300 euro hé, en dan nog een abonnement bij de fitnessclub van 300 euro, dat maakt 600 euro. Als je het handmatig doet ben je hoop en al 100 euro kwijt aan staalborstels en je krijgt er ook een kas vancitrofenwick wrote:Die crossbanden
En wij gaan onze saxo nu laten zandstralen. We hadden niet zoveel zin meer om de onderkant blank te zetten.
Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16
Moderator: webmasters
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/07
gasmasker, stofbril en slijptol ik heb echt niet het geduld voor met de hand
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/07
ik doe er ook geen tweede meer hoor, kheb men lesje geleerdAlexanderB wrote:gasmasker, stofbril en slijptol ik heb echt niet het geduld voor met de hand
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/07
Vandaag weer aan de blauwe GT gewerkt. Ik ben rechts achter begonnen. want daar stond het minst in de weg in men knutselhok . Het Belgische weer iet het ook op de vlaamse feestdag vandaag niet echt toe om buiten te klussen.
Eerst en vooral, de steun tussen de vleugel en chassisbalk moest er tussenuit. Deze zat een beetje in de weg dus ff de puntlassen uitgeboord en daar ging ie dan.
Verder heb ik de roest eventjes beter bestudeerd. Is echt een lelijk plekje.
en dan heb ik er dit mee gedaan
In het midden aan de balk van de koffer was ook nog een rotte plek dus deze er ook al uit geslepen.
en dan links achter op inspectie.
OEPS
hier doen we morgen aan verder.
Eerst en vooral, de steun tussen de vleugel en chassisbalk moest er tussenuit. Deze zat een beetje in de weg dus ff de puntlassen uitgeboord en daar ging ie dan.
Verder heb ik de roest eventjes beter bestudeerd. Is echt een lelijk plekje.
en dan heb ik er dit mee gedaan
In het midden aan de balk van de koffer was ook nog een rotte plek dus deze er ook al uit geslepen.
en dan links achter op inspectie.
OEPS
hier doen we morgen aan verder.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 11/07
Vandaag wee constructief bezig geweest. Al lijkt er niet zoveel vooruitgang, toch een paar uurtjes gezwoegd voor het volgend resultaat te krijgen. Alle oppervlakte roest is voor 2/3 weg geslepen en behandeld aan de kofferbak. Het linkse gedeelte moet nog gedaan worden.
Ook was ik niet echt tevreden na het verwijderen van de roest aan balk in het midden van koffer. De plaat zit daar geplooid tegen de dwarsbalk en die was mee rot. Dus de puntlassen uitgeboord en verder uit geslepen.
Wat me wel al opgevallen is, is dat de flits de roestplekken veel erger doet lijken dan ze zijn. Het lijkt wel of ik niets gedaan heb .
enfin morgen doen we verder met het ander deel van de kofferbak. Deze wil ik morgen helemaal klaar hebben om op te lassen.
Ook was ik niet echt tevreden na het verwijderen van de roest aan balk in het midden van koffer. De plaat zit daar geplooid tegen de dwarsbalk en die was mee rot. Dus de puntlassen uitgeboord en verder uit geslepen.
Wat me wel al opgevallen is, is dat de flits de roestplekken veel erger doet lijken dan ze zijn. Het lijkt wel of ik niets gedaan heb .
enfin morgen doen we verder met het ander deel van de kofferbak. Deze wil ik morgen helemaal klaar hebben om op te lassen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 12/07
En als jullie denken dat ik enkel maar kan afbreken
tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa
de GT volcane is weer compleet
Voor de rest heb ik natuurlijk alleen maar afgebroken
stukje rotte dubbele plaat in de koffer. gemakkelijke te herstellen
de steun aan de linker kant zat dus ook duidelijk in de weg, puntlassen uitboren en mooi opzij gelegd om te bewaren
soms vraag ik me af of er wel nog iets gaat van over schieten, wacht maar...
de linker achter hoek bleek rot. Alleen de rotte plaat zat tussen 2 andere. dus eerst een stuk van de achterste balk/plaat verwijderd. maar het hield hier duidelijk niet op
Iemand verfrissende ideeën?
of gewoon de hele hoek uitslijpen en overzetten van de donorkas? de donorkas is natuurlijk op dezelfde plaats niet zo fris meer, maar wel véél frisser dan deze.
tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa
de GT volcane is weer compleet
Voor de rest heb ik natuurlijk alleen maar afgebroken
stukje rotte dubbele plaat in de koffer. gemakkelijke te herstellen
de steun aan de linker kant zat dus ook duidelijk in de weg, puntlassen uitboren en mooi opzij gelegd om te bewaren
soms vraag ik me af of er wel nog iets gaat van over schieten, wacht maar...
de linker achter hoek bleek rot. Alleen de rotte plaat zat tussen 2 andere. dus eerst een stuk van de achterste balk/plaat verwijderd. maar het hield hier duidelijk niet op
Iemand verfrissende ideeën?
of gewoon de hele hoek uitslijpen en overzetten van de donorkas? de donorkas is natuurlijk op dezelfde plaats niet zo fris meer, maar wel véél frisser dan deze.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/07
Vandaag een drastische beslissing genomen.
de hele linker hoek eruit godverdomme
rot langs alle kanten, kijk zelf maar
Verder eindelijk alle vlieg roest onderaan tot aan de achterbank al verwijderd en behandeld. Komt eindelijk schot in de zaak
Dan eens de kokerbalken bekeken en dankzij de flits op de gsm kunnen zien dat ze echt proper zijn binnenin. Jeuj minder werk
links
en natuurlijk ook rechts
Natuurlijk blijft de linker kant me parten spelen. Bij een toevallige passage van de lamp dit opgemerkt.
Het bevindt zich net onder het linker achterraam binnenin de platen van de vleugel en de binnenkuip. Ik kan er met geen stokken aan Hoe gaan we dat weer oplossen...
Tot slot nog een grappig stukje roest, allez stukje, het is te zeggen, stukken
langs onder valt er niets te zien behalve mooi blank metaal aan de zittingen van de achterbank
in de wagen zelf is het zo rot als iets, gelukkig is er de donorkas nog, daar is alles netjes.
2B continued
de hele linker hoek eruit godverdomme
rot langs alle kanten, kijk zelf maar
Verder eindelijk alle vlieg roest onderaan tot aan de achterbank al verwijderd en behandeld. Komt eindelijk schot in de zaak
Dan eens de kokerbalken bekeken en dankzij de flits op de gsm kunnen zien dat ze echt proper zijn binnenin. Jeuj minder werk
links
en natuurlijk ook rechts
Natuurlijk blijft de linker kant me parten spelen. Bij een toevallige passage van de lamp dit opgemerkt.
Het bevindt zich net onder het linker achterraam binnenin de platen van de vleugel en de binnenkuip. Ik kan er met geen stokken aan Hoe gaan we dat weer oplossen...
Tot slot nog een grappig stukje roest, allez stukje, het is te zeggen, stukken
langs onder valt er niets te zien behalve mooi blank metaal aan de zittingen van de achterbank
in de wagen zelf is het zo rot als iets, gelukkig is er de donorkas nog, daar is alles netjes.
2B continued
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/07
Vandaag niet zoveel gedaan eigenlijk. Eerst ben ik naar de Citroën garage gegaan om een wielboogversteviging (ding waar de plastieke wielboog op bevestigd zit) links achter te gaan bestellen. Natuurlijk niet meer te verkrijgen. Dan maar de puntlassen uitgeboord en hopelijk valt deze nog te herstellen.
Aan de wielkasrand ook nog een stuk verwijderd, gewoon te krokant voor woorden.
Ik heb ook nog dat vreemde plekje onder het raam blank gezet. Met een spiegel de rest gecontroleerd en er waren nog plekken op die rand. En je raad het nooit, rechter kant van het zelfde liedje.
Nu is echt alle roest achteraan weg. Het was te laat om te behandelen vermits ik na 6 uur droogtijd een 2de keer moet behandelen dus dit gebeurd morgen asap. Morgen ga ik ook beginnen met plaatjes maken en de nodige stukken uit de donorkas slijpen. Eerst natuurlijk nog aan plaatstaal geraken en daarvoor moet ik eerst weten hoe dik het plaatstaal van de ax is. lol planning is niet men sterkste kant
Aan de wielkasrand ook nog een stuk verwijderd, gewoon te krokant voor woorden.
