Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 14/04

Post by Holländer »

Goed bezig! zo zou iedereen roest aan moeten pakken!

ga zo door!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 14/04

Post by Netheo »

Holländer wrote:Goed bezig! zo zou iedereen roest aan moeten pakken!

ga zo door!
lol de meeste mensen kopen een goede ax, en dan een rotte als donor, deze jongen doet het omgekeerd :D . Ach ja, als je iets speciaals wil bouwen moet er hier en daar gebakken en gebraden worden hé. Er staan nog wat plekjes op het programma zoals het complete front, stukken L-ijzers onder de achterbank, de achterste vleugels waar de bumper in komt te zitten,... en ik vermoed dat ik nog wel het één en ander zal tegenkomen als ik alle roestwering eraf haal. Ik denk dat dit dan maar het volgende op de planning zal zijn. Dan krijg ik een beter overzicht van hoe en wat.

Alleen dit gat wou ik eerst weg, had geen zin dat het balkje verder verdween door het roestvirus. Hopelijk schiet er nog een bodemplaat over eens alle steenslag eraf is :D .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 14/04

Post by Netheo »

Vandaag begonnen met de roestwering te verwijderen. Enfin, toch een deeltje ervan, zo tussendoor zo. Door het fantastisch Belgisch weer, dat ze hier in de volksmond 'aprilse grillen' noemen, kon de blauwe GT natuurlijk niet buiten. Dan maar een soort van stofkap/tent gemaakt zodat het stof in de tent bleef. :D :D :D
Image
Of dat was toch de bedoeling. Stofzuigertje eronder en gaan. Owja, safety first hé :twisted:
Image
Nu ik toch zo leuk opgekleed was maar eens wat gek gaan doen langs de straatkant. Echt grappig hoe sommige mensen al op hun rem gaan staan enzo :D

Image
Vandaag de rechter wielkas gedaan. Het viel me al snel op dat de vorige laag nooit is verwijderd geweest maar dat ze er gewoon wa bij hadden gesmeerd. De steenslaglaag ligt er dus gezallig dik op met wat extra uren werk tot gevolg. Ik was nog niet goed bezig of de plaatdelen vlogen al rond men oren (lees: oorbeschemring :wink: )
Hier en daar een gaatje gevonden en reparaties die nog eens zullen moeten worden over gedaan.
Image
Image
Image
Het gebrossel aan de balk baart me het meeste zorgen. Eens in het kijkgaatje geschenen met een lamp en het ziet er zo was bruinjes uit binnenin :? . Dus deze plaat gaat er gewoon terug uit om alles eens goed te bekijken.

Tot de volgende...
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/04

Post by citrofenwick »

ah, dat is nog best doenbaar :D

Niet getwijfeld om de koets te laten zandstralen? Voor een kleine 300€ kan dat.

Goed bezig verder!
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/04

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:ah, dat is nog best doenbaar :D

Niet getwijfeld om de koets te laten zandstralen? Voor een kleine 300€ kan dat.

Goed bezig verder!
Zandstralen, ach ja, misschien iets minder tijdrovend. Maar ik ben nu zo goed bezig :) . En hoe verder ik vorder hoe meer zin ik heb om ook daadwerkelijk verder te doen. Het spijtige is dat ik op 15 moet geopereerd worden aan men rechter knie en ik bij gevolg een maand of langer buiten strijd zal zijn. :( Dus nu de swoeng er zo wat inzit wil ik tempo maken :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/04

Post by Netheo »

Gisteren nog een beetje verder gedaan met het opsporen van krokante stukjes AX. De hele voortrein staat nu zo goed als kaal en heb sinds de laatste keer niet echt iets spannend gevonden. Alleen een rot gaatje in het voorfront, maar gezien de algemene staat van het voorfront wordt dit toch compleet vernieuwd, dus who cares :D .
Image
Image
Net als de rechtse kant hebben ze hier ook een reparatie uitgevoerd. Lijkt me meer maar wat raars dus dit plaatje gaat eruit om eens te checken wat erachter schuil gaat.
Image
Zoals elke ax had deze hier ook een nieuw plaatje nodig.
Image
We vordenen, langzaam maar zeker, maar zeker langzaam :twisted:

greetz
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 22/04

Post by Losroyos »

