Voor ik een blower kan gaan kopen, omdat er weer geld is (ivm dat hij alleen stand 3 blaast), de vraag.
Hoe vervang ik hem en waar zit hij precies?
Heb gehoord dat het niet zo moeilijk is om zelf te doen.
Moet ik de hele dashboard eruit halen?
Blower vervangen
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
Blower vervangen
Citroën! What else?
Re: Blower vervangen
Blower zit achter het dashboard kastje, die kun je met 6 torxen eruit halen en dan kijk je er zo tegen aan.
Volgens mij is die ook zo te vervangen, maar durf dat niet helemaal zeker te zeggen.
Volgens mij is die ook zo te vervangen, maar durf dat niet helemaal zeker te zeggen.
AX 11TRE 1988
Waarom moeilijk doen? Het dashboard kastje is er bij een AX binnen een zucht en een scheet uit.
3 x torx 20 aan de bovenkant, 3 x torx 20 aan de onderkant, duwtje aan de achterkant van het kastje, en voila!
3 x torx 20 aan de bovenkant, 3 x torx 20 aan de onderkant, duwtje aan de achterkant van het kastje, en voila!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX liefhebber
-
- profiel verwijderd
Een TGS heeft een kastje met klepje, moet je dan ook ff loshalen volgens mij..Wheelnut wrote:Waarom moeilijk doen? Het dashboard kastje is er bij een AX binnen een zucht en een scheet uit.
Let er met een nieuwe blower op dat deze geschikt is voor een dashboard met de ventilatieroosters aan de zijkanten van het dashboard, een motor uit bijv. een First ga je niet veel aan hebben, aangezien die aangesloten wordt op een kleinere 'slang' achter het dashboard...