Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Dankjewel.
Ik heb het destijds ook overwogen om die eerste GTI op een bank te zetten, maar ik kende er toen nog niet zoveel van, en dat ging me nog meer kosten dan dit ongeval. (ik ben toen prijs gaan vragen naar een plek)
Die GTI had ook roest op hele vreemde plaatsen, dus die was het niet echt meer waard.
Of de monteberg lukt zien we nog. We gaan in ieder geval ons best doen.
Tegen volgend weekend zou hij opnieuw gespoten moeten kunnen zijn. Dan hebben we nog een week tijd om hem terug af te monteren en om nog wat te gaan testen.
De achteras wordt normaal ook nog verlaagd om hem stabieler te houden. Hij stond iets te hoog achteraan.
Ik heb het destijds ook overwogen om die eerste GTI op een bank te zetten, maar ik kende er toen nog niet zoveel van, en dat ging me nog meer kosten dan dit ongeval. (ik ben toen prijs gaan vragen naar een plek)
Die GTI had ook roest op hele vreemde plaatsen, dus die was het niet echt meer waard.
Of de monteberg lukt zien we nog. We gaan in ieder geval ons best doen.
Tegen volgend weekend zou hij opnieuw gespoten moeten kunnen zijn. Dan hebben we nog een week tijd om hem terug af te monteren en om nog wat te gaan testen.
De achteras wordt normaal ook nog verlaagd om hem stabieler te houden. Hij stond iets te hoog achteraan.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Even een klein tussendoortje
Ik zocht de datum nog eens op en kwam tot de conclusie dat mn sportje zo'n 2 weken geleden 25 jaar is gekomen en dus oldtimer is
(21 maart 1987)
Ik zocht de datum nog eens op en kwam tot de conclusie dat mn sportje zo'n 2 weken geleden 25 jaar is gekomen en dus oldtimer is
(21 maart 1987)
AX-kopen is verslavend.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
In Nederland geld niet de productie datum maar de eerste toelating op het kentekenbewijs.
Wordt hier als de eerste toelating in '87 was in volgend jaar een officiële oldtimer (wegenbelasting vrij dus).
Groetjes, Henk
Wordt hier als de eerste toelating in '87 was in volgend jaar een officiële oldtimer (wegenbelasting vrij dus).
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Yup, dat is hier in België ook zo. Maargoed, daar ben ik momenteel niet zoveel mee gezien de sport helaas toch niet direct op de baan kan/zal komen.Henk Bats wrote:In Nederland geld niet de productie datum maar de eerste toelating op het kentekenbewijs.
Wordt hier als de eerste toelating in '87 was in volgend jaar een officiële oldtimer (wegenbelasting vrij dus).
Groetjes, Henk
Nog wat prentjes van de GTI:
Te spuiten delen in de cabine gehangen:
De deur moest opnieuw in primer gezet worden.
afplakken:
In het verflabo:
Terwijl Stino bezig was met spuiten heb ik hem geholpen door de verf reeds te maken. (ik begin daar al mijne weg te kennen :P)
De rest werd naast de cabine gespoten:
Dit heb ik gespoten:
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Zo dan, die gaat mooi worden! Spuitwerk ziet er zeer netjes uit
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Ziet er weer geweldig uit, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Succes gewenst met de verdere opbouw van deze geweldenaar.
Groetjes, Henk
Succes gewenst met de verdere opbouw van deze geweldenaar.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
wauw.... wat een goed werk!
het ziet er echt enorm top uit
het ziet er echt enorm top uit
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Fantastische fotoreportage! Heel mooi werk!
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
komt een lightbar op de voorkant zo te zien, gaaf!
Alles of niks
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
very nice :O !
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
zoals ze bij ons zouden zeggen: "precies ne nuuve hé jong"
goed bezig jongens
goed bezig jongens
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
hij rijdt terug en staat thuis!
Wel forfait voor de rally van morgen, maarja... Beter eerst nog wat testen en hem op punt zetten.
Wel forfait voor de rally van morgen, maarja... Beter eerst nog wat testen en hem op punt zetten.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
is inderdaad verstandig , maar goed te horen dat terug rijdcitrofenwick wrote:hij rijdt terug en staat thuis!
Wel forfait voor de rally van morgen, maarja... Beter eerst nog wat testen en hem op punt zetten.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
zin om binnenkort ofzo nog eens te gaan trainen Jeroen? Je kan me/ons vast wel nog wat bijbrengen
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Gisteren heb ik uit voorzorg de distributieriem van de bordeaux GTI vervangen.
De laatste tijd maakt hij 2 verschillende erg vreemde geluiden.
Het ene geluid is een soort van fluittoon (turbo-achtig) en begint boven de 4000 toeren en klimt qua volume mee met het toerental.
Omdat ik niet wist wanneer de driem vervangen had geweest, en ik dat toch nog wilde doen, heb ik voor het zekerste direct alles vervangen.
Dit heb ik gisterenochtend samen met Pedro gedaan.
Met 1 goeie tik kwam de waterpomp los. Ze bleek zelfs niet vastgeroest. Alsook de spanrol bleek nog in goeie staat te zijn.
Nuja, beter te vroeg dan te laat
Hiermee is het gefluit helaas niet opgelost. Maargoed, dat vreesde ik ergens al wel, en ik ben wat die driem betreft nu iig gerust.
Ik heb al gekeken naar de vacuumslangen, maar misschien moet ik ze toch maar eens gaan vervangen.
Het 2e geluid komt van rechtsvoor. Het komt nu en dan, en bij langere ritten heb ik het vaker.
Als ik mn rempedaal héél licht aantik is het al over. In bochten ook soms.
Ik heb bij de vervanging van de driem gezien dat de remblokken nu echt op zijn, dus die ga ik vandeweek nog ff vervangen. Ik had ze al besteld en ze zijn al geleverd. (Ferrodo premier)
Hopelijk lost dat het probleem op. Maar alweer vrees ik er voor. Ik vermoed dat het ook van de aandrijfas kan komen.
Nu wat kosten, (wat infeite grotendeels onderhoud is) maar voor de rest is deze GTI echt een goeie aankoop geweest. Ik heb er in 11 maanden tijd nog maar amper aan moeten sleutelen
De laatste tijd maakt hij 2 verschillende erg vreemde geluiden.
Het ene geluid is een soort van fluittoon (turbo-achtig) en begint boven de 4000 toeren en klimt qua volume mee met het toerental.
Omdat ik niet wist wanneer de driem vervangen had geweest, en ik dat toch nog wilde doen, heb ik voor het zekerste direct alles vervangen.
Dit heb ik gisterenochtend samen met Pedro gedaan.
Met 1 goeie tik kwam de waterpomp los. Ze bleek zelfs niet vastgeroest. Alsook de spanrol bleek nog in goeie staat te zijn.
Nuja, beter te vroeg dan te laat
Hiermee is het gefluit helaas niet opgelost. Maargoed, dat vreesde ik ergens al wel, en ik ben wat die driem betreft nu iig gerust.
Ik heb al gekeken naar de vacuumslangen, maar misschien moet ik ze toch maar eens gaan vervangen.
Het 2e geluid komt van rechtsvoor. Het komt nu en dan, en bij langere ritten heb ik het vaker.
Als ik mn rempedaal héél licht aantik is het al over. In bochten ook soms.
Ik heb bij de vervanging van de driem gezien dat de remblokken nu echt op zijn, dus die ga ik vandeweek nog ff vervangen. Ik had ze al besteld en ze zijn al geleverd. (Ferrodo premier)
Hopelijk lost dat het probleem op. Maar alweer vrees ik er voor. Ik vermoed dat het ook van de aandrijfas kan komen.
Nu wat kosten, (wat infeite grotendeels onderhoud is) maar voor de rest is deze GTI echt een goeie aankoop geweest. Ik heb er in 11 maanden tijd nog maar amper aan moeten sleutelen
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
gefluit is 9 kansen op de 10 een onderdruk lek. Gemakkelijk om te controleren is de motor stationair laten draaien en op alle vaciuumleidingen en het inlaattraject beetje bij beetje remmenreiniger op vernevelen. Als er zich op die plaats een lek bevindt zal de motor een secondje hoger gaan draaien. Werkt goed en is het snelst gedaan. Welk geluid komt er van recht voor? Op mijn werk ben ik de geluidjesman, luv it
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Erg indrukwekkend hoor, dat lakwerk!! Die draagbalken zien er echt stukken beter uit dan die van mijn 4x4.
Eigenlijk zou er eens iemand die er verstand van heeft, naar moeten kijken of de huidige staat nog te redden is of dat 't kwa voorkant toch einde oefening is.
Wat kost nu zo'n spuitklus?
Eigenlijk zou er eens iemand die er verstand van heeft, naar moeten kijken of de huidige staat nog te redden is of dat 't kwa voorkant toch einde oefening is.
Wat kost nu zo'n spuitklus?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Ha, Marco. Lang geleden!
Dankjewel. Hoeveel het normaalgezien kost weet ik niet. Bij mij was het een stuk goedkoper omdat ik en stino veel zelf hebben gedaan.
Ik zou het eens moeten navragen, maar misschien kan ik je wel de kostprijs van de verf geven. Het hangt er ook van af hoeveel voorbereidend werk je zelf doet, en hoe strak je koetswerk nog is. Als er veel plamuur-en-schuurwerk aan is, lopen de uren en dus ook kosten erg snel op. Mn ongeval zal me alsnog denk ik wel 1000€ kosten, maar veel van die kosten komen wel van het richtwerk.
@ Netheo: Dat probeer ik zeker eens!
Het geluid rv is meer een soort van euhm, oeoeoe-geluid. Het vreemde is dat ik mn rempedaal echt nog maar hoef aan te tikken om het op te doen houden. Hij remt er zelfs niet van.
Vandaar dat ik de remblokken een kans geef. Anders denk ik aan de aandrijfas.
Dankjewel. Hoeveel het normaalgezien kost weet ik niet. Bij mij was het een stuk goedkoper omdat ik en stino veel zelf hebben gedaan.
Ik zou het eens moeten navragen, maar misschien kan ik je wel de kostprijs van de verf geven. Het hangt er ook van af hoeveel voorbereidend werk je zelf doet, en hoe strak je koetswerk nog is. Als er veel plamuur-en-schuurwerk aan is, lopen de uren en dus ook kosten erg snel op. Mn ongeval zal me alsnog denk ik wel 1000€ kosten, maar veel van die kosten komen wel van het richtwerk.
@ Netheo: Dat probeer ik zeker eens!
Het geluid rv is meer een soort van euhm, oeoeoe-geluid. Het vreemde is dat ik mn rempedaal echt nog maar hoef aan te tikken om het op te doen houden. Hij remt er zelfs niet van.
Vandaar dat ik de remblokken een kans geef. Anders denk ik aan de aandrijfas.
AX-kopen is verslavend.