Ik heb ook nog dat vreemde plekje onder het raam blank gezet. Met een spiegel de rest gecontroleerd en er waren nog plekken op die rand. En je raad het nooit, rechter kant van het zelfde liedje.
Nu is echt alle roest achteraan weg. Het was te laat om te behandelen vermits ik na 6 uur droogtijd een 2de keer moet behandelen dus dit gebeurd morgen asap. Morgen ga ik ook beginnen met plaatjes maken en de nodige stukken uit de donorkas slijpen. Eerst natuurlijk nog aan plaatstaal geraken en daarvoor moet ik eerst weten hoe dik het plaatstaal van de ax is. lol planning is niet men sterkste kant
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/07
Vandaag de resterende roestplekken opgeschuurd en behandeld.
En dan de hoek uit de donorkas geslepen. Eerst alles uitmeten natuurlijk dus veel héén en weer gelopen van de ene naar de andere ax.
Alle lijnen afgeplakt en dan gaan eten. Toen begon het ineens superhard te regenen en ik vreesde al dat al men werk voor nx was. Gelukkig bleef de tape toch plakken en kwam ik na veel slijp en zaag werk tot dit resultaat.
Er zitten 2 kleine plekjes roest op die veel gemakkelijker kunnen verholpen worden dan bij de originele hoek.
IK ben net begonnen met het stuk van de achterste balk te verwijderen. Hier enkel wat opperplakteroest dus dit komt zeker goed.
Voor de wielboogversteveging weet ik niet zo direct een oplossing, tenzij de de rotte stukken er van af slijpen en zelf kleine stukjes plaat proberen te modeleren tot die vorm. Ai ai ai
Verder heb ik ook nog plaatstaal gaan bestellen en een carrosseriehamer.
En dan de hoek uit de donorkas geslepen. Eerst alles uitmeten natuurlijk dus veel héén en weer gelopen van de ene naar de andere ax.
Alle lijnen afgeplakt en dan gaan eten. Toen begon het ineens superhard te regenen en ik vreesde al dat al men werk voor nx was. Gelukkig bleef de tape toch plakken en kwam ik na veel slijp en zaag werk tot dit resultaat.
Er zitten 2 kleine plekjes roest op die veel gemakkelijker kunnen verholpen worden dan bij de originele hoek.
IK ben net begonnen met het stuk van de achterste balk te verwijderen. Hier enkel wat opperplakteroest dus dit komt zeker goed.
Voor de wielboogversteveging weet ik niet zo direct een oplossing, tenzij de de rotte stukken er van af slijpen en zelf kleine stukjes plaat proberen te modeleren tot die vorm. Ai ai ai
Verder heb ik ook nog plaatstaal gaan bestellen en een carrosseriehamer.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
Ik volg dit topic al geruime tijd, en ben onder de indruk van de werken die je verricht. Zelf had ik denk ik voor een betere gekozen!
De wielbogen, kun je die niet uit een sloper (GT/Volcane ...) slijpen?
De wielbogen, kun je die niet uit een sloper (GT/Volcane ...) slijpen?
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
Ik dacht dat ik voor een betere had gekozen Maar als je al geruime tijd met een slijptol onder een auto zit om de bodem proper te krijgen dan geef je niet zomaar op . Ik ben nu bezig ik doe voorts. Het feit is ook dat ik bij het zien van al deze roest een andere kon kopen en even ver kon staan. Wat er nog is en waar jullie in Nederland geen last van hebben, de keuring. Het moet in principe een GT carb zijn zodat ik niet te veel last krijg als ik er webers op zet. Char haar oude GT injection was veel beter kwa kas, maar dan zouden er bij de keuring vragen worden gesteld als ze die webers zagen.Mastenhose wrote:Ik volg dit topic al geruime tijd, en ben onder de indruk van de werken die je verricht. Zelf had ik denk ik voor een betere gekozen!
De wielbogen, kun je die niet uit een sloper (GT/Volcane ...) slijpen?
