Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met de APK.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by Ceristimo »

@Holländer
Jij komt wel eens in Grunn toch?.... Ga eens bij sloopbedrijf Maris langs...Iedere keer als ik daar kom staan er toch minimaal wel 10 AX'en...
In Hoogkerk zitten nog twee grote sloopbedrijven (even Googlen, ben de naam kwijt), en één van die twee heeft een gigantisch terrein waar ze de auto's eigenlijk pas weggooien als ze gestript zijn. Ook daar een zooi AX'en en veel ander moeilijk vindbare auto's (Swift type II'tjes en ouwe Golfjes en meer zulks roestige meuk). Nadeel: je mag niet zelf het terrein op (wel meelopen), en dus vragen ze automatisch altijd net effe een paar euro meer dan je van tevoren had ingeschat.

Maarja, 'n deur in kleur is natuurlijk wel 't mooist, heur. ;)

Oh, en van harte gefelisiflapsteert met de Apéékáá natuurlijk. Altijd fijn als je die onzin weer gehad hebt. Kinst weer 'n joar deurbroezen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by Holländer »

bedankt, ben ook blij dat ik er weer vanaf ben voor een jaartje.

er zijn natuurlijk nog wel wat kleine puntjes die ik ter zijner tijd moet/wil oplossen, maar dat komt vanzelf.

ik kan nu in ieder geval rijden zonder bang te hoeven zijn dat ik er het komende jaar een vermogen aan moet verspijkeren!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

stan
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by stan »

mr krabs weer te koop????

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by Holländer »

Klopt,

Mr. Krabs was voor mijn vriendin bedoelt (die rijd ruim 2000km in de maand) maar die heeft ondertussen een andere auto gekocht (Hyndai Getz 1.6 MPI)

ik rij niet genoeg km's om de wegenbelasting eruit te halen (moet toch wel minimaal 1000km in de maand rijden, wegenbelasting is €48.- in de maand)

daarom gaat die de verkoop weer in.

zet hem eerst voor een achtelijk hoog bedrag op internet, en we zakken tot die verkocht is ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by Holländer »

Vandaag begon de dag KOUD!!! maar goed.

eerst een plaatje van de 2 axjes onder een bescheiden laagje sneeuw, Winter is cool!
Image

Gister had ik even tijd om te hobbyen, dus heb ik even de oude 4 versnellingsbak van Mr. Krabs uitelkaar gehaald. Ik had een V-bak nog nooit van binnen gezien, en omdat ik nu toch een kapotte had liggen was ik wel benieuwd.
Image

Het was te koud om er echt lang mee bezig te gaan, maar heb toch een idee van hoe het nu werkt. Viel me eigenlijk mee (of juist tegen) wat er allemaal in zo'n bak zit, is nog vrij simpel!

Vandaag kwam ik een topic tegen over het uitlezen van de ax, dat heb ik ook maar even gedaan met Mr. Krabs. 2 foutcodes, 31 en 42.
31 Mengselregeling, cilinderrij 1 Fenix 4
31 Mengselregeling Behalve Fenix 4
42 Injector(s) Behalve Bosch MP3.2/Fenix 3B/4
42 Injector/brandstofpomp Bosch Mono-Motronic MA3.0

Tjsa... en nu? de mengselregeling zou veroorzaakt kunnen worden door de injector... dus mn injectiehuis incl injector eens goed schoonmaken ofzo?
m'n injectorhuis is wel ongelovelijk smerig was me al opgevallen, dus dat zou opzich geen kwaad kunnen, maar wat valt er nu echt schoon te maken aan mn injector?
of zou 't toch een probleem zijn met de aansturing van de injector, een halve draadbreuk ofzo?
naja ik ga 't in jectorhuis wel schoonmaken, was toch al de bedoeling.
maar wat betekend die Fenix?

Verder ben ik vorige week al eens met Spotje bezig geweest, even een aantal dingetjes. Zo heb ik het eens wat schoongemaakt onder de motorkap, en heb ik de olie nog eens ververst, uiteraard incl. oliefilter Ook meteen mijn kleppendeksel maar geschuurd en gespoten, want die zag er niet meer uit!
En toen ik toch aan het spuiten was, heb ik de trekhaak dop ook maar meegenomen.
Image
Image
Last edited by Holländer on WedFeb01, 2012 4:50:53 PM, edited 1 time in total.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by Laurent »

Whaha, die trekhaakdop is wel leuk! :) Maar kwa slooponderdelen is spotje wel een lastige kleur.
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by AlexanderB »

komt de storing aan brandstofpomp en injector niet door de lpg-installatie die ze afkoppelt? ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) APK!! 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LP

Post by Holländer »

ja daar heb ik ook aan zitten denken... ik heb geen idee, maar zou wel logisch zijn. net in ieder geval het injectiehuis schoongemaakt, en de ECU gereset en opnieuw laten inlezen.

was echt wel nodig:
Image

hij loopt nu weer mooi, zowel op benzine als op LPG, maar dat was ook toen ik de V-bak had verwisseld en daarna de auto ontlucht had (eigenlijk hetzelfde als inlezen, eerst lang de accu eraf, en daarna stationair laten draaien totdat die warm is).
Na verloop van tijd wil die vanzelf niet meer op benzine rijden, hij heeft gewoon geen kracht...

ga er nu meer naar school, daarna nog eens kijken wat die doet (over 100km)

@laurent:
Het is niet een moeilijke kleur om onderdelelen voor te vinden, het is een onmogelijke kleur! En helemaal omdat ik opzoek ben naar 3-deurs onderdelen (een duer) en de meeste in deze kleur 5 deurs zijn...

maar er komt vanzelf een moment dat ik er een tegenkom!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by Holländer »

Vandaag niet mijn geluksdag, Mr. Krabs total loss gereden :(

tegen een Audi die maar net een deukje had. Schuld vraag nog onduidelijk...

