Tjerk aka TvL (AX 1.4i TZX & AX-aanhanger) 170 o'clock P22

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

Thanks beide, en het is idd een heerlijke eerste auto :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by pocketmech »

Tjerk,

Goed bezig! Heb je net zo'n mooi interieur als die van mij 8) Maar je llopt voor, ik moet mijn achterlichtjes nog doen, heb jij al gedaan. Goed bezig!! Ben je nog op de uitkijk voor wat passend plaatwerk op kleur? Wordt ie helemaal sjiek! En uiteraard mooi dat je de tijd neemt om wat foto's te plaatsen. Erg motiverend! :cheers:
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

Sjiek hoeft ze niet te worden hoor, ik mag dat Franse uiterlijk wel 8) En aangezien zo'n beetje de hele auto onder de deuken, krassen, steenslag en vale plekken zit gaat het me ook teveel kosten om alles netjes te maken. Die centen spendeer ik liever aan lollige accessoires en technische zaken. Enneh, ik heb nog wel een rechter achterlicht over, misschien ook nog een linker. :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by Terminal »

Zolang die technisch perfect in orde is maakt het weinig uit hoe het eruit ziet toch? Kun je veel beter geld in spenderen dan dat die er punt gaaf uitziet er nog geen meter rijd haha.
Maar al goed bezig hoor, gaat zeker weten helemaal goed komen met dit axje :)!
AX 11TRE 1988

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

Zo denk ik er ook over :) Technisch is ze gelukkig al vrij goed, alleen de aandrijfassen en einddemper moeten gebeuren voor zover ik weet, en misschien een paar bandjes.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

Allee, tijd voor een kleine update. Veel bijzonders is er niet te melden, behalve dat ze wat karakter begint te vertonen :-) Naast de gesloopte gordel en het nog harder gesloopte achterklepslot heeft het bestuurdersraam laatst ook de geest gegeven. Wilde opeens nog wel omlaag maar niet meer omhoog. Omhoog duwen behoorde gelukkig nog wel tot de mogelijkheden, dus nu zit de ruit mooi vastgetaped, je weet immers maar nooit. If you can't fix it with ducttape, you haven't used enough 8) Binnenkort maar eens het mechaniek inspecteren als ik het deurpaneel eraf heb. Kunnen d'r ook meteen andere deurpaneeltjes op.

Ohja, de linker achtergordel heeft zichzelf gerepareerd :D Tenminste, daar lijkt het op. Heb m'n nieuwe setje achterlichten laatst aan Robert verkauft, dus moest het oude linker achterlicht er weer in. Toen ik toch in die hoek bezig was heb ik nog een beetje aan de gordel gemorreld. En jahoor, het ding wilde opeens wel weer uitrollen en kon weer vastgezet worden! Apart, maar ach, het zit weer prima vast nu.

Verder zitten er sinds kort ook gele lampjes in, zoals het hoort in een oud Frans horrel 8)

Stadslicht:

Image

En het dimlicht:

Image

Image

Staat erg mooi moet ik zeggen! En verder? Tsja, verder ben ik nog steeds erg tevreden met het wagentje. Met dit heerlijke weer krijg ik uiteraard nog meer zin om er mee te gaan rijden. Muziekje aan, sigaretje erbij, raampje open, armpje eruit... Ik zie het al helemaal voor me :D Achja, eventjes wachten nog. Eerst maar eens dat roze pasje halen, nieuwe bandjes en een nieuwe einddemper scoren en de AX door de APK krijgen.

Nog even een leuk plaatje:

Image
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by Terminal »

Elektrische ramen? Heb dacht ik nog een een goede arm met motor liggen :).

Heb je nou nog speciale stadslichten erin? Heb zelf namelijk dat ze nogal wit erdoor heen steken, en gele nagellak van me vriendin verhielp dat niet helaas :P
AX 11TRE 1988

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

Nee dankje, ik blijf lekker slingeren :wink: En ik heb inderdaad ook gele stadslichtjes erin geprikt. Heb ze hier besteld: http://www.carfantasy.nl/t10-fitting/st ... 13769.html
Snelle levering, en ik kreeg nog een setje reservelampjes erbij ook.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by MBa@NL »

zie het nu pas...
TvL wrote:Tijdens het inbouwen kwam ik bij 1 van de montagepunten van de bestuurdersstoel een stukje afgebroken bodem tegen :P Apart, maar met 2 ringetjes was het snel opgelost.
http://farm8.staticflickr.com/7070/6813 ... c760_z.jpg
Niks aparts aan. ;-)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Stond er nog iets op de verpakking dat enigszins op een keurmerk leek?
Zelf ook wel 's gele stadslichtjes in mijn AX gezet. Maar die waren van het soort dat er op de verpakking stond: for show use only.
Die gingen trouwens ook niet zo lang mee.

Verder goeie ervaringe met deze site?
De gele H3'tjes zouden wel leuk voor mijn CX zijn.
(Dat is mijn grootlicht op de CX.)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

Hmm oke, dan ga ik binnenkort de verpakking eens bekijken :) Ik heb verder nooit wat bij die website gekocht, maar prima ervaringen so far. De lampjes waren in elk geval goed verpakt en na 1 werkdag waren ze al binnen.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by Mastenhose »

Ik heb ook gele stadslichtjes, op de verpakking stond dat alleen rood, groen, violet en blauw voor show-use waren. Ach, wacht het moment van controle wel af, volgens de wet mag je gele verlichting voeren aan de voorzijde, aangezien het middelste licht op 't stoplicht geel is, kom ik een heel eind met m'n stadspitjes... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

Zo, het werd tijd om eens wat stof af te blazen :) De afgelopen weken niet zoveel aan de AX gedaan, maar het enthousiasme is er niet minder om, dus zijn m'n vader en ik vorig weekend begonnen met het inbouwen van de tellerbak met toerenteller. Waarbij natuurlijk ook weer de nodige feauteaux gemaakt zijn:

Eerst dat ouwe ding met stationsklok eruit halen:
Image

Om vervolgens te constateren dat zelfs daarachter allemaal rommel lag :lol: De stofzuiger mocht er dus weer aan te pas komen. Om de eetlust niet te bederven zal ik daar maar geen foto's van plaatsen :P Verder leek er wel voorbereiding voor de toerenteller te liggen, dus hebben we alles snel op de nieuwe tellerbak aangesloten:
Image

Digitaal klokje werkte meteen, signaal vergeten verlichting ook, echter alleen maar op het rechter portier :? Reden daarvoor is waarschijnlijk dat er in die deuropening een knopje zit om het signaal uit te zetten. Dat knopje ontbreekt bij de linker deur, dus dat zal er wel mee te maken hebben. De toerenteller en de watertemperatuurmeter vertoonden natuurlijk geen teken van leven, dus zullen er waarschijnlijk toch kabeltjes getrokken moeten worden. Of we hebben de stekkers niet helemaal goed aangesloten, dus gaan we het binnenkort nog maar eens proberen, maar dan met de howto van de club erbij.

De nieuwe (links) en oude tellerbak naast elkaar:
Image

Het viel m'n vader op dat er achterop de nieuwe tellerbak een stukje van de blauwe circuitplaat niet helemaal normaal eruit ziet, alsof er iets afgeknipt is. Dat stukje zit op de foto links naast het bruine plaatje, onder de 2 schroeven:
Image

Iemand enig idee wat dat zou kunnen betekenen?

Overig nieuws: We hebben laatst 2 velgen met prima bandjes opgehaald, en een velg met redelijke band gekregen :D
Image

Image

Image

En er ligt inmiddels ook een nieuwe einddemper klaar:
Image

Image

Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by MBa@NL »

Dat van die tellerbak klopt... Veglia/Jeager/VDO maken het liefst zo weinig mogelijk printbanen en knippen liever een stukje af als een bepaalde functie niet nodig is (vermoedelijk lopen die uiteinden normaal naar een klok...) dan dat ze een compleet nieuwe printbaan maken.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by DuFF »

135 euro is best prijzig voor een einddempertje.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by TvL »

:P

@ Michel: Helder, thanks voor de info!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by Losroyos »

Gaat de goeie kant op zo te zien :D lekker blijven klussen ;)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by DuFF »

ROY KAP MET DIE ZIEKTES IN JE TWITTERSIG, ALS JE ZONODIG TWITTER WILT KOPPELEN AAN HET AXFORUM GELDEN DAAR OOK DE REGELS VOOR.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by Losroyos »

1. Daar hebben ze ook een knopje PM voor uitgevonden, dat hebben ze op forums.
2. Ik weet somige kunnen der niet goed tegen maar het is tegewoordig een ingeburgert woord en de van dale kan er zelfs uitleg over geven.
3. dit word er mee bedoelt: 3 (plat, in sam) om een grote hekel aan het genoemde uit te drukken: (~herrie, ~vent)
4. ik ga der veder ook geen discussie over voeren.
Last edited by Losroyos on SunApr22, 2012 3:30:20 PM, edited 1 time in total.

Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 346
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Tjerk aka TvL (AX 1.1i Harmonie)

Post by Fruit »

Maar als je weet wat die ziekte doet ga je dat woord zeker niet meer gebruiken!! Heb het van dicht bij meerdere keren meegemaakt en gebruik of spot daar nooit meer mee.

En terug ontopic!! Ziet er netjes uit Tjerk

Post Reply