Jelle aka sticky'91 - AX GTI '93
Moderator: webmasters
Re: Jelle aka sticky'91 - AX Volcane 1.4i '94 - AX gti '92
Ey Jelle, goed bezig hoor. Volkaantje red het wel, ander blokje erin
Heerlijke sleutelplek ook, mooie achtergronden en lekker warm
Was erg gezellig gister!
Ennuh waar blijft t topic over de streepjes (A)
Heerlijke sleutelplek ook, mooie achtergronden en lekker warm
Was erg gezellig gister!
Ennuh waar blijft t topic over de streepjes (A)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Jelle aka sticky'91 - AX Volcane 1.4i '94 - AX gti '92
heej thnx , een hele hoop werk nog maar ze red het wel ik had het alleen ff moeten afkloppen toen ik zei dat ik zonder problemen al 3000km reed met die assen, ze beginnen nu toch echt te janken , t was te verwachten..grietje wrote:Ey Jelle, goed bezig hoor. Volkaantje red het wel, ander blokje erin
Heerlijke sleutelplek ook, mooie achtergronden en lekker warm
Was erg gezellig gister!
Ennuh waar blijft t topic over de streepjes (A)
ik zal ff foto's maken en dan topicje openen
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
duszz, tijd voor een update, hoop gebeurt!!
even kort samengevat:
zoals sommige van jullie misschien al weten is de jjtp40 overleden en is deze opgehaald, heel erg zonde, maar t was niet anders.
vervolgens werd mij een 2cv6 club aangeboden door een goede vriend van mij, gelijk op goed vertrouwen overgenomen (STOM!!), die bleek dus aardig rot te zijn... gelukkig was die binnen een week verkocht en ben ik er fininancieel niet op achteruit gegaan,.. me very happy
bij de koop van de volcane en de gti waar spitfire zn onderdelen vanaf heb gehaald zat ook nog een zo goed als originele gti '93, wel met motorschade.
de auto zag er niet uit, meurde goed en de laatse apk was van 2006
deze heeft sinds de aankoop in een stalling gestaan.
een paar weken geleden samen met een collega de gti opgehaald en naar mn werk toe gesleept.
in de stalling
@ work
even heel kort anders wordt het verhaal pagina's lang
vervolgens:
- bij p.goddijn een gti-blok opgehaald, en erin gehangen.
- spaghettispruitstuk erop gezet, nieuwe aandrijfaskeeringen, nieuwe thermostaat
- kvs systeem gespoelt
- nieuwe banden voor erop
- nieuwe stuurkogels l+R
- voorremmen gangbaar gemaakt en remvloeistof vervangen
- alle oude benzine eruit laten lopen en de benzinefilter vervangen
- nieuwe koplampen en knipperlichtunits erin
- nieuwe ruitenwissers
- GT intirieur erin gezet
bezig met swap
het oude blok
het intirieur uit de rode GT
op een klein probleem met een vacuum aansluiting na liep het motortje gelijk goed, na wat testritjes een beurt aan de auto uitgevoerd
-nieuwe bougies
-verse olie
-nieuwe oliefilter
-alle vloeistoffen bijgevuld etc etc.
er ontbrak alleen een origineel luchtfilterhuis dus heb ik besloten iets zelf te fabriceren en dat is me helemaal niet tegengevallen als zeg ik t zelf.
bij de doethetzelluf zaak wat pvc-buizen gehaald en wat aansluitstukken.
na het meten en opmaat maken van de buizen en het aanbrengen van de aansluitingen voor de luchttemp sensor,stationairmotor etc etc de inlaat een zwart laagje verf gegeven en gemonteerd icm een green openluchtfilter.
na het lief aankijken en slijmen bij mn vrouwelijke collega was de gti van een nieuwe apk voorzien,.. oh yeah
uit de schorsing getrokken,verzekering erop en nu zitten de eerste 500km er al weer op ,.... wat een auto, na een hele tijd ax-loos te zijn geweest is het elke dag weer een genot om achter het stuur te kruipen.
er zijn nog wel een hoop dingen die moeten gebeuren op verschillende fronten
- plaatjes lassen achter de koplampen en vervolgens spuiten
- luchtinlaat toch nog wat aanpassen voor de omp veerpootbrug
- de omp brug voorzien van een nieuw laagje verf
- wiechers bruggen voor onder en achter zijn onderweg, dus die moeten er ook nog op.
