Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Re: Ceristimo - Lager vervangen
@Mastenhose
Bedankt. Dan ga ik dat dus ook niet proberen. Ga dan als ik zin heb kijken of ik de achterklep kan vervangen.
@Holländer
Tof man! Hartstikke bedankt!
Mijn broer is behendiger met een kitspuit dan ik en heeft voor mij de kofferklep gekit. Nu is het in elk geval weer waterdicht.
Bedankt. Dan ga ik dat dus ook niet proberen. Ga dan als ik zin heb kijken of ik de achterklep kan vervangen.
@Holländer
Tof man! Hartstikke bedankt!
Mijn broer is behendiger met een kitspuit dan ik en heeft voor mij de kofferklep gekit. Nu is het in elk geval weer waterdicht.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Lager vervangen
hahah dat is ook een oplossing!
en kit is nog flexibel ook, dus gebeurd niks meer mee! (totdat de zon 't heeft uitgedroogd 8-P)
en kit is nog flexibel ook, dus gebeurd niks meer mee! (totdat de zon 't heeft uitgedroogd 8-P)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Ceristimo - Lager vervangen
Dit is natuurlijk wel een tijdelijke oplossing. Die andere klep moet er opkomen, maar dan moet van deze de ruitenwisser en elektrische vergrendeling over worden gezet. En van die klep in de schuur wil ik eerst de ruitverwarming dan fixen. Daar zijn de metalen haakjes die op de ruit zitten en waar de stroom doorheen gaat van afgebroken. Denk niet dat je dat op de ruit kunt solderen. Elektrodenlijm misschien?....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Ceristimo - Lager vervangen
Tuinslang op de andere kant houden en water laten lopen en dan de andere kant solderen. Is me bij een skoda ook gelukt om op die manier een stalen ruitframe te lassen met het glas er nog in
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Ceristimo - Lager vervangen
Solderen zou gewoon moeten lukken, zover ik weet zijn ze er nu ook al op gesoldeerd
AX 11TRE 1988
Re: Ceristimo - Lager vervangen
Toch een beetje bang dat de ruit ineens in duizend stukjes springt als ik daar met een gloeiendhete soldeerbout bij ga zitten...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Lager vervangen
Ik zou het gewoon proberen, gehard glas is soms gewoon kl*te en kan heel veel hebben maar soms ook gewoon niks.
Zelf eens gehad dat ik een geharde ruit gewoon vast had, met net nieuwe handschoenen, in de lucht lopend naar een truck waar die ingezet moest worden *pats*.
Tot zover de ruit, geen enkel idee hoe het nou is gekomen maar hij knapte gewoon spontaan. Soms moet je dus een beetje geluk hebben
Zelf eens gehad dat ik een geharde ruit gewoon vast had, met net nieuwe handschoenen, in de lucht lopend naar een truck waar die ingezet moest worden *pats*.
Tot zover de ruit, geen enkel idee hoe het nou is gekomen maar hij knapte gewoon spontaan. Soms moet je dus een beetje geluk hebben
AX 11TRE 1988
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Lager vervangen
gehard glas is gewoon weird. t kan extreem veel hebben, tot dr n kras ofzo in komt.
anyway, solderen moet prima kunnen klein beetje soldeerpasta, dan vloeit de soldeer sneller uit, en hoef je de bout dr minder lang tegenaan te houden
anyway, solderen moet prima kunnen klein beetje soldeerpasta, dan vloeit de soldeer sneller uit, en hoef je de bout dr minder lang tegenaan te houden
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Lager vervangen
Sinds met het vervangen van het wiellager de remklauw eraf is geweest, trilt de auto wat tijdens het remmen. Heb vandaag nog even de remblokken- en schijf eraf gehad, maar kan niks vreemds ontdekken. Boel even goed schoongemaakt, gecontroleerd dat er geen vuil tussen de remschijf en de naaf zat en alles weer gemonteerd. Trilt nog steeds...
Ook even de Sport-velgjes er weer opgezet. Dan kan de auto even mooi op de foto voor de verkoop, en dan gaat volgende week het roestige staal er weer om.
Voor mijn vraagprijs krijg je dan de 14" Sport-velgen met goede banden erbij, voor minder dan mijn vraagprijs verkoop ik de Sport-velgen los en gaat 'ie weg op het roestige staal met redelijke banden.
Ook even de Sport-velgjes er weer opgezet. Dan kan de auto even mooi op de foto voor de verkoop, en dan gaat volgende week het roestige staal er weer om.
