Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87

Post by Ceristimo »

Het zelf moeten zorgen voor water is inderdaad erg irritant, maarja....De zonzijde is dan wel weer dat we voor dit huis geen huur betalen. Ook al zijn de rekeningen dus best hoog, dan wonen we nog steeds redelijk goedkoop. :)

@Happytree
Klopt. In 2010 leerde ik via internet mijn Amerikaanse vriendin kennen. Na een half jaar met Skype met elkaar gekletst te hebben toen in augustus 2010 voor drie weken naar Amerika gegaan om haar te ontmoeten. Ik had nog nooit gevlogen, dus dat was best eng. Een goede vriend van me bracht me in mijn AX'je naar Düsseldorf in Duitsland, want ik vloog vanaf die luchthaven (was goedkoper). Toen samen met Candice een hele leuke vakantie gehad in New York en Pittsburgh. En na die drie weken ontdekten we dat we veel meer bij elkaar wilden zijn.
Toen 6 weken later in oktober 2010 wéér naar Pittsburgh vertrokken voor 10 dagen. Met de kerst 2010 kwam zij hier om mijn familie te ontmoeten.
Toen hebben we met de AX een klein gedeelte van Europa gezien. Zij landde toen in Parijs, dus ik ben met de AX naar Parijs getuft. Na een paar dagen Frankrijk zijn we toen via België (Brussel) naar Duitsland gereden, daar een paar dagen verbleven en toen naar mijn flatje in Groningen.
In februari 2011 ben ik weer voor 10 dagen naar Amerika gegaan. Toen kwam ik bijna de grens niet over, en werd ik na het uitstappen uit het vliegtuig apart gezet en ondervraagd door twee douane-idioten op een power trip wiens IQ's de gemiddelde temperatuur van een badkamertegel niet overstegen. Dat was een angstig momentje, want ik vreesde dat ze me linea-recta terug naar Nederland zouden deporteren. Dat deden ze gelukkig niet.
In april 2011 kwam Candice weer naar Nederland voor een week of twee.

Vervolgens vertrok Candice in mei 2011 naar Alaska. Ze was net afgestudeerd, had nog geen werk en dus ook geen geld en ging tijdelijk bij haar vader wonen. Ik ging haar eind juni 2011 achterna en bleef toen drie maanden met haar in Alaska (ik was ook bezig met afstuderen en heb m'n scriptie daar toen geschreven).

Toen we samen in Alaska waren hebben we besloten om de emigratie-procedure te starten. Dat gaat via een zogenaamd K-1 visum, ook wel het 'verloofden-visum' genoemd.

Kort gezegd geeft dit visum je het recht om naar Amerika te komen om daar met je verloofde te trouwen. Pas ná het trouwen kan het visum worden omgezet naar een Greencard (verblijfsvergunning) en mag je dus permanent blijven. Op dit moment zit ik hier dus met mijn K-1 visum, en moeten we vóór augustus getrouwd zijn. Het is dus niet 'even emigreren' - want dat kan naar de VS niet meer - , maar er zijn consequenties aan verbonden.

Het heeft heel wat voeten in de aarde, want je moet een heleboel formuleren invullen, overal bewijs van verzamelen, je moet bewijzen dat je een echte relatie hebt door foto's, emails, brieven, telefoonrekeningen en andere correspondentie te kunnen tonen, enz... En bij iedere envelop met formulieren die je naar het consulaat stuurt mag je een fijne cheque meesturen. Het is allemaal erg tijdrovend, frustrerend en kost klauwen met geld.

Enfin, tijdens kerst en nieuwjaart 2011/2012 kwam Candice weer hier. In februari 2012 kregen we te horen dat wat Amerika betrof onze relatie 'echt' was en we wat dat betreft bij elkaar zouden mogen zijn.

