Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Als je auto geschorst is, HOEF je hem niet te verzekeren, maar KUN je hem wel verzekeren.
Kentekenbewijs hoeft niet meer mee naar de APK, sinds vorig jaar zoeken ze die gegevens in hun systeem op en die gegevens moeten met de auto kloppen.
Kentekenbewijs hoeft niet meer mee naar de APK, sinds vorig jaar zoeken ze die gegevens in hun systeem op en die gegevens moeten met de auto kloppen.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Van onze garage laatst te horen gekregen dat het inderdaad niet meer nodig is maar het maakt het wel een stuk makkelijker voor ze... geen idee wat en waarom maar zonder die papieren moet er door de garage een extra handeling gedaan worden (aldus de garage waar wij al jaren komen die dus graag die papieren erbij heeft).Bossie wrote:Kentekenbewijs hoeft niet meer mee naar de APK, sinds vorig jaar zoeken ze die gegevens in hun systeem op en die gegevens moeten met de auto kloppen.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Ik had voor de eend even groene platen geleend van de garage om hem daar neer te zetten. Kan gewoon tijdens schorsing apk gekeurd worden hoor! Geen enkel probleem.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
gister idd ook nog even over gehad..
je kan de auto gwoon geschorst keuren, doen handelaren tenslotte ook!
alleen kan je bij ZLM dus niet een geschorste auto verzekeren.. die zijn nogal strikt met hun regeltjes (en daardoor erg goedkoop, alhoewel deze GTI nu 140 pj kost)
maar, morgen dus APK keuring!
heb wel ontdekt dat mn switchplate op mn oliefilter echt te belachelijk lekt mjah, dat is iets voor direct na de keuring!
je kan de auto gwoon geschorst keuren, doen handelaren tenslotte ook!
alleen kan je bij ZLM dus niet een geschorste auto verzekeren.. die zijn nogal strikt met hun regeltjes (en daardoor erg goedkoop, alhoewel deze GTI nu 140 pj kost)
maar, morgen dus APK keuring!
heb wel ontdekt dat mn switchplate op mn oliefilter echt te belachelijk lekt mjah, dat is iets voor direct na de keuring!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
het geduim helpt tot nu toe maar weinig..
vanmorgen met heel veel moeite op de zaak gekomen, auto loopt voor geen meter, lijkt ontsteking te zijn (maar had geen reserve onderdelen bij natuurlijk )
in de pauze even gekeken.. staat nu wel bij de apk..
vanmorgen met heel veel moeite op de zaak gekomen, auto loopt voor geen meter, lijkt ontsteking te zijn (maar had geen reserve onderdelen bij natuurlijk )
in de pauze even gekeken.. staat nu wel bij de apk..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
afgekeurd!
het lijstje valt opzich best mee...
-adviespunt olielekkage -> had ik zelf al gezien, pakking van de switchplate is volledig lek
-achteruitrijlampen -> auto van '92 niet nodig!
-richtingaanwijzers wit -> mag
-claxon -> stekker zat niet goed
-rubber afdichting achterkant koplampen -> op een AX?
-banden lopeon aan in wielkast achter -> nietus, dat was vroeger zo
wat houden we dan nog over;
-bedrading motor/dashboard etc. ondeugdelijk -> dat moet sinds 1 april veel beter vast zitten en overal in een hulsje.. ook de originele bekabeling vd koplampen vpnd hij afkeur!!
-uitlaat bevestiging -> zit een extra kabeltje als 'nood' voor het geval dat de middenpijp losgaat, dat kan er gewoon af want doet verder niets
-uitlaat lek -> flens einddemper/middenpijp zit niet optimaal
-achterbanden beschadigd/profiel -> zijn scheef afgesleten.. ff andere regelen
de grootste afkeur voor vandaag was;
-CO niet meetbaar, motor valt uit...
de motor liep dus nog steeds niet, ze hadden een ander brandstoffilter geplaatst waarna het een tijdje werkte.. maar uiteindelijk bleek mn bobine kapot! dus net de auto op de zaak gemaakt.. en nu weer naar huis gereden
vanavond maar ff sleutelen dus!
het lijstje valt opzich best mee...
-adviespunt olielekkage -> had ik zelf al gezien, pakking van de switchplate is volledig lek
-achteruitrijlampen -> auto van '92 niet nodig!
-richtingaanwijzers wit -> mag
-claxon -> stekker zat niet goed
-rubber afdichting achterkant koplampen -> op een AX?
-banden lopeon aan in wielkast achter -> nietus, dat was vroeger zo
wat houden we dan nog over;
-bedrading motor/dashboard etc. ondeugdelijk -> dat moet sinds 1 april veel beter vast zitten en overal in een hulsje.. ook de originele bekabeling vd koplampen vpnd hij afkeur!!
