Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Losroyos »

Siemax wrote:Vandaag richting de sloop kijken voor mistlamp. Nergens te vinden uberhaupt kon ik maar weinig Ax'jes vinden. uit eindelijk in Lelystad vond ik er 1 :( maar geen mistlamp. Verder had hij niet veel bijzondere dingen om eraf te halen. Verder zag ik wel stuk of 3 Laguna met zo'n ding voor onder je bumper in nette staat.

Citroën belde me op om te vertellen dat ze een bedrijf hadden gevonden die nog nieuwe mistlampen(geel) voor Ax'jes verkoopt voor 63 euro. Ik ga dat denk ik niet doen maar mocht mensen willen hebben kan dat bij de Citroën in Almere.
is dat per lamp of voor bijde?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by AlexanderB »

per lamp uiteraard.. (kom dat soort prijzen vaker tegen, 60-70 euro per stuk)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Mastenhose »

CitroMobile ff afwachten, soms vind je ze daar voor relatief weinig!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Renaultje 5 :lol: Blijft ook een leuke auto. Me vader heeft er eentje gehad.

Zag op de sloop meerdere merken die zouden passen.(wel met aanpassingen) Bij de me vorige Ax heb ik m van een jeepje af gehaald. Die paste er zo op alleen de schroef gaatjes moest ik verplaatsen.

Citromobile-beurs zit er wel aan te denken om erna toe te gaan. Zover rijden is t ook niet. Deze week moet ik werken in Sandpoort en eind vd week nachtdiensten in Nuth/Venlo :S . ff kijken hoeveel olie ik nou weer nodig zal hebbben
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

:jump: Heb v/d week weer wat te doen;

- interieur demonteren (Stoel, bank en zijpanelen achter)
- Mistlampen demonteren (1 is stuk ander in verkoop)

Ritje Groningen en weer terug om spullen op te halen.

-Andere interieur inbouwen
-Andere velgen monteren
-Andere mistlampen monteren (witte)
-Spoiler monteren :music

Thanks Ceristimo :jump:

Een druk dagje zeg maar :shock:

Als ik tijd over heb wil ik alvast draden gaan leggen naar achter voor versterker. Wil graag de speakers op orginele plek houden. Me swager werkt bij Pioneer hij ging kijken wat ie voor me kon doen. :)

Foto's komen nog
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Snot ver gaat niet door
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Ceristimo »

@Siemax

Het spijt me echt heel erg, en ik vind het van mezelf ook wel een kutstreek, maar: Het is zo zonde om weer een Type 1 AX te slopen, en op het allerlaatste moment meldde zch iemand die de auto wil opknappen...

Dat zie ik het allerliefste gebeuren, dus de auto is verkocht...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Heb Liever een Ax die rond rijd dan dat ie op de sloop ligt. Hoop dat ik m over een tijdje zie rijden. Dan is die streek ook voor niks geweest ;)
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Losroyos »

ik heb je Even een PB gestuurd.

Velgen heb ik eventueel ook nog wel. Maar alleen 13"

Groet
Roy.

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Losroyos wrote:ik heb je Even een PB gestuurd.

Velgen heb ik eventueel ook nog wel. Maar alleen 13"

Groet
Roy.
:P

Vandaag verder druk dagje gehad. Had een afspraak in Hengelo en heb dat gecobineerd met daarna spullen te halen voor me Ax in Enschede. Heb van t voorjaar/zomer wat te doen.

-Gladde skirts- Moet wel alles ff glad maken. Ze waren mooi glad maar is later met roller of zo bewerkt. Hopelijk krijg ik m in de kleur van eigen Ax.
-Elektrische ramen, kabelboom en schakelaar.
-Elektrische deurvegrendeling ook achter.
-Type 3 gril ook ff schuren en in me Ax kleur
-Weer een net sportstuurtje
-En cup spiegelsWeet niet of ik ze op me Ax doe

Dank je Michel

Verder heb ik op de sloop in Lelystad een splitter van een Renault vandaan gehaald. Als ik me Skirts heb gedaan wil ik me voor bumper aanpakken. Daarna achterbumper.
Weet alleen niet of ik dezelfde kleur als me Ax zal doen. Zwart of donker grijs lijkt me ook wel mooi :|

Gelukkig heb ik eerst nog wat werk voordat ik de kleur erop doet dus kan nog ff nadenken.

