AX_POWAH!! = GEERT vd HEIJDEN (AX 1.4 Project)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

de lak die eronder zit is opgeschuurd en ik heb op de engelse site gekeken en daar doen ze het allemaal zo dus ik zie niet in waarom dat hier niet zo lukken!

greetz ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Hey mensen!!

T begint spannend te worden nu, ik heb inmiddels uitlaatpakkingen gehaald en keeringen zodat ik morgen aan de grote klus kan beginnen.
Ik heb bij de ax diesel alvast wat slangen en de accu verwijderd...scheelt weer werk voor morgen 8) .

Ik ben van plan om vanavond rond 19.00 de auto naar de garage met brug te brengen en daar morgen vroeg te gaan beginnen aan "de 106xsi met versnellingsbak"- operatie!

Ik heb inmiddels ook een laguna en een megane strip gekocht voor onder me voor en achterbumper zodat ik straks de lak op me bumper kan houden!

groetjes geert
Mzzls Geert
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

suc6...

en veel fotos schieten .. ;)

jammer dat je er geen multi point van maakt want ik ben zelf wel eens nieuwschierig hoeveel werk het is om een kabel boom om te zetten van mono naar multi point injectie.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Hej mensen, ik ben vandaag begonnen met de xsi-motor-project! Vandaag stond op t programma : Deze motorruimte helemaal leeg maken en klaar maken voor inbouw:
Image
:lol: :lol: :lol: En dat is gelukt !!! :lol: :lol: :lol:
Image
Ik had zelfs nog ff tijd om alles mooi schoon te poetsen voordat morgen (lees: over 6 u ) die andere erin gaat!
Image

Morgen meer pics!
Greetz geert
Mzzls Geert
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

goed bezig jongen!
:)

hopelijk gaat het inbouwen net zo soepel!
Image

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

ax powah zei:
de lak die eronder zit is opgeschuurd en ik heb op de engelse site gekeken en daar doen ze het allemaal zo dus ik zie niet in waarom dat hier niet zo lukken!

vooral doen dan,....
ziet er de eerste 2maanden goed uit en dan gaat het gewoon werken en tekent ie af,.....

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Na dag 2 zit ik nog mooi op schema!! Hier weer pics:

Image
Image

Morgen de rest eromheen terug!
Morgen meer pics!

greetz geert

@ ralf:
ik heb gelukkig 2 achterkleppen van t nieuwe type dus kan t 2 x proberen :lol:
Mzzls Geert
Image

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

krijg je dadelijk geen problemen met je kabelboom enzow

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Neej ook de kabelboom is aangedacht maar dat doe ik zodra i kde auto weet thuis heb!
Gister hebben we het complete koelsysteem van een benzine motor toegepast op de radiateur van de diesel! T enige verschil is dat ik m nu niet bij de radiateur moet vullen maar in het reservoirtje links onder de motorkap.

T gaat allemaal nog goed en alles wat we vandaag doen is pure tijd winst, hoe meer ik hier doe met de brug des te minder moet ik thuis doen maar ik heb zoiezo nog 2,5 maand want eerder mag de auto niet gekeurd worden ivm schorsing!

We hebben net een electrische brandstofpomp aangeschaft en die gaan we er nu opzetten!

groetjes geert
Mzzls Geert
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Image
Image
Image

Deze week zijn we druk bezig thuis een soort hobbyschuurtje te maken om de ax de komende 3 maanden te stallen. Ik mag m zoiezo niet eerder keuren dus heb ik mooi de tijd om t blok netjes te laten lopen, de uitlaat te monteren en de bodykit. Nog werk genoeg maar ik heb r veel zin in. Het eerste waar ik mee ga beginnen is t electrische gedeelte v h blok (dynamo, startmotor en kabelboom) Pics volgen tzt wel!
groetjes geert
Mzzls Geert
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

geert jongen... het begint er serieus goed uit te zien..

maar moet die verdelerkap niet andersom? :roll:

glimt wel allemaal lekker nog zo he..

succes!
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

hmm... leest een beetje irritant zo :?

Maarreh... dat ziet er toch nog anders uit dan mijn GTI motorblokje. Maar is natuurlijk ook nog lang niet af he!

Kom je eigenlijk nog naar speed?
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

kijk, dat ziet dr al iets beter uit om zo een motortje te wisselen met een soortement van takel e.d, dat is toch iets makkelijker werken, ik heb het met een vriend totaal zonder takel e.d gedaan, het duurt langer, maar het werkt wel :D

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

@ rob 1: Ik weet nog niet of ik naar speed kom, ik ga 19 september flinke audio inkopen doen en moet misschien werken dus is nog ff afw88

@ rob 2: W8 maar tot me blokkie af is, alle slangen van de koeling worden blauw en hebben al blinkende slangenklemmen. De slangen van de kabelboom komen ook in een mooi jasje dus alles word netjes onder de kap!

@ icebyte: zon takel werkt echt fijn. toen t blok los in de takel hing hebben we het blok op een metalen krat laten zakken...daarna het chassis omhoog...werkt super!

@ q01z: is nog nie af 8)

ax powah!
Mzzls Geert
Image

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

begint er allemaal errug op te lijken maare word er nog wat peper in het blokkie gestopt of blijft het vermogen 85pk???

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

AX_POWAH wrote:@ rob 1: Ik weet nog niet of ik naar speed kom, ik ga 19 september flinke audio inkopen doen en moet misschien werken dus is nog ff afw88

@ rob 2: W8 maar tot me blokkie af is, alle slangen van de koeling worden blauw en hebben al blinkende slangenklemmen. De slangen van de kabelboom komen ook in een mooi jasje dus alles word netjes onder de kap!

@ icebyte: zon takel werkt echt fijn. toen t blok los in de takel hing hebben we het blok op een metalen krat laten zakken...daarna het chassis omhoog...werkt super!

@ q01z: is nog nie af 8)

AX powah!

Wij hebben hem op een krik en houtblokken laten zakken, en het laatste stuk met een hefboom gedaan, omhoog was lastiger, wielen dr onder weg, auto zo laag mogelijk, en dan op dezelfde manier omhoog met een krik en houtblokken, tis een heel gedoe, maar het wil wel

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

ik had gelukkig een goede brug en takel ter beschikking en dat werkte erg fijn maar idd met een krik zal t ook wel gaan!

Ik heb vandaag nog ff naar de kabelboom gekeken en t ziet er allemaal goed uit! De dynamo en startmotor staan voor vrijdag opt programma.

T schuurtje is bijna af dus dan kan me ax daar in dus dat ziet er allemaal goed uit!

groetjes geert
Mzzls Geert
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

dan schiet het idd al aardig op, als alle bekabeling e.d op zn plek zit, zou jij ns kunnen kijken of je bij dat 1400 blok van je ook die 3 draden hebt lopen die ik in mn topic in het technische deel aanwijs, en zo ja, wanneer, en of er spanning op staat, of dat het massa is, dan weten we namelijk of ze van belang zijn voor het functioneren :lol:

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Gister in beverwijk nieuwe audio gekocht :
* 1200w (2 x 600w) woofers in kist met plexiglas en blauw verlicht
* versterker 900w (4x 225w)
* Condensator 1,0 farad v dietz

Hier de pics:
Image
Image
Image

Heb inmiddels ook me spagettispruitstuk en me carb dus kan deze week weer verder met me blok! De audio gaat eerst op zolder en wordt na de keuring ingebouwd!

groetjes geert
Mzzls Geert
Image

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

Zoals ik al zei: mooi materiaal Geert!

Locked