-uitlaat bevestiging -> zit een extra kabeltje als 'nood' voor het geval dat de middenpijp losgaat, dat kan er gewoon af want doet verder niets
-uitlaat lek -> flens einddemper/middenpijp zit niet optimaal
-achterbanden beschadigd/profiel -> zijn scheef afgesleten.. ff andere regelen
de grootste afkeur voor vandaag was;
-CO niet meetbaar, motor valt uit...
de motor liep dus nog steeds niet, ze hadden een ander brandstoffilter geplaatst waarna het een tijdje werkte.. maar uiteindelijk bleek mn bobine kapot! dus net de auto op de zaak gemaakt.. en nu weer naar huis gereden
vanavond maar ff sleutelen dus!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Bedrading in een hulsje stoppen voor de apk is op zich wel handig. Dan springen de kroonsteentjes wat minder in het oog.
Verder mag je mijn koplamprubbers wel hebben. Ik had ze er juist afgehaald omdat de condensatie anders zo opviel.
Succes met sleutelen!
Verder mag je mijn koplamprubbers wel hebben. Ik had ze er juist afgehaald omdat de condensatie anders zo opviel.
Succes met sleutelen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
marcmarcmarc, ik zwem in de krimpkous, moet je?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
die koplamprubbers is onzin (qua afkeur!) dus dat is niets..
rest vd punten ook al wel verholpen denk ik... de achterbanden zouden volgens de regels gewoon moeten mogen..
olielekkage dacht ik ook gevonden/opgelost te hebben.. maar nu met warmdraaien zie ik het al weer lekken op een andere plek... de druksensor in het blok, achter de spaghetti..
rest vd punten ook al wel verholpen denk ik... de achterbanden zouden volgens de regels gewoon moeten mogen..
olielekkage dacht ik ook gevonden/opgelost te hebben.. maar nu met warmdraaien zie ik het al weer lekken op een andere plek... de druksensor in het blok, achter de spaghetti..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Had blijkbaar een keurmeester zijn dag niet... Geen ''makkelijk'' keuringsstation in de buurt?
AX 11TRE 1988
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
owh jawel, maar ik wil geen makkelijk keurstation ik wil dat hij goed goed gekeurd wordt.. heeft anders namelijk weinig zin om die rally te starten door Frankrijk..
alleen zijn sommige dingen antuurlijk een beetje 'tsja'... zoals die bekabeling..
zal zo ff foto's posten van hoe ik het heb opgelost! morgen wellicht nog maar es proberen?
alleen zijn sommige dingen antuurlijk een beetje 'tsja'... zoals die bekabeling..
zal zo ff foto's posten van hoe ik het heb opgelost! morgen wellicht nog maar es proberen?
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
apk regels zijn zo scheef als maar wezen kan, maarjah.. zonder apk kom je niet zo ver... iig suc6 met de apk het hoeft gelukkig maar 1 keer per jaar
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
streeplijstje.... hier halverwege..
volgens de APK eisen zou dit geen afkeur mogen zijn?
bekabeling maar allemaal weggewerkt..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Die koplamprubbers wel laten zitten tot de Pressékeuring hè?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
doe ik toch nog es wat nuttigs met rubbertjes
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
banden zijn volgens mij hooguit en AC waard, geen afkeur..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
zou ik ook zeggen, in principe is de slijtage:
-niet tot op het canvas
-n paar % van het loopvlak (buitenste stukje telt niet mee)
-waarschijnlijk niet eens minder dan 1.6mm, die mogen ze alleen meten in de hoofdgroeven, (en in die gaatjes?) en dan nog.. minimaal 1.6mm profiel over (de middelste) 75% van het loopvlak, zo te zien haal je dat makkelijk, je mist alleen het buitenste randje..
discutabel hoor.. (maargoed, ander setje achterwielen voor een dag, deze banden zien dr verder nog prima uit, zeker als t niet verder slijt onder deze hoek..)
-niet tot op het canvas
-n paar % van het loopvlak (buitenste stukje telt niet mee)
-waarschijnlijk niet eens minder dan 1.6mm, die mogen ze alleen meten in de hoofdgroeven, (en in die gaatjes?) en dan nog.. minimaal 1.6mm profiel over (de middelste) 75% van het loopvlak, zo te zien haal je dat makkelijk, je mist alleen het buitenste randje..
discutabel hoor.. (maargoed, ander setje achterwielen voor een dag, deze banden zien dr verder nog prima uit, zeker als t niet verder slijt onder deze hoek..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
De genoemde punten vind ik persoonlijk wel top-zeikerig hoor...
Maar je bent lekker bezig en ik heb 't idee dat je er weer een beetje zin in hebt!
Maar je bent lekker bezig en ik heb 't idee dat je er weer een beetje zin in hebt!