Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by Holländer »

vandaag wil ik met Mr. Krabs naar school, de ene backfire na de andere. Grote ploffen onder de kap vandaan, luchtfilter losgeschoten enzo...

Dus uit pure wanhoop met veel gekloot de onstekingsmodule met de bougiekabels van Spotje op Mr. Krabs gezet, en hij liep weer als een zonnetje.

ik vol goede moed naar school, en na 15 km stopt die ermee. Ik kijk onder de kap... en zie dit:
Image

Juist, mijn verdamper compleet bevroren. Had die daarvoor nog nooit gedaan. KLepje was duidelijk gewoon niet open gegaan...

Dus laten ontdooien, en maar terug naar huis. Daar 't een en ander opgeschuurd aan contactjes, maar had eigenlijk niet echt tijd om er goed naar te kijken, moest namelijk ook werken. Das 30km. DUs de gok maar genomen en er ruim op tijd mee naar mijn werk gereden. je merkte dat die 't moeilijk had, maar hij bleef rijden.

de terugreis toch weer stil gestaan na een km of 20. Nu alles ook 10x zo erg bevroren:
Image

Morgen moet ik deze auto toch weer gebruiken, en heb nu (in de regen) geen tijd en zin om er nog mee bezig te gaan...

de problemen blijven komen bij Mr. Krabs... toch een miskoop???

Wordt vervolgd...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by Bossie »

Holländer wrote: de problemen blijven komen bij Mr. Krabs... toch een miskoop???
Dat ligt er natuurlijk aan wat je verwacht van een auto voor 150 euro. Ik neem aan dat je voor dat geld niet een dealer-onderhouden, in top staat verkerende auto verwacht. Alle waar is naar zijn geld natuurlijk. Als je een auto voor zo'n bedrag koopt, dan kun je natuurlijk een hoop achterstallig onderhoud verwachten en de nodige problemen.

Je hebt natuurlijk al het nodige weggewerkt en opgelapt. Nu nog even doorzetten om de auto weer goed en betrouwbaar te maken. Succes.
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by AlexanderB »

klepje? :/ loopt toch fulltime koelwater doorheen? dan zit er dus of een luchtbel in, of het membraan is lek en er komt gas in je koelwater terecht, of ondertussen door het een, het ander. (bevriezende verdamper gaat je membraan soms stuk van)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by Holländer »

In de vakantie die ik nu eindelijk wat tijd en ben ik naar Groningen gereden om droog te kunnen klussen aan Mr. Krabs. Het lang verwachte onderhoud was aan de beurt!
Hier heb je tenminste ruimte en geen last van de wind & regen :D
Image

Ik ben begonnen met de 5 versnellingsbak te monteren, omdat ik daar het minst zin in had. Dit ging niet al te makkelijk, 3 van de 4 grote imbusbouten zaten zo vast dat ik de bouten stuk draaide (het binnen zeskantje draaide stuk). Daarom heb ik met een haakse slijper de versnellingsbak los moeten slijpen... Niet echt een fijn klusje met al die kabels enzo er bij in de buurt. Maar het is gelukt! toen de bak er af was kon ik de restjes van de bouten er met de hand uitdraaien... gewoon te vast gezeten???

en zo had ik 2 versnellingsbakken naast de auto liggen.
Image

Alle dingen die niet op de "nieuwe" bak zaten heb ik overgezet, en uiteraard nieuwe keerringen gemonteerd.
Image

Toen de bak weer klaar was moest die er weer onder... En ik had geen brug, geen takel, het zou puur handwerk worden. Gelukkig was mijn broer er wel om me te helpen, dat scheelde al. Alsnog een hels karwei om dat ding er weer goed in terug te krijgen... Maar na 10 min ofzow schoof de bak er weer goed in, en konden de nieuwe zeskant bouten (ff snel bij de Citroën dealer gehaald) er weer in. Daarna meteen de lamda maar gewisseld, die van mij zat zo beunerig aangesloten.
De lamda zag er wel heeeel anders uit dan die uit de sloop ax: (rechts is uit de sloop ax, links is die van mij)
Image

Ook de stekker van de ontsteking vervangen, want daar lagen werkelijk alle koperaders van bloot! Uiteraard de assen er weer in en goede versnellingsbakolie gevuld (75W80)

Toen was de D-riem aan de beurt. Eerst de motorsteun maar gedemonteerd, want anders is het zo'n gekloot met dat kapje en ook de waterpomp zelf. Dit gaat mooi wat ruimte, en ik kon mijn blok iets omhoog en naar beneden krikken om er ideaal bij te kunnen (voor zover dat kan met 5cm ruimte tot je chassis :? ) Op aanraden van forumleden ook de waterpomp maar vervangen, was ook wel nodig! Ook de spanrol meteen gedaan uiteraard, en alles weer goed op spanning gebracht. Kapjes er weer op en het klusje leek geklaard. Totdat ik alles weer gemonteerd had, en kvs ging vullen...
Dat stroomde (niet druppelde, echt stroomde) er evenhard weer uit bij de waterpomp... :twisted: Kon ik Wéér alles loshalen!

eerst even afgereageerd op wat lege jerrycans :oops: en toen maar weer bezig gegaan. Daar zag ik het probleem: Franse ontwerpers!

De waterpomp zit vast met (maar) 2 boutjes. Die hebben ze niet recht onderelkaar gedaan, maar 1 zit een beetje scheef. Normaal draai je iets dat met 2 boutjes vastzit om-en-om vast. Dus niet het eerste boutje helemaal vast, en dan pas de andere (omdat het dan kan breken) Dit had ik hierbij dus ook gedaan. Maar omdat het ene boutje (de onderste) scheef zit, trekt die de hele waterpomp scheef, en half uit het gat...Daardoor was die dus gaan lekken. De oplossing: eerst het bovenste boutje helemaal vast draaien, en dan voorzichtig de andere. (daar zit dan nog bij dat de D-riem ook nog eens kracht uitoefend in de verkeerde richting, ook de richting waarop die de pomp eruit wil trekken :wall )

hoe dan ook, het is gelukt en ook die doet het weer goed. was ook wel nodig. Deze foto behoeft een uitleg welke de nieuwe en welke de oude is ;-)
Image

Nog even klepjes gesteld (was trouwens nauwelijks nodig) de eerste start. SPANNEND!

maar starten deed die niet... ik zoeken bij de startmotor, vergeten een moertje goed vast te draaien, dus slecht contact.
Deze vastgedraad en de startmotor deed het weer :-)
maar de auto wilde alleen op benzine lopen. Op LPG sloeg die binnen 2 sec af...
Ik zoeken en zoeken, vanalles uitelkaar gehaald, draadjes nagelopen... ik kwam er niet uit. Totdat ik het stekkertje van de hoofdafsluiter van het gas zag... Die was eraf, maar zat zo (door het gevormde kabeltje) dat je dat bijna niet zag. Stekkertje erop en hij liep weer als een zonnetje!

ondertussen was het hard gaan regenen en stormen, waardoor ik binnen ongeveer even nat werd als buiten.. :wall
Image

De motor ontlucht en even goed warm laten lopen, en toen de motorolie en filter nog even vervangen. Mr. Krabs moet er weer even tegenaan kunnen nu!

Tot slot nog even het gat achter het achterlicht dichtgelast. Een stukje gegalvaniseerde 2mm plaat netjes op maat geslepen en vastgelast.
Image

Het weer was gister té slecht om het ook dicht te kitten (geen tijd om te laten drogen) dus dat moet binnenkort nog even als die een paar dagen niet rijd.

Het rare stationair lopen is ook over, en hij rijd een stuk lekkerder. De bak gaat wel iets stroef in en uit z'n 2 (en soms ook de 1 en 3) maar dat loopt wel los.
alleen op de 300km snelweg die ik gisteravond terug heb gereden (met max 105km/h) liep die 1:11... met de 4 bak reed die 1:12 of 1:13... Nou was het weer ook wel HééL slecht gister, wel volle stormwind tegen gehad, en de auto zat écht vol...

nog maar eens een paar weekjes proberen hoe zuinig die nou echt rijd... ik kan in ieder geval weer rondrijden in een ondertussen redelijk betrouwbare auto.
Last edited by Holländer on SunJan15, 2012 12:30:38 PM, edited 1 time in total.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by Ceristimo »

Zo zeg! Dat zijn redelijke werken... En dat allemaal in één dag?...Als je 't ooit ziet zitten nog eens een distributieriem te wisselen, mag je dat op de mijne ook wel doen...:P

Hopen dat 'ie al dit onderhoud weer terugbetaald in betrouwbaar rijden.

Ik las trouwens dat je die First-velgjes van mij onder die auto hebt gegooid? Ik hoop dat ze nog allemaal trillingsvrij rijden. Ze hebben ruim anderhalf jaar in opslag gelegen. Wel op de achterkant trouwens, dus ze zouden niet mogen hobbelen. Ik had van je broer begrepen dat er nieuwe banden om zouden komen. Je moet die Michelin band (die gekke band die er uitziet alsof 't een offroad band is :P) wel wat in de gaten houden denk ik, want of die helemaal betrouwbaar is durf ik te betwijfelen. Die band heeft namelijk een hele tijd plat gestaan toen mijn sloopauto in opslag stond. Dat heb ik je volgens mij nog in een PM gestuurd en in elk geval tegen je broer gezegd...M.a.w., ik weet niet hoe verstandig het is om op die Michelin door te rijden. Die andere drie banden zijn wel gegarandeerd goed.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by Terminal »

Ziet er goed uit hoor! Flink aan het werk geweest zo te lezen!
AX 11TRE 1988

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by Holländer »

@ Ceristimo
hahah neej het is niet allemaal in 1 dag gedaan, het waren 2 dagen. Alsnog hard aanpoten, maar jah, wil niet m'n hele vakantie aan de ax besteden (zeker niet met dit weer!)

Ik heb niet alle 4 de velgen van jou gebruikt, alleen de 2 velgen met de zelfde type band. De Michelin band was inderdaad plat, maar die was ik toch niet van plan om te gebruiken. Volgens mij zijn die 2 ook nog trillingsvrij, maar heb er zelf nog niet mee gereden (alleen mn vriendin).

Ik wil je best eens helpen met je D-riem, maar wil het niet alleen doen. Er is altijd een kans dat het niet goed gaat, en ik wil je auto niet (alleen) slopen ;-)

Ik ben verder inderdaad hard aan 't werk geweest, maar zoals het lijkt heeft het Mr. Krabs wel goed gedaan. Hij loopt nu weer op benzine en LPG, wilde alleen op LPG lopen, draait weer lekker, slaat niet meer af, enz.

en nou hopen dat die 't blijft doen!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG APK!

Post by Holländer »

Een aantal dagen en een paar 100km verder, en de auto rijd niet meer op benzine... vraag met toch af wat dat zijn kan.

verder had ik de kabel van de lamda niet goed vastgezet, die door de schoepen van de dynamo gegrepen is. Gelukkig niet helemaal door, maar wel beschadigingen tot op 't koper... Heb nog een andere liggen van de sloop, dus dat moet wel weer goedkomen.

gister voor 't laatst getankt, 1:13.4 heeft die gereden... Maar met LPG is het moeilijk om precies op 't zelfde moment te stoppen als de vorige keer... dus hoe precies het echt is kan ik niet zeggen...

Gister naar Antwerpen geweest om te shoppen, daar de auo in de parkeer garage gezet. Bij terugkomst bleek dat er in die garage (en nog vele anderen) er geen auto's met LPG toegelaten worden... :oops:
Image
niet aan gedacht, puntje voor de volgende keer!

Vanavond ga ik richting Utrecht om voor Spotje een aantal onderdelen te halen. Er staat daar nog een sloop-ax in mijn kleur, waar ik een heleboel dingen af mag trekken voor weinig geld... Dus vanavond even verzamelen!

komende vrijdag gaat Spotje voor de apk. Hopelijk wat meer geluk dan bij Mr. Krabs!

morgen komen er foto's
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Holländer »

nou dat Utrecht verhaal van gister bleek dus lelijk tegen te vallen. Ik zou daar een zijscherm, motorkap, grille, antenne, relais, einddemper, stoel bekleding en nog wat klein spul op kunnen halen, maar...

Het bleek dat de grille al weg was, de motorkap er slechter aan toe was dan die van mij, het zijscherm net zo gedeukt was, de einddemper zó rot dat je niet eens hoorde dat die eronder zat, enz enz. dus voor een paar domme dingetjes 300km gereden... (antenne, knipperlicht relais, stoelbekleding bestuurdersstoel & een pookknop)... hij hoefde er maar €15.- voor te hebben, maar was ook dik €30,- aan benzine kwijt... nou goed, het zij zo.

in ieder geval ben ik 't lelijke gat in mijn bestuurdersstoel kwijt, en heb ik voor Mr. Krabs een pookknop waar ook een 5e versnelling opstaat ;-)

vrijdag naar de apk, eens kijken wat ze hebben aan te merken!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Laurent »

Ai, ai, dat is wel zonde. Maargoed, je hebt Mr. Krabs weer een stukje op kunnen knappen daardoor en dat is het toch echt wel waard, denk?
AX 1.1i Volcane Rood

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Holländer »

Ja zo is het ook weer, stukje bij beetje komen we steeds dichterbij een goede auto!

Nu ook nieuws over Spotje: deze is vandaag naar de apk geweest.
ondanks dat die er niet in 1x door is (duh..) valt het toch mee. Maar 3 kleine puntjes!

- de banden achter zijn afgekeurd. De rijrichting is verkeerdom, en ze zijn zo uitgedroogd dat de scheuren tot in 't canvas gaan... :oops:
- voor is bij een van de lampjes van de richtingaanwijzers het oranje afgebladderd, waardoor hij nu wit schijnt
- Er schijnt een massaprobleem bij een van mijn achterlichten te zijn, want mij gewone licht knippert nu mee met mijn richtingaanwijzer.

En dat is het alweer!

Ook vind ik het een goede garage trouwens! Het gaat om garage AMSO in Rotterdam (aluminiumstraat 18). Zijn aardige mensen en voor deze keuring (dus alleen de voorkeuring) hoefde ik maar €22.95 te betalen. Als die (binnen een weerk) voor de herkeuring is geweest hoef ik alleen de afmeld kosten (iets van €7.50?) nog maar te betalen.

Dus binnenkort maar ff sleutelen aan Spotje, en 2 andere bandjes zien te scoren.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Ceristimo »

- Mijn bandjes? Afgekeurd? Holy sh*t... Daar voel ik me dan weer erg lullig onder...

- Lampie vervangen. Of de oranje verf van die andere d'r ook afkrabben. Witte knipperlichten zijn toegestaan. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

- De achterlichten delen hun massa en met name de rechterachterlamp wil dan wel eens een massaprobleem krijgen. Oplossing: massastekkertje van de sloop mee (die van de linkerunit (of zelf iets in elkaar fabriceren, je kunt zien waar de massa hoort bij de linkerunit), rechterunit loshalen en een extra massa aanleggen naar bijvoorbeeld de bout van de achterste gordelbevestiging of iets dergelijks.

Stekkertjes goed schoonmaken wil (als tijdelijke fix voor de APK) ook wel 'ns werken. (bij mij wel destijds)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Holländer »

hahah neej het waren niet jouw banden. Ik had alleen jouw voorbanden overgezet, de achterbanden had ik laten zitten, omdat een van jouw banden lek was. dus geen schuldgevoelens nodig!

zal inderdaad even een ander lampje halen, kost ook de wereld niet ;-)

en ik ga er vanuit dat 't massaprobleem met goed schoonmaken wel over is, anders zal ik inderdaad het een en ander even aanpassen.

komt allemaal goed!

herkeurings afspraak staat al op komende donderdag, dus heb 'n weekje de tijd
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Ceristimo »

Die Michelin band is niet lek. Hij is in anderhalf jaar tijd wel leeggelopen en ik heb 'm nooit opgepompt, maar ik heb d'r zelf een half jaar op rondgereden en toen was 'ie niet lek.

