Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'96 1.5D,'91 4x4

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by degene »

Ooit nog wat met die groene GT bumper gedaan?! :P

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met 2 apk keuringen.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by Mastenhose »

Marco, leuk dat je weer eens wat update!
Gefeliciteerd met de APK's!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by MNM(tm) »

Even 'n korte update, 't is ten slotte al lang bedtijd...:

Sinds 1 januari dit jaar ben ik van baan veranderd. Ik werk niet meer bij Selectro Service in Barendrecht (en van daaruit door de hele provincie Zuid-Holland en de west-rand van Utrecht), maar bij een bedrijf(je) in Middelharnis, waar ik de productie van network appliances voor mijn rekening neem. Daarnaast doe ik, tussen assemblage- en programmeerwerkzaamheden door, veel research en development (elektronica) voor nieuwe toepassingen en geïntegreerde systemen. Ik tegenstelling tot mijn vorige werk kan ik nu mijn creativiteit op elektronicagebied helemaal losgooien.

Mijn nieuwe werklocatie is slechts 5 km bij m'n huis vandaan, dus misschien gaat/gaan de dieseltjes mij verlaten. <NOT!>

Een groot voordeel van (veel!) dichter bij huis werken is de (logisch!) veel kortere reistijd (files, wat zijn dat?), waardoor ik veel meer tijd heb om m'n auto's aandacht te geven (nu 't weer nog meewerken. *zucht*). Het scheelt gewoon een slordige 100 minuten reistijd PER DAG!

Afijn, tot zover deze update. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by Rio97 »

Dat is wel een enorme verbetering aan reistijd.
Wel geregeld een dagje in het weekend er op uit, anders krijgt je wagenpark alleen maar van die korte ritjes te verduren.
Maar ik las dat je weer vaker naar meetings gaat komen, dus dat gaat helemaal goed komen :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by grietje »

Dat is een hele positieve update Marco! Dichterbij én je kan je creativiteit kwijt :D

Hopelijk snel weer nieuws van je wagenpark dus :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by Mastenhose »

Gelukkig een positieve update! Nu ook meer tijd om hier e.e.a. te posten?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by MNM(tm) »

Ik ga het zeker wel proberen. Maar 1 ding moet ik echt ff kwijt: ik vind de overzichtelijkheid en kleurschema van 't huidige forum echt bagger!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Ik ga het zeker wel proberen. Maar 1 ding moet ik echt ff kwijt: ik vind de overzichtelijkheid en kleurschema van 't huidige forum echt bagger!
Ik kan alleen maar zeggen: Het went!
In het begin was ik ook wel sceptisch, maar momenteel kan ik er prima mee leven als ik eerlijk ben!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by MNM(tm) »

'k Vind het naaTje, want er is gewoon totaal geen duidelijke scheiding tussen opvolgende posts. Helemaal nix!
De lijn die er tussen staat, maakt de verwarring alleen maar groter, want die lijn is juist alleen maar scheiding tussen de tekst van de post en het onderschrift van de poster.
Onder het onderschrift zit nix en dan begint meteen de nieuwe post.
NaaTje gewoon!
Vroeger hadden opvolgende posts eenvoudig een andere background colour, maar ook dát is er niet eens meer bij.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by AlexanderB »

we kunnen ook iedereen verplichten om een plaatje in zn onderschrift te zetten? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by MNM(tm) »

Gisteren een definitieve beslissing genomen v.w.b. de Sunroof-Volcane: einde verhaal. Ga ik niet meer proberen op te knappen en zal dus gesloopt gaan worden. Ook de motor ga ik strippen voor reserve-onderdelen voor m'n wèl goede Volcane.
De portierruiten en klapruitjes zijn inmiddels overgezet in de Nissan-AX. Binnenkort daar ook maar eens een nieuwe voorruit regelen.

Verder heb ik, met een onderdeel van de motor in de Sunroof-Volcane, voorbereidende werkzaakheden verricht aan de Nissan-AX. Daardoor zal de Nissan-AX een leuke en behoorlijk unieke feature krijgen.

Na de werkzaamheden gistermiddag buiten, ben ik binnen ook nog wat aan 't knutselen gegaan: de (elektronische) tellerbak van een Saxo passend maken in de tellerbak-kap van een AX. De sluitlippen van de zwarte bak grijpen -helaas- op geen enkel punt aan op de haakjes van het witte achterstuk, maar met een beetje creativiteit is er wel voor te zorgen dat de boel stevig bij elkaar blijft. Komende week eens proberen een draadboom-adapter te maken, zodat de draadboom van de nieuwe tellerbak zonder (of hooguit enkele) aanpassingen van de originele stekkers en draadboom van de Volcane direct aangesloten kan worden. Als de nieuwe bak geplaatst is, krijgt 't dash -denk ik- een heel andere look. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by Henk Bats »

Je bent al weer lekker ouderwets bezig Marco {MNM(tm)},

Verder nog even reageren op jouw volgende opmerking:
MNM(tm) wrote:Maar 1 ding moet ik echt ff kwijt: ik vind de overzichtelijkheid en kleurschema van 't huidige forum echt bagger!
Mastenhose wrote: Ik kan alleen maar zeggen: Het went!
In het begin was ik ook wel sceptisch, maar momenteel kan ik er prima mee leven als ik eerlijk ben!
Het went echt niet :( zeker zoals in mijn geval ik heb een lichte vorm van kleurgevoelloosheid wat inhoud dat vage kleuren door mij slecht zijn te onderscheiden met als gevolg dat het Forum één grote brij van tekst lijkt. Een redelijk groot drama dus :x