Dan ben je er echter nog niet: Dan moet je nog voor een medische keuring naar Amsterdam, en een week later terugkomen voor een officiëel interview op het Amerikaanse consulaat, alwaar de officier daar gaat bepalen of je wel of niet mag vertrekken.
Dus 19 maart met de AX naar Amsterdam vertrokken voor de medische keuring (alles was goed) en een weekje later terug voor het interview.
Daar maakte ik me erg veel zorgen over, en ik kwam bijzonder goed voorbereid met een hele map vol papieren en bewijzen, en ik had me van tevoren goed op internet ingelezen over wat voor vragen ze tijdens zo'n interview stellen...Nou, dat stelde allemaal niks voor. Die officier was in een vrolijke bui, vroeg me alleen wat Candice haar volledige naam was en wat haar woonplaats was en dat was het dan.
Kennelijk was al het van tevoren aangeleverde bewijs al genoeg om hem van de echtheid van de relatie te kunnen overtuigen.

Nou, nadat het interview was afgerond kwamen de laatste (moeilijke) stappen: Huur van het flatje opzeggen, terug verhuizen naar mijn ouders, besluiten wat je met al je spullen gaat doen - en je verzamelt nogal wat in je leven zeg...Wat een hoop troep. Ik heb alles weggegeven - afscheid nemen van je vrienden, je geliefde AX'je wegdoen, en vertrekken.

En nu zit ik dus hier. Van mijn leven in Nederland heb ik qua tastbare spullen op dit moment alleen nog twee tassen met kleren over, en wat foto's en dergelijke. Best raar.

Qua werkgelegenheid maak ik me ook wel zorgen: ik heb geen flauw idee wat ik hier straks moet gaan doen. Maar ik moet eerst mijn Greencard hebben voordat ik überhaupt mag werken, en het aanvragen van die Greencard duurt ná je trouwen zo'n maand of drie (en kost duizend dollar...), dus voorlopig maak ik me qua werken nog niet druk....Dat duurt nog maanden voordat ik dat mag doen.

Qua inburgeren gaat alles wel goed. De cultuur is hier wel compleet anders, ook al zijn Amerika en Nederland allebei vooruitstrevende Westerse landen. Gelukkig heb ik daar door alle voorgaande bezoekjes al genoeg van opgesnoven. Het voordeel is dat ik nu na 2.5 jaar Amerikaans-Engels met Candice spreken bijna geen hoorbaar accent meer heb en de taal vloeiend spreek. Men heeft vaak niet eens door dat ik ik niet van 'hier' ben.

Maar het is nog maar even afwachten hoe alles gaat wanneer voor mij het 'echte' leven begint, natuurlijk: Ik moet straks wel gaan werken, en ik ben erg benieuwd hoe verschillend dat met Nederland zal zijn. Misschien gaat me dat dus wel smerig tegenvallen. Dat is nog even afwachten, want momenteel waan ik me nog heel erg in een vakantiestemming.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87

Post by Holländer »

Hey Ceristimo!

Leuk om te horen hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat, heel verhelderend. Maar het klinkt inderaad wel heftig met een hoop (onnodige) ronslomp er omheen. Wat me in het verhaal steeds opvalt is dat je dus met Candice "moet" trouwen... Ga je dit dan ook doen voor oktober?

Verder wens ik je daar heel veel succes en hou ons op de hoogte!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Ceristimo »

@Höllander
Ja. Anders moet ik tegen de tijd dat mijn visum afloopt (in augustus) weer terug naar Nederland.

Wat de trouwerij betreft is het voor ons meer "een papiertje halen", dan echt trouwen. We noemen het dan ook 'samen wonen'. Alhoewel we voor de wet dan wel gewoon getrouwd zijn.
De échte trouwerij (feest, jurk, familie en vrienden, bierrr!) komt pas als we de financiën wat beter op orde hebben. Met een jaar á anderhalf jaar, dat is in elk geval de planning.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Terminal »

Tof om zo nog eens wat te lezen hier van je!

Waarom is er eigenlijk gekozen om daar heen te gaan, en niet haar hier heen te halen? Als ik eht zo lees is het een heleboel rompslomp om daar te officieel te gaan wonen namelijk. Al heb ik geen idee of het andersom wel gemakkelijker is?
AX 11TRE 1988

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Browny »

Alaska of Nederland, ik denk dat jullie een goede keus hebben gemaakt!

