Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Moderator: webmasters
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
De codes op je kenteken maken schijnbaar niet meer uit. Zo staat er bij mij U9 maar daar kijkt men niet naar. Bouwjaar vóór 93 wat jij hebt geeft dus de mogelijkheid de kat te laten vervallen voorzover ik weet. Ik rijdt met een lege kat en voor de apk wordt die verwisseld voor de nette (die van mij is na '93). Kan je wel zeggen dat het voor het gevoel zeker wat scheelt maar dan pas in het hoge bereik.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Bedankt voor de reacties. Maakt weer een hoop duidelijk.
Had de test waaruit bleek dat de NOx te hoog was, overgeslagen kunnen worden?
Had de test waaruit bleek dat de NOx te hoog was, overgeslagen kunnen worden?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
yep, je had alleen naar het CO getalletje hoeven kijken, die had op of onder de 0.5 moeten zijn
met een group N chip loopt het CO gehalte op tot ongeveer 2-4 stationair dus ja.. niet raar dat je daarmee niet door de keuring komt.
met een group N chip loopt het CO gehalte op tot ongeveer 2-4 stationair dus ja.. niet raar dat je daarmee niet door de keuring komt.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Bedankt.
Ik zal het eens met de garage hier over hebben.
Ik zal het eens met de garage hier over hebben.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets gepost heb.
Al mijn tijd en energie zijn de afgelopen 8 maanden in mijn werk gaan zitten, omdat mijn werkgever en ik een conflict hadden waar wij niet uit kwamen.
Gelukkig is het opgelost en gaan we in goed overleg uit elkaar.
Tijd voor een nieuwe baan.
Door die omstandigheden niet veel tijd gehad om iets te doen aan de GTI, heb nog wat dingen liggen die ik wil gaan doen.
Gelukkig komt er nu tijd en mooi weer aan en ga ik rustig verder met de GTI.
Een foto van de GTI zoals hij er vorige week bij stond.
Al mijn tijd en energie zijn de afgelopen 8 maanden in mijn werk gaan zitten, omdat mijn werkgever en ik een conflict hadden waar wij niet uit kwamen.
Gelukkig is het opgelost en gaan we in goed overleg uit elkaar.
Tijd voor een nieuwe baan.
Door die omstandigheden niet veel tijd gehad om iets te doen aan de GTI, heb nog wat dingen liggen die ik wil gaan doen.
Gelukkig komt er nu tijd en mooi weer aan en ga ik rustig verder met de GTI.
Een foto van de GTI zoals hij er vorige week bij stond.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Goed weer is wat van je te horen, Baan vinden is opt moment best lastig weet ik uit ervaring. ben al een tijdje bezig maar heb het ook nog niet gevonden wat ik wil.
Ax ziet er nog steeds verschrikkelijk prachtig uit Tijd voor een meeting?
Ax ziet er nog steeds verschrikkelijk prachtig uit Tijd voor een meeting?
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 86
- Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
- Location: Hoogerheide/ noord brabant
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
da's een mooie ax!!!
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Dank jullie wel!
Helaas geen tijd gehad om naar CitroMobile te gaan, wel erg jammer.
Ik zag heel wat leuke Citroens op de snelweg en op de foto's zag het er ook erg goed uit.
Volgend jaar weer.
Verder besloten om te gaan sparen voor een verse laklaag voor de GTI, dat verdient ze wel. En helemaal na het zien van de GTI van Wilfred.
De AX heeft er weer wat kilometers op zitten .
Ben maandag begonnen met het aanpakken van wat kleine dingen waar ik mij al tijden aan stoor:
De oude achterklepknopen.
De nieuwe achterklepknopen met een vers laagje verf.
Tijdelijk zonder spoiler, omdat ik geen mooie spoilerhouders heb.
Heeft iemand deze toevallig in goede staat liggen en wil ze kwijt?
Zo zien ze er nu uit.
Helaas geen tijd gehad om naar CitroMobile te gaan, wel erg jammer.
Ik zag heel wat leuke Citroens op de snelweg en op de foto's zag het er ook erg goed uit.
Volgend jaar weer.
Verder besloten om te gaan sparen voor een verse laklaag voor de GTI, dat verdient ze wel. En helemaal na het zien van de GTI van Wilfred.
De AX heeft er weer wat kilometers op zitten .
Ben maandag begonnen met het aanpakken van wat kleine dingen waar ik mij al tijden aan stoor:
De oude achterklepknopen.
De nieuwe achterklepknopen met een vers laagje verf.
Tijdelijk zonder spoiler, omdat ik geen mooie spoilerhouders heb.
Heeft iemand deze toevallig in goede staat liggen en wil ze kwijt?
Zo zien ze er nu uit.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
zandstralen en lakken?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Helemaal glad worden die niet meer, maar mocht je niet kunnen stralen dan werkt een staalborstel op de boormachine ook erg goed...
AX 11TRE 1988
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Thanx.
Ik ga het eerst eens proberen met zandstralen en kijken wat het resultaat is.
Maar als iemand nog goeie heeft liggen, dan houd ik mij natuurlijk aanbevolen.
Ik ga het eerst eens proberen met zandstralen en kijken wat het resultaat is.
Maar als iemand nog goeie heeft liggen, dan houd ik mij natuurlijk aanbevolen.
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Blijf posten! Ik heb namelijk hetzelfde probleem.....
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Ik houd je op de hoogte!pocketmech wrote:Blijf posten! Ik heb namelijk hetzelfde probleem.....
Eerst de straalkast maar eens in elkaar gaan zetten. Staat al een paar weken in de doos waar hij in gebracht is.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Ik doe de gok dat je gewoon een kleine straalkast hebt?
Mijn tip uit ervaring, laat het plastic aan de binnenzijde van het glas zitten, het glas word enorm snel dof van het rondvliegende grid.
En bij onze goedkope kast begon de aansluiting van het glas en de handschoenen nogal snel te lekken, of dat nou lag aan de kwaliteit of aan de 12Bar druk geen idee, maar kit doet wonderen
Mijn tip uit ervaring, laat het plastic aan de binnenzijde van het glas zitten, het glas word enorm snel dof van het rondvliegende grid.
En bij onze goedkope kast begon de aansluiting van het glas en de handschoenen nogal snel te lekken, of dat nou lag aan de kwaliteit of aan de 12Bar druk geen idee, maar kit doet wonderen
AX 11TRE 1988
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Hoe heb je die onderste losgekregen? Als dat wil doen draaien ze mee en ik kan ze niet echt tegenhouden?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
De linker ging vrij makkelijk, met een ratel en met de hand de knoop tegen houden.
De recht ging wat lastiger, waterpomptang met veel tanden de knoop tegenhouden en met wat gedoseerde kracht de ratel gebruikt.
Oja en een hoop WD40.
@Terminal: Bedankt voor de tip. Het is een middelmaat kast.
De recht ging wat lastiger, waterpomptang met veel tanden de knoop tegenhouden en met wat gedoseerde kracht de ratel gebruikt.
Oja en een hoop WD40.
@Terminal: Bedankt voor de tip. Het is een middelmaat kast.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Haha als ik nou heeel lief kijk, kan je mij helpen die van mij los te krijgen Ik wil ze spuiten (ze roesten nu nog niet namelijk )kick-it wrote:De linker ging vrij makkelijk, met een ratel en met de hand de knoop tegen houden.
De recht ging wat lastiger, waterpomptang met veel tanden de knoop tegenhouden en met wat gedoseerde kracht de ratel gebruikt.
Oja en een hoop WD40.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Ik wil je er best mee helpen. Je kan vast beginnen met WD40.grietje wrote:Haha als ik nou heeel lief kijk, kan je mij helpen die van mij los te krijgen Ik wil ze spuiten (ze roesten nu nog niet namelijk )kick-it wrote:De linker ging vrij makkelijk, met een ratel en met de hand de knoop tegen houden.
De recht ging wat lastiger, waterpomptang met veel tanden de knoop tegenhouden en met wat gedoseerde kracht de ratel gebruikt.
Oja en een hoop WD40.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Met de GTI op vakantie geweest naar Berlijn. Wilde eigenlijk met de BX gaan, omdat die wat ruimer en comfortabeler is, maar die heeft een LHM lek en het lukte niet om deze op tijd en zonder stress te repareren.
Ik had nog nooit zo een lang stuk met de GTI gereden, maar het ging perfect.
Op de Autobahn lekker doorgereden. Wel fijn om te merken dat hij ook op hogere snelheid nog heel wat kracht over heeft.
Kwamen in een file van ruim 6km stilstaand terecht en toen was ik wel even bang wat er ging gebeuren met de temperatuur, maar dat was geen probleem. De fan koelde alles netjes tot iets boven de 90 graden.
Uiteindelijk 1 op 14 weten te halen over de heen- en terugreis. Wat mij niet tegenvalt, omdat ik altijd dacht dat hij veel meer zuipt.
Op de parkeerplaats.
Ik had nog nooit zo een lang stuk met de GTI gereden, maar het ging perfect.
Op de Autobahn lekker doorgereden. Wel fijn om te merken dat hij ook op hogere snelheid nog heel wat kracht over heeft.
Kwamen in een file van ruim 6km stilstaand terecht en toen was ik wel even bang wat er ging gebeuren met de temperatuur, maar dat was geen probleem. De fan koelde alles netjes tot iets boven de 90 graden.
Uiteindelijk 1 op 14 weten te halen over de heen- en terugreis. Wat mij niet tegenvalt, omdat ik altijd dacht dat hij veel meer zuipt.
Op de parkeerplaats.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Heel mooi project, lekker grondig aangepakt met oog voor detail, top!
Ook tof dat je alles in fases hebt gedaan, zie je ook aan het goede resultaat!
Handig dat je alles zelf kan doen, heb zelf net een AX en totaal geen technische achtergrond, dus ik moet nog heeeeeeeeeeeeel veel leren, maar je inspireert zo wel!
Wil zelf ook wat (vlieg-)roest verwijderen en kleine krasjes, zonder te spuiten, jij toevallig nog tips?
Ook tof dat je alles in fases hebt gedaan, zie je ook aan het goede resultaat!
Handig dat je alles zelf kan doen, heb zelf net een AX en totaal geen technische achtergrond, dus ik moet nog heeeeeeeeeeeeel veel leren, maar je inspireert zo wel!
Wil zelf ook wat (vlieg-)roest verwijderen en kleine krasjes, zonder te spuiten, jij toevallig nog tips?
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!