q01z wrote:ok, dan valt het misschien mee en staat hij 1 tandje fout..
zoals je het uitlegt lijkt hij idd 1 tandje te laat te staan, dat gebeurd wel vaker
Ok, dat dacht ik al,
maar hoe los ik dit nu op? merktekens?
klink mischien dom , maar mijn andere auto is een kever, is net ff wat simpeler.
ja.. nou.. nee.. borgpen op het vliegwiel kan er dus op 100 verschillende posities in, je zult dus 1 bougie (die het dichtst bij het vliegwiel als ik me goed herinner) dr uit moeten draaien, en met een schroevendraaier door het gat moeten voelen wanneer de cylinder op zn hoogste punt staat, dan de borgpen dr in doen en dan kijken hoe ver de borgpen van de kop naast het gat zit..
't Kan veel eenvoudiger: gewoon eerst de nokken-as poelie op de juiste stand vastzetten met een borgpen, daarna pas het vliegwiel blokkeren. Dan heb je meteen de juiste borgpositie in het vliegwiel te pakken.
Heb dit al heel vaak op deze manier gedaan en altijd probleemloos. (Ook bij diesels en die zijn nog véél kritischer!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!