Langzaam is altijd nog sneller dan niet. Maar neem de tijd. Haastige spoed is zelden goed.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 22/04

Post by Netheo »

Gisteren ging men vriendin erg laat thuis zijn van haar school. Wat doe je dan als je vrijdag vroeg stopt met werken. Natuurlijk, aan de ax gaan klussen. :D We naderen het midden hé jongens. Woohooo :jump: Het hangt nu echt wel al men voeten uit, ik had echt verwacht dat dit pakken sneller ging gaan. Het lijkt wel of men slijfschijf draait op 3 poten :lol: . Ach ja, dit weekend wss weer niet te veel tijd ondanks het verlengt weekend. Vandaag ga ik men ouders verder helpen met hun sauna enzo (aja, anders mag ik er zelf niet in :wink: dat was de deal) Morgen is er een etentje voor de :verjaardag van men ouders. En dan is er nog het feit dat één van onze kleine shetters een omheining van een buur hebben om zeep geholpen. Voorlopig heb ik er een stuk draad voor gezet, maar die mens is niet echt content en stond erop dat het in originele staat hersteld moet worden. Dus daar zal ik me dan ook maar mee bezig houden zeker.
Enfin, hier de fotos :)
Image
Meer kan ik er ook niet van zeggen hoor :P
Image
Deze foto bedriegt een beetje. Er zit zeker al om en bij de 10 à 15 cm bodemprutkorrels in de stofzuiger. Zou hij vol geraken?

C ya soon :music
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Netheo »

Het is moeilijk om geconcentreerd te blijven, de moed er in te houden en weer is met veel enthousiasme onder de ax te kruipen. Elke dag wou ik dat het al gedaan was, dat hij al vrij was onderaan. Damn kutspul dat duurt lang. Maar ik geef ni op :) Al zijn de eerste stukjes bij het begin het moeilijks. Eens de disc draait vlieg ik er altijd in, het is maar eraan beginnen. Gisteren had ik eventjes een euforisch moment :jump: :jump: :jump: . Toen bleek dat onder de benzinetank geen steenslagbescherming zit :D Dus ik hoop toch vandaag het af te krijgen.

Fototjes van gisteren.
Image
Oeps de brug zit in de weg, ophanging vooraan terug opgezet en de brug naar achteren gezet. Ax wou niet meer de goede richting kantelen :x . Dan maar een zak cement extra in de koffer :lol:
Image
Veiligheid voor alles, want ik heb geen zin dat het boeltje op men kop kanteld.
Image
en zo zijn we gisteren geëindigd. Het begint er al op te lijken hé. Ik zet door :twisted:

Image
Vol geraken zal deze niet meer doen, maar we gaan voor 20 cm. Ik ben ook van plan denk ik om het eens te wegen. Ik ben echt benieuwd hoeveel prut er zo van een auto kan komen.
Vandaag is ook waarschijnlijk de laatste dag dat ik aan men wagen kan klussen. Want volgend weekend vertrek ik naar Wörthersee (grootste meeting in europa van VAG) Als ik terug kom moet ik nog 1 dagje gaan werken en dan word ik geopereerd aan de knie en zit ik een maand thuis waarschijnlijk.
Misschien dat ik enkel nog alle kleine stukjes kan polieren op mijn salontafel/nachtkastje 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by MNM(tm) »

Ziet er heel goed uit zo! Je kunt goed zien dat 't met zorg is gedaan. (y)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by grietje »

Pfoe wat een werk, maar wel heul goed bezig!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Netheo »

Vorige update sprak ik van nog een dagje werken en de ax is vrij onderaan. We zijn nu bijna 2 weken verder en da ax staat er zo goed als hetzelfde bij :roll: :roll: :roll: . Ik heb nog een beetje verder geklust, zodoende dat de rechter achterste wielkas ook vrij is, tenminste, wat er vanover blijft. Want nu heeft het achterlicht er een serieus koelgat bij :D . Verder is er iemand op bezoek gekomen die nood had aan een schouder. Dusja, gedaan met werken voor die dag.

