Zo vanmorgen zonder verdere inspectie (was nog donker) in de Volcane gestapt en de eerste kilometers gereden. De glimlach was niet van mijn gezicht af te schuren

Startte vlot, accelereert goed, bokt heel lichtjes (maar kan ook in de aandrijflijn zitten), helt traditioneel over (whoehaaaa) en remt keurig recht. Dat valt niet tegen. Zelfs de rammeltjes ivm geen radio/boxen zijn erg beperkt (ondanks achterasslijtage). Kortom: HTV, heel tevreden. Bij het tanken bleek mijn sleutel te passen en was de AX na het tanken ineens een boel meer waard.......
Vanavond onder dak de vloeistoffen gechecked: KVS schoon en op niveau, olie op minimum (geen kvs), remolie o.k., ruitenwisservloeistof bijgevuld. Daarna de "venturibuis" naar het luchtfilter vastgezet (ontbrak zo'n mysterieus elastiekje, meteen maar een slangklem opgezet) evenals de carterontluchtingsslang. Lapje over het kleppendeksel en voor vandaag ff genoeg.
Morgen schrijf ik me in als lid van de autohobbyclub (steekwoorden: warm, droog, brug, bandenmonteerapparaat, korting op onderdelen, apk voorkeuring) hetgeen minder romantisch/heroisch is als bij min 10 onder de carport liggen, maar voor oude mensen als ik wel zo prettig
update 13 dec: AX op de brug gehad op de club, viel niks tegen. Geen speling op de bussen, geen lekkages in het remsysteem en nauwelijks corrosie

. Wel gezien dat de voorbumper eigenlijk rood is en de achterbumper eigenlijk wit, net als de zijskirts

Dat betekent dat de enige juiste oplossing vervangen is of zwart overspuiten. Achterdemper heeft een lekje en die wil ik dus vervangen. Tegelijkertijd ff de dradenwinkel van de radio geordend. Kon alleen geen + leiding zien/vinden met de multimeter (misschien zekeringetje...). Dit geeft bakken met vertrouwen en ik zit nog steeds als een smiley achter het stuur
De klussenlijst in willekeurige volgorde:
1. Achteras vervangen (van Spitfire)
2. Banden vervangen door goede exemplaren (krijg ik van Spitfire)
3. dashboardverlichting vervangen (1 lampje kapot)
4. Raadselachtige motorstoring (lampje brand altijd) oplossen. Injectiehuis reinigen?
5. Interieur met stoommachine reinigen om rooklucht kwijt te raken [KLAAR ]
6. Plakjes achter de koplampen bijwerken (lassen & carrosseriekit)
7. Remmen/fusees/lagers/aandrijfassen checken op speling slijtage [KLAAR ]
8. Uitlaat laatste deel vervangen.
9. Luidsprekers en radio installeren [KLAAR ]
10. Aandrijfassen vervangen
11. beurtje
12. kleppendekselpakking vervangen
Dat was 'm weer