Voor mijn vraagprijs krijg je dan de 14" Sport-velgen met goede banden erbij, voor minder dan mijn vraagprijs verkoop ik de Sport-velgen los en gaat 'ie weg op het roestige staal met redelijke banden.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Lager vervangen
Zo, met de Sport-velgjes er weer op. Raar maar waar: met de Sport-velgjes jankt de aandrijfas niet meer. Schijnbaar staat de aandrijfas dan toch net een milimeter in een andere hoek ofzo?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
Ziet er weer netjes uit zo met de GT velgjes eronder!
AX 11TRE 1988
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
ziet er inderdaad goed uit! ik zou deze eronder laten zitten bij de verkoop. Scheelt een hoop in uiterlijk!
wil je wel dat ik de oude aandrijfas nog voor je meeneem om te testen?
wil je wel dat ik de oude aandrijfas nog voor je meeneem om te testen?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
Straks in Amerika als foto boven het bed die AX, En vergeet ons niet te schrijven over de auto die je daar hebt. dat zal ik ook met plezier volgen wat je daar aan moet doen.
Dus koop niet een te goeie
Dus koop niet een te goeie
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
Echt een leuk ding, dat rode grilletje staat ook erg goed!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
Zo, om iedereen die het interesseert ook nog even kort op de hoogte te houden: Afgelopen dinsdag had ik mijn interview op het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Tijdens dat interview wordt uiteindelijk gekeken of je in aanmerking komt voor je K-1 visum. Dat visum kan nadat je in Amerika bent geland omgezet worden naar een Greencard (verblijfsvergunning).
Mijn visum is goedgekeurd! Dus dat betekent dat ik over enkele weken toch echt definitief vertrekken ga. Ik ben uiteraard heel erg blij, maar vind alles eerlijk gezegd ook wel eng worden, nu het allemaal steeds dichterbij komt.
Nouja, aangezien ik de AX niet mee kan nemen, staat 'ie dus te koop. Ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen om hem in 't verkooptopic te zetten, maar dat zal ik na 't weekend toch maar moeten doen dan. (en ook Speurders, en Marktplaats en dergelijke).
Enfin, met GT-velgen erbij en reserve onderdelen (ongedeukte bestuurdersdeur, onbeschadigde witte Type 1 kofferdeksel en goede raammotor voor het linkerraam, reserve hoofdremcilinder, ECU, Bosch gasklephuis+injectie, koplampen, zijschermen enzenzenz...) voor €250,-. Wie er minder voor geeft dan dat krijgt hem mee met alleen de lelijke stalen velgen, en dan gaan de GT-velgen met goede banden los de verkoop in.
Auto wordt verkocht samen met de radio en de twee luidsprekers die bij de achterbank zitten. De versterker en de JBL's in de hoedenplank gaan er wel uit, en je krijgt er een onverknipte GT-hoedenplank bij. Dus wees niet bang: geen speakergaten in de hoedenplank.
Onderdelenverkoop begin ik niet aan. Of volledig kopen, of ik ga 'm volledig slopen.
Auto moet in mei APK-gekeurd worden, en daar gaat hij nu niet doorheen komen. Draagarmrubbers rechts moeten vervangen worden (kraakt zeer hevig, en auto trekt aan 't stuur bij optrekken) en sinds kort trilt hij wat tijdens het remmen. Andere afkeurpunten zijn er voor zover ik weet niet. Ik weet niet eens of trillende remmen wel afkeur zijn. Als dat niet zo is, dan zou hij met alleen nieuwe draagarmrubbers weer zo door de APK moeten fietsen. Koplampen zijn ook niet helemaal sjofel, maar je krijgt er twee (voor zover ik weet goede) koplampen bij.
En verder: Auto is 21 jaar oud, en heeft altijd buiten gestaan. Oftewel: hij heeft rondom overal plekjes. Ohja, aandrijfas links is slecht, rechts is matig. Kilometerstand is rond de 148.500, maar loopt nog iets op, omdat ik er nog in rij. Heb ik er dus zo'n 24 á 25.000 KM in gereden. En slechts één keer stilgestaan langs de kant van de weg...
En ik voel al aankomen dat men mijn vraagprijs vééééééééél te hoog vind: tsja, ik verwacht ook niet hem bij de AX-club te kunnen verkopen. Wie weet heb ik via Markplaats of Speurders wel geluk.
Mijn visum is goedgekeurd! Dus dat betekent dat ik over enkele weken toch echt definitief vertrekken ga. Ik ben uiteraard heel erg blij, maar vind alles eerlijk gezegd ook wel eng worden, nu het allemaal steeds dichterbij komt.
