Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master

Re: Ricardo aka Terminal AX 11 TRE 88'

Post by Ceristimo »

Dat wist ik, dat Terminal tegenwoordig in een Type 1 AX rijdt...Da's natuurlijk ook de enige échte AX. ;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Bedankt voor het aanbod, maar hoop eigenlijk dat iemand hem mee zou kunnen nemen naar Nieuwegein aankomende meeting.

En inderdaad, een echte AX... maar toch zit ik stiekem wel weer te kijken naar een type2 voor erbij... mis dat ''snelle'' toch wel ;)
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Image

Nu met werkende aansteker ring, wat echt een heel gedoe was maar het resultaat is er hoor!
Alleen nu zat ik van de week bij Raoel in de GT5 Chic XSI en bij hem branden de knoppen voor ruitenwisser en ruitverwarming licht, en bij indrukken helemaal. Is dit standaard, of hoort dat bij zijn GT dashboard?

De naad die weg was in de achterbak ook netjes gelast, ingesmeerd met strijkkit en van de week maar even busje verf halen in de juiste kleur zodat er niks meer van te zien is.
AX 11TRE 1988

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by homiethomie »

ik vind die kleur van dat dashboard echt heel vet :-)
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Die ring kan verlicht zijn?...Goh, dawissiknieeens... Cool hoor! ;)

Die half-verlichtte knoppen was inderdaad extra luxe op een GT. Bij mij is 't knopje voor de mistlampen ook van zo'n exemplaar, en die brand inderdaad altijd half. De rest van de knoppen niet.

Volgende keer op de sloop als je ooit nog een Type 1 GT ziet de knopjes meenemen...;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Dat dashboard is echt kwijl! (die radio doet het hem ook wel! tip: KLIK)
Ceristimo wrote:Volgende keer op de sloop als je ooit nog een Type 1 GT ziet de knopjes meenemen...;)
Heeft weinig zin... je moet dan ook nog wat draadjes aansluiten. ;-) (het geen wat extra is in de knop is overigens niet meer als een weerstand en een aansluiting).

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

@Mba@NL
Excuses dan. Ik dacht echt dat het in het knopje zelf zat. My bad...:)
Image

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Volgens mij had mijn Plaisir dat ook? Verlichte knoppen????
Of ben ik nu in de war met mn BX :roll:

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Punaxio wrote:Volgens mij had mijn Plaisir dat ook? Verlichte knoppen????
Nee, dat had 'ie niet.
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

MBa@NL wrote:Dat dashboard is echt kwijl! (die radio doet het hem ook wel! tip: KLIK)
Ceristimo wrote:Volgende keer op de sloop als je ooit nog een Type 1 GT ziet de knopjes meenemen...;)
Heeft weinig zin... je moet dan ook nog wat draadjes aansluiten. ;-) (het geen wat extra is in de knop is overigens niet meer als een weerstand en een aansluiting).
Opzich is dat natuurlijk wel te maken, staat een stuk mooier.. Zal denk ik alleen een extra 12volt lijn zijn.
Maar eens kijken of ik ze ooit kan vinden voor de achterruitenwisser en raamverwarming.

Die tape mp3 speler is wel ideaal, alleen jammer dat die maar tot 256kb/s doet en al mijn muziek 320kb/s is.
Heb nu een FM transmitter, en mits je die goed instelt ( en iedere provincie wijzigt zo ongeveer ) dan is het prima te doen al heb je wel veel kabel rommel.
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Zo'n FM-transmitter is natuurlijk ook niet echt hi-fi te noemen. Daarvan gaat 't signaal ook achteruit. Het verschil tussen 320kbps en 256kbps ga je echt niet horen. Voor vrijwel alles boven 192 kbps is 't al lastig om verschil te horen. Ik zou persoonlijk voor een paar euro zo'n bandje ophalen. Scheelt je heel wat gepruts onder het rijden voor het herinstellen van je FM-transmitter.