De zondag daarop ben ik smorgens vroeg richting Worthersee in Oosterrijk getrokken. Vanaf 18 tot 20 mei is het daar de grote GTI meeting am Worthersee. Maar omdat er op de meeting zelf veel meer polyester en jonny's aanwezig zijn, evenals "all show and no go" auto's komen de "echte" tuners een week of 3 op voorhand al naar daar.

Worthersee is eigenlijk één groot meer met allemaal kleine dorpjes rond. En in die dorpjes troepen ze ongeorganiseerd samen. De dingen die je daar ziet kwa duitse stijl en motortuning zijn de top van europa. voorbeeld: een normale golf 4 lijkt er niet te bestaan. Het is op zen minst een gti, bijna altijd een r32 en 50 procent kans dat er een turbo op staat zogroot als een 1.4 tu blok :D . Met andere woorden, soms passeert er al eens een ferrari. En dan komt daar een lutteloos golf 2tje naast staan met decals van turbo gockel :D . Dan is het feest. Die golf 2 heeft een vr6 blok met mega turbo en syncro (4x4). Het leek alsof de ferrari bleef staan. Of je zet je langs de kant van de weg en menig auto laat wat rubber achter op die plaats. De politie is massaal aanwezig, dus het is al een avontuur alleen al om een clean spot te zoeken. En dan heb je daar weer actie tot er een smurf op daagd. Ik kan iedereen zo'n trip aanraden, echt de max, volgend jaar ga ik zeker terug. Binnenkort komen mijn vrienden en ik samen voor de fotos en filmpjes, dan post ik hier ook wel enkele.

De maandag mocht ik nog één dagje gaan werken, savonds is dan siemax men bodykit en velgen komen ophalen.
Dinsdag, gisteren dus, ben ik geopereerd aan de rechter knie dus ik ben minimum 2 weken out om aan de ax te werken. Maar men handjes jeuken nu al, ik kan niet stil blijven zitten hé, iemand ideetjes wat ik al zittend kan doen? :D ow ja en het moet nog stil gedaan worden want men vriendin zit nog in haar blokperiode ook. sssssssssssssssttttt :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Laurent »

Hey Michaël,

Leuk verslagje :)
Alleen, euh, vraagje. Wat heeft een Volcane GT meer dan een GT en/of Volcane (behalve vermogen bij de laatste, denk ik)?

Laurent
AX 1.1i Volcane Rood

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by gigawebs »

Er staat mij iets van bij, dat een Volcane in Belgie een GT Chic heet in Nederland.
ImageImageImage

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Netheo »

gigawebs wrote:Er staat mij iets van bij, dat een Volcane in Belgie een GT Chic heet in Nederland.
jep, zo is het, een GT volcane is de meest luxueuse GT type 1 dat je kon krijgen. Het is een ax met GT carb blok, met een speciaal antraciet grijs kleur,electrische ruiten, klapraampjes achter, getint groen glas, chrome grill, halflederen interieur, wit biesje op dashboard i p v rood, centrale vergrendeling, gewoon zwart vloerkleed zonder rode lijn, zwarte hemel, geen dakspoiler en ik vergeet waarschijnlijk nog wel wat. iemand aanvullingen? :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Netheo »

