Ik heb sinds kort dat mijn stuur onwijs begint te trillen op het moment dat ik aan het afremmen ben en richting de 50 en lager zak. Iemand een idee hoe of wat?
Had ik ook, nieuwe schijven (en blokken) en nu is het weg. Zelf vervangen kan (staat een link naar de how-to hieronder) maar het zijn wel je remmen. Als je niet zo technisch bent, misschien handig om dan uit te besteden
let dr ook op dat het vaak een diepere oorzaak heeft, vaak zijn de geleidebussen van de rem (waarmee de klauw heen en weer kan boven de schijf) vastgelopen, waardoor 1 van de 2 remblokjes tegen de schijf blijft slepen...
AlexanderB wrote:let dr ook op dat het vaak een diepere oorzaak heeft, vaak zijn de geleidebussen van de rem (waarmee de klauw heen en weer kan boven de schijf) vastgelopen, waardoor 1 van de 2 remblokjes tegen de schijf blijft slepen...
Klopt heb dat ook gehad. Is begonnen met de zelfde probleem waar je ook last van had (trillen bij afremmen). Dacht ook eerst aan de remmen die ik dan ook heb vervangen. Tijdje later zelfde probleem. Heb er iemand na laten kijken toen zaten de geleidebussen helemaal vast. Heb toen gereviseerde klauwen op laten zetten. (inmiddels alweer 8 jaar geleden )
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder