Ik ben eigenlijk sinds het begin al niet te spreken over de manier van koelvloestof bijvullen, ontluchten etc. bij de AX.
Daarom wil ik ook het koelcircuit aanpassen en er bij de hoogste ontluchting (schutboard) een reservoir met vuldop plaatsen.
Alleen zit ik dan wel met de vuldop van de radiator, heeft iemand een idee om deze goed dicht te maken of weet iemand welke radiatoren (zonder vulbuis) passen in de AX zonder grote aanpassingen?
Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
heeft een saxo diesel niet zo'n systeem?
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
zo te zien idd
alleen zit het reservoir dan op de plek van de ecu
maar mischien is er wel een mouw aan te passen
is de voorkant van een saxo wel hetzelfde ? vooral afmetingen radiator (en ophanging)
alleen zit het reservoir dan op de plek van de ecu
maar mischien is er wel een mouw aan te passen
is de voorkant van een saxo wel hetzelfde ? vooral afmetingen radiator (en ophanging)
Last edited by Losha on TueDec20, 2011 8:22:36 PM, edited 1 time in total.
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
AX diesel ook, de mijne had het ook, heb volgens mij nog een hele set koelslangen met reservoir liggen van de 1.4d
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
jammer dat je zover weg woont ... moet die koeling toch echt eens veranderen
vandaag brandde opeens het temperatuurlampje weer eens
eindelijk weer de kap open, thermostaat lekte ooit, met vloeibare pakking gedicht ... is eruit geblazen (wist niet dat je de thermostaatpakking los kon kopen )
nu even een andere vraag ..
Hoe hoort de slang onderop het thermostaathuis naar de kachel te lopen origineel
loopt nu dwars over de versnellingsbak en onder het luchtfilter door, lijktme niet de juiste manier ..
vandaag brandde opeens het temperatuurlampje weer eens
eindelijk weer de kap open, thermostaat lekte ooit, met vloeibare pakking gedicht ... is eruit geblazen (wist niet dat je de thermostaatpakking los kon kopen )
nu even een andere vraag ..
Hoe hoort de slang onderop het thermostaathuis naar de kachel te lopen origineel
loopt nu dwars over de versnellingsbak en onder het luchtfilter door, lijktme niet de juiste manier ..
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
euhmmmm jawel, dat is wel ongeveer de juiste manier
vanaf de onderzijde thermostaathuis met een 90gr bocht.. dan langs het blok naar achteren, klein bochtje (vaak versterkt met pvc huls) en dan met wat kronkels naar het schutbord..
die gaat ALTIJD lek.. is het niet vandaag, dan is het wel volgende week...
vanaf de onderzijde thermostaathuis met een 90gr bocht.. dan langs het blok naar achteren, klein bochtje (vaak versterkt met pvc huls) en dan met wat kronkels naar het schutbord..
die gaat ALTIJD lek.. is het niet vandaag, dan is het wel volgende week...
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
langs het blok, aha, thnx
hij ligt nu echt DWARS over de versnellingsbak, tussen bak en versnellingspedaalkabel door..niet de juiste manier dus
die slang is niet lek bw, zo een beetje de enige die nog niet lek is geweest
het was de slang die achter/onder het inlaatspruitstuk zit en naar de ontluchtingsnippel gaat
daar kom je ook lekker bij zeg, opkrikken, wiel eraf en dan met je arm tussen schutbord en aandrijfas door
dan hele luchtfilter verhaal eraf om via boven de slang eraf te trekken
hij ligt nu echt DWARS over de versnellingsbak, tussen bak en versnellingspedaalkabel door..niet de juiste manier dus
die slang is niet lek bw, zo een beetje de enige die nog niet lek is geweest
het was de slang die achter/onder het inlaatspruitstuk zit en naar de ontluchtingsnippel gaat
daar kom je ook lekker bij zeg, opkrikken, wiel eraf en dan met je arm tussen schutbord en aandrijfas door
dan hele luchtfilter verhaal eraf om via boven de slang eraf te trekken
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
weer 2 vraagjes:
1) de 'sensor' die in de vulhals zit is vast voor koelvloeistofniveau toch ? (vraag me af of die wel werkt trouwens)
die moet ik dan ook verplaatsen naar het reservoir ofzo ...
2) als ik een temperatuurmeter wil inbouwen (ph1) ipv alleen de lamp, zuo ik de blauwe sensor moeten vervangen voor ? .... dubbele .. heeft iemand een nummer voor me ? en werkt dat met elke willekeurige meter ? (kan bijvoorbeeld aan een olietempmeter komen)
1) de 'sensor' die in de vulhals zit is vast voor koelvloeistofniveau toch ? (vraag me af of die wel werkt trouwens)
die moet ik dan ook verplaatsen naar het reservoir ofzo ...
2) als ik een temperatuurmeter wil inbouwen (ph1) ipv alleen de lamp, zuo ik de blauwe sensor moeten vervangen voor ? .... dubbele .. heeft iemand een nummer voor me ? en werkt dat met elke willekeurige meter ? (kan bijvoorbeeld aan een olietempmeter komen)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Koelvloeistof reservoir ipv via radiator
1: das voor t laag-waterpijl-lampje in de tellerbak, en bij de meeste ax'jes waar die uberhaupt op zit, doet ie t ondertussen vaker niet dan wel.. ik zou me dr niet druk over maken. als je lampje aan gaat, steek je n boogje draad in de stekker, lampje weer uit.Losha wrote:weer 2 vraagjes:
1) de 'sensor' die in de vulhals zit is vast voor koelvloeistofniveau toch ? (vraag me af of die wel werkt trouwens)
die moet ik dan ook verplaatsen naar het reservoir ofzo ...
2) als ik een temperatuurmeter wil inbouwen (ph1) ipv alleen de lamp, zuo ik de blauwe sensor moeten vervangen voor ? .... dubbele .. heeft iemand een nummer voor me ? en werkt dat met elke willekeurige meter ? (kan bijvoorbeeld aan een olietempmeter komen)
2: temperatuurmeter moet je idd de blauwe sensor met 2 aansluitingen hebben, de steker die dr op past met 2 aders.. en qua meter.. dat weet ik zo niet, de meter moet wel passen bij t meetbereik van de sensor. kan je niet n tellerbak regelen waar die meter in zit? 2e hands tellerbak is waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe temperatuurmeter, en die los (lelijk) inbouwen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter