Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Het zandstralen is dan toch nog gelukt! Ik heb van iemand een zandstraalpistool mogen gebruiken dat beter geschikt is voor een compressor die maar 7 bar kan geven.
Rechts het mijne:
De compressor voldeed prima. Het was niet ideaal, maar het lukte wel.
Scroll even naar boven om te zien hoe het was.
Beter kreeg ik het niet, maar volgens mij voldoet dit reeds. De flits versterkt het roest enorm. Eigenlijk is er quasi geen meer.
En de rest zal de roestomvormer wel in bedwang houden:
Ik ben nu aan het twijfelen over de volgende laag. Zouden motip primer en dan steenslag goed zijn? Ik wil toch wel dat het een tijdje goed blijft.
Voor de keuring van de GTI kijk ik nu dit weekend.
Rechts het mijne:
De compressor voldeed prima. Het was niet ideaal, maar het lukte wel.
Scroll even naar boven om te zien hoe het was.
Beter kreeg ik het niet, maar volgens mij voldoet dit reeds. De flits versterkt het roest enorm. Eigenlijk is er quasi geen meer.
En de rest zal de roestomvormer wel in bedwang houden:
Ik ben nu aan het twijfelen over de volgende laag. Zouden motip primer en dan steenslag goed zijn? Ik wil toch wel dat het een tijdje goed blijft.
Voor de keuring van de GTI kijk ik nu dit weekend.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
je bent maar goed bezig Fenwick!
je zou voor de bodembescherming Chris ff kunnen vragen, die heeft dat toen 2jaar terug ook gedaan, misschien heeft hij nu ervaring met of het werkt of dat hij het anders zou doen
je zou voor de bodembescherming Chris ff kunnen vragen, die heeft dat toen 2jaar terug ook gedaan, misschien heeft hij nu ervaring met of het werkt of dat hij het anders zou doen
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Wat ik toen heb ik gedaan was ijzermenie en daarover 3m steenslag coating, wat tot nu toe blijkbaar prima werkt . vooral dat spul van 3m is erg fijn omdat het in tegenstelling tot iets van tecyl niet plakkerig blijft. Voor de holle delen is dinitrol een goede oplossing of ML van valvoline.q01z wrote:je bent maar goed bezig Fenwick!
je zou voor de bodembescherming Chris ff kunnen vragen, die heeft dat toen 2jaar terug ook gedaan, misschien heeft hij nu ervaring met of het werkt of dat hij het anders zou doen
Mocht je eraan kunnen komen dan is loodmenie nog beter als eerste coating maar in nederland is het vanwege het milleu niet echt makkelijk te vinden.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
moet je zeggen dat het voor n boot is, kan je t zo ophalen
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
en in Belgie voor carrosseriebouw van vrachtwagens/opleggers. Daar gelden nog de oude wetten i v m verf en toestanden. begrijpen wie begrijpen kanAlexanderB wrote:moet je zeggen dat het voor n boot is, kan je t zo ophalen
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Bedankt voor de tips! Ik ga het zeker eens bekijken!
Vandaag wat geklust aan de witte GTI voor de keuring.
Eerst heb ik uitgezocht waarom dat achterlicht plots niet meer werkte. Het lampje was het niet, en het schoot mij te binnen dat vooraan links een standlichtje ook niet wilde werken met een nieuw lampje. Dit had ik ooit al eens eerder gehad, en toen was het de zekering. Nu dus ook. Beiden werken terug zoals het hoort
(zekering zal kapot gegaan zijn bij het zoeken naar de oplossing voor het standlichtprobleem, denk ik...)
Met de originele remslangen terugplaatsen ben ik bijna klaar.
Ik was toen ik bezig was vanmiddag eigenlijk eens benieuwd naar hoe jullie die achterste remslangen vervangen.
Ik maak direct het laatste stukje remleiding na de remslang helemaal los, en neem deze + het beugeltje er direct af. (dat beugeltje heb ik een beetje aangepast zodat ik het makkelijker los kan maken. Standaard vind ik dat M8-boutje niet zo leuk) Zo kan ik makkelijker die speld verwijderen. Anders is dat vind ik nogal een prutswerkje.
De andere (de eerste in het circuit dus) speld verwijder ik gewoon aan de auto.
Voordeel is wel dat het bij mij meermaals per jaar uiteen gaat en goed los komt.
Vandaag wat geklust aan de witte GTI voor de keuring.
Eerst heb ik uitgezocht waarom dat achterlicht plots niet meer werkte. Het lampje was het niet, en het schoot mij te binnen dat vooraan links een standlichtje ook niet wilde werken met een nieuw lampje. Dit had ik ooit al eens eerder gehad, en toen was het de zekering. Nu dus ook. Beiden werken terug zoals het hoort
(zekering zal kapot gegaan zijn bij het zoeken naar de oplossing voor het standlichtprobleem, denk ik...)
Met de originele remslangen terugplaatsen ben ik bijna klaar.
Ik was toen ik bezig was vanmiddag eigenlijk eens benieuwd naar hoe jullie die achterste remslangen vervangen.
