Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Lijkt wel op de schakelpook van een Marbella
Ps. Als de houtblokjes geimpregneerd zijn met tuinhek-beits dan is het vast FIA goedgekeurd..
Ps. Als de houtblokjes geimpregneerd zijn met tuinhek-beits dan is het vast FIA goedgekeurd..
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
jij kan het wetenDuFF wrote:Lijkt wel op de schakelpook van een Marbella
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Ziet er racy uit hoor, met je gat op de bodem, beetje DTM stijl he.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
q01z wrote:over valse bezuinigingen aan je auto gesproken!
ik tankte eigenlijk altijd BP-ultimate... daarmee loopt de GT ongeveer 1:13.5 tot 1:14.8, beetje afhankelijk hoe vaak ik probeer mn rijbewijs kwijt te raken..
nu heb ik de afgelopen 3 tanks (onbewust) BP95 getankt... en mijn laatste tank heb ik nu heel rustig gereden (vraag maar aan Rogier ) en zelfs dan kom ik niet op 1:12.5 uit..
het ouwe beessie krijgt van mij voortaan dus gewoon weer lekker smeuige en vettige BPultimate! Mjam, dat zal ze lekker vinden
Reageerde mijn auto's maar zo op BP ultimate Mijne lopen allemaal net zo (on)zuinig, dus dan is ultimate tanken vooral errug duur
Schakelsysteem ontwerp is looking good, vooral die porsche bestuurdersstoel maakt het af
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
hier ook maar weer even een update.. tenslotte de hele avond in de garage gestaan
gister een schijvenas opgehaald, wordt een beetje gepuzzel (niet helemaal compleet..) maar daar komen we wel uit.. verkopende partij heeft het naar mijn mening netjes opgelost..
vanavond al wel een poging gedaan er nog wat van te maken..
bergje oud ijzer
als je hier goed zoekt.. maar dan moet je wel goed zoeken en beetje fantasie hebben... zitten hier nog naaldlagers in...
want kijk, dit kwam er toch nog uit!
daarna begonnen met de vloerplaten voor de kooi te maken/lassen..
het lasapparaat had er zowaar zin in! nahja.. niet continu... maar toch
nu staat de kooi er dus vrijwel volledig in..
nog wel even afwerken.. en een buis kopen die bovenlangs de voorruit hoort.. en dan alles er weer uit voor de lak!
mn schakelsysteem stond nog op losse blokken, van hout.. en dat was natuurlijk niet handig met lassen
vanavond ff 2 stripjes in vorm gebogen, tis nog steeds een tijdelijke fix.. het systeem moet eerst goedgekeurd worden voordat ik het echt vastlas.
owh en als iemand zich afvraagt, geeft dat lassen en slijpen nou stof? neuhhh valt best mee!
gister een schijvenas opgehaald, wordt een beetje gepuzzel (niet helemaal compleet..) maar daar komen we wel uit.. verkopende partij heeft het naar mijn mening netjes opgelost..
vanavond al wel een poging gedaan er nog wat van te maken..
bergje oud ijzer
als je hier goed zoekt.. maar dan moet je wel goed zoeken en beetje fantasie hebben... zitten hier nog naaldlagers in...
want kijk, dit kwam er toch nog uit!
daarna begonnen met de vloerplaten voor de kooi te maken/lassen..
het lasapparaat had er zowaar zin in! nahja.. niet continu... maar toch
nu staat de kooi er dus vrijwel volledig in..
nog wel even afwerken.. en een buis kopen die bovenlangs de voorruit hoort.. en dan alles er weer uit voor de lak!
mn schakelsysteem stond nog op losse blokken, van hout.. en dat was natuurlijk niet handig met lassen
vanavond ff 2 stripjes in vorm gebogen, tis nog steeds een tijdelijke fix.. het systeem moet eerst goedgekeurd worden voordat ik het echt vastlas.
owh en als iemand zich afvraagt, geeft dat lassen en slijpen nou stof? neuhhh valt best mee!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Lekker bezig marc! , mocht er nog iets van de as nog ontbreken dan kan ik altijd even in grabbelton hier kijken
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
vooralsnog missen de naven en de remklauwen.. heb wel de bevestigingsbeugels voor de klauwen, maar de klauwen zelf en de wielnaven/hubs ontbreken
romy zou proberen vd week ook ff voor me te kijken..