Oja heb vandaag me tank goed leeg gereden. 656 km op een tank :D jammer dat bedrag bijna 65,6 euries was om weer vol te tanken :(

Foto's zullen volgen :D
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Losroyos »

Als je gladde skirt heb moet je ook gladde bumpers doen anders is het niet zo mooi. bumpers krijg je glad door ze te schuren. lang genoeg En dan gewoon in het rood spuiten is wel mooi, of zwart helemaal is ook mooi. maar als het glad is is rood mooier.

iig klinkt allemaal goed ik zie de foto's wel verschijnen :D

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by TvL »

Ik zeg zwarte skirts! En dan witte velgjes eronder :) Staat erg lekker op een rode auto vind ik.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Vandaag ff genoten van me nieuwe onderdelen.

type 3 gril
elektrische ramen.
cv
gladde skirts

Image

-Heb de gril weer opgeschuurd en is in elk geval weer rood. :)
-Elektrische ramen en Cv. Heb de kabelboom weer netjes uitgeboomd oude lasjes verwijderd en nieuwe met netjes krimpkous erom heen
-bijna alle onderdelen van de skirts waren al glad moet er nog 3 onderdelen doen en dan schuren. En dan kijken of ik de skirts weer netjes op kleur krijgt. (denk pas volgende maand).

Image

Image

De kleur van de skirts bumpers en gril zal gewoon rood worden denk dat dat mooier is. Als ik dan de velgies die ik nu heb wit maakt al stuk zal dat ook wel mooi. Maargoed zover ben ik nog niet.

Met de onderlip die ik gister van de sloop af heb gehaald heb ik niks aan gedaan. Heb nachtdienst gehad en zat vanmiddag lekker op me balkonia al die zwarte verf eraf te krabben (wat een werk). Ben blij dat de vorige eigenaar de meeste onderdelen glad heeft gemaakt :o
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Jeetje wat eern werk :( Skirts glad maken kan niet wachten wanneer de bumper eraf gaat om glad te maken.

De meeste skirts waren al goed glad. Heb de verflagen eraf gekrabt met een afbreek mes. Moet zeggen is goed te doen gaat alleen veel tijd in zitten. Daarna glad geschuurd (240)
Tevens heb ik de type 3 gril ook helemaal glad gekrabt en daarna geschuurd. Zat een klein scheurtje in heb dat vervolgens gerepareerd met bepaald soort lijm wat ze in de modelbouw gebruiken

Image

Achterbumper laat ik voorlopig even zitten. Heb precies in een hoek een scheur zitten. Ga kijken voor een andere achterbumper
Voorbumper gaat er ook eerdags af wil alleen daar een reserve bumpert erop zetten kan voorlopig toch nog rijden :P

Tevens heb ik me sportstuurtje gemonteerd. Volgens de vorige eigenaar komt ie uit de ZX. Ziet er wel netjes uit. Lijkt op (of is) pcies op een GT-stuur maar dan met een rood tint

Image

Jammer genoeg begon er ook een rood lampje te branden van me olie pijl (scherp naar links stuur). :wall Zal toch niet door mijn stuur komen :(

Keek ff onder de kap en moet wel toegeven dat ie aardig zweet. Aan de onderkant zag ik een druppel olie al hangen. Ga morgen olie bijvullen kijk ff hoelang ie t volhoud.
Heeft alweer 199500 gelopen. :P
Last edited by Siemax on TueApr24, 2012 5:01:34 PM, edited 2 times in total.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by AlexanderB »

Stuur:
Met 3 rode plastic dingetjes, en een lederen rand? die is van een ZX Volcane ja :) (heb dr zelf ook een)
Of alleen t middelste Citroën logo'tje rood? (ook die zijn van een ZX)

Eeuh, als t lampje brand = direct stoppen en bijvullen, dan zit dr amper n bodempje olie in, en zuigt ie lucht in plaats van olie.. (en lucht smeert niet :P)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

AlexanderB wrote:Stuur:
Met 3 rode plastic dingetjes, en een lederen rand? die is van een ZX Volcane ja :) (heb dr zelf ook een)
Of alleen t middelste Citroën logo'tje rood? (ook die zijn van een ZX)

Eeuh, als t lampje brand = direct stoppen en bijvullen, dan zit dr amper n bodempje olie in, en zuigt ie lucht in plaats van olie.. (en lucht smeert niet :P)
3 Rode plastic dingetjes ja die heb ik staat wel netjes in een rode Ax Volcane. Merkte wel dat de stuur een slag groter is.