Ik kan inderdaad de wielbogen uit een GT slijpen. Maar ik heb de indruk dat bij elke GT/volcane/furio onder de afdichtingskit de wielbogen vol roest zitten. Als jij eentje weet staan mag je me de wielboog altijd uitslijpen en opsturen
En ook al is het veel werk, het geeft moed om te lezen dat mensen onder de indruk zijn, THX
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
Ik ben ook zeker onder de indruk!
Je komt hier nu wel een pak roest tegen dat je niet verwacht had, maar dat kom je bij quasi elke AX tegen hoor. Ik dacht dat mn rallyhokkoets ook weinig roest had. Tot ik het roest in de koffer onder de bittumen zag... Ik ben zeker dat de meeste axjes hier in de club meer roest hebben dan de eigenaren weten.
Doe zo voort
ps, ik heb momenteel ook nog een sloopkoets staan. Als je nog iets nodig zou hebben...
Je komt hier nu wel een pak roest tegen dat je niet verwacht had, maar dat kom je bij quasi elke AX tegen hoor. Ik dacht dat mn rallyhokkoets ook weinig roest had. Tot ik het roest in de koffer onder de bittumen zag... Ik ben zeker dat de meeste axjes hier in de club meer roest hebben dan de eigenaren weten.
Doe zo voort
ps, ik heb momenteel ook nog een sloopkoets staan. Als je nog iets nodig zou hebben...
AX-kopen is verslavend.
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
ja, een wielboogversteviging links achter. deze is goed rot. Dus mocht je eentje hebben mag je het uitslijpen, inpakken en opsturen. Maar ik heb de indruk dat alle axjes hier vol roest zitten.citrofenwick wrote:Ik ben ook zeker onder de indruk!
Je komt hier nu wel een pak roest tegen dat je niet verwacht had, maar dat kom je bij quasi elke AX tegen hoor. Ik dacht dat mn rallyhokkoets ook weinig roest had. Tot ik het roest in de koffer onder de bittumen zag... Ik ben zeker dat de meeste axjes hier in de club meer roest hebben dan de eigenaren weten.
Doe zo voort
ps, ik heb momenteel ook nog een sloopkoets staan. Als je nog iets nodig zou hebben...
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
Fenwick, een ax met roest? Die zijn toch zeldzaam. Flink bezig Michaël! Nog iemand hier die onder de indruk is!
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
THX, zondag hoop ik een beetje verder te knutselen want nu men jaarlijks verlof erop zit gaat het terug een pak tragerBrowny wrote:Fenwick, een AX met roest? Die zijn toch zeldzaam. Flink bezig Michaël! Nog iemand hier die onder de indruk is!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
Vandaag eindelijk nog wat verder kunnen knutselen. Ik ben begonnen met de hoek links achter verder klaar te stomen om er opnieuw op te lassen. Eerst nog wat plaat en roest verwijderd zodat deze zou passen. Wel veel geklungeld, heen en weer gelopen en nog maar eens gemeten.
Uiteindelijk paste het relatief goed . Hier en daar een serieuze opening maar ja, ik had dan maar net iets beter mijn eerste 'cut' moeten maken.
Final fitting zag er zo uit:
Dan de boel hier en daar gepunt, wat aangepast en dan de buitenkant volledig afgelast en glad geschuurd. Dan kwam het er zo van achter.
Van opzij gezien ziet de lijn er toch wel goed uit, juist onderaan is het ietsiepietsie te hoog. Het is geen mm verschil. Het moet toch geplamuurd/gelood worden dus dit komt wel slim
Voorts heb ik de versteviging vast gepunt en de binnenkant afgelast. Tijdens het schuren vloog ineens het schuurschijfje in stukken en brokken. OEPS
Dan maar geprobeerd met een grindschijfje maar deze is echt te lomp om mee te werken en dus maar gestopt voor vandaag.
Zo zijn we dan geëindigd:
Ikzelf ben tevreden, wetende dat dit de eerste keer is dat ik zoiets onderneem. Natuurlijk kan het beter, en zeker de tijd die erover gaat kan stukken korter, maar een wijze man zei ooit: "al doende leert men".
Uiteindelijk paste het relatief goed . Hier en daar een serieuze opening maar ja, ik had dan maar net iets beter mijn eerste 'cut' moeten maken.
Final fitting zag er zo uit:
Dan de boel hier en daar gepunt, wat aangepast en dan de buitenkant volledig afgelast en glad geschuurd. Dan kwam het er zo van achter.
Van opzij gezien ziet de lijn er toch wel goed uit, juist onderaan is het ietsiepietsie te hoog. Het is geen mm verschil. Het moet toch geplamuurd/gelood worden dus dit komt wel slim
Voorts heb ik de versteviging vast gepunt en de binnenkant afgelast. Tijdens het schuren vloog ineens het schuurschijfje in stukken en brokken. OEPS
Dan maar geprobeerd met een grindschijfje maar deze is echt te lomp om mee te werken en dus maar gestopt voor vandaag.
Zo zijn we dan geëindigd:
Ikzelf ben tevreden, wetende dat dit de eerste keer is dat ik zoiets onderneem. Natuurlijk kan het beter, en zeker de tijd die erover gaat kan stukken korter, maar een wijze man zei ooit: "al doende leert men".
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07
niets dan HULDE! ongelovelijk wat een project maak je daar van. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je tevreden bent als die weer op de weg is! heel veel succes ermee!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 29/07
Vandaag weer wat verder kunnen doen aan de blauwe GT. Eerst de lasnaden nog wat beter afgewerkt zodat ik een testfitje kon doen met het achterlicht.
Dit blijkt toch goed aan te sluiten en de lijn is in mijn ogen perfect.
Dan heb de rest van het balkje in antiroestspray gezet zodat ik niet hetzelfde zou voorhebben als voorheen.
Gelukkig droogt dit snel want ik zat op hete kolen . Dan het stukje balk van de donorkas pas gemaakt en opgelast.
Verder heb ik eerst de resterende gaten uitgetekend in karton. Dit omdat er geen enkele rechthoekig gat zonder plooien moet gelast worden en dus opmeten kwasie ondoenbaar is. Dus de 'american hotrod' methode toegepast. THX discovery channel . Karton over getekend op het plaatstaal en dan uitgeslepen.
De plaatjes monteren ging bij het één al gemakkelijker als bij het andere. Vooral de platen aan de binnenkant tussen de buitenvleugel en binnenkant van de koffer waren echt kak om te lassen. Voor het kleine plaatje onderaan de bumperophanging wist ik niet meteen iets om het op zijn plaats te houden. Ik heb namelijk niet zo'n grote carrosserievisegripe. Dan heb ik het maar zo opgelost :
Maar de plaatjes zitten erin. Enkel de lassen nog afwerken. das voor morgen.
2 kak platen aan de binnenkant, hier heb ik echt op gevloekt zenne
stukje langs de binnenkant met de fantastische karakterlijn in. Die heb ik al een beetje proberen te reconstrueren .
2B continued!!!
Dit blijkt toch goed aan te sluiten en de lijn is in mijn ogen perfect.
Dan heb de rest van het balkje in antiroestspray gezet zodat ik niet hetzelfde zou voorhebben als voorheen.
Gelukkig droogt dit snel want ik zat op hete kolen . Dan het stukje balk van de donorkas pas gemaakt en opgelast.
Verder heb ik eerst de resterende gaten uitgetekend in karton. Dit omdat er geen enkele rechthoekig gat zonder plooien moet gelast worden en dus opmeten kwasie ondoenbaar is. Dus de 'american hotrod' methode toegepast. THX discovery channel . Karton over getekend op het plaatstaal en dan uitgeslepen.
De plaatjes monteren ging bij het één al gemakkelijker als bij het andere. Vooral de platen aan de binnenkant tussen de buitenvleugel en binnenkant van de koffer waren echt kak om te lassen. Voor het kleine plaatje onderaan de bumperophanging wist ik niet meteen iets om het op zijn plaats te houden. Ik heb namelijk niet zo'n grote carrosserievisegripe. Dan heb ik het maar zo opgelost :
Maar de plaatjes zitten erin. Enkel de lassen nog afwerken. das voor morgen.
2 kak platen aan de binnenkant, hier heb ik echt op gevloekt zenne
stukje langs de binnenkant met de fantastische karakterlijn in. Die heb ik al een beetje proberen te reconstrueren .
2B continued!!!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen