde is als de pomp met slangetje en ook het filter dat onderaan zit. Ik geloof dat ik het zelfs wat langer gehouden heb en het uiteinde schuin heb afgesneden. Werkt al jaren uitstekend in mijn naar carb omgebouwde GT.
JPG: AX "slalomspecial" +'biemer' vervangauto
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4 nu met nieuwe - vage - fototjes
Hoi, gisteren wat van het gele monster gestript: skirts, en rolkooi. hier enkele (wazige) fototjes... geeft wel een aparte sfeer, zo wat wazig
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: JPG-slalom-racing AX1.4
Ik bedoelde de vloerplaten van de rolkooi.JPG-slalom-racing wrote:bedoel jij ook deze ? :citrofenwick wrote:Als je nog een hoop detailfoto's etc nodig hebt van de Citroën sport livery, moet je maar roepen.
Ja, die bedoel ik! Ik zal eerstdaags eens kijken wat ik nog heb. Ik heb er namelijk ook plannen mee.
voor het dashbord weet ik het nog niet. Ik heb Ph1 GT(? )tellers (onderste afbeelding van de link in AlexanderB) ter beschikking, maar ik denk niet dat dat in een PhII in te bouwen valt... We zullen nog wel zien wat we er van makenAls je de cup-motor met een phase 2 dashboard wilt gebruiken, zal je redelijk wat elektriek moeten aanpassen. Tenzij je een phase 2 carburator-kabelboom kan vinden. Die zou direct moeten passen.
Het phase 2 dashboard heeft een ronde stekker.
Persoonlijk zou ik het type 2 dashboard verwijderen, en er het type 1 dashboard van de cup-racer in zetten incl kabelboom. Als het nog wat heel is tenminste.
Een dashboard verwijderen is niet zo moeilijk. Bij een type 1 is het iets moelijker.
Je spaart er ook alweer wat gewicht mee uit.
De gele heeft een racetankje, en die kunnen we omwille van de reglementeringen voorlopig niet gebruiken. Nu ik er aan denk, ik heb nog een extra tank bij de gele gehad, heb ik nog niet eens bekijken. Anders : erg bedankt voor de tip, Ik zal het Bossie vragen moest ik het nodig hebbenOver de injectie-benzinetank. Bossie heeft hier ervaring mee. Of zet gewoon de tank over uit de gele? Zo extreem veel werk is dat niet hoor.
Altijd welkom, ik moet zelf ook een kwartiertje banen om aan de werkplaats te komen Foto's zullen zeker volgen. En nog véééééle vragenSucces met de ombouw. Jammer dat je zo ver woont. Anders kwam ik graag eens kijken.
Hier weet ik even niet wat je bedoelt, om even te situeren : Autoslalom wordt op verharde "gezuiverde" weg gereden, drempels e.d. mogen er niet zijn. Misschien snap ik in m'n onwetendheid gewoon niet wat je wil zeggen, dat is erg goed mogelijkPs, zorg voor goeie vloerplaten etc. Veiligheid eerst.
Zoiets:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... C54308.jpg
Ik neem aan dat je dit boekje wel kent?:
http://issuu.com/atenza/docs/8_vas-regl ... e=magazine
Goed lezen voor je begint met opbouwen
Wordt deze trouwens in div1 of 2 opgebouwd?
AX-kopen is verslavend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4
Hoi,citrofenwick wrote:Ja, die bedoel ik! Ik zal eerstdaags eens kijken wat ik nog heb. Ik heb er namelijk ook plannen mee.
...Ik bedoelde de vloerplaten van de rolkooi.
Zoiets:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... C54308.jpg
Ik neem aan dat je dit boekje wel kent?:
http://issuu.com/atenza/docs/8_vas-regl ... e=magazine
Goed lezen voor je begint met opbouwen
Wordt deze trouwens in div1 of 2 opgebouwd?
met die kleuren kan je natuurlijk wel wat, onderstaande vond ik persoonlijk ook wel een mooie:
met het dashbord weet ik echt het nog niet, misschien dat ik gewoon nog een externe toerenteller installeer?
...
En nu weet ik wat je bedoelt met die vloerplaten. Inderdaad, dat wordt een secuur werkje, want die worden absoluut deftig ingebouwd. Ik wil geen hommeles met de reglementering, of met de veiligheid. Wij willen een divisie twee maken, in divisie één moet je de zetels e.d. laten zitten, vind ik al te gek. Voor een motor (of ook rijkunst) die divisie drie aankan, daar zijn we nog niet aan toe...
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hoera, nieuwe aanwinst!!!
Zo net nog een AXje gaan halen die de basis wordt voor het nieuwe raceautotoje, op een klein deukje na volledig ok carrosserie ! ! Hiep hoi!!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Wil je die niet ruilen tegen een rode? ik zoek nog een goede roestvrije koets in wit..
(niet heel serieus halen/brengen-kosten om ze om te ruilen kost meer dan n pot witte verf en n roller )
(niet heel serieus halen/brengen-kosten om ze om te ruilen kost meer dan n pot witte verf en n roller )
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
hopsa nog is een fototje van de blauwe in actie. dit is neef Gilles die aan het stuur zit. Let op hoe diep die in de veren gaat, en de blauwe staat op standaardhoogte!!!
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
ai das wel flink! dan komen de wielen aan de andere kant wel bijna los
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Deze is ook aan de achterkant nog origineel?
Dat is wel behoorlijk extreem.
Dat is wel behoorlijk extreem.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
uit de categorie "vol in de bumpstops"... zou je niet eens wat hardere veren monteren? minder bodyroll is ook directer sturen he..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Je hebt helemaal gelijk, enkel is de reglementering erg streng in de originele klasse waar de blauwe in rijdt. Met het nieuwe project zitten we in een andere klasse, waar meer mogelijkheden zijn...AlexanderB wrote:uit de categorie "vol in de bumpstops"... zou je niet eens wat hardere veren monteren? minder bodyroll is ook directer sturen he..
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Er valt genoeg aan te passen zonder dat ze het zien hoor. Andere veertjes die niet veel verlagen en stugger zijn in het zwart spuiten, een GT stabistang (valt niet op) en een GT-achteras. Zou al een pak beter moeten zijn hoor
Wel toegeven. Bodyroll-pics zijn de max
Wel toegeven. Bodyroll-pics zijn de max
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Voor uw striping:
Hier staan enkele pics:
http://s131.photobucket.com/albums/p307 ... ?start=all
En als je zoekt op Christine Driano, vind je ook wel wat:
https://www.google.be/search?q=michelle ... 80&bih=896
Dit is trouwens ook errrg gaaf:
http://media.axclub.nl/pers/persfotos/A ... 281%29.JPG
Hier staan enkele pics:
http://s131.photobucket.com/albums/p307 ... ?start=all
En als je zoekt op Christine Driano, vind je ook wel wat:
https://www.google.be/search?q=michelle ... 80&bih=896
Dit is trouwens ook errrg gaaf:
http://media.axclub.nl/pers/persfotos/A ... 281%29.JPG
AX-kopen is verslavend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Gisteren wat aan de witte aan het werken geweest : zeteltjes eruit, matjes, isolatie, gordels.... We hebben weinig roest gevonden: in de opstaande rand waar de achterbank op ligt, en natuurlijk achter de koplampen ook. We grappig dat je nu zomaar een achterwieltje van de grond kan heffen . We hebben beslist om geen tijd te verliezen met onderdelen te koop te zetten, we zitten immers op een geleende plaats in een garage, en willen die niet bomvol leggen. Alles ligt nu in een pollox, en gaat weg van zodra we alle sloopwerk hebben gedaan.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Natuurlijk zitten we in volle seizoen met de slalom, dus de blauwe heeft ook aandacht nodig. Gisteren heb ik eerst vier (4!) uur zitten kloojen met de electriciteit van de autoambulance. Elk lampje, elk contactpunt, elk houdertje moest geschuurd, een nieuwe stekker erop, en dan waar ooit de kabelboom was doorgesneden, opnieuw gemaakt (de draadjes zaten gewoon in elkaar gewonden met een zuinig stukje tape errond ).
De blauwe heeft dus nog minder aandacht gekregen als ik hoopte, maar : versnellingsbakolie bijgevuld (bij het wisselen van de koppeling heeft men de keerringen aan de aandrijfassen niet vervangen, die loopt dus steeds langzaam leeg ), motorolie en filter vervangen, en dan ook maar de uitlaat terug goed aan de collector bevestigd (1: de collector zat niet vast aan het blok , 2: omdat de schroefdraad aan de collector was afgebroken, had men ze vervangen door boutjes van M6 (zes!) ), dus collector gedemonteerd, geboord voor M8 boutjes, collector deftig aangeschroefd, en dan de pijp met M8 vastgebout. Nu maakt de wagen veel minder lawaai, en hij loopt stukken beter.
Soms zeggen ze mij dat ik per se alles zelf wil doen, maar heb veel werk om de zaken over te doen...
Ook heb ik gemerkt dat er aan de versnellingsbak al een aantal bouten los zitten, omdat men de schroefdraad beschadigde, Grr.
De plannen voor de nieuwe krijgen vorm, die hoop ik met een minimum investering rond te krijgen, maar wel veel werk:
- bijlassen van naden in interieur en subframe (bedankt: Citrofenwick ! voor de tips aldaar),
- monteren van de Devil rolkooi (die wordt gebout , dus hier ook plaatsjes voor lassen)
- antiroest : de klassieke gaatjes achter de koplampen, de naad tussen vloer en de opstaande rand van de achterbank, een plekje in de koffer
- monteren van GTI onderstel
- monteren van draaarm en veerpoot bruggen
- inbouw van de GT carb motor,
- montage van een sportstoel en gordel
- dashbord : 3 externe metertjes op het dashbord , noodstopschakelaar, 2 grote waarschuwingslampen
- monteren van een sportstuur (en hier moet ik de klok nog verlengen)
- carrosserie : slecht herstelde deuk overdoen, uitslijpen naar ronde wielkasten achter
- monteren van een skirtensetje, met bumpers ph 1, dus ook achterklep te vervangen naar ph1
- kleurtje: ik hoop op zoiets :
...