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by MNM(tm) »

Inderdaad, da's precies dus ook hoe ik het forum ervaar. Er is met het huidige kleurschema gewoon vrijwel geen onderscheid tussen de posts. Als dat nu -net als bij het oude forum- veranderd zou worden dat elke oneven post licht gekleurd is (zoals nu wit) en elke oneven post vervolgens in een beduidend donkerder kleur (zoiets als bij de quotes!), dan is het forum m.i. echt wel veel duidelijker/overzichtelijker/leesbaarder!
Verandering op zich vind ik prima, maar dan moet het wel een verbétering zijn!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by raoel »

Als je Chrome gebruikt als browser:

Open dit bestand in notepad:
%localappdata%\Google\Chrome\User Data\Default\User StyleSheets\custom.css

Voeg het volgende toe:
.bg4 {
background-color: #aaa;
}

En elk bericht krijgt zijn eigen achtergrond-kleur :-) (wel wat minder mooi, maar het werkt, ik ben techneut geen Grafisch ontwerper ;-) ).

Voor Firefox moet je een plugin downloaden, ik wil wel kijken hoe en of dit werkt als daar behoefte aan is.

Of dit ook kan voor Internet Explorer? Vast wel, maar als ICTer ben ik moreel verplicht je weg te houden van dergelijke software ;-)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by raoel »

En nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt goed :-)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by MNM(tm) »

Ik vind het nogal een uitermate merkwaardige situatie, dat ik aan MIJN kant een (naar mijn idee) forumfout moet gaan oplossen, terwijl ik duidelijk niet de enige ben die het huidige kleurschema problematisch vindt en het probleem veel beter aan FORUM-kant aangepakt kan worden.
Al zou er maar gewoon een DIKKE horizontale lijn tussen het onderschrift van de vorige post en de nieuwe post staan. Nu is er gewoon helemaal geen duidelijke scheiding, behalve dan een regel vet gedrukte letters die de topictitel voorstellen.

Thanx voor f'liestaties. :) Ben idd wel erg happy met m'n neije job. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by J5 »

Henk Bats wrote:Verder nog even reageren op jouw volgende opmerking:
MNM(tm) wrote:Maar 1 ding moet ik echt ff kwijt: ik vind de overzichtelijkheid en kleurschema van 't huidige forum echt bagger!
Mastenhose wrote: Ik kan alleen maar zeggen: Het went!
In het begin was ik ook wel sceptisch, maar momenteel kan ik er prima mee leven als ik eerlijk ben!
Het went echt niet :( zeker zoals in mijn geval ik heb een lichte vorm van kleurgevoelloosheid wat inhoud dat vage kleuren door mij slecht zijn te onderscheiden met als gevolg dat het Forum één grote brij van tekst lijkt. Een redelijk groot drama dus :x

Groetjes, Henk
Is wel iets off-topic en heb geen last van kleurgevoelloosheid (mooi woord) maar kan mee helemaal aansluiten bij bovengenoemde commentaren.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by degene »

Als je in je user panel instelt dat signatures niet getoond worden, wordt een en ander al een stúk overzichtelijker.
Elke post begint gewoon met "Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4" en een plaatje aan de rechter zijde.
Kleurenschema's zijn niet nodig. Het zijn al de signatures die er een brei van maken. Probeer maar.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'95&'96 1.5D,'91 4x4

Post by Rob GT »

MNM(tm) wrote:Even 'n korte update, 't is ten slotte al lang bedtijd...:

Sinds 1 januari dit jaar ben ik van baan veranderd. Ik werk niet meer bij Selectro Service in Barendrecht (en van daaruit door de hele provincie Zuid-Holland en de west-rand van Utrecht), maar bij een bedrijf(je) in Middelharnis, waar ik de productie van network appliances voor mijn rekening neem. Daarnaast doe ik, tussen assemblage- en programmeerwerkzaamheden door, veel research en development (elektronica) voor nieuwe toepassingen en geïntegreerde systemen. Ik tegenstelling tot mijn vorige werk kan ik nu mijn creativiteit op elektronicagebied helemaal losgooien.

Mijn nieuwe werklocatie is slechts 5 km bij m'n huis vandaan, dus misschien gaat/gaan de dieseltjes mij verlaten. <NOT!>

Een groot voordeel van (veel!) dichter bij huis werken is de (logisch!) veel kortere reistijd (files, wat zijn dat?), waardoor ik veel meer tijd heb om m'n auto's aandacht te geven (nu 't weer nog meewerken. *zucht*). Het scheelt gewoon een slordige 100 minuten reistijd PER DAG!

Afijn, tot zover deze update. :)
Dus je gaat nu op de fiets naar je werk?
MNM(tm) wrote:Inderdaad, da's precies dus ook hoe ik het forum ervaar. Er is met het huidige kleurschema gewoon vrijwel geen onderscheid tussen de posts. Als dat nu -net als bij het oude forum- veranderd zou worden dat elke oneven post licht gekleurd is (zoals nu wit) en elke oneven post vervolgens in een beduidend donkerder kleur (zoiets als bij de quotes!), dan is het forum m.i. echt wel veel duidelijker/overzichtelijker/leesbaarder!
Verandering op zich vind ik prima, maar dan moet het wel een verbétering zijn!
I totally agree!
Image

Post Reply