Ik zit voor de Swaf een beetje te kijken naar cup-achtige/duitse stijl wielen .... (met zo'n brede rand) en vraag me af welke J maat er maximaal op de voorzijde kunnen zonder dat het gaat aanlopen op de veerpoten ....
Ik d8 van Bas eens te horen dat dit maximaal 7J was
Verder zit ik ook een beetje te peinzen over het volgende ....
Ik hou van grote wielen en zou voor 16" kunnen gaan ... maar zijn duitse stijl wielen juist niet mooier als ze klein zijn ? (14" in dit geval) ... ik heb het idee dat ze dan dieper lijken
Het valt me trouwens enorm tegen wat er in 4x108 te vinden is, ik heb gelukkig de tijd maar aangezien de 4x108 met een lage ET auto's uit aan het sterven zijn gaat dit steeds lastiger worden heb ik het idee.
En waarom zijn adapters zo asosiaal duur in vergelijkin met spoorverbreders .... het zijn toch eik gewoon spoorverbreders waarbij de gaten anders geboord zijn ? ...
Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
(adapters: schroefdraad getapt, blijkbaar meer werk dan "wat" gaten boren )
Preceize waardes kan je beter afmeten van je eigen Swaffel, aangezien dat al verschilt met welke achteras je dr onder hebt zitten.. (schijvenas is breder, bijvoorbeeld, en in trommels zijn verschillende maten..) en t ding natuurlijk andere spatborden heeft dan een AX..
Preceize waardes kan je beter afmeten van je eigen Swaffel, aangezien dat al verschilt met welke achteras je dr onder hebt zitten.. (schijvenas is breder, bijvoorbeeld, en in trommels zijn verschillende maten..) en t ding natuurlijk andere spatborden heeft dan een AX..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Achter kan hij wel wat hebben maar het gaat mij om het aanlopen tegen de voorpoten ... en die zijn hetzelfde als de AX ...
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Wil je dat de velgen/banden binnen de carrosserie blijven? Ik heb zelf nu 7,5J onder de Saxo zitten, en heb ook nog het verbrede staal liggen, die zou ik dan even op moeten meten.
Het is sowieso een combinatie van de J-maat met de ET-waarde van de velgen, waar je naar moet kijken.
Het is sowieso een combinatie van de J-maat met de ET-waarde van de velgen, waar je naar moet kijken.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Ik ben toevallig net even wezen meten ... voor zou ik ongeveer 20 cm hebben en achter 24 ... met de perfect ET waarde en een beetje speling zou ik dus voor 7,5 J en achter 9 J wel kwijt kunnen
Nu maar eens een mooie Breedset zien te vinden in 4x108
Ik had vandeweek een set adapters gekocht van 4x100 naar 4x108 voor 75 piek ... helaas kon de verkoper waar ik al mee rond was bijna 5,- meer krijgen en had hij ze opeens aan een ander verkocht.
Anders had ik dit wel een bruut setje gevonden
http://link.marktplaats.nl/559086227
Nu maar eens een mooie Breedset zien te vinden in 4x108
Ik had vandeweek een set adapters gekocht van 4x100 naar 4x108 voor 75 piek ... helaas kon de verkoper waar ik al mee rond was bijna 5,- meer krijgen en had hij ze opeens aan een ander verkocht.
Anders had ik dit wel een bruut setje gevonden
http://link.marktplaats.nl/559086227
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Schmidt's zijn inderdaad supermooie velgjes!
Je had de 9J brede Rallye-velg toch even gepast? Die was toch te breed?
Je had de 9J brede Rallye-velg toch even gepast? Die was toch te breed?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Als je 5,5 J uit laat lassen naar 9 J dan komt er 3,5 J aan 1 kant bij ... in verhouding heb je hem naar buiten toe laten uitlassen tot bijna 11 J ... en dat ging niet passen (stak een j-tje uit)
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Dan moet je die andere velgjes eens komen passen he! (Zijn niet te koop, vooralsnog, maar passen kan altijd natuurlijk!)Rock's wrote:Als je 5,5 J uit laat lassen naar 9 J dan komt er 3,5 J aan 1 kant bij ... in verhouding heb je hem naar buiten toe laten uitlassen tot bijna 11 J ... en dat ging niet passen (stak een j-tje uit)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Momenteel staat de swaf geschorst en op een 3 gaats onderstel ... dus dat is ook wat lastig.
En ik wil niet lekker gemaakt worden met mooie wielen die niet te koop zijn
En ik wil niet lekker gemaakt worden met mooie wielen die niet te koop zijn
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Bij welke J-maat gaat het aanlopen ?
Even voor de informatie. De breedte van een velg is niet in J uitgedrukt maar in Inch. Ze zijn dus 5,5" of 7".
De J in de velg aanduiding staat voor het type velg bed (het gedeelte waar de band ' in ligt' ) en daarin is type J momenteel vrijwel het enige wat gebruikt word
En Aad zoals je weet is de breedte van de velg niet alles. het hangt ook samen welke band je erom gaat leggen. Dit zit uiteindelijk in je wielkast.
Opzich kan je velg breder zijn dat je wielkast (mits die niet zo verlaagd is dat je velg ook in de wielkast komt), echter heb je dan wel een flink getrokken band nodig. De ET waarde is beïnvloedbaar,als je zorgt dat deze aan de hoge kant is heb je altijd spacers nodig en dat is handig want die kan je op de mm afdraaien waardoor je het exact kan laten passen.
De J in de velg aanduiding staat voor het type velg bed (het gedeelte waar de band ' in ligt' ) en daarin is type J momenteel vrijwel het enige wat gebruikt word
En Aad zoals je weet is de breedte van de velg niet alles. het hangt ook samen welke band je erom gaat leggen. Dit zit uiteindelijk in je wielkast.
Opzich kan je velg breder zijn dat je wielkast (mits die niet zo verlaagd is dat je velg ook in de wielkast komt), echter heb je dan wel een flink getrokken band nodig. De ET waarde is beïnvloedbaar,als je zorgt dat deze aan de hoge kant is heb je altijd spacers nodig en dat is handig want die kan je op de mm afdraaien waardoor je het exact kan laten passen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).