De blauwe heeft dus nog minder aandacht gekregen als ik hoopte, maar : versnellingsbakolie bijgevuld (bij het wisselen van de koppeling heeft men de keerringen aan de aandrijfassen niet vervangen, die loopt dus steeds langzaam leeg ), motorolie en filter vervangen, en dan ook maar de uitlaat terug goed aan de collector bevestigd (1: de collector zat niet vast aan het blok , 2: omdat de schroefdraad aan de collector was afgebroken, had men ze vervangen door boutjes van M6 (zes!) ), dus collector gedemonteerd, geboord voor M8 boutjes, collector deftig aangeschroefd, en dan de pijp met M8 vastgebout. Nu maakt de wagen veel minder lawaai, en hij loopt stukken beter.
Soms zeggen ze mij dat ik per se alles zelf wil doen, maar heb veel werk om de zaken over te doen...
Ook heb ik gemerkt dat er aan de versnellingsbak al een aantal bouten los zitten, omdat men de schroefdraad beschadigde, Grr.
De plannen voor de nieuwe krijgen vorm, die hoop ik met een minimum investering rond te krijgen, maar wel veel werk:
- bijlassen van naden in interieur en subframe (bedankt: Citrofenwick ! voor de tips aldaar),
- monteren van de Devil rolkooi (die wordt gebout , dus hier ook plaatsjes voor lassen)
- antiroest : de klassieke gaatjes achter de koplampen, de naad tussen vloer en de opstaande rand van de achterbank, een plekje in de koffer
- monteren van GTI onderstel
- monteren van draaarm en veerpoot bruggen
- inbouw van de GT carb motor,
- montage van een sportstoel en gordel
- dashbord : 3 externe metertjes op het dashbord , noodstopschakelaar, 2 grote waarschuwingslampen
- monteren van een sportstuur (en hier moet ik de klok nog verlengen)
- carrosserie : slecht herstelde deuk overdoen, uitslijpen naar ronde wielkasten achter
- monteren van een skirtensetje, met bumpers ph 1, dus ook achterklep te vervangen naar ph1
- kleurtje: ik hoop op zoiets :
...
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
wauw... wat een geweldige Livery!
en die bumper.. die mis ik die komt bij MCRACING weg (Meyns, zuidfrankrijk).. heb ik ook ooit gehad! voegde daadwerkelijk topsnelheid toe aan de wagen..
ken je al iemand die de bestickering kan doen? of moet ik me nog voorstellen
en die bumper.. die mis ik die komt bij MCRACING weg (Meyns, zuidfrankrijk).. heb ik ook ooit gehad! voegde daadwerkelijk topsnelheid toe aan de wagen..
ken je al iemand die de bestickering kan doen? of moet ik me nog voorstellen
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Om eerlijk te zijn hebben we nog geen moment aan bestickering gedacht Idee was om deze rechtstreeks op de wagen te spuiten, en onze sponsors maar om stickers met gesloten achtergrond te vragen.q01z wrote:ken je al iemand die de bestickering kan doen? of moet ik me nog voorstellen
Wat denk je, zo'n stickerset(je) in deze livery, wat komt dat?
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
dan zou ik het even moeten uitwerken, danpas kan ik zien hoeveel folie ik nodig zou hebben..
spuiten is wel goedkoper en de skirts/bumpers kan ik waarschijnlijk niet plakken (niet glad genoeg)
spuiten is wel goedkoper en de skirts/bumpers kan ik waarschijnlijk niet plakken (niet glad genoeg)
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Hiep hoi, de blauwe deed het goed, gisteren, tweede plaats in de klasse!
weer een vrijblijvend vraagje : heeft iemand ervaring met harde bussen (is dat nylon?) voor de draagrmen en stuurstangkogels? waar kopen? kwanta kosta?
weer een vrijblijvend vraagje : heeft iemand ervaring met harde bussen (is dat nylon?) voor de draagrmen en stuurstangkogels? waar kopen? kwanta kosta?
Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!
Vwb de draagarmen:JPG-slalom-racing wrote:weer een vrijblijvend vraagje : heeft iemand ervaring met harde bussen (is dat nylon?) voor de draagrmen en stuurstangkogels? waar kopen? kwanta kosta?
oa. Jan Bos heeft ze in z'n ax zitten, verbeterd de reactie op het sturen.
Te koop bij trackdayparts en PPR autosport, voor verschillende prijzen, afhankelijk van materiaal soort en kwaliteit/leverancier.
https://www.trackdayparts.nl/index.php? ... _89&cat=89
https://www.trackdayparts.nl/index.php? ... =31&cat=89
http://www.pprautosport.nl/producten-onderstel