Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Vandaag op CitroMobile leuk gescored
Sleutelhanger voor aan de sleutelbos wilde ik vorig jaar eigenlijk al.
Een maatje voor de AX
Sleutelhanger voor aan de sleutelbos wilde ik vorig jaar eigenlijk al.
Een maatje voor de AX
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Ik heb lang niks aan de AX gedaan of hier gepost, en vandaag mag ik eindelijk op internet vertellen vanwege welk project dat is! Mijn aankomend afstudeerproject!
Velen zullen het vast wel gezien hebben op facebook, wellicht, maar hier is een link naar de site van het project:
http://inmotion.tue.nl
Vanaf vandaag dus een social media offensief, dus ga allen naar de site, en via daar zo veel mogelijk liken, sharen en retweeten. Alle social media zijn gelinkt via de site.
Kleine introductie:
Link
Velen zullen het vast wel gezien hebben op facebook, wellicht, maar hier is een link naar de site van het project:
http://inmotion.tue.nl
Vanaf vandaag dus een social media offensief, dus ga allen naar de site, en via daar zo veel mogelijk liken, sharen en retweeten. Alle social media zijn gelinkt via de site.
Kleine introductie:
Link
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Nieuw projectje voor de zomer
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=26094
Ga hem morgenavond halen, dan wordt ie gestald tot we terug zijn van vakantie en dan heb ik de laatste 3 weken van augustus vrij om de motor en onderstel over te zetten in de witte
Heb er echt super veel zin in!!!
P.s. Tips en do's en don'ts zijn welkom
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=26094
Ga hem morgenavond halen, dan wordt ie gestald tot we terug zijn van vakantie en dan heb ik de laatste 3 weken van augustus vrij om de motor en onderstel over te zetten in de witte
Heb er echt super veel zin in!!!
P.s. Tips en do's en don'ts zijn welkom
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
brandstofpomp in de tank niet vergeten.
optioneel: de 2 stalen beugels naast de motorsteun omlassen, zodat de GTI motorsteun met extra dempingsblokjes dr in past..
optioneel: de 2 stalen beugels naast de motorsteun omlassen, zodat de GTI motorsteun met extra dempingsblokjes dr in past..
Last edited by AlexanderB on MonJul02, 2012 10:57:38 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Lucky you wou dat ik ruimte had suc6 met project
Laat je m keuren ?
Laat je m keuren ?
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Dankje!
Ik weet nog niet of ik hem laat keuren in principe het liefst wel weet nog niet wat dat kost... Heb daar verschillende verhalen van gehoord...
Ik weet nog niet of ik hem laat keuren in principe het liefst wel weet nog niet wat dat kost... Heb daar verschillende verhalen van gehoord...
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Mja ken t. Op t forum staat ergens een mooi topic erover. Wat ik zo begreep uit die topic is dat als je de vermogen niet meer dan 40% is dan vallen de kosten mee.
Wil zelf ook me 1.1 verbouwen maar dan naar 1.4. Daarboven kom ik volgens mij boven de 40%.
Wil zelf ook me 1.1 verbouwen maar dan naar 1.4. Daarboven kom ik volgens mij boven de 40%.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
ja en nee..
-auto's ouder dan '98(kortom alle AX'jes) worden zonder meestal pardon goedgekeurd, als ze n beetje fatsoenlijk/"sensible" zijn opgebouwd, en niet teveel kabaal maken, en verder goed onderhouden zijn, zolang je dus niet met een 1.6 16v met 1.0 remmen ofzo aankomt, en ook niet met een open uitlaat en sportfilter aankomen..
-auto's jonger dan '98 krijgen sowiso n geluidstest, en boven de 40% toename een weggedragstest
-auto's jonger dan 2008 krijgen vanaf 20% toename al een weggedragtest, verder idem..
-als je door een turbo of chiptuning ofzo meer dan 40% extra vermogen uit het ORIGINELE blok haalt, (voor auto's na 2008 --> 20%), dan moet je ook omkeuren.