Die velg met die Michelin is overigens NIET uitgebalanceerd, omdat het bedrijf (*kuch* de sloop) die die band gemonteerd heeft geen velgen zonder centraal gat kon uitbalanceren. Dus trillen doet 'ie misschien wel (ik had 'm achter zitten en merkte daar niks van), maar lek mag 'ie niet zijn.

Succes met de kleine reparaties in elk geval. Had iedereen maar zulke kleine afkeurpuntjes tijdens de APK! ;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Mastenhose »

Valt niet tegen, vrij gemakkelijk te verhelpen allemaal, met name de massastoring bij het achterlicht.

EDIT: In de tussentijd zijn er alweer wat berichten gepost, cpu aan laten staan op jouw topic voor ik boodschappen ging doen... :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Holländer »

hahah de cpu aan laten staan tijdens het bootschappen doen??? en het milieu dan? :-P

het valt inderdaad alles mee. Was het maar zo makkelijk dat elke auto met alleen zulke puntjes werd afgekeurd...
maar jah, dan hadden we ook niet zo'n gezellig en uitgebreid forum natuurlijk!

ondertussen een nieuw richtingaanwijzerlampje gehaald, koste €2,- :D tsja, daar gaan we niet moeilijk om doen. Ook gelijk nog een nieuwe oliefilter meegenomen, heb nog olie staan en sinds de laatste oliewissel is er ongeveer 25.000km mee gereden, dus er mag binnenkort weer nieuwe in ;-)

@Ceristimo: ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet de moeite heb genomen om de band op te pompen :oops: dus lek was misschien een groot woord ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Mastenhose »

Holländer wrote:hahah de cpu aan laten staan tijdens het bootschappen doen??? en het milieu dan? :-P
Milieu..? Ik kom uit een voortreffelijk milieu!! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Holländer »

Mastenhose wrote:Milieu..? Ik kom uit een voortreffelijk milieu!! ;)
haha ik geloof je direct!

ongelovelijk hoe veel deadlines ik heb voor school... :?

heb zelfs nog geen tijd gehad om snel even die 2 overige apk puntjes aan te pakken...

Maar loop nu iets voor op planning, dus met een beetje geluk kan ik morgen ff aan de slag!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Holländer »

Zo Spotje is klaar voor de APK.

tussen het studeren door ff tijd gevonden wat contactjes en massapunten op te schuren en met contactspray in te spuiten. Achterlicht is weer goed.
Ook ff banden gewisseld, dus klaar voor de APK herkeuring van donderdag. Totale kosten (er maar vanuit gaande dat die erdoor komt) €31.-! das wel een record (laagste dan hea ;-))

En toen ik toch zo lekker in het zonnetje bezig was kon ik het niet laten ook ff met Mr. Krabs bezig te gaan. Dus ff de handrem gemaakt (bleek dat een van de kabeltjes van het "weegschaaltje" onder de auto af was geschoten.
En het raam aan de bestuurderskant heb ik ook gemaakt. Was helemaal uit zijn houder geschoten (en ook al geen originele houder meer zo te zien).

helaas geen foto's camera was leeg, acculader nergens te vinden...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'93 LPG

Post by Holländer »

Zo, kom net bij de garage vandaan... Ik heb een APK (tot 04-02-2013!!!) maar 't ging niet zonder slag of stoot...

Ik kwam dus aan, achterbanden waren afgekeurd, dus had even de 2 reservebanden eronder gezet (die 8 dec 2011nog goedgekeurd waren onder Mr. Krabs)

Hiervan bleek er alsnog eentje afkeur te zijn!

dus moest ik van R'dam terug naar huis (60km) banden wisselen, en weer terug (60km)...

Toen weer op de brug bij de garage, blijkt dat onderweg een van mijn remlichten stuk is gegaan, die ook nog vervangen, en toen een apk... dus de hele ochtend bezig geweest...

Maar ik heb weer APK!!!

meteen nog naar 4 slopen geweest voor een deur in kleur, maar overal is het antwoord nee...
wordt nog een hele zoektocht!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Post Reply