Ik maak direct het laatste stukje remleiding na de remslang helemaal los, en neem deze + het beugeltje er direct af. (dat beugeltje heb ik een beetje aangepast zodat ik het makkelijker los kan maken. Standaard vind ik dat M8-boutje niet zo leuk) Zo kan ik makkelijker die speld verwijderen. Anders is dat vind ik nogal een prutswerkje.
De andere (de eerste in het circuit dus) speld verwijder ik gewoon aan de auto.
Voordeel is wel dat het bij mij meermaals per jaar uiteen gaat en goed los komt.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
En dat scheelt nogal! bij de meeste axrijders gaat dit pas uitelkaar als 't echt nodig is (en dat is vaak pas na 10 jaar ofzo?)citrofenwick wrote:Voordeel is wel dat het bij mij meermaals per jaar uiteen gaat en goed los komt.
maar klinkt als een goede manier. Verder ook goed bezig met de bescherming! ben benieuwd naar 't eindresultaat!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Dankje Jeroen
Op axgebied kan ik melden dat beide GTI's terug een jaartje keuring hebben. De bordeaux GTI had zelfs 0 opmerkingen. Dat had ik nog niet vaak gehad
Beide werden dzelfde middag gekeurd. Eerst moeder met de rally-GTI, dan ik met de andere.
Van de bordeaux GTI was eerst de CO veel te hoog, met als gevolg een rode keuringskaart. (4.5% ipv 3.5% max toegestaan)
Het was reeds 16u15, en ik wilde die dag echt nog gekeurd geraken, omdat ik de zondag naar de Zeelandmeeting wilde, en de dag erna wilde vertrekken voor een paar dagen Amsterdam.
Dus, heel snel naar de peugeot-garage gereden naast het keuringsstation, en daar de mengselstelschroef een beetje laten toedraaien. Dan nog sneller teruggesprint naar het keuringsstation, waar ze reeds bezig waren met afsluiten. Ik heb gelukkig toch nog mogen binnenrijden, waar mijn CO dan goed bleek te zijn
Opvallend was, dat mijn CO gevoelig omhoog ging toen de koelvin aansloeg. Waarschijnlijk door de extra belasting bij vrijloop ofzo.
Dus, als je co op het randje zit => zorgen dat de koelvin niet aanslaat
De ax was toen klaar voor 2 tripjes naar NL, en deze heeft hij dan ook helemaal goed gedaan.
Kort geleden vond de ax het leuk om ff 2 H4-lampen kapot te maken. Omdat de spanning van de alternator normaal was gaf ik hem nog een kans. Gisteren tijdens de terugtocht van de zee naar huis, heeft hij het toch begeven. Eerst begon de radio vaag te doen. Als ik hem op een andere zender wilde zetten, ging hij automatisch terug naar StuBru. Op zich niet erg, maar toen ook de toerenteller begon weg te vallen begon mijn spreekwoordelijke frank te vallen. 500m later stond ik aan de kant...
Een vriend is dan langsgekomen met een andere batterij waardoor ik naar huis kon rijden. Morgen ff voor zien. Nu eerst nog een beetje verder verjaren
En aan de witte zijn we deze week ook beziggeweest! Zoals sommigen misschien wel weten, ben ik niet echt een fan van de draagarmbrug. Ik heb ze ooit wel onder de ax gehad, en vind ze top, maar je subframe vindt het naar mijn mening echt niet leuk.
Ik zocht naar een manier om mn subframe nog wat te versterken. Eerst gingen we met profiel aan de slag gaan, maar ik had een veel leuker idee met behulp van de draagarmbrug.
Ik maak asap een paar foto's. Ik vind het geslaagd
Voor de witte zijn ook nog leuke bandjes besteld in 185 55 14.
Yokohama ADVAN A048
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en ik hoop dat ze er snel zijn!
En tot slot, nog een mooie foto van de bordeaux GTI:
(ff appart openen om hem volledig te zien)
Op axgebied kan ik melden dat beide GTI's terug een jaartje keuring hebben. De bordeaux GTI had zelfs 0 opmerkingen. Dat had ik nog niet vaak gehad
Beide werden dzelfde middag gekeurd. Eerst moeder met de rally-GTI, dan ik met de andere.
Van de bordeaux GTI was eerst de CO veel te hoog, met als gevolg een rode keuringskaart. (4.5% ipv 3.5% max toegestaan)
Het was reeds 16u15, en ik wilde die dag echt nog gekeurd geraken, omdat ik de zondag naar de Zeelandmeeting wilde, en de dag erna wilde vertrekken voor een paar dagen Amsterdam.
Dus, heel snel naar de peugeot-garage gereden naast het keuringsstation, en daar de mengselstelschroef een beetje laten toedraaien. Dan nog sneller teruggesprint naar het keuringsstation, waar ze reeds bezig waren met afsluiten. Ik heb gelukkig toch nog mogen binnenrijden, waar mijn CO dan goed bleek te zijn
Opvallend was, dat mijn CO gevoelig omhoog ging toen de koelvin aansloeg. Waarschijnlijk door de extra belasting bij vrijloop ofzo.
