
Liefste natuurlijk wel weer wat vet in hoesje stoppen.
Moderator: webmasters
Waarom koop je voor die 15 euro niet een nieuw montagesetje? Krijg je er nog gratis remmenreiniger en kopervet bij ook... Kun je je oude pennetjes doorzagen en loswrikken/-tikken en met nieuwe handel bevestigen... (ph.1 1.1i is hetzelfde als ph2. 1.1i (238mm massief) neem ik aan?Ceristimo wrote:Dat ashoesje vervangen was een klusje van niks. Zo'n anderhalf uur en klaar was het. Ondanks dat de as er bij mij al drie keer onderuit is geweest lekt de keerring van de bak nog steeds niet, dus da's fijn.
Remblokken vervangen hebben we opgegeven. 1 pen kregen we los door een half uur lang met allerhande gereedschap te beuken. Op een gegeven moment sloegen we de pin stuk. De andere geleidepen wilde helemaal niet.
De hoes van de remcilinder zit er trouwens ook niet goed om zagen we. Enfin, de remmen ga ik uitbesteden. Dat moet de garage maar doen. He bah...Hoop dat dat niet te duur wordt...
Wacht ff...Mijn montagesetje was dus niet goed? Er zaten drie pennen in en twee van die haakjes... Ik zal die lui van Winparts eens even bellen dan.Holländer wrote:Je hebt 2 pinnen en 1 haakje nodig voor 1 kant. Is dus een setje voor beide kanten, maar er mist 1 pen?
Als je een nieuw montage setje hebt (en je dus de oude penning niet meer hoeft te gebruiken) is het best wel te doen hoor. Ik heb eens een beitel in de pen gezet, die hapt zich eerst vast, en daarna ram je hem daarmee uit (wel oppassen dat je het gat in de klauw niet verperst door de beschadigde pen)
Of eerst doorzagen en dan kant voor kant loswrikken met een waterpomptang. Dan hoef je maar 1 gat los te wrikken ipv 2 tegelijk.
Als je nu opgeeft moet je veel geld betalen (de garage is immers nooit goedkoop) maar als je nu doorzet ben je übertrots als het gelukt is, en weet je de volgende keer hoe het moet!
Ik zeg: nog eens proberen!