(verder mist er wat klein spul.. als een kapje voor de stabi.. wat boutjes/moertjes/beugeltjes.. maar dat is geen probleem natuurlijk..)
romy zou proberen vd week ook ff voor me te kijken..
(verder mist er wat klein spul.. als een kapje voor de stabi.. wat boutjes/moertjes/beugeltjes.. maar dat is geen probleem natuurlijk..)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
remschijven en klauwen van een xsara zijn ook hetzelfde als saxo ik heb deze klauwen zitten
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ik heb nog 6 klauwen liggen
moest je interesse hebben
plus nog een reserve as in onderdelen heb ik liggen
moest je interesse hebben
plus nog een reserve as in onderdelen heb ik liggen
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
die klauwen zijn idd op heel veel geleverd.. ook van clio's e.d.
groter probleem zijn de wielnaven denk
groter probleem zijn de wielnaven denk
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
kijk dat zou mooi zijn Jeroen
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
heb ik ook liggen
ik had eens een compleete as gekocht alles is goed behalve de grote balk armen enzo zijn ok
ik had eens een compleete as gekocht alles is goed behalve de grote balk armen enzo zijn ok
Last edited by vtspower on FriDec02, 2011 10:49:54 PM, edited 1 time in total.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ik wacht even het berichtje van Romy af of zij de spullen die bij deze as horen kan vinden (zijn wslijk met haar meegegeven, maar dat is nog niet zeker/duidelijk...)
maar, zou je een setje klauwen + naven willen verkopen?.
maar, zou je een setje klauwen + naven willen verkopen?.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
je mag ze hebben anders gingen ze toch bij het oud ijzer
en heb nog een set klauwen van een xsara liggen 3000 km oud 266mm dacht ik
en heb nog een set klauwen van een xsara liggen 3000 km oud 266mm dacht ik
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Leisele.. poeh, dat wordt Dieselen denk
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ik kom mss naar de meeting van volgende week of anders de nieuwjaarsmeeting je gti zal waarschijnlijk niet in de eerst maand rijden
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
leuk dat het in orde komt
anders, in december probeer ik ook nog eens naar marc te gaan met het rallyhok. Moesten ze er nog niet zijn tegen dan komt het wel in orde.
anders, in december probeer ik ook nog eens naar marc te gaan met het rallyhok. Moesten ze er nog niet zijn tegen dan komt het wel in orde.
AX-kopen is verslavend.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
:
gister een (oude) compressor gekregen van mn baas, ontbrak nog in de garage.. tis echt 1 van voor de oorlog.. maar hij doet ut goed, slagmoer komt er toch niet op (heb ik armen voor).. dus tis alleen voor stofblazen/bandjes pompen e.d.
ut wordt nog es een echte werkplaats
gister een (oude) compressor gekregen van mn baas, ontbrak nog in de garage.. tis echt 1 van voor de oorlog.. maar hij doet ut goed, slagmoer komt er toch niet op (heb ik armen voor).. dus tis alleen voor stofblazen/bandjes pompen e.d.
ut wordt nog es een echte werkplaats
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Foto van Marc zijn 'nieuwe' aanwinst:
Spoiler Tuning:
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Druk, druk, druk......
Is dat nog steeds de sleutellocatie met de garageddeurtruuk om alles er in te laten passen? Dan wordt het wel errug vol daaro ) Ik heb ook een compressor (60l), maar mis nog een lasapparaatje. Wordt het nog makkelijker allemaal. Slijp/schuurtolletje ook niet aanschaffen? en een verfpistool
Is dat nog steeds de sleutellocatie met de garageddeurtruuk om alles er in te laten passen? Dan wordt het wel errug vol daaro ) Ik heb ook een compressor (60l), maar mis nog een lasapparaatje. Wordt het nog makkelijker allemaal. Slijp/schuurtolletje ook niet aanschaffen? en een verfpistool
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX