Hier dan de rest van het verhaal!
https://picasaweb.google.com/1030676763 ... directlink
Na lang zoeken op citromobile dachten we eindelijk één goede olieniveau sensor voor onze auto's gevonden te hebben, maar dat bleek dezelfde sensor te zijn als die we al hadden, de foute. Terwijl ik teleurgesteld de overbodige sensor uit elkaar trok, vond Johan op internet dat er geen sensor voor de 1.1 blokken bestaat uberhaupt.
Kort daarna brak uiteraard dat ini-mini draadje van een contact af, en daarna besloot ik maar eens te testen of de sensor dan maar in te korten was met een zaag. En zo bleek. Met een uur geduld, een soldeerbout, halve liters alfa-bier en vooral heel veel priegelen is het uiteindelijk gelukt een nieuwe sensor te fabrieken. W
Uiteraard moest die onder de AX ookal was het allang donker, en ik besloot dan maar meteen een van draden onder de auto kapot te trekken toen ik er toch lag. Dus eerst nog een extra half uurtje aan liggen kloten met nieuwe connectors en daarna,
eindelijk, was het tijd om te testen! Hij geeft leeg ietsje boven het minimum aan en half-gevuld is ongeveer 3 kwart op de schaal. We zagen al snel dat er eigenlijk te weinig was afgezaagd en wat extra lengte gesnoept door 3 carterringen te gebruiken ipv eentje. Nou nog die andere versnijden voor Johan! Kunnen we eventueel een howtoetje maken.