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Holländer »

Browny wrote:Alaska of Nederland, ik denk dat jullie een goede keus hebben gemaakt!
agree! 8)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Ceristimo »

@Terminal
Andersom is het eigenlijk net zo lastig.

@Browny
Dat denk ik op dit moment ook nog. Maarja, eerst maar eens afwachten hoe koud -45c nu écht aanvoelt... Nu het nog zomer is, is 't makkelijk praten :P


Voor wie 't verder nog wat kan schelen, een kleine impressie van de afgelopen weken:


Link
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Holländer »

zo dat dak is lek! scheelt misschien wel in de dure waterkosten als je alles in je tank opslaat ;-)

met zulke hagel ziet de auto er nu ook zo uit of niet?
Image

erg leuk om te zien hoe je je bezig houd in Fairbanks!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by grietje »

Wauw wat is het prachtig daar zeg!!! Alsof je in een film woont :D Sprookjes achtig!


Super gaaf! Ik zou ook heel graag zo willen wonen (alleen dan liever niet in Amerika vanwege sociale voorzieningen/gezondheidszorg) maar wat een bijzondere plek heb je zeg!

Heel veel geluk toegewenst!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Losroyos »

Ziet er goed uit, T word echt een soap :P elke maand een aflevering?

Zo te zien heb je het nog naar je zin daar, Het ziet er allemaa ook net uit als in de films. echt tof.

Meer afleveringen van deze soap graag, Leuker dan GTST :D

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Laurent »

Pfff, heel anders dan hier. Die graduates, wat voor leeftijd/schoolgedoe is dat nou?
AX 1.1i Volcane Rood

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Ceristimo »

Zo, we zijn weer terug van een week New York en twee weken Ohio en Pittsburgh.

Mijn familie zit wat raar in elkaar. Zo had ik een oom (twee jaar geleden helaas overleden), die met een Iraanse vrouw was getrouwd (mijn tante), die vele jaren geleden naar Amerika is vertrokken en daar een zoon kregen.
Zo had ik dus een Nederlandse oom, een Iraanse tante en een Amerikaanse neef, die met z'n drieën in de VS woonden.

Enfin, die neef is drie weken geleden getrouwd en mijn tante had Candice en mij uitgenodigd en de vliegtickets geregeld. En dan zeg je natuurlijk geen 'nee'.

En aangezien we toch redelijk in de buurt zaten gelijk wat vrienden in Pittsburgh en Candice haar moeder en zus in Ohio opgezocht.

Goh, wat kan een leven soms toch spannende, onverwachte wendingen nemen zeg. Ik vind het allemaal in elk geval nog fantastisch.

Wél mis ik mijn AX steeds meer. Helemaal nu ze definitief op de sloop beland is, besef ik ineens dat ik nooit meer in dat bakkie rijden kan. En zo'n klein autootje dat lekker scheurt mis ik nu toch wel steeds meer. Heimwee naar Nederland of familie en vrienden heb ik (nog) niet, maar dat komt denk ik ook doordat ik met Skype en Viber veel contact met het thuisfront heb. Ook mijn vrienden probeer ik regelmatig te bellen om het contact goed te onderhouden.

Uiteraard was mijn fotocamera de afgelopen drie weken ook van de partij, dus eens zien of ik van alle losse video-clipjes nog een samenhangend verhaal in elkaar kan prutsen. :) Geeft mij de komende dagen weer wat te doen, want klussen aan een AX zit er helaas niet in.

@Laurent
Tja, schoolgedoe is een beetje moeilijk te vergelijken. Het schoolsysteem is iets anders dan in Nederland, maar je kunt het denk ik het beste vergelijken met onze VWO of zoiets. De leeftijd van die graduates op een highschool ligt rond 17/18 jaar.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Holländer »

3 weekjes op vakantie terwijl je in een land woont waar mensen heengaan voor vakantie. Geniaal. Toch wel jaloers hoor! ben benieuwd naar de nieuwe aflevering van de soap "Ceristimo goes Alaska"!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Ceristimo »

Ik ben nog steeds niet opgegeten door een wolf of een beer! Ik leef nog steeds :).

