Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
zo'n gietijzer blok is best zwaar...
volgens mij.. spreekt dit voor zich..
en anders dit wel!
geconcludeert dat een 1.4gt vliegwiel het lichtst is
1.6; +-5.5kg
1.3; +-4.2kg
1.4gt; +-3.5kg
gelukkig had ik daarvoor ook nog een goede koppeling
bovenkant tijdens het sleutelen afgedekt met transparante folie, om het beetje schoon te houden
verder alles binnen handbereik, momentsleutel, locktite, blokjes hout..
versnellingsbakje ook ff schoongemaakt, wel grappige ruil trwns.. ooit bij mn ouders heeft jan een GT bak opgehaald.. die heeft hij met Stuart geruild voor een GTI bak.. en die GTI bak heb ik nu dus weer!
en dit, is gewoon gaaf..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Maar waarom zit er verschil in het gewicht van de vliegwielen? Weet je zeker dat de lichtste die je nu gekozen hebt ook al dat geweld straks aankan ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Mooi onderblokje Marc, hopelijk op naar een betrouwbare setup waarmee je iedereen voorbij blaast!!!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Marc blaast mij en Ceddric al voorbij met turbotollen, moet je nagaan als dat motorblok in elkaar zit..Mastenhose wrote:waarmee je iedereen voorbij blaast!!!
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
@duff;
verschillen tussen de vliegwielen;
het 1.4 vliegwiel is lichter als de 1.3, omdat op de 1.3 (multipoint ontsteking) een extra timingsring zit voor de ontsteking, deze is best dik en weegt dus blijkbaar 0.5kg
het 1.6 vliegwiel is nog zwaarder, omdat het 'koppelingsvlak' groter is (180mm koppeling tegen 160mm koppeling),
ook is deze zwaarder omdat het meer massa (in het blok) in balans moet houden
mijn stationair toerental zal meer schommelen.
verschillen tussen de vliegwielen;
het 1.4 vliegwiel is lichter als de 1.3, omdat op de 1.3 (multipoint ontsteking) een extra timingsring zit voor de ontsteking, deze is best dik en weegt dus blijkbaar 0.5kg
het 1.6 vliegwiel is nog zwaarder, omdat het 'koppelingsvlak' groter is (180mm koppeling tegen 160mm koppeling),
ook is deze zwaarder omdat het meer massa (in het blok) in balans moet houden
mijn stationair toerental zal meer schommelen.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
LBq01z wrote:@duff;
mijn stationair toerental zal meer schommelen.
Altijd meer PK's dan jou!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Inderdaad dit moet een blokje worden voor de echte toerentallen en daar hoort stationair niet bijBas_S wrote:LBq01z wrote:@duff;
mijn stationair toerental zal meer schommelen.
Marc ga zo voort, ziet er al geweldig uit
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
heel wat anders, zocht je nog n PH1 pookknop met dat rode randje?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
die zoek ik idd nog wel Alexander, ook nog een standaard ph1 trouwens (gewoon een gladde ronde)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
vanavond op het gemakje.. erg op het gemakje zelfs!
blok ff in de takel gehangen, had toch beetje last van me rug van dat blok de workmate op tillen, dus maar ff op de verstandige manier!
gelukkig wilde de bak en het blok snel vriendjes worden! prise-as ging in 1x goed..
het erin hangen van het blok ging wat lastiger als gedacht, omdat de baksteun niet makkelijk vast wilde (draad slecht?) maar Duff was er gelukkig om ff een handje te helpen!
startmotor en wat groupN-meuk gemonteerd.. wat schakelt dat systeem lekker zeg...
gelukkig heb ik een comfortabele motorsteun..
blok ff in de takel gehangen, had toch beetje last van me rug van dat blok de workmate op tillen, dus maar ff op de verstandige manier!
gelukkig wilde de bak en het blok snel vriendjes worden! prise-as ging in 1x goed..
het erin hangen van het blok ging wat lastiger als gedacht, omdat de baksteun niet makkelijk vast wilde (draad slecht?) maar Duff was er gelukkig om ff een handje te helpen!
startmotor en wat groupN-meuk gemonteerd.. wat schakelt dat systeem lekker zeg...
gelukkig heb ik een comfortabele motorsteun..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
whoppertje?
hm, is dat die kit-steun?
ziet dr goed uit allemaal
hm, is dat die kit-steun?
ziet dr goed uit allemaal
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
das geen kit-steun... (die heb ik ook nog, maar die zit in de grijzeGT)
dit is een saxo-cup steun, massief PVC, die we vorig jaar een keer hebben aangepast, hebben toen een metalen bus erin gezet om slijtage tegen te gaan
dit is een saxo-cup steun, massief PVC, die we vorig jaar een keer hebben aangepast, hebben toen een metalen bus erin gezet om slijtage tegen te gaan
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
q01z wrote:das geen kit-steun... (die heb ik ook nog, maar die zit in de grijzeGT)
dit is een saxo-cup steun, massief PVC, die we vorig jaar een keer hebben aangepast, hebben toen een metalen bus erin gezet om slijtage tegen te gaan
Had je de reactiesteun niet beter vast kunnen lassen dat was vast niet veel stijver geweest dat dit gemodificeerde Saxo geval
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
q01z wrote:die zoek ik idd nog wel Alexander, ook nog een standaard ph1 trouwens (gewoon een gladde ronde)
die heb ik nog ergens liggen Marc, k zal binnenkort eff voor je zoeken
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
@henk, nee dat was lastiger geweest als het stuk gaat
alhoewel nu wslijk de steun ook gewoon afscheurt..
@cedd, die gladde ph1 zou ik blij van worden! (of eigenlijk, m'n pa's GSA)
alhoewel nu wslijk de steun ook gewoon afscheurt..
@cedd, die gladde ph1 zou ik blij van worden! (of eigenlijk, m'n pa's GSA)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
heerlijk de foto updates!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Wanneer rijdt ie weer?! De 22e?