AX 1.1 naar AX 1.4GTI is veel meer dan 40% toename, toch word het zo goedgekeurd, omdat je een bestaande auto bouwt, die niet verschilt van een fabrieksaf GTI. (zolang je niet aankomt met n roestend barrel vol kroonsteentjes en tywraps met 1.0 remmen en een open brulpijp dus.. de keuring is een soort extrastrenge APK), voor €57 ben je klaar.. de enige reden dat ik niet geweest ben is dat gedoe met t gebrek aan typenummer op het motorblok, maargoed, zelf inslaan was ook geen issue geweest achteraf..
anyway.. en neem gewoon een lijstje mee met de dingen die je veranderd hebt:
-GTI motor
-GTI onderstel
-GTI remmen
-GTI stoelen
-allemaal uit dezelfde auto (met ditofdat kenteken)
en dan word ie gewogen (met volle tank, of je moet de tankmeter ff kortsluiten zodat ie vol aangeeft, cheat-tip om net n paar kg te besparen), trekken ze 100kg van het gewicht af (dus het loont om het ding helemaal uit te mesten, reservewiel thuis te laten, klein bodempje ruitensproeivloeistof dr in zodat dr net genoeg in zit als ze t controleren enzo) en dat is je nieuwe gewicht voor de wegenbelasting..
-auto's ouder dan '98(kortom alle AX'jes) worden zonder meestal pardon goedgekeurd, als ze n beetje fatsoenlijk/"sensible" zijn opgebouwd, en niet teveel kabaal maken, en verder goed onderhouden zijn, zolang je dus niet met een 1.6 16v met 1.0 remmen ofzo aankomt, en ook niet met een open uitlaat en sportfilter aankomen..
-auto's jonger dan '98 krijgen sowiso n geluidstest, en boven de 40% toename een weggedragstest
-auto's jonger dan 2008 krijgen vanaf 20% toename al een weggedragtest, verder idem..
-als je door een turbo of chiptuning ofzo meer dan 40% extra vermogen uit het ORIGINELE blok haalt, (voor auto's na 2008 --> 20%), dan moet je ook omkeuren.
AX 1.1 naar AX 1.4GTI is veel meer dan 40% toename, toch word het zo goedgekeurd, omdat je een bestaande auto bouwt, die niet verschilt van een fabrieksaf GTI. (zolang je niet aankomt met n roestend barrel vol kroonsteentjes en tywraps met 1.0 remmen en een open brulpijp dus.. de keuring is een soort extrastrenge APK), voor €57 ben je klaar.. de enige reden dat ik niet geweest ben is dat gedoe met t gebrek aan typenummer op het motorblok, maargoed, zelf inslaan was ook geen issue geweest achteraf..
anyway.. en neem gewoon een lijstje mee met de dingen die je veranderd hebt:
-GTI motor
-GTI onderstel
-GTI remmen
-GTI stoelen
-allemaal uit dezelfde auto (met ditofdat kenteken)
en dan word ie gewogen (met volle tank, of je moet de tankmeter ff kortsluiten zodat ie vol aangeeft, cheat-tip om net n paar kg te besparen), trekken ze 100kg van het gewicht af (dus het loont om het ding helemaal uit te mesten, reservewiel thuis te laten, klein bodempje ruitensproeivloeistof dr in zodat dr net genoeg in zit als ze t controleren enzo) en dat is je nieuwe gewicht voor de wegenbelasting..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
kijk dat is nog eens nuttige informatie AlexanderB! Jij hebt echt al een hele hoop uitgezocht hea?!
wel handig hoor zo iemand op 't forum. Scheelt ons een heel hoop uitzoeken
wel handig hoor zo iemand op 't forum. Scheelt ons een heel hoop uitzoeken
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Die moet erin, officeel een deel van de orginele uitrusting. Anders heb je kans dat het gewogen gewicht het ledig gewicht word ipv van de 100kg eraf.AlexanderB wrote: reservewiel thuis te laten
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
ok, reservewiel dus wel meenemen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Kun je niet volstaan met zo'n spuitbusje als je het reservewiel en het rekje eraf haalt?AlexanderB wrote:ok, reservewiel dus wel meenemen..
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Di is de topic waar ik t over had.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=33&t=16031
AlexanderB heeft idd handige informatie gegeven Gaat een leuk project worden
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=33&t=16031
AlexanderB heeft idd handige informatie gegeven Gaat een leuk project worden
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Bedankt voor de nuttige info alvast! helemaal top
Project wordt zeker gaaf!
Ben klaar om hem op te halen:
Project wordt zeker gaaf!
Ben klaar om hem op te halen:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
eeuhm...
je weet dat dat niet mag he?
je weet dat dat niet mag he?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
AlexanderB wrote:eeuhm...
je weet dat dat niet mag he?
Dat gaat dus ook niet gebeuren zoJohannus wrote:
was alleen even stiekem om de aanhanger zelf op te halen, hij komt achter de auto van mijn pa...
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Dacht al dat dat niet mag. Wel leuke combi.
Heb je de aanhangwagen gehuurd?
Heb je de aanhangwagen gehuurd?
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Aah!
Als je E achter B hebt mag je de aanhanger leeg wel zo rijden alleen niet met n auto dr op
Subtiele verschil is zo: als je B hebt, telt het max gewicht van de aanhanger, als je B+E hebt dan telt het werkelijke gewicht van de aanhanger..
Andersom zou wel kunnen, als je een GTI of 15D ofzo hebt, die op kenteken 780 kg weegt, en je hebt een hele hele lichte aanhanger met een kaalgestripte 1.1 of 1.0 dr op (totaalgewicht 700 kg), dan zou het net kunnen dat je een AX met een AX verhuist.. maar of het een goed idee is... probably not..
Als je E achter B hebt mag je de aanhanger leeg wel zo rijden alleen niet met n auto dr op
Subtiele verschil is zo: als je B hebt, telt het max gewicht van de aanhanger, als je B+E hebt dan telt het werkelijke gewicht van de aanhanger..
Andersom zou wel kunnen, als je een GTI of 15D ofzo hebt, die op kenteken 780 kg weegt, en je hebt een hele hele lichte aanhanger met een kaalgestripte 1.1 of 1.0 dr op (totaalgewicht 700 kg), dan zou het net kunnen dat je een AX met een AX verhuist.. maar of het een goed idee is... probably not..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Uhm... volgens mij geldt toch echt in beide gevallen het absolute gewicht van de aanhanger...
Aanhanger + lading dus... De toegestane maximum massa van de aanhanger kan buiten beschouwing worden gehouden.
In mijn geval 600kg geremd, 393kg ongeremd. Ik mag dus beide combinaties met rijbewijs B rijden (ik heb BE zelfs).
Met B mag je ongeremd maximaal 750 kilo trekken, of geremd maximaal het ledig gewicht van je auto. (687kg i.m.g.)
Tenzij anders aangegeven op het kentekenbewijs.
Met rijbewijs B moet je treingewicht (ledig aanhanger + ladinggewicht + ledig auto) onder de 3500kg blijven, met BE maakt het niet uit.
Aanhanger + lading dus... De toegestane maximum massa van de aanhanger kan buiten beschouwing worden gehouden.
In mijn geval 600kg geremd, 393kg ongeremd. Ik mag dus beide combinaties met rijbewijs B rijden (ik heb BE zelfs).
Met B mag je ongeremd maximaal 750 kilo trekken, of geremd maximaal het ledig gewicht van je auto. (687kg i.m.g.)
Tenzij anders aangegeven op het kentekenbewijs.
Met rijbewijs B moet je treingewicht (ledig aanhanger + ladinggewicht + ledig auto) onder de 3500kg blijven, met BE maakt het niet uit.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Ik ken ze iets anders, zoals ik al zei..Wheelnut wrote:Uhm... volgens mij geldt toch echt in beide gevallen het absolute gewicht van de aanhanger...
Aanhanger + lading dus... De toegestane maximum massa van de aanhanger kan buiten beschouwing worden gehouden.
In mijn geval 600kg geremd, 393kg ongeremd. Ik mag dus beide combinaties met rijbewijs B rijden (ik heb BE zelfs).
Met B mag je ongeremd maximaal 750 kilo trekken, of geremd maximaal het ledig gewicht van je auto. (687kg i.m.g.)
Tenzij anders aangegeven op het kentekenbewijs.
Met rijbewijs B moet je treingewicht (ledig aanhanger + ladinggewicht + ledig auto) onder de 3500kg blijven, met BE maakt het niet uit.
B: <750 of >750 met TMM aanhanger < maximaal trekgewicht auto, en <3500 totaal TMM (TMM auto + TMM aanhanger)
BE: alles, zolang feitelijk gewicht aanhanger < maximaal trekgewicht auto, (en auto is uiteraard TMM <3500, anders is het een vrachtwagen..)
Met een AX 1.1 inderdaad 600 geremd, 393 ongeremd, en die kan je inderdaad beide met B rijden, omdat 678+5x80+600 minder is dan 3500.
Met een aanhanger met een TMM groter dan 600 achter een AX 1.1 moet je BE hebben, en mag de aanhanger niet meer wegen dan 600 op de weegschaal, ook al is de TMM hoger. Basically, ze gaan dr van uit dat als je BE hebt, dat je verantwoordelijk genoeg bent om met een "te grote" aan hanger te rijden, en dat je je bewust bent van de werkelijke belading van het ding..
anyway, en Bron: politie.nl
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter