Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)
Moderator: webmasters
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
@ Terminal, Waarom zou ik puur op gas willen gaan rijden? zie het voordeel er niet zo van.
ax bij de garage afgezet voor apk, en nu maar afwachten...
ax bij de garage afgezet voor apk, en nu maar afwachten...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Succes....En sterkte.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
hahah heb 't nodig ben ik bang. Zal zo de garage ff bellen. kijken hoe het ermee staat...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
*duimt*
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Daar krijg je scheve voortanden van Ceristimo.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
nou het is dan zover.
Mr. Krabs is afgekeurd (duh) op 13 punten, en toch ben ik niet ontevreden. Raar? ik leg het zo uit, eerst het lijstje met afkeur punten:
- Claxon doet nix
- Aanjager doet nix
- wisser doet nix
- stadslicht stuk
- richting aanwijzer LA doet nix
- remlicht LA doet nix
- afstelling koplampen verkeerd
- Handrem niet strak genoeg
- Accu zit los
- Aandrijfashoes L kapot
- LA wiellager kapot
- Alle banden afgekeurd (te weinig profiel)
-ruitenwisser sproeier doet nix.
Mijn contactslot is stuk, waardoor die vaak niet schakelt, en dus alle electrische apparatuur het niet doet. 4 van de 12 punten komen omdat het contactslot niet goed had geschakelt voor de keuring dus ff een schakelaar tussen bouwen, dan later eens een nieuw contactslot (heb er al een liggen bij kittig katje )
dus nog 8 over. Allemaal vrij kleine dingen. de richtingaanwijzer + remlicht LA word veroorzaakt door een rot binnenwerk (zie eerder in mijn wie-is-wie) die heb ik meteen ff bij de sloop opgehaald, samen met het ruitenwissersproeier tankje. Lager zal ik ff laten persen, banden heb ik al geregeld (tnx cerisimo!) handrem ff opspannen en dan voor de herkeuring!
binnenkort foto's!
bedankt voor de steun!
Mr. Krabs is afgekeurd (duh) op 13 punten, en toch ben ik niet ontevreden. Raar? ik leg het zo uit, eerst het lijstje met afkeur punten:
- Claxon doet nix
- Aanjager doet nix
- wisser doet nix
- stadslicht stuk
- richting aanwijzer LA doet nix
- remlicht LA doet nix
- afstelling koplampen verkeerd
- Handrem niet strak genoeg
- Accu zit los
- Aandrijfashoes L kapot
- LA wiellager kapot
- Alle banden afgekeurd (te weinig profiel)
-ruitenwisser sproeier doet nix.
Mijn contactslot is stuk, waardoor die vaak niet schakelt, en dus alle electrische apparatuur het niet doet. 4 van de 12 punten komen omdat het contactslot niet goed had geschakelt voor de keuring dus ff een schakelaar tussen bouwen, dan later eens een nieuw contactslot (heb er al een liggen bij kittig katje )
dus nog 8 over. Allemaal vrij kleine dingen. de richtingaanwijzer + remlicht LA word veroorzaakt door een rot binnenwerk (zie eerder in mijn wie-is-wie) die heb ik meteen ff bij de sloop opgehaald, samen met het ruitenwissersproeier tankje. Lager zal ik ff laten persen, banden heb ik al geregeld (tnx cerisimo!) handrem ff opspannen en dan voor de herkeuring!
binnenkort foto's!
bedankt voor de steun!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Jammer, maar toch valt het lijstje nog enigsinds mee! Veel succes met het fixen!
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Valt reuze mee inderdaad als de staat kijkt. Enige serieuze is bijna dat wiellager.
Handrem kan ook niets doen omdat de kabelkapot is. hopelijk is dat het niet! Dan is het met de nieuwe banden etc alweer bijna zo goed als geregeld!
Handrem kan ook niets doen omdat de kabelkapot is. hopelijk is dat het niet! Dan is het met de nieuwe banden etc alweer bijna zo goed als geregeld!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Tip: Ik zag net in het Nieuwegein 11 dec topic iemand die een contactslot mee ging nemen maar niet meer wist voor wie.....