Image

Image

Image

ik moet eerst de verzekering afwachten, maar daarna mag die weg voor onderdelen ofzo. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
Staat ook in aangeboden.

Ik ga nu eerst op vakantie, volgende week zaterdag weer thuis.

p.s. met mij is het natuurlijk goed, de enorme absorberingskracht van de kreukelzone van de ax heeft me weer beschermd ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by Mastenhose »

Gelukkig heb je zelf niets, als je de AX ziet zou je bijna denken dat 't hard gegaan is...
Jammer dat Mr. Krabs zo aan z'n einde moet komen... :(
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by Holländer »

inderdaad jammer ja... maar hij was geen partij tegen de Audi...

ik heb echt niet sneller dan 10-15km/h gereden! de ax kan gewoon niet zo veel hebben denk ik ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by AlexanderB »

AX is niet echt de juiste keuze voor demolition derby nee, als je kijkt watvoor flinterdun plaatblik t allemaal is, klein botsinkje, veel schade..

nja, bale man, maar komt vast goed, tis maar blik.. beetje jammer begin van de vakantie, maar toch.. veel plezier, en tot over 2 weken dan :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by TvL »

Erg jammer, maar ook hier weer: gelukkig ben je zelf ongedeerd gebleven.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by q01z »

poeh :( dat is zonde!

wellicht positief puntje voor jezelf...
jij hebt +-1500,- schade... bij die audi zie ik zo; motorkap/gril/bumper, wslijk de balk erachter... die red die 1500,- met gemak!
dus die heeft iets meer als een deukje...
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by Losroyos »

Jammer van je LPG, maar, je bent wel goed met Axjes in de prak rijden he (kwam perongeluk op Pagina 1)

Goed te horen dat je zelf niks hebt, Het is wel de tijd van de schades hier opt forum zeg, Jij Rob en ik zijn al aan de beurt geweest. of heb ik er 1 gemist nu?

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by Holländer »

haha van de 5 axjes die ik tot nu toe heb gehad heb ik er inderdaad 3 totalloss gereden ja... :oops:

nu rij ik ook wel veel km's, denk dat ik in de axjes alleen al wel dik 100.000km heb gereden maar dan nog.

denk dat Mr. Krabs in onderdedelen weggaat, in 1x verkopen levert met te weinig op. Dus alle goede onderdelen eraf halen en dan de rest naar de oud ijzer boer brengen (naja laten ophalen natuurlijk ;-))

maar eerst moet ik nog wachten op de verzekering en ik heb zo het idee dat dat nog wel ff kan duren. Als er een organisatie traag is, zijn het de verzekeringen.

zal maadag eens naar mijn contactpersoon bellen, om te vragen of ik nog ergens heen moet met de ax, om de schade of dagwaarde te bepalen.

Wat denken jullie dat de dagwaarde zal zijn? ik schat zelf zo €400.- (gezien de LPG installatie, maar ook gezien de km stand van 350.000).

dan nog een vraag: het schadebedrijf bij ons in 't dorp zit ongeveer 1 km verderop. Er zit nu helemaal geen KVS meer in de ax, radiator lek. Kan ik dat stukje nog rijden voordat de motor vastslaat? of gaat dat echt zo snel?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by grietje »

Het gaat erg snel zonder enige KVS, beter even slepen dan. Je bent ook vrij strafbaar trouwens als je voorkant er zo uitziet...


Maar zonde man, maar die Audi heeft niet alleen een deukje hoor ;-) Dat is wel ernstiger dan het lijkt. Gezien Audi onderdelen ook flink aan de prijs zijn verbaast het mij niets als hij op een flink schade bedrag komt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by Holländer »

Vandaag mijn verzekering eens opgebeld.

Mijn auto hoeft niet naar een schadebedrijf, het is toch duurder om een expert te laten komen dan mijn dagwaarde uit te keren ;-)
Dus Mr. Krabs kan mooi blijven staan waar die staat.

Verder heeft mijn verzekering de tegenpartij als schuldig aangewezen, nu begint dus het touwtrekken en het "wellus" "niettus" verhaal.
Dit kan dagen duren, of weken... of... wie zal het zeggen.

Mr. Krabs is voorlopig dus nog niet weg.


Gister voor het eerst sinds weken weer in Spotje gereden. Een erg lekker autootje vergeleken met Mr. Krabs! Kwam er alleen wel achter dat het "ik moet tanken" lampje kapot is. De auto begon al te stotteren en viel uit... :oops: Gelukkig was er een tankstation in de buurt!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs R.I.P.

Post by Losroyos »

Van harte met je verjaardag. Krijg je een ax denk je?

-- edit-- Haha 30 sec te vroeg forum sta nog op zomertijd geen zin te veranderen

Post Reply