Olie bijvullen ga ik zekker doen. wil dat t blokje nog ff wat langer mee gaat. Wil er tzt een 1.4 inzetten maar voorlopig moet ie langer mee. Heb me 106 als eens vast laten lopen (kreeg wel een 1.4 blok voor idp) Olie vullen ben ik wel gewend. Rij VW Crafter voor me werk. Heb standaard liter bij me. 7000 km is 1.5L olie :?
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Dit is mijn splitter/onderbumper. Gehaald van een Renaul Senic. Past met een beetje aanpassing wel onde bumper van de Ax.

Image

Denk niet dat een poging gaat doen om ook rood te spuiten. Is ook nog niemand gulukt na mij weten.

Verder heb ik me olie bvijgevuld. Er ging wel bijna 2 L in :(. Heb me Ax nu 2 weken had toen moeten kijken hoe me olie peil was hopelijk houd ie t een tijdje uit. olie zag er wel netjes en schoon uit de de koppaking zou dan in orde moeten zijn na mij weten. Ben bang dat ie ergens anders lekt of hij zweet gewoon net zoals elk ander blok.

Aan de onderkant zag ik wel een druppel hangen maar dat had mijn andere ax ook :?

Hebben jullie mschien tips waarna ik zou kunnen kijken?
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Terminal »

Bekijk eens hoeveel olie er over de dynamo heen gelekt is..., daar gaat de koppaking altijd als eerste door als die uitwendig lekt... verder kan de kleppendekselpakking nog de schuldige zijn.
En als je helemaal pech hebt klepseals/schraapveren die niet meer echt fijn zijn.. goed te zien als je even iemand in de auto zet en jij erachter gaat staan en dan even gas geven... blauw pluimen duit daar vaak op.
Maar een ax is voor heel veel mensen een auto die gewoon moet rijden, en die kijken gewoon helemaal nergens naar... dus best kans dat gewoon een licht verbruik is maar er al in tijden niet naar gekeken is. Heb je trouwens door gereden terwijl het lampje brande? Olielampje betekend niet dat het peil te laag is, maar dat er geen oliedruk meer is... ofwel geen smering.
AX 11TRE 1988

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Terminal wrote:Bekijk eens hoeveel olie er over de dynamo heen gelekt is..., daar gaat de koppaking altijd als eerste door als die uitwendig lekt... verder kan de kleppendekselpakking nog de schuldige zijn.
En als je helemaal pech hebt klepseals/schraapveren die niet meer echt fijn zijn.. goed te zien als je even iemand in de auto zet en jij erachter gaat staan en dan even gas geven... blauw pluimen duit daar vaak op.
Maar een AX is voor heel veel mensen een auto die gewoon moet rijden, en die kijken gewoon helemaal nergens naar... dus best kans dat gewoon een licht verbruik is maar er al in tijden niet naar gekeken is. Heb je trouwens door gereden terwijl het lampje brande? Olielampje betekend niet dat het peil te laag is, maar dat er geen oliedruk meer is... ofwel geen smering.
Ik was op een pr dus ik was aan t rijden en t viel me op als ik scherp naar links stuur dat de olie lampje brande. Eenmaal de bocht door geen probleem meer. Rechte stukken of naar rechts sturen geen probleem.

Heb ook aardig wat olie bij moeten vullen dus ik dacht in eerste instantie doordat ik de bocht door gaat en naar links stuur gaat de olie in blok naar rechst.
90 volgens teller. Mocht ie rood blijven branden tijdens rijden stop ik :wink:
Me lampje brande maar ff temp. van blok was. Me Ax is voor erbij/hobby me vrouw heeft een Ford ka. ik kan me werk grotendeels s'nachts uitvoeren en omdat me vrouw r ka meeneemt naar d'r werk zit ik thuis zielig alleen. Ik verveel me vrij snel thuis en wil graag ergens mee bezig zijn. Dus daarom eigenlijk me Ax en oja me fiets kan erin en kan heuvels en bossen opzoeken.



Ga van t weekend naar me oude buurman is oud Citroën monteur.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Bossie »

Kijk daar mee uit, doorgaans als het lampje begint te branden is het al te laat.
Image Image Image

Post Reply