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
hahah die neemt ze voor mij mee, maar dat is ze vergetenpocketmech wrote:Tip: Ik zag net in het Nieuwegein 11 dec topic iemand die een contactslot mee ging nemen maar niet meer wist voor wie.....
Maakt niet uit, ik zoek haar wel op bij de meeting. Ik wil nu met de ax bezig, maar de regen valt met bakken uit de lucht
t weer kan noooit eens meezitten als je het écht nodig heb!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Zozo het weer knapte toch nog op, dus kon ik met de auto bezig. Ik wilde beginnen met de wiellager, omdat ik dat ´t grootste probleem vond.
Dus op de krik, wiel eraf, en dan de asmoer los... ja niet dus
Met geen mogelijkheid los te krijgen dat ding, zelfs niet met mijn hoge kracht sleutel
Ik had nog een ratel liggen die het al (letterlijk) jaren niet meer deed, ´t kliksysteem was rot, dus die heb ik eerst maar eens vastgebakken met mijn lasapparaat
De ratel was veel te heet om te gebruiken, dus eerst maar eens met het crimineel slechte achterlicht aansluiting begonnen. Gister van een sloop ax (ook uit ´93 en met maar 68.000km op de teller! ) een nieuw achterlicht gehaald, en de kabel van het linker naar het rechter achterlicht. Eerst maar eens wat werkruimte maken om de kabel te vervangen
Bij het loshalen van de achterbumper kwam ik (uiteraard) weer iets tegen wat niet zo hoort. Dit zijn de klemmetjes (geheel van kunststof normaal) die de bumper vastklikken aan de bovenkant.
Helaas roest het nogal bij dat achterlicht, dus was het massapunt weggeroest. Zelf maar ff een nieuwe gemaakt, als we het doen dan maar meteen goed hea
Helaas had ik nog geen verf in de kleur van Mr. Krabs, dus maar een beetje van Spotje geleend
Uiteindelijk is het achterlicht zo geworden, een stuk beter dan hoe het was (scroll ff naar boven in mijn wie is wie)
Was nog niet zo gemakkelijk, het 3e remlicht, en de helft van de kabels van de trekhaakstekkeraansluitingding (hoe heet dat???) zaten er ook op. Met een extra stekker maar doorverbonden. Alles weer netjes nu, én goed geaard
Uiteindelijk was de ratel afgekoeld, had ik een goed stevige stang te pakken weten te krijgen (paal van een verkeersbord ) en kreeg ik de asmoer zowaar los! Binnenin zag ´t er eienlijk nog wel goed uit, handrem moet gewoon wat opgespannen worden, en de remmen moeten eens goed schoongemaakt. Nog genoeg remvoering enzo.
Alleen een van m´n cylindertjes is lek (althans, de andere kant heb ik nog niet gezien)
Die laat ik eerst ff zitten, doe ik later wel eens.
De lager maak ik me meer zorgen om. Via Winparts zag ik er een van EUR35,- Maar er zijn 2 maten en ik weet niet welke ik moet hebben. De garage hier in de buurt wil ´m niet alleen ff persen (kan ik niet zelf) wil dan de hele reparatie van de wiellager doen, moet EUR150,- kosten !!!!! dat gaat ´m dus niet worden. Moet nog ff kijken hoe ik dat oplos.
Verder ´t ruitenwisservloeistoftankje ook vervangen, zaten natuurlijk geen originele stekkers aan (hoe kan het ook anders bij deze auto) maar ik had nog een goede stekker liggen dus alles weer zoals het hoort!
Uiteraard ben ik Spotje ook niet vergeten vandaag (anders word die ook maar zo jaloers) Dus ik heb ´m voorzien van een nieuw achterlicht. Was beetje stuk.
Voor
Na
Moet ´t hele weekend weer werken, dus de voortgang staat weer stil...
Dus op de krik, wiel eraf, en dan de asmoer los... ja niet dus
Met geen mogelijkheid los te krijgen dat ding, zelfs niet met mijn hoge kracht sleutel
Ik had nog een ratel liggen die het al (letterlijk) jaren niet meer deed, ´t kliksysteem was rot, dus die heb ik eerst maar eens vastgebakken met mijn lasapparaat
De ratel was veel te heet om te gebruiken, dus eerst maar eens met het crimineel slechte achterlicht aansluiting begonnen. Gister van een sloop ax (ook uit ´93 en met maar 68.000km op de teller! ) een nieuw achterlicht gehaald, en de kabel van het linker naar het rechter achterlicht. Eerst maar eens wat werkruimte maken om de kabel te vervangen
Bij het loshalen van de achterbumper kwam ik (uiteraard) weer iets tegen wat niet zo hoort. Dit zijn de klemmetjes (geheel van kunststof normaal) die de bumper vastklikken aan de bovenkant.
Helaas roest het nogal bij dat achterlicht, dus was het massapunt weggeroest. Zelf maar ff een nieuwe gemaakt, als we het doen dan maar meteen goed hea
Helaas had ik nog geen verf in de kleur van Mr. Krabs, dus maar een beetje van Spotje geleend
Uiteindelijk is het achterlicht zo geworden, een stuk beter dan hoe het was (scroll ff naar boven in mijn wie is wie)
Was nog niet zo gemakkelijk, het 3e remlicht, en de helft van de kabels van de trekhaakstekkeraansluitingding (hoe heet dat???) zaten er ook op. Met een extra stekker maar doorverbonden. Alles weer netjes nu, én goed geaard
Uiteindelijk was de ratel afgekoeld, had ik een goed stevige stang te pakken weten te krijgen (paal van een verkeersbord ) en kreeg ik de asmoer zowaar los! Binnenin zag ´t er eienlijk nog wel goed uit, handrem moet gewoon wat opgespannen worden, en de remmen moeten eens goed schoongemaakt. Nog genoeg remvoering enzo.
Alleen een van m´n cylindertjes is lek (althans, de andere kant heb ik nog niet gezien)
Die laat ik eerst ff zitten, doe ik later wel eens.
De lager maak ik me meer zorgen om. Via Winparts zag ik er een van EUR35,- Maar er zijn 2 maten en ik weet niet welke ik moet hebben. De garage hier in de buurt wil ´m niet alleen ff persen (kan ik niet zelf) wil dan de hele reparatie van de wiellager doen, moet EUR150,- kosten !!!!! dat gaat ´m dus niet worden. Moet nog ff kijken hoe ik dat oplos.
Verder ´t ruitenwisservloeistoftankje ook vervangen, zaten natuurlijk geen originele stekkers aan (hoe kan het ook anders bij deze auto) maar ik had nog een goede stekker liggen dus alles weer zoals het hoort!
Uiteraard ben ik Spotje ook niet vergeten vandaag (anders word die ook maar zo jaloers) Dus ik heb ´m voorzien van een nieuw achterlicht. Was beetje stuk.
Voor
Na
Moet ´t hele weekend weer werken, dus de voortgang staat weer stil...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Wiellager halen bij winparts en een andere garage vragen die even dat lager in die trommel douwt.
Onzin dat ze het niet ff willen doen.... 150euro is ook absurd, ik had in wemeldinge toen met de 306 dat bij demonteren van het trommeltje het lager uit elkaar viel. Plaatselijke garage heeft lager geperst (ik had de trommel los aangeleverd) en incl lager was ik 50 euro kwijt!
Verder: Goed bezig!
Onzin dat ze het niet ff willen doen.... 150euro is ook absurd, ik had in wemeldinge toen met de 306 dat bij demonteren van het trommeltje het lager uit elkaar viel. Plaatselijke garage heeft lager geperst (ik had de trommel los aangeleverd) en incl lager was ik 50 euro kwijt!
Verder: Goed bezig!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Ik vond 150 ook wel belachelijk veel. Net of ze er geen zin in hebben, maar als het dan moet, dan maar heeeel veel verdienen. Naja ik heb het al opgelost, koop ´m bij de locale automaterialenzaak, die hebben ´m op voorraad en persen hem er gelijk ff in (ook alleen trommeltje los aanleveren) voor ´n 10tje meer dan winparts. Wel netjes toch?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
yep.. oude auto's hebben ze geen zin in, zo doen ze in delft bij motorhuis/citroendealer ook.. bij de peug dealer, en bij de Citroën-specialist zijn ze wel aardig en voor n tientje meer dan winparts incl dr in persen is inderdaad netjesHolländer wrote:Ik vond 150 ook wel belachelijk veel. Net of ze er geen zin in hebben, maar als het dan moet, dan maar heeeel veel verdienen. Naja ik heb het al opgelost, koop ´m bij de locale automaterialenzaak, die hebben ´m op voorraad en persen hem er gelijk ff in (ook alleen trommeltje los aanleveren) voor ´n 10tje meer dan winparts. Wel netjes toch?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i93
Even hier op in haken, gezien je in het aangeboden topic aangeeft dat de riem 36 euro oid was, ga ik er vanuit dat je met 40 euro bedoelt, alleen de driem.Holländer wrote:Nu heb ik wel een foto van de D-riem, en die ziet er behoorlijk versleten uit...
http://uploadjefoto.axclub.nl/2010/2011 ... .19-27.png
Ziet die er erg versleten uit? ik had het idee van wel. En je wilt voor €40,- niet het risico lopen dat je hele motor in de soep draait...
Vervang nooit alleen de riem(!). De reden dat distributie snaren breken is 9 v/d 10 keer dat het spanrol vast loopt. De plotselinge krachten die dat vrij doet komen doen de snaar breken. Een snaar breekt vaak alleen maar uit zichzelf bij een fabrieks of montage fout en dit doet hij dan echt binnen de 100 km.... Dat hij dus zo lang al mee gaat zegt dat dat goed was bij deze riem.
Alleen de snaar vervangen geeft dus geen langere levensduur. Spanrollen zijn degene die slijten en alles in de soep doet lopen...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
En hier op in hakend, vervang dan ook gelijk je waterpomp. Deze draait al zeker net zo lang mee als je spanrol.
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
haha dat was mij al bekend ja. Ik dacht ook dat ik een set besteld had (ja dom voor dat bedrag). Ik heb net onderdelen besteld voor mijn ax, twijfelde nog of ik alleen een riem zou doen, maar dat doe ik niet, ga toch weer een setje bestellen.
De waterpomp zou eigenlijk ook moeten, maar die doet het nog prima. Scheelt toch weer €35.-...
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
De waterpomp zou eigenlijk ook moeten, maar die doet het nog prima. Scheelt toch weer €35.-...
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Tot de waterpomp vastloopt en dan heb je grotere problemen. Ik las eerder dat je er nog 350.000 km bij wilt hebben op de teller, dan zou ik op zulke zaken niet bezuinigen als ik jou was (al moet je dat uiteraard zelf weten). Vergeet ook niet dat doordat je op gas rijdt, de temperatuur hoger zal zijn, de verbrandingstemperatuur van lpg ligt hoger. Dan wil je een goed functionerend koelsysteem.
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Ja maar bossie heeft gelijk, als je het waterpomp en spanrol niet doet (waterpomp is net zo goed een lager). Dan kan je het net zo goed niet doen.... Enige wat je dan bereikt is de spanning op de waterpomp anders word waardoor die juist vast kan slaan. En dat de waterpomp nog goed is kan je niet echt weten. Dat hoor je pas als het al te laat is.Holländer wrote:haha dat was mij al bekend ja. Ik dacht ook dat ik een set besteld had (ja dom voor dat bedrag). Ik heb net onderdelen besteld voor mijn ax, twijfelde nog of ik alleen een riem zou doen, maar dat doe ik niet, ga toch weer een setje bestellen.
De waterpomp zou eigenlijk ook moeten, maar die doet het nog prima. Scheelt toch weer €35.-...
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Mark aka Holländer (Spotje) 1.1i'96 & (Mr. Krabs)1.1i'PG
Ik weet niet hoe je duits is, maar op kfzteile24.de heb je een setje met riem, waterpomp en spanrol voor 38 euro