- de auto laten poetsen (was zelf al begonnen maar ben meer dan 3 uur bezig geweest met alleen al de motorkap, en het is nog steeds niet helemaal goed)
- raamband laten zetten door de ruitenman @ work
- voorremmen zitten eraan te komen (misschien gelijk de klauwen reviseren en spuiten (vooral lv is nog niet helemaal goed, wel rijbaar)
- auto rondom verlagen
- misschien nog lipje eronder
- reservewiel verwijderen
verder zijn er nog een hoop andere plannen en wensen maar verloopig ben ik wel even zoet
zal proberen het topic up to date te houden, a lot to do, a lot to come!!
tata for now
even kort samengevat:
zoals sommige van jullie misschien al weten is de jjtp40 overleden en is deze opgehaald, heel erg zonde, maar t was niet anders.
vervolgens werd mij een 2cv6 club aangeboden door een goede vriend van mij, gelijk op goed vertrouwen overgenomen (STOM!!), die bleek dus aardig rot te zijn... gelukkig was die binnen een week verkocht en ben ik er fininancieel niet op achteruit gegaan,.. me very happy
bij de koop van de volcane en de gti waar spitfire zn onderdelen vanaf heb gehaald zat ook nog een zo goed als originele gti '93, wel met motorschade.
de auto zag er niet uit, meurde goed en de laatse apk was van 2006
deze heeft sinds de aankoop in een stalling gestaan.
een paar weken geleden samen met een collega de gti opgehaald en naar mn werk toe gesleept.
in de stalling
@ work
even heel kort anders wordt het verhaal pagina's lang
vervolgens:
- bij p.goddijn een gti-blok opgehaald, en erin gehangen.
- spaghettispruitstuk erop gezet, nieuwe aandrijfaskeeringen, nieuwe thermostaat
- kvs systeem gespoelt
- nieuwe banden voor erop
- nieuwe stuurkogels l+R
- voorremmen gangbaar gemaakt en remvloeistof vervangen
- alle oude benzine eruit laten lopen en de benzinefilter vervangen
- nieuwe koplampen en knipperlichtunits erin
- nieuwe ruitenwissers
- GT intirieur erin gezet
bezig met swap
het oude blok
het intirieur uit de rode GT
op een klein probleem met een vacuum aansluiting na liep het motortje gelijk goed, na wat testritjes een beurt aan de auto uitgevoerd
-nieuwe bougies
-verse olie
-nieuwe oliefilter
-alle vloeistoffen bijgevuld etc etc.
er ontbrak alleen een origineel luchtfilterhuis dus heb ik besloten iets zelf te fabriceren en dat is me helemaal niet tegengevallen als zeg ik t zelf.
bij de doethetzelluf zaak wat pvc-buizen gehaald en wat aansluitstukken.
na het meten en opmaat maken van de buizen en het aanbrengen van de aansluitingen voor de luchttemp sensor,stationairmotor etc etc de inlaat een zwart laagje verf gegeven en gemonteerd icm een green openluchtfilter.
na het lief aankijken en slijmen bij mn vrouwelijke collega was de gti van een nieuwe apk voorzien,.. oh yeah
uit de schorsing getrokken,verzekering erop en nu zitten de eerste 500km er al weer op ,.... wat een auto, na een hele tijd ax-loos te zijn geweest is het elke dag weer een genot om achter het stuur te kruipen.
er zijn nog wel een hoop dingen die moeten gebeuren op verschillende fronten
- plaatjes lassen achter de koplampen en vervolgens spuiten
- luchtinlaat toch nog wat aanpassen voor de omp veerpootbrug
- de omp brug voorzien van een nieuw laagje verf
- wiechers bruggen voor onder en achter zijn onderweg, dus die moeten er ook nog op.
- de auto laten poetsen (was zelf al begonnen maar ben meer dan 3 uur bezig geweest met alleen al de motorkap, en het is nog steeds niet helemaal goed)
- raamband laten zetten door de ruitenman @ work
- voorremmen zitten eraan te komen (misschien gelijk de klauwen reviseren en spuiten (vooral lv is nog niet helemaal goed, wel rijbaar)
- auto rondom verlagen
- misschien nog lipje eronder
- reservewiel verwijderen
verder zijn er nog een hoop andere plannen en wensen maar verloopig ben ik wel even zoet
zal proberen het topic up to date te houden, a lot to do, a lot to come!!
tata for now
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
Gefeliciteerd met de operatie en de APK.
Wat heb je er trouwens een mooi subtiel gaaf eindempertje eronder zitten dat is wel een speciale foto waard.
Veel succes met de planne maar top wagentje nu al
Wat heb je er trouwens een mooi subtiel gaaf eindempertje eronder zitten dat is wel een speciale foto waard.
Veel succes met de planne maar top wagentje nu al
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
Gaaf Jelle! Waardige opvolger voor de Volcane Jammer dat de 2CV zo verrot was, het was een leuk ding om te zien.
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
thnx ! zal morgen nog ff fototje schieten van de einddemper alst een beetje weer isLosroyos wrote:Gefeliciteerd met de operatie en de APK.
Wat heb je er trouwens een mooi subtiel gaaf eindempertje eronder zitten dat is wel een speciale foto waard.
Veel succes met de planne maar top wagentje nu al
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
thnx!! hij bevalt me nu al 10x meer dan de volcane,.. jah was t idd, daarom zei ik ook gelijk; jah verkocht!! toen die vriend hem aanbood, vooral omdat die zei; bodem is keihard , een plaatwerker heeft hem overgenomen om hem op te knappen dus hij krijgt een 2e leven zag zelf een 2e project erbij niet echt zitten,TvL wrote:Gaaf Jelle! Waardige opvolger voor de Volcane Jammer dat de 2CV zo verrot was, het was een leuk ding om te zien.
jij hebt trouwens ook niet stil gezeten, heb net ff je topic doorgebladerd, ziet er goed uit man
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
Haha thanks Interieurtje uit de JJ-TP-40 bevalt prima!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
zaterdagavond ook nog ff doorgebeunt aan de gti,
de universele uitlaatpakkingen die erop zaten lekte omdat de diameter van het sportspruituk groter is, de extra gaten in de pakking zorge daarom voor een overbrugging tussen de uitlaatporten en de buitenlucht.
na het monteren van originele pakkingen was het probleem opgelost.
ook de schakelstang is vervangen, de ''trillingsdemper'' die erin zat was losgeschoten uit de stang, vervelend zo'n miss-shift als je een sprintje trekt
gelukkig had spitfire nog een goede stang zonder demper liggen dus hij schakelt weer een stuk strakker.
de zijpanelen en frame's missen helaas nog, dus die moeten er nog in komen, wel alvast de hendels gemonteerd.
ben niet echt fan van het stuur, maar het logo daarintegen.. kweet trouwens dat die scheef staat..
op verzoek nog een foto van de einddemper
de universele uitlaatpakkingen die erop zaten lekte omdat de diameter van het sportspruituk groter is, de extra gaten in de pakking zorge daarom voor een overbrugging tussen de uitlaatporten en de buitenlucht.
na het monteren van originele pakkingen was het probleem opgelost.
ook de schakelstang is vervangen, de ''trillingsdemper'' die erin zat was losgeschoten uit de stang, vervelend zo'n miss-shift als je een sprintje trekt
gelukkig had spitfire nog een goede stang zonder demper liggen dus hij schakelt weer een stuk strakker.
de zijpanelen en frame's missen helaas nog, dus die moeten er nog in komen, wel alvast de hendels gemonteerd.
ben niet echt fan van het stuur, maar het logo daarintegen.. kweet trouwens dat die scheef staat..
op verzoek nog een foto van de einddemper
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
Ben echt jaloers op je einddemper die staat echt zo gigantisch mooi onder de ax. ik ga ook is kijken voor zoiets thnx
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
Toch weer een hoop vooruitgang geboekt. foto met 2 Axen bij de 4-kolommer is ook erg tof geworden!
Alles of niks
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
hij is van sebring, handig bij de zoektochtLosroyos wrote:Ben echt jaloers op je einddemper die staat echt zo gigantisch mooi onder de ax. ik ga ook is kijken voor zoiets thnx
als je er geen haast mee hebt zal ik hem voor je vast houden, ik wil namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag een omp of powersprint group N systeem eronder.
alleen zijn er dingen die een hogere prioriteit hebben dus duurt het nog fftjes
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
vond hem ook wel tof, volgende keer zal ik de bouw-lamp erbij pakken, kan ik wat meer met t licht spelen , bedenk me opeens dat die in de kast lagSpitfire wrote:Toch weer een hoop vooruitgang geboekt. foto met 2 Axen bij de 4-kolommer is ook erg tof geworden!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
Lekker bezig geweest! Mooi AX-je om te zien zo!
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
Super goed bezig geweest weer en tof dat je die GTI gered hebt!!
Nu heeeel veeel plezier ermee gewenst
Nu heeeel veeel plezier ermee gewenst
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
thnx !!, zal zeker lukken!!grietje wrote:Super goed bezig geweest weer en tof dat je die GTI gered hebt!!
Nu heeeel veeel plezier ermee gewenst
en...zijn de speedlines al van pas gekomen ?
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93
elloo
afgelopen woensdagaaf bezig geweest om mn nieuwe velgen te passen.
ori. Postert Ronal turbo velgen
I THINK I LIKE, I THINK I LIKE , I THINK I LIKE IT LIKE IT AAHHHHH
dussz ja,.. helemaal lekker passen doet het niet, aan de achterkant loopt die ietjes tegen de draagarmen aan, moet met een klein spacertje verholpen zijn.
aan de voorkant stond die tot nu toe vrij, heb er alleen nog niet mee gereden dus zal binnenkort alle4 de velgen moeten passen en ff een testrondje maken.
het passen was met 195/50/15 bandjes dus ik ga nog proberen 185/45,40?/15 te scoren om te kijken of dat netjes staat en lekker past.
nu ik de foto zie, moet nog steeds dat geurkerstboompie eruit halen, vergeet t iedere keer -.-'' gelukkig ruik je hem niet,.. kotsgeur
verder nog wat onderdelen verzamelt om binnenkort nog het één en ander aan het blok te vervangen.
-distributiesetje
-waterpomp
-koppakking
ook nog even een bezoekje gebracht aan Alexander om een cilinderkop met snelle nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel op te halen
zal binnenkort nog het één en ander aan pakkingen moeten halen en misschien ook maar gelijk de kleppendeksel een lekker kleurtje geven
en tot slot ook nog even langs geweest bij verfhandel nieuwenhuizen in delft om een spuitbusje te scoren voor kleuraccenten voor onder de motorkap
het kleurtje:
mmmmmm.... num num num <3
hij stond er vandaag wel erg lekker bij int zonnetje
had eigenlijk gehoopt om dit weekend de draagarmbrug en veerpootbruggen te monteren, helaas zijn nog steeds niet binnen gekomen... -.-''
waarschijnlijk morgenmiddag de veerpootbrug boven verder kaal maken en spuiten en heb ook een 2e schakelmechaniek gehaald dus misschien ff experimenteren met het maken van een short/quik shifter + verhoogd schakelmechankiek , ik zie het wel
tot zover is het weer up to date,.. denk ik... weltrusten!!
afgelopen woensdagaaf bezig geweest om mn nieuwe velgen te passen.
ori. Postert Ronal turbo velgen
I THINK I LIKE, I THINK I LIKE , I THINK I LIKE IT LIKE IT AAHHHHH
dussz ja,.. helemaal lekker passen doet het niet, aan de achterkant loopt die ietjes tegen de draagarmen aan, moet met een klein spacertje verholpen zijn.
aan de voorkant stond die tot nu toe vrij, heb er alleen nog niet mee gereden dus zal binnenkort alle4 de velgen moeten passen en ff een testrondje maken.
het passen was met 195/50/15 bandjes dus ik ga nog proberen 185/45,40?/15 te scoren om te kijken of dat netjes staat en lekker past.
nu ik de foto zie, moet nog steeds dat geurkerstboompie eruit halen, vergeet t iedere keer -.-'' gelukkig ruik je hem niet,.. kotsgeur
verder nog wat onderdelen verzamelt om binnenkort nog het één en ander aan het blok te vervangen.
-distributiesetje
-waterpomp
-koppakking
ook nog even een bezoekje gebracht aan Alexander om een cilinderkop met snelle nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel op te halen
zal binnenkort nog het één en ander aan pakkingen moeten halen en misschien ook maar gelijk de kleppendeksel een lekker kleurtje geven
en tot slot ook nog even langs geweest bij verfhandel nieuwenhuizen in delft om een spuitbusje te scoren voor kleuraccenten voor onder de motorkap
het kleurtje:
mmmmmm.... num num num <3
hij stond er vandaag wel erg lekker bij int zonnetje
had eigenlijk gehoopt om dit weekend de draagarmbrug en veerpootbruggen te monteren, helaas zijn nog steeds niet binnen gekomen... -.-''
waarschijnlijk morgenmiddag de veerpootbrug boven verder kaal maken en spuiten en heb ook een 2e schakelmechaniek gehaald dus misschien ff experimenteren met het maken van een short/quik shifter + verhoogd schakelmechankiek , ik zie het wel
tot zover is het weer up to date,.. denk ik... weltrusten!!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93 --> nieuwe velgjes :D
Hallo mooie velgen
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93 --> nieuwe velgjes :D
Wat velgen betreft, zou denk niet gek doet met kleurtjes spuiten..
Hooguit wat helderder zilver, want staat zo al erg goed.
Verder succes met het onderhoud!
Hooguit wat helderder zilver, want staat zo al erg goed.
Verder succes met het onderhoud!
Alles of niks
Re: Jelle aka sticky'91 - AX GTI '93 --> nieuwe velgjes :D
Weer een goeie update. Nou nog de auto Manta groen dan ben je klaar
Ziet er goed uit. plattere bandjes zouden inderdaad wel handig zijn miss en iets getrokke band?
Ziet er goed uit. plattere bandjes zouden inderdaad wel handig zijn miss en iets getrokke band?