De drie weken New York waren erg leuk. Afgelopen 2.5 week had ik een goede vriend uit Groningen op bezoek hier. Was ook erg fantastisch. Buiten gekampeerd, naar Denali park geweest en een stuk Dalton Highway gereden.

Helaas, hij is weer naar huis, en nu moet ik hier mijn leven op de rails zien te krijgen. De vakantie is officieel voorbij, en nu wordt het dus papieren regelen, werkvergunning aanvragen en op zoek naar werk.

Aangezien dit dan toch allereerst een auto-forum is, toch even een 'algemene' vraag:

Ik kwam er zojuist achter dat onze auto de voorbanden half afslijt. De binnenkant van beide voorbanden is aanzienlijk verder weggesleten dan de buitenkant.

Uitlijning lijkt mij prima, en volgens mij is de auto ook goed uitgebalanceerd. Alhoewel dat laatste wat moeilijk vast te stellen is, aangezien de maximum snelheden hier zo laag liggen (95 km/h). Zelfs een niet goed uitgebalanceerde auto trilt bij zulke snelheden vaak nog niet (mijn AX deed het vanaf 110 km/h).

Wat is in het algemeen de oorzaak als je banden wat scheef afslijten? De bandjes zijn nét ietsje te hard (moet 2.4 bar zijn, is 2.6 volgens mijn goedkope bandenmetertje), maar dat zou het volgens mij niet mogen veroorzaken.

Het beste zou zijn om even de voorbanden om te wisselen (links naar rechts, en rechts naar links), maar ik heb wat dat betreft twee problemen. Alhoewel ik wel de beschikking heb over een grote garage-krik en as-steunen die tot 2.5 ton gewicht mogen hebben, toch vind ik het idee van het opkrikken van een pick-up truck met een rij-klaar massa van 2902 kilogram (dus bijna drie ton!) een beetje eng...
Het tweede probleem is dat mijn oprijlaan bestaat uit grind, en ik voor de rest alleen gras heb. Niet een ideale plek om een auto op een krik te mikken.

Wat de auto verder betreft gaat alles ehm...."prima". Zoals het een echte Amerikaanse auto betaamd lekt het ding olie als een gieter (en dat voor een 5 jaar oude auto met nog geen 45.000 kilometer op de teller), en kan je als je érg je best doen en alleen snelweg rijdt met 90 km/h zelfs de 1:7 halen qua brandstof verbruik. Dat is alleen op langere ritten, dus 1:5 is wat realistischer.....

F*ck, ik mis mijn AX! :?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Terminal »

Je banden zal gewoon een kwestie van uitlijnen zijn, als je banden naar binnen toe sporen slijten ze als een gek schuin af maar gaat de auto gewoon netjes rechtdoor :).
Opkrikken moet prima lukken met je 2.5tons krikje je tilt tenslotte niet de gehele auto op. En een dikke plank onder de krik, die het gewicht mooi verdeeld over het gras dan zou die ook niet weg zakken.
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Ceristimo »

@Terminal
Thanks! Dat wist ik niet. Ik dacht dat verkeerde uitlijning per definitie een scheef stuur zou veroorzaken, maar dat is dus niet zo. Eigenlijk ook wel logisch dat de auto rechtdoor gaat als beide banden naar binnen sporen...

Mooi. Dat wordt dus een ritje naar de garage voor de uitlijning.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by AlexanderB »

Overigens helpt links-rechts wisselen niet, de banden moeten achterstevoren op de velgen (en dan links rechts, zodat de draairichting weer klopt, als je niet al de pech hebt dat het inside-outside banden zijn)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Losroyos »

Hoe autogerelateerd je ook schrijft. je mag van mij al je avonturen wel delen :P Blijf het gaaf vinden.

en ik snap best dat je je ax mist. Zou nu ook niet zonder kunnen.

Succes met je werkverguning en het zoeken van een Job :D

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Ceristimo »

@AlexanderB
Achterstevoren op de velgen? Zou je dat eens uit kunnen leggen? Ik geloof niet dat deze banden een draai-richting hebben, of in elk geval; ik heb dat op de zijkant van de band niet kunnen vinden in de vorm van een pijl of iets dergelijks.

Vandaag voor het eerst in vier maanden een klein beetje aan het sleutelen geweest. Toch wel handig, zo'n auto met veel grondspeling: zonder krik kan je overal bij.

Het draad dat door de voorbumper naar buiten komt voor het verwarmingselement van de motor was compleet kaal gevreten met overal ontbloot koper. Niet echt fijn om dat nog in te pluggen.
Dus onder de auto gekropen en met sleutelmaatje 5/8" (geen flauw idee wat dat betekent, ik HAAT het Engelse systeem, want het is me allemaal compleet vreemd....Geef mij het metrische systeem maar...) de vier bouten losgedraaid die de plastic beschermkap onder het motorblok op z'n plek houden. En toen kwam ik tot de ontdekking dat deze auto niet slechts één verwarmingselement heeft, maar vier! Onder aan het motorblok zit gewoon een stopcontact, en daar was dat blauwe draad van dat door de bumper steekt.

Image
De stekker trok ik er zonder moeite vanaf. Heeft in het verleden al eens iemand met krimpkousjes zitten klooien...

Onder het motorblok komen vier normale huis/tuin/keuken stekkers, en die zitten in het stopcontact geplugd. Alles losgetrokken en het stekkerblok losgedraaid met maatje 10 (yaay, metrisch!).

Schijnbaar hebben we behalve een element dat de olie warm houdt (nouja, warm..Ik geloof iets van -10c ofzo), ook een element voor het koelwater en een verwarmingselement voor de accu. Opzich wel logisch, bij -45c (het koudste ongeveer wat het hier worden kan) heeft je accu natuurlijk geen enkel vermogen meer.

Vervolgens een oud verlengsnoer verknipt zodat ik een "nieuwe" draad met waterdichte stekker heb. Deze moet ik er alleen nog even opzetten, de boel weer terugschroeven en als het goed is kunnen we dan deze winter met -45c nog steeds starten.

Nou ik dan toch onder de motor lag (4.8 liter en 255 PK...Het is om te huilen hoe weinig PK's Amerikanen uit zo'n enorm blok kunnen trekken...Een Alfa Romeo 3.0 liter V6 heeft 225 PK.....) en de beschermkap eraf had kon ik alles eens mooi bekijken, en ik heb iets nieuws ontdekt: de auto lekt geen motorolie, maar de stuurbekrachtingspomp lekt als een zeef...Ik dénk dat het de pomp is en niet een leiding, maar ja: alles zit zó onder de smurrie dat het nu wat lastig vast te stellen is. Dat wordt dus een ritje naar de garage denk ik, want van de stuurbekrachtiging heb ik geen kaas gegeten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ceristimo - Chevrolet Silverado 4.8L V8 aut. 2007

Post by Wheelnut »

Slijtage aan de binnenzijde van de banden wordt veroorzaakt door UITspoor, niet door TOEspoor...
Het kan ook aan een te groot negatief camber liggen.

"Banden achterstevoren": Precies zoals je het zegt, band van velg trekken, 180 graden om z'n as draaien (pirouetje, niet rollen), weer op velg monteren.
Dan komt namelijk de kant met de slijtage aan de buitenkant, en de kant zonder slijtage aan de binnenkant.

Stuurverkrachting is op zich ook niet zo moeilijk hoor!
Gaat een beetje op dezelfde manier als alle andere hydraulische onderdelen.
-Ouwe pompje eraf
-Olie die er uit komt (indien er nog wat in zit) opvangen/afstoppen
-Nieuw pompje er weer op
-Systeem afvullen
-Systeem ontluchten (van uiterst links naar uiterst rechts sturen, herhalen tot lucht weg is)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Post Reply