Dus, als je co op het randje zit => zorgen dat de koelvin niet aanslaat
De ax was toen klaar voor 2 tripjes naar NL, en deze heeft hij dan ook helemaal goed gedaan.
Kort geleden vond de ax het leuk om ff 2 H4-lampen kapot te maken. Omdat de spanning van de alternator normaal was gaf ik hem nog een kans. Gisteren tijdens de terugtocht van de zee naar huis, heeft hij het toch begeven. Eerst begon de radio vaag te doen. Als ik hem op een andere zender wilde zetten, ging hij automatisch terug naar StuBru. Op zich niet erg, maar toen ook de toerenteller begon weg te vallen begon mijn spreekwoordelijke frank te vallen. 500m later stond ik aan de kant...
Een vriend is dan langsgekomen met een andere batterij waardoor ik naar huis kon rijden. Morgen ff voor zien. Nu eerst nog een beetje verder verjaren
En aan de witte zijn we deze week ook beziggeweest! Zoals sommigen misschien wel weten, ben ik niet echt een fan van de draagarmbrug. Ik heb ze ooit wel onder de ax gehad, en vind ze top, maar je subframe vindt het naar mijn mening echt niet leuk.
Ik zocht naar een manier om mn subframe nog wat te versterken. Eerst gingen we met profiel aan de slag gaan, maar ik had een veel leuker idee met behulp van de draagarmbrug.
Ik maak asap een paar foto's. Ik vind het geslaagd
Voor de witte zijn ook nog leuke bandjes besteld in 185 55 14.
Yokohama ADVAN A048
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en ik hoop dat ze er snel zijn!
En tot slot, nog een mooie foto van de bordeaux GTI:
(ff appart openen om hem volledig te zien)
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Top verhaal!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
wat een schitterende foto Fenwick!
had je die op de terugweg nog geschoten?
had je die op de terugweg nog geschoten?
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
idd mooie foto kan zo in de folder toendertijd van de AX
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Wat een slecht wegdek toch in België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
ssst, dat is in Zeeland!
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Browny wrote:Wat een slecht wegdek toch in België
niet ver van de waarheid, hoor
Die Yokohama heb ik bij collega' s op de slalom bezig gezien (Suzuki Ignis Sport (136Pk?)). Dit zijn fantastische banden! Grip op nat en droog, in rechtuit, en vooral in bochtenwerk! Levensduur kan ik niet vergelijken (in slalom : +- 500km voor een setje?)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Nee, gewoon toen we daar stonden Ik probeerde bij het oprijden van de parkings telkens een beetje fotogeniek te parkeren..q01z wrote:wat een schitterende foto Fenwick!
had je die op de terugweg nog geschoten?
En dankje aan de rest. Ik vind het ook een geslaagde foto.
Over de bandjes heb ik ook al veel goeie dingen gehoord. Ik ben echt superbenieuwd!
Die suzuki is die blauwe zeker? Bekende slalomauto
Morgenmiddag gaan we normaal beginnen met de revisie van de achteras van het rallyhok. De lagers zijn binnen en morgen heb ik een brug ter beschikking. We zullen ze meteen een beetje lager zetten
Van de bordeaux GTI heb ik deze middag de alternator vervangen. Laadt terug goed nu..
AX-kopen is verslavend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
idd. goede wagen, goede chauffeurs, en gaat idd al een tijd mee op de slalom.citrofenwick wrote: Die suzuki is die blauwe zeker? Bekende slalomauto
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
hehe, kdacht het alJPG-slalom-racing wrote:idd. goede wagen, goede chauffeurs, en gaat idd al een tijd mee op de slalom.citrofenwick wrote: Die suzuki is die blauwe zeker? Bekende slalomauto
We zijn terug aan het sleutelen!
Auto op de brug bij Samaey Motorsport:
(stond hoger om aan te werken)
Begonnen aan de achteras:
De lagers worden vervangen, en de achteras wordt meteen een beetje verlaagd. Nu staat de ax een klein beetje lager met de neus, en dat rijdt vrij goed, maar enorm tricky als je op de limiet gaat rijden.
Morgen gaan we verder meppen. De stabistang kwam er vrij gemakkelijk uit, maar de torsiestaven wilden nog niet..
De gemodificeerde draagarmbrug:
Bouten van 1 week oud ... :
Hier gaan we toch nog eens moeten kijken voor verzonken bouten.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
die stabilisatiestangen staan ook nog op m'n verlanglijstje draagarmbrug in combo met de carterplaat zien er bijzonder zwaar uit?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Ja, het weegt wel iets, maar het is dan ook echt nodig. En het geeft enorm veel sterkte aan het fragiele subframe van de ax. Ik weet nu al zeker dat als ik het subframe niet nog extra versterk, ik zeker geen 2 jaar meer met deze ax ga rijden.
De ax wordt ook wel eens offroad ingezet op snelheid, dus het moet wel tegen iets kunnen
De ax wordt ook wel eens offroad ingezet op snelheid, dus het moet wel tegen iets kunnen
AX-kopen is verslavend.