Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by wilfred »

De codes op je kenteken maken schijnbaar niet meer uit. Zo staat er bij mij U9 maar daar kijkt men niet naar. Bouwjaar vóór 93 wat jij hebt geeft dus de mogelijkheid de kat te laten vervallen voorzover ik weet. Ik rijdt met een lege kat en voor de apk wordt die verwisseld voor de nette (die van mij is na '93). Kan je wel zeggen dat het voor het gevoel zeker wat scheelt maar dan pas in het hoge bereik.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

Bedankt voor de reacties. :) Maakt weer een hoop duidelijk.
Had de test waaruit bleek dat de NOx te hoog was, overgeslagen kunnen worden?
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by AlexanderB »

yep, je had alleen naar het CO getalletje hoeven kijken, die had op of onder de 0.5 moeten zijn :)

met een group N chip loopt het CO gehalte op tot ongeveer 2-4 stationair dus ja.. niet raar dat je daarmee niet door de keuring komt. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

Bedankt.
Ik zal het eens met de garage hier over hebben. :)
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets gepost heb.

Al mijn tijd en energie zijn de afgelopen 8 maanden in mijn werk gaan zitten, omdat mijn werkgever en ik een conflict hadden waar wij niet uit kwamen.
Gelukkig is het opgelost en gaan we in goed overleg uit elkaar.
Tijd voor een nieuwe baan.

Door die omstandigheden niet veel tijd gehad om iets te doen aan de GTI, heb nog wat dingen liggen die ik wil gaan doen.
Gelukkig komt er nu tijd en mooi weer aan en ga ik rustig verder met de GTI.

Een foto van de GTI zoals hij er vorige week bij stond.
Image
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by Losroyos »

Goed weer is wat van je te horen, Baan vinden is opt moment best lastig weet ik uit ervaring. ben al een tijdje bezig maar heb het ook nog niet gevonden wat ik wil.

Ax ziet er nog steeds verschrikkelijk prachtig uit :D Tijd voor een meeting? :D

stan
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by stan »

:shock: da's een mooie ax!!!

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

Dank jullie wel!

Helaas geen tijd gehad om naar CitroMobile te gaan, wel erg jammer.
Ik zag heel wat leuke Citroens op de snelweg en op de foto's zag het er ook erg goed uit.
Volgend jaar weer.

Verder besloten om te gaan sparen voor een verse laklaag voor de GTI, dat verdient ze wel. En helemaal na het zien van de GTI van Wilfred. :)

De AX heeft er weer wat kilometers op zitten :D .
Image

Ben maandag begonnen met het aanpakken van wat kleine dingen waar ik mij al tijden aan stoor:
Image
De oude achterklepknopen.

Image
De nieuwe achterklepknopen met een vers laagje verf.

Image
Tijdelijk zonder spoiler, omdat ik geen mooie spoilerhouders heb.
Heeft iemand deze toevallig in goede staat liggen en wil ze kwijt?

Zo zien ze er nu uit.
Image
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by AlexanderB »

zandstralen en lakken? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by Terminal »

Helemaal glad worden die niet meer, maar mocht je niet kunnen stralen dan werkt een staalborstel op de boormachine ook erg goed...
AX 11TRE 1988

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

Thanx.

Ik ga het eerst eens proberen met zandstralen en kijken wat het resultaat is.
Maar als iemand nog goeie heeft liggen, dan houd ik mij natuurlijk aanbevolen.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by pocketmech »

Blijf posten! Ik heb namelijk hetzelfde probleem..... 8)
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

pocketmech wrote:Blijf posten! Ik heb namelijk hetzelfde probleem..... 8)
Ik houd je op de hoogte!

Eerst de straalkast maar eens in elkaar gaan zetten. Staat al een paar weken in de doos waar hij in gebracht is. ;)
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by Terminal »

Ik doe de gok dat je gewoon een kleine straalkast hebt?

Mijn tip uit ervaring, laat het plastic aan de binnenzijde van het glas zitten, het glas word enorm snel dof van het rondvliegende grid.
En bij onze goedkope kast begon de aansluiting van het glas en de handschoenen nogal snel te lekken, of dat nou lag aan de kwaliteit of aan de 12Bar druk geen idee, maar kit doet wonderen :P
AX 11TRE 1988

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by grietje »

Hoe heb je die onderste losgekregen? Als dat wil doen draaien ze mee en ik kan ze niet echt tegenhouden?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

De linker ging vrij makkelijk, met een ratel en met de hand de knoop tegen houden.
De recht ging wat lastiger, waterpomptang met veel tanden de knoop tegenhouden en met wat gedoseerde kracht de ratel gebruikt.
Oja en een hoop WD40. :)

@Terminal: Bedankt voor de tip. Het is een middelmaat kast.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by grietje »

kick-it wrote:De linker ging vrij makkelijk, met een ratel en met de hand de knoop tegen houden.
De recht ging wat lastiger, waterpomptang met veel tanden de knoop tegenhouden en met wat gedoseerde kracht de ratel gebruikt.
Oja en een hoop WD40. :)
Haha als ik nou heeel lief kijk, kan je mij helpen die van mij los te krijgen :P Ik wil ze spuiten (ze roesten nu nog niet namelijk :P)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

grietje wrote:
kick-it wrote:De linker ging vrij makkelijk, met een ratel en met de hand de knoop tegen houden.
De recht ging wat lastiger, waterpomptang met veel tanden de knoop tegenhouden en met wat gedoseerde kracht de ratel gebruikt.
Oja en een hoop WD40. :)
Haha als ik nou heeel lief kijk, kan je mij helpen die van mij los te krijgen :P Ik wil ze spuiten (ze roesten nu nog niet namelijk :P)
Ik wil je er best mee helpen. Je kan vast beginnen met WD40. :)
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by kick-it »

Met de GTI op vakantie geweest naar Berlijn. Wilde eigenlijk met de BX gaan, omdat die wat ruimer en comfortabeler is, maar die heeft een LHM lek en het lukte niet om deze op tijd en zonder stress te repareren.

Ik had nog nooit zo een lang stuk met de GTI gereden, maar het ging perfect.
Op de Autobahn lekker doorgereden. Wel fijn om te merken dat hij ook op hogere snelheid nog heel wat kracht over heeft.
Kwamen in een file van ruim 6km stilstaand terecht en toen was ik wel even bang wat er ging gebeuren met de temperatuur, maar dat was geen probleem. De fan koelde alles netjes tot iets boven de 90 graden.
Uiteindelijk 1 op 14 weten te halen over de heen- en terugreis. Wat mij niet tegenvalt, omdat ik altijd dacht dat hij veel meer zuipt.

Image
Image
Op de parkeerplaats.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

NextGenAX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 162
Joined: TueJun12, 2012 2:42:53 PM

Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)

Post by NextGenAX »

Heel mooi project, lekker grondig aangepakt met oog voor detail, top!
Ook tof dat je alles in fases hebt gedaan, zie je ook aan het goede resultaat!

Handig dat je alles zelf kan doen, heb zelf net een AX en totaal geen technische achtergrond, dus ik moet nog heeeeeeeeeeeeel veel leren, maar je inspireert zo wel!

Wil zelf ook wat (vlieg-)roest verwijderen en kleine krasjes, zonder te spuiten, jij toevallig nog tips?
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!

Post Reply