Nouja, aangezien ik de AX niet mee kan nemen, staat 'ie dus te koop. Ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen om hem in 't verkooptopic te zetten, maar dat zal ik na 't weekend toch maar moeten doen dan. (en ook Speurders, en Marktplaats en dergelijke).
Enfin, met GT-velgen erbij en reserve onderdelen (ongedeukte bestuurdersdeur, onbeschadigde witte Type 1 kofferdeksel en goede raammotor voor het linkerraam, reserve hoofdremcilinder, ECU, Bosch gasklephuis+injectie, koplampen, zijschermen enzenzenz...) voor €250,-. Wie er minder voor geeft dan dat krijgt hem mee met alleen de lelijke stalen velgen, en dan gaan de GT-velgen met goede banden los de verkoop in.
Auto wordt verkocht samen met de radio en de twee luidsprekers die bij de achterbank zitten. De versterker en de JBL's in de hoedenplank gaan er wel uit, en je krijgt er een onverknipte GT-hoedenplank bij. Dus wees niet bang: geen speakergaten in de hoedenplank.
Onderdelenverkoop begin ik niet aan. Of volledig kopen, of ik ga 'm volledig slopen.
Auto moet in mei APK-gekeurd worden, en daar gaat hij nu niet doorheen komen. Draagarmrubbers rechts moeten vervangen worden (kraakt zeer hevig, en auto trekt aan 't stuur bij optrekken) en sinds kort trilt hij wat tijdens het remmen. Andere afkeurpunten zijn er voor zover ik weet niet. Ik weet niet eens of trillende remmen wel afkeur zijn. Als dat niet zo is, dan zou hij met alleen nieuwe draagarmrubbers weer zo door de APK moeten fietsen. Koplampen zijn ook niet helemaal sjofel, maar je krijgt er twee (voor zover ik weet goede) koplampen bij.
En verder: Auto is 21 jaar oud, en heeft altijd buiten gestaan. Oftewel: hij heeft rondom overal plekjes. Ohja, aandrijfas links is slecht, rechts is matig. Kilometerstand is rond de 148.500, maar loopt nog iets op, omdat ik er nog in rij. Heb ik er dus zo'n 24 á 25.000 KM in gereden. En slechts één keer stilgestaan langs de kant van de weg...
En ik voel al aankomen dat men mijn vraagprijs vééééééééél te hoog vind: tsja, ik verwacht ook niet hem bij de AX-club te kunnen verkopen. Wie weet heb ik via Markplaats of Speurders wel geluk.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
One-way ticket is geboekt. 10 mei ga ik vertrekken! Had april verwacht, maar dat was wel érg duur.
Hmmm, nu ik wat meer tijd heb misschien dan toch nog zelf die draagarmrubbers (en eventueel trillende rem) fixen en 'm zelf nog door de APK duwen....Dilemma's....
Hmmm, nu ik wat meer tijd heb misschien dan toch nog zelf die draagarmrubbers (en eventueel trillende rem) fixen en 'm zelf nog door de APK duwen....Dilemma's....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
Gefeliciteerd. Jammer dat je hier je liefde dan vaarwel moet zeggen.
Kan je pa der niet voor zorgen als je dan in nederland bent kan je mooi met die auto touren enzo. haha
Hellaas ben ik al voorzien van auto's veel succes met de verkoop en ik hoop dat er echt een liefhebber of goede verzorger/ster gevonden word
Kan je pa der niet voor zorgen als je dan in nederland bent kan je mooi met die auto touren enzo. haha
Hellaas ben ik al voorzien van auto's veel succes met de verkoop en ik hoop dat er echt een liefhebber of goede verzorger/ster gevonden word
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
gefeliciteerd! is nog een heel gedoe om Amerika in te komen zo te horen!
ook ik ben al voorzien van axjes, maar wens je veel succes met de verkoop!
ook ik ben al voorzien van axjes, maar wens je veel succes met de verkoop!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
Hij doet wel een beetje denken aan die van mij. Rode type 1 grille, en een reflectorplaat achteraan
Succes met de verkoop! En ik zal het stiekem ook wel missen om je klusverhalen te lezen.
Succes met de verkoop! En ik zal het stiekem ook wel missen om je klusverhalen te lezen.
AX-kopen is verslavend.
Re: Ceristimo - AX Plaisir '91. Nieuwe foto's pag 87
Pfff, als ik nu nog geen AX had wist ik het wel! Gaaf karretje, succes met de verkoop.
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08