2 1100 carbs op een 1400 blok
Moderators: denny, vtspower, webmasters
2 1100 carbs op een 1400 blok
Hallo,
Ik zit voor AX_POWAH's xsi blok te denken aan een constructie met twee solex/weber carburateurs van een 1100 cc op EEN 1400cc xsi blok. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Het wordt sowiezo een lastig spruitstukje met omdat cilinder 2 en 3 samen moeten en cilinder 1 en 4. Weet iemand uit zijn hoofd de onstekingsvolgorde van het TU3 blok? Is dat 1-3-4-2?
Ik zit voor AX_POWAH's xsi blok te denken aan een constructie met twee solex/weber carburateurs van een 1100 cc op EEN 1400cc xsi blok. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Het wordt sowiezo een lastig spruitstukje met omdat cilinder 2 en 3 samen moeten en cilinder 1 en 4. Weet iemand uit zijn hoofd de onstekingsvolgorde van het TU3 blok? Is dat 1-3-4-2?
Als ik jou was zou ik niet aan zoiets beginnen. Neem dan 2 dubbelle webers of solexen. Of als je budget dat niet toelaat gewoon een GT-carb. Alle winst die je eventueel zou halen uit 2 1100 carbs verlies je weer in je zelfgebakken spruitstuk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nee daar zorgt de rijcomputer voor. Als je in een keer op het gas gaat dan spuit ie je motor wel vol maar bij snelle opening van de gasklep is een rijk mengsel wel lekker. Voor de rest blijft ie ook meer brandstof geven bij hoge toerentallen. Ow en bij mij werkt het 

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master Spammer
Sander wrote:Nee daar zorgt de rijcomputer voor. Als je in een keer op het gas gaat dan spuit ie je motor wel vol maar bij snelle opening van de gasklep is een rijk mengsel wel lekker. Voor de rest blijft ie ook meer brandstof geven bij hoge toerentallen. Ow en bij mij werkt het
ehm een carb motor heeft toch geen rijcomputer?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Ik zou niet gaan kloten met 2 carbs die je raar moet verbinden. Doe het dan goed en pak er 4. Of doe het beter en pak 2 dubbelle solexen of webers. Dan ben je serieus bezig. Dat andere is leuk aankloten maar dat wordt niets.
[quote]Of doe het beter en pak 2 dubbelle solexen of webers. Dan ben je serieus bezig. Dat andere is leuk aankloten maar dat wordt niets.[/qoute]
en over leuk aankloten gesproken: hoest met je turbo / je zelf gemaakte/ontworpen spagettispruitstuk etc....wordt ook niets ofwel?!
Ik zou zeggen ontmoedig axvts niet zo en maak eerst waar wat je zelf allemaal beweert!
Ik hoop dat axvts het tot een goed einde kan brengen, hij heeft er wel verstand van en ik heb r het volste vertrouwen in dat het gaat lukken...en zo niet dan kunnen we altijd beginnen met de standaard 1.4gt carb
ax powah
en over leuk aankloten gesproken: hoest met je turbo / je zelf gemaakte/ontworpen spagettispruitstuk etc....wordt ook niets ofwel?!
Ik zou zeggen ontmoedig axvts niet zo en maak eerst waar wat je zelf allemaal beweert!
Ik hoop dat axvts het tot een goed einde kan brengen, hij heeft er wel verstand van en ik heb r het volste vertrouwen in dat het gaat lukken...en zo niet dan kunnen we altijd beginnen met de standaard 1.4gt carb
ax powah
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
Je kunt natuurlijk ook op een motorbeurs een rijtje keihin carbs halen (4stuks aan elkaar) en dat op het blok zetten, een luchtfilterhuis bouwen een gat in de motorkap en een twinair filter van een crosser en 4 mooi geflowde kelken op de carbs.
Alleen het spruitstuk maken wordt nog steeds wat lastig, mischien kunnen die wel direct op het blok
Alleen het spruitstuk maken wordt nog steeds wat lastig, mischien kunnen die wel direct op het blok

Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.