Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
Moderator: webmasters
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)
Zo en daar sta je dan met een vastzittende rem. Gebruik normaal gesproken nooooooit de handrem, trek je hem 1 keer aan bij het tankstation, krak! Nu wachten op de Anwb....
-
- Kroonsteenpiraat
gigawebs wrote:Zo en daar sta je dan met een vastzittende rem. Gebruik normaal gesproken nooooooit de handrem, trek je hem 1 keer aan bij het tankstation, krak! Nu wachten op de Anwb....
hee dat klint mij HEUL erg bekend voor!!
allebei de trommeremmetjes vervangen, Marc en ik waren 45 minuten bezig geweest om die k*t trommel los te krijgen
Hahah ja lekker. Van de zomer remcilinders en remschoenen vervangen. Zag toen al de dat de kabels slecht waren... Mja toen niet vervangen. 
Nu in de kou lekker daar van balen.

Nu in de kou lekker daar van balen.

Daar hebben ze poelietrekkers voor uitgevondencedderzz wrote:gigawebs wrote:Zo en daar sta je dan met een vastzittende rem. Gebruik normaal gesproken nooooooit de handrem, trek je hem 1 keer aan bij het tankstation, krak! Nu wachten op de Anwb....
hee dat klint mij HEUL erg bekend voor!!
allebei de trommeremmetjes vervangen, Marc en ik waren 45 minuten bezig geweest om die k*t trommel los te krijgen

Nou die Jelle moest in de vrieskou dit weekend nog steeds in de kou achterremmen open maken

Maar:
Nu de GTI is voorzien van nieuwe wiellagers, stuurkogels, toplagers, draagarmen (nouja 1 moet nog) en een niet lekkende-achter wiel rem cilinder is hij toch flink verbeterd

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
Toch uiteindelijk: goed bezig! Leerzaam topic zo! 

AX lid in ruste bij gebrek aan een AX 

haha ja, leerzaam is het wel 
Vandaag de andere draagarm vervangen, dus nu istie toch een heel end

Vandaag de andere draagarm vervangen, dus nu istie toch een heel end

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Begint nu indd ergens op te lijken qua onderstel. Alleen de roest is nu nog een flinke uitdaging...
En we hebben weer een nieuw probleem erbij. Vond net deze ring en borgringetje onder het kapje van de versnellingsbak waar de vijfde versnelling onder zit:

Verder lijkt er niets beschadigd, en de bak doet het wel gewoon goed (ratelde laatste tijd alleen dus in z,n 5 als ik gas los liet)... Kwestie van 2 nieuwe ringetjes halen en weer monteren?

Verder lijkt er niets beschadigd, en de bak doet het wel gewoon goed (ratelde laatste tijd alleen dus in z,n 5 als ik gas los liet)... Kwestie van 2 nieuwe ringetjes halen en weer monteren?
Oh hee da's herkenbaar.
Als je nog een paar duizend km doorrijdt met zo'n uit de 5 schietende vbak, worden de taferelen achter het kapje anders:
Als je nog een paar duizend km doorrijdt met zo'n uit de 5 schietende vbak, worden de taferelen achter het kapje anders:
Spoiler Tuning:
''t wil ook niet snel goed gaan heh?
Iig succes met de reparatie
Iig succes met de reparatie

AX GTI '91
Achja, zo hebben we allemaal wel eens tegenslagen. We zetten rustig door. 
Vandaag zijn de nieuwe dempertjes voor de GTI binnengekomen, zo even er onder zetten. Alleen jammer dat ik ze nog niet kan uitproberen omdat het wachten is op onderdelen voor de vbak...

Vandaag zijn de nieuwe dempertjes voor de GTI binnengekomen, zo even er onder zetten. Alleen jammer dat ik ze nog niet kan uitproberen omdat het wachten is op onderdelen voor de vbak...

-
- AX super weirdo
je krijgt zondag ook nog n setje voor-dempers
vergeet je €5 niet.. 

AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Volgens mij schoot ie er nog niet uit, maar hij maakt wel stom geluid als je je gas loslaat.degene wrote:Oh hee da's herkenbaar.
Als je nog een paar duizend km doorrijdt met zo'n uit de 5 schietende vbak,
Goed bezig Jelle! Auto word in ere hersteld!
Zo, maar weer eens een kleine update.
GTItje begint nu steeds beter te rijden. Alle motorsteunen vervangen voor nieuwe exemplaren. Merk je enorm trouwens..
Oude waren helemaal gescheurd en gaar:

Omdat de achterdempers ook hun beste tijd gehad hadden vervangen voor een setje nieuwe achterdempers:

Verder nog wat filters vervangen, en een uiteraard gewassen:

Daarna was de Volcane aan de beurt, die kreeg vandaag nieuwe blokken en schijven:

Volgende week de minst favoriete tegenstander aanpakken... Roest.
GTItje begint nu steeds beter te rijden. Alle motorsteunen vervangen voor nieuwe exemplaren. Merk je enorm trouwens..
Oude waren helemaal gescheurd en gaar:

Omdat de achterdempers ook hun beste tijd gehad hadden vervangen voor een setje nieuwe achterdempers:

Verder nog wat filters vervangen, en een uiteraard gewassen:

Daarna was de Volcane aan de beurt, die kreeg vandaag nieuwe blokken en schijven:

Volgende week de minst favoriete tegenstander aanpakken... Roest.
Nieuwe motorsteunen zit ik ook aan te denken.
Wat was jij er voor kwijt?
Dat ringetje van de 5e versnelling was er bij mij ook afgelopen.
Alleen was dat ringetje wel meteen door het kapje heen geslagen...
(Ga je wel afvragen bij hoeveel AX'jes dat ringetje niet los ligt in het kapje.)

Wat was jij er voor kwijt?
Dat ringetje van de 5e versnelling was er bij mij ook afgelopen.
Alleen was dat ringetje wel meteen door het kapje heen geslagen...
(Ga je wel afvragen bij hoeveel AX'jes dat ringetje niet los ligt in het kapje.)

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Goed bezig geweest Jelle
GTI ziet er gewassen toch wel erg goed uit 

Toppertje ga zo door. 't wurd wel wa 

Het wurd wel wa idd. 
Hele voor onderstel is nu ongeveer vervangen, dus was het wel tijd om de GTI maar eens te laten uitlijnen. Daarom heeft Romy vandaag terwijl ik moest werken de GTI naar ATU in Amersfoort gebracht. En daar hebben ze hem uitgelijnd. Ze hadden geen haast; zijn er ongeveer 2,5 uur mee bezig geweest...
Het was wel hard nodig, en de achteras blijkt volgens de resultaten ook een tikkeltje doorgezakt.

Hele voor onderstel is nu ongeveer vervangen, dus was het wel tijd om de GTI maar eens te laten uitlijnen. Daarom heeft Romy vandaag terwijl ik moest werken de GTI naar ATU in Amersfoort gebracht. En daar hebben ze hem uitgelijnd. Ze hadden geen haast; zijn er ongeveer 2,5 uur mee bezig geweest...
Het was wel hard nodig, en de achteras blijkt volgens de resultaten ook een tikkeltje doorgezakt.

Geen haast nee XD
Hele middag zitten kijken naar 't wrakkie op de brug.
Moet wel zeggen, hij rijd erg lekker!!! Motortje is echt heerlijk actief en vlot, tussensprintjes pakt ie zo goed op. Stuurt nu lekker, geen rammeltjes meer, koppeling en rem pedaal etc reageren zoals je verwacht, schakelt goed
Hele middag zitten kijken naar 't wrakkie op de brug.
Moet wel zeggen, hij rijd erg lekker!!! Motortje is echt heerlijk actief en vlot, tussensprintjes pakt ie zo goed op. Stuurt nu lekker, geen rammeltjes meer, koppeling en rem pedaal etc reageren zoals je verwacht, schakelt goed