Hallo allemaal. Ik ben terug al een tijdje aan het werk. Maar het is nog steeds erg belastend voor men knie. Dus in de weekend had ik tot dus ver nog niet veel geknutseld. Nu is het zo dat de garage gesloten is wegens jaarlijks verlof dus kan ik in de week aan mijn eigen auto's werken :D . Logisch toch :wink:
Om te beginnen, want ow ja ik ben altijd al zo'n geluksvogel geweest dus een planning bij mij loopt altijd in het honderd. Dacht ik aan de blauwe te beginnen, kom ik zo thuis:
Image
OEPS. Nee hoor, geen paaltje!!! Na jaren van niet aan te lopen blijkt hij het toch te doen. Ik reed met de ax naar een uitverkoop van garagematerialen/machines. Daar het één en ander op de kop getikt en terug richting huis vertrokken. Bleek dat ze daar nog maar net de baan vernieuwd hadden. Leuk stukje doortrekken :D . Tot de asfaltlaag terug over gaat op de oude. Alles wat zich in men deuren bevond vloog rond me héén. Echt schandalig. De overgang was niet glad maar stond met een reep asfalt dwars over de rijbaan. Met het gevolg dat zo het rechterachterwiel wel aan liep en ik de skirt van de nokjes heb geduwd. Gelukkig ben ik (na dit een aantal keren verloren te hebben) slim genoeg om 2 tywraps onderaan de skirt te hebben bevestigd. Nu verlies ik die dingen niet maar sleep ik ze mee over de weg. Met dit als gevolg. Dusja i p v maandag ochtend aan de rode te beginnen ben ik dan maar beginnen schuren het het ding in filler gezet. Vandaag heb ik het gespoten en morgen wordt het afgewerkt.
Image

Verder heb ik gisteren ook nog de mechanische benzinepomp op de GT volcane veranderd. Want ik merkte dat bij langere ritten op de autostrade tegen een hoge snelheid (veel verbruik dus) de benzinepomp niet kon volgen. Bij de demontage bleek dat er veel spel op het armpje zat en hij niet zen vacuum hield. Dit wel over een minuut of 7 maar toch. Filter die ik meegekregen had was natuurlijk te groot dus kon ik nog eens langs de zaak op de terugweg naar huis :D zo wordt je sneller vaste klant :D
Image

De blauwe dat: hij is geheel proper onderaan, op klein grut na, maar dat gebeurd wel op de moment zelf tijdens het opnieuw coaten enzo onderaan. Ik was vooral op zoek naar gaten, en ow ja die heb ik gevonden hoor.
Image
een kleintje, maar een lastige
Image
dit stukje valt beter mee dan verwacht
Image
bevestiging voor de wielboog hangt compleet los onderaan :? (zijn deze wielranden apart te bestellen overigens?)
Image
langs de binnenkant
Image
horror hé 8)
Image
jep de vloer is rood
Image
en ga zo maar door...
de rest is oppervlakteroest en wordt direct mee behaldeld. Morgen ga ik beetje bij beetje uitslijpen en kijken wat er aan kan gebeuren.
Image
was ik tevreden als ik dit zag. Ik kan geen staalborstel meer zien :wink:
Image
deze heeft men baas nog voor mij besteld, een nieuw voorfrontje :jump:
C y'all :P
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Siemax »

En dat allemaal in dat schuurtje :D Ik zeg goed bezig maar wat een werk
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by citrofenwick »

Shit zeg, ik heb vorige week een klein hoekje ontroest en blank gezet en was het al helemaal beu. Jij doet ff een ganse onderkant :P
Wel goed bezig hoor! Roest op smerige plekken :(


Ik zie trouwens dat de bandjes al klaar liggen >: D
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Shit zeg, ik heb vorige week een klein hoekje ontroest en blank gezet en was het al helemaal beu. Jij doet ff een ganse onderkant :P
Wel goed bezig hoor! Roest op smerige plekken :(


Ik zie trouwens dat de bandjes al klaar liggen >: D
banden? die crossbanden? die sneeuwbanden? of die banden dat op de achteras staan? Die eerste 2 zijn het al niet, daar rij ik men wielkassen mee kapot :lol: . En die laatste zijn tijdelijk, men neef had een saxo, en dit zijn de oude velgen van die saxo zodat ik met men 4gaats uit de voeten kan. :D

BTW ik was het ook al een tijdje beu, daarmee dat ik vandaag het echt af wou hebben. Daarmee ook dat hier en daar nog een streepje staanslag hangt. :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by citrofenwick »

Die crossbanden :P

En wij gaan onze saxo nu laten zandstralen. We hadden niet zoveel zin meer om de onderkant blank te zetten.
AX-kopen is verslavend.

Post Reply