Dat, of een nieuwere radio monteren :P
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:Die tape mp3 speler is wel ideaal, alleen jammer dat die maar tot 256kb/s doet en al mijn muziek 320kb/s is.
Zal die van mij weer eens boven water vissen... veel muziek staat hier nog als 320kbps MP3 en ik kan mij niet herinneren dat het problemen gaf... Als ik er aan denk zal ik 'em de 22'ste meenemen naar N'gein, als jij er ook weer bij bent?

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Ceristimo wrote:Zo'n FM-transmitter is natuurlijk ook niet echt hi-fi te noemen. Daarvan gaat 't signaal ook achteruit. Het verschil tussen 320kbps en 256kbps ga je echt niet horen. Voor vrijwel alles boven 192 kbps is 't al lastig om verschil te horen. Ik zou persoonlijk voor een paar euro zo'n bandje ophalen. Scheelt je heel wat gepruts onder het rijden voor het herinstellen van je FM-transmitter.

Dat, of een nieuwere radio monteren :P
Ik heb eigenlijk niet echt een probleem met alleen radio luisteren, en als ik een lange saaie rit heb zet ik gewoon een koptelefoon op me kop met me iPod eraan ;).
Grote nadeel van 256kb/s is gewoon dat ik een muziek bibliotheek moet omgooien van een kleine 50GB en daarbij, het verschil is prima te horen... Ik hoor zelf nog het verschil tussen 320kb/s en FLAC, oftewel niet gecomprimeerd met 800+kb/s.
De kwaliteit van de muziek word inderdaad niet veel beter tussen 192/320/800+ maar de dynamiek erin zeer zeker wel.
Al ga je dat niet echt horen als je alleen maar muziek van ''nu'' luistert :P
MBa@NL wrote:
Terminal wrote:Die tape mp3 speler is wel ideaal, alleen jammer dat die maar tot 256kb/s doet en al mijn muziek 320kb/s is.
Zal die van mij weer eens boven water vissen... veel muziek staat hier nog als 320kbps MP3 en ik kan mij niet herinneren dat het problemen gaf... Als ik er aan denk zal ik 'em de 22'ste meenemen naar N'gein, als jij er ook weer bij bent?
Als je hem mee zou willen nemen graag met wat 320kb/s songs erop... als die dat probleemloos afspeelt is dat een leuke overweging!
AX 11TRE 1988

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:Grote nadeel van 256kb/s is gewoon dat ik een muziek bibliotheek moet omgooien van een kleine 50GB en daarbij, [..]
Wat moet je omgooien? Kwestie van de juiste software gebruiken. Voor die ongein gebruik ik zelf Media Monkey (soort iTunes maar dan zonder Apple ;-)), MP3 speler koppelen en instellingen opgeven van maximale kwaliteit. Zit het er overheen doordat je bijvoorbeeld FLAC als bron hebt wordt het omgezet naar MP3 320Kbps en als je een MP3 in 192Kbps hebt dan wordt deze 1 op 1 gekopieerd. Je bibliotheek blijft dus gewoon behouden en de muziek op je MP3-speler is gewoon een geëxporteerde versie. Zie het probleem dus niet helemaal. ;-)

Trouwens... KLIK (Ook ideaal bij het maken van een handfreeset! (kabeltje vervangen voor de headset van je telefoon, de oortjes vervang je voor de kop in het "bandje"))

Mijn Mp3 cassetteband ondertussen gevonden en ik vrees dat de batterij daar van dood is :lol: opladen lukt dus niet... zal hem wel eens openschroeven...

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

MBa@NL wrote:
Terminal wrote:Grote nadeel van 256kb/s is gewoon dat ik een muziek bibliotheek moet omgooien van een kleine 50GB en daarbij, [..]
Wat moet je omgooien? Kwestie van de juiste software gebruiken. Voor die ongein gebruik ik zelf Media Monkey (soort iTunes maar dan zonder Apple ;-)), MP3 speler koppelen en instellingen opgeven van maximale kwaliteit. Zit het er overheen doordat je bijvoorbeeld FLAC als bron hebt wordt het omgezet naar MP3 320Kbps en als je een MP3 in 192Kbps hebt dan wordt deze 1 op 1 gekopieerd. Je bibliotheek blijft dus gewoon behouden en de muziek op je MP3-speler is gewoon een geëxporteerde versie. Zie het probleem dus niet helemaal. ;-)

Trouwens... KLIK (Ook ideaal bij het maken van een handfreeset! (kabeltje vervangen voor de headset van je telefoon, de oortjes vervang je voor de kop in het "bandje"))

Mijn Mp3 cassetteband ondertussen gevonden... zal hem eens opladen. :-)

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Altijd fijn, is het -10 sta je op een parkeer plaats met een dode accu... Inmiddels is de TRE maar voorzien van een nieuwe accu, direct maar geupgrade van 44Ah naar 62Ah. Zou die het wat langer moeten volhouden met de slechte startmotor, of contact slot dat is ook nog een mogelijkheid die ik nog even moet uitsluiten. :roll:
Verder ook winterbanden er onder liggen, eindelijk weer grip op de weg en met het aankomende weer een prima tijd uitgezocht om ze eronder te gooien.
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Inmiddels zijn de startmotor en dynamo vervangen, nu doet die wel weer fijn bijladen :)
Zodra ik meer als lampen en de radio aan had zakte de geleverde stroom in maar bleef de spanning wel op niveau dus geen lampje of wat.

Met het vervangen erachter gekomen dat de koppakking nu toch echt wel stuk is, of de krukas keerring gezien de tandriem ook behoorlijk onder de olie zat.
In elk geval van de week een nieuwe koppakking set, waterpomp en een distributie set besteld, nog even krukaskeerring bestellen en filters en dan krijgt het motortje groot onderhoud.

Kan goed merken dat de auto weinig gereden heeft en voornamelijk korte stukjes, nu die flinke stukken rijd begint op diverse plekken dus te lekken op pakkingen en keerringen. Me carb lekt wat benzine, en de opvoerpomp begint ook al wat te zweten. Kan ik nu mooi allemaal tegelijk aanpakken, daarna is die weer helemaal fijn en lekvrij hoop ik.
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Nou alles is inmiddels binnen, klaar om te beginnen met het repareren van alles!

En toen kwam ik een mooie 306 XS op G3 tegen, en heb ik vandaag maar weer een getankt... 1.73e aan de pomp per liter!
1 + 1 = 2 voor mij, en dan slaat de twijfel toe... De TRE eruit gooien, inclusief alle onderdelen zodat eindelijk in de schuur de achterwand weer zichtbaar word en dan lekker goedkoop op G3 gaan rond knallen?
Of toch maar weer de TRE netjes maken en door blijven tuffen tegen achterlijk hoge benzine prijzen?

En uberhaupt, is de TRE wel verkoopbaar? Op het forum is inmiddels iedereen voorzien lijkt het wel in de verkooptopics en zomaar op marktplaats gooien zou ik ronduit zonde vinden. En daar zal ook nooit iemand de prijs geven wat ik er voor wil hebben... maar wat vraag je dan ook voor een Type1 van 1988 inclusief een volle ax aan onderdelen van carbs tot een cilinderkop en kachelhuis en wat wel niet meer, en niet te vergeten de lekkage van de koppaking.

:roll:
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

'88? gewoon zelf lpg in klussen, voor jou n eitje, en de onderdelen kosten ook geen kont.. enige nadeel is dat je dan iets van 45/maand wegenbelasting gaat betalen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

AlexanderB wrote:'88? gewoon zelf lpg in klussen, voor jou n eitje, en de onderdelen kosten ook geen kont.. enige nadeel is dat je dan iets van 45/maand wegenbelasting gaat betalen..
Het zijn inderdaad de kosten niet, 50e omkeuren bij de RDW en de onderdelen pak ik wel van het schap hooguit een onderbouw tank om het netjes te doen :)
Alleen dan is die niet meer origineel, en blijf ik er dagelijks in rijden wat ik zelf erg zonde vind...
Dat gecombineerd met de wens om wat moderners te gaan rijden, waar ik ook wat minder zuinig op ben zou wel welkom zijn hoe gek dat ook klinkt... :?
AX 11TRE 1988

Post Reply