Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
Re: Happytree [2CV '85] Nieuwe Auto!
Net het probleem met de brandstof lekkage al opgelost, het was een stukje brandstofleiding tussen de 2 carbs die op was en lekte.
Nu toch een vraag waar ik zelf niet zo in thuis ben. De 205 heeft op sommige plekken hele oppervlakkige roest. Slijpen hoeft niet maar wil het wel weg hebben en daarna goed conserveren. Wat zijn hier de beste manieren voor?
Roest wegschuren > Zinkspray? > Primer? > Spuitbus lak?
Nu toch een vraag waar ik zelf niet zo in thuis ben. De 205 heeft op sommige plekken hele oppervlakkige roest. Slijpen hoeft niet maar wil het wel weg hebben en daarna goed conserveren. Wat zijn hier de beste manieren voor?
Roest wegschuren > Zinkspray? > Primer? > Spuitbus lak?
Re: Happytree [2CV '85] Nieuwe Auto!
Zinkspray werkt niet echt goed imho (alleen handig voor op een uitlaat e.d, probleem is dat zinkspray niet gelijk staat an thermisch verzinken b.v), het beste is ijzer of loodmenie nemen.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Happytree [2CV '85] Nieuwe Auto!
Leuke 205 met carbjes, en veel rijplezier gewenst.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Happytree [2CV '85] Nieuwe Auto!
leuke 205! Kben benieuwd wat je vindt van het weggedrag
Is dit hetzelfde blok als toen in een visa GT lag?
Is dit hetzelfde blok als toen in een visa GT lag?
AX-kopen is verslavend.
De 80's zijn weer helemaal terug.
Whawha whawha the Re-flex, flex, flex ♪ ♪♫
Leuke auto en wat een enorm gave voorstoelen!
Blok is inderdaad hetzelfde als van de Visa GT; het XY8 blok met 80 paardjes.
Over de dubbele carbs kom je wel veel verhalen tegen dat deze erg lastig af te stellen zijn.
Lokale garagehouder had bij een Visa GT er uiteindelijk maar een enkele carburateur op gezet.
Whawha whawha the Re-flex, flex, flex ♪ ♪♫
Leuke auto en wat een enorm gave voorstoelen!
Blok is inderdaad hetzelfde als van de Visa GT; het XY8 blok met 80 paardjes.
Over de dubbele carbs kom je wel veel verhalen tegen dat deze erg lastig af te stellen zijn.
Lokale garagehouder had bij een Visa GT er uiteindelijk maar een enkele carburateur op gezet.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 64
- Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
- Location: Hoofddorp
Re: Happytree [2CV '85] Nieuwe Auto!
@ Chris: Oké welke stappen moet ik dan doorlopen?
@ Henk: Dankje noodgedwongen even met een gedemonteerd luchtfilter moeten kijken waar de brandstof lekkage zat heerlijk klinkt dat dan. Met luchtfilter klinkt hij leuk maar wat braver.
@ Fenwick: Ja ik had verwacht dat het onderstel niet zo veel zou voorstellen maar tot nu toe stuurt het prima, wel merk je dat er 165/70/13 onder zit en hij dus wat over de bandjes heen rolt.
@ Rogier: Klopt indd. Carbjes heb ik nog niet naar gekeken want aan zich lopen ze prima. Alleen stationair loopt hij maar 800-900 toeren en lijkt het of hij uit wilt vallen dus daar moet ik nog even naar kijken.
@ HatoriHanzo: Thx!
@ Henk: Dankje noodgedwongen even met een gedemonteerd luchtfilter moeten kijken waar de brandstof lekkage zat heerlijk klinkt dat dan. Met luchtfilter klinkt hij leuk maar wat braver.
@ Fenwick: Ja ik had verwacht dat het onderstel niet zo veel zou voorstellen maar tot nu toe stuurt het prima, wel merk je dat er 165/70/13 onder zit en hij dus wat over de bandjes heen rolt.
@ Rogier: Klopt indd. Carbjes heb ik nog niet naar gekeken want aan zich lopen ze prima. Alleen stationair loopt hij maar 800-900 toeren en lijkt het of hij uit wilt vallen dus daar moet ik nog even naar kijken.
@ HatoriHanzo: Thx!
Re: Happytree [2CV '85] Nieuwe Auto!
Ontroesten> ijzermenie > lak.Happytree wrote:@ Chris: Oké welke stappen moet ik dan doorlopen?
Dat is in principe wat ik bij de first ook heb gedaan
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re:
Ik dacht het al. Mn pa heeft vroeger in zn jonge jaren ook nog met een visa GT gereden, en ik heb al veel verhalen gehoord over hoe lastig deze carbs af te stellen waren. (met kwikkolommen)Rio97 wrote:De 80's zijn weer helemaal terug.
Whawha whawha the Re-flex, flex, flex ♪ ♪♫
Leuke auto en wat een enorm gave voorstoelen!
Blok is inderdaad hetzelfde als van de Visa GT; het XY8 blok met 80 paardjes.
Over de dubbele carbs kom je wel veel verhalen tegen dat deze erg lastig af te stellen zijn.
Lokale garagehouder had bij een Visa GT er uiteindelijk maar een enkele carburateur op gezet.
Als ik zo vrij mag zijn om hier even een 'foto' te spammen:
AX-kopen is verslavend.
Re: Happytree [2CV '85] Nieuwe Auto!
Volgende keer even inscannen he maar ziet er om te kwijlen uit
Re: Happytree [2CV '85] [205 '88]
Jaaa! zo'n visa is ook erg dik!
Iets met "Help mijn man is klusser" ? Moest aardig lachen en het verklaarde ook het slecht klinkende geluid.
Gelukkig nu zo:
Iets met "Help mijn man is klusser" ? Moest aardig lachen en het verklaarde ook het slecht klinkende geluid.
Gelukkig nu zo:
Re: Happytree [2CV '85] [205 '88]
Update tijd!
Het stond al even op de planning voor deze winter om het motortje van de 2cv te gaan reviseren, maar ermee beginnen kwam er nog niet van, tot ik vanmiddag me pa smstje of hij zit had om na het eten even aan de 2cv te gaan sleutelen(vind ie leuk).
Ik had al het idee dat het te doen was om in 1 avond het motorblokje te demonteren, en dat is gelukt na 1,5 uur sleutelen stond het motortje naast de auto
Volgende week zal ik beginnen met demonteren en de benodigde onderdelen bestellen, hij gaat compleet uit elkaar en zal zo goed als compleet gereviseerd worden inclusief zuigers en cilinders.
Fototje:
Het stond al even op de planning voor deze winter om het motortje van de 2cv te gaan reviseren, maar ermee beginnen kwam er nog niet van, tot ik vanmiddag me pa smstje of hij zit had om na het eten even aan de 2cv te gaan sleutelen(vind ie leuk).
Ik had al het idee dat het te doen was om in 1 avond het motorblokje te demonteren, en dat is gelukt na 1,5 uur sleutelen stond het motortje naast de auto
Volgende week zal ik beginnen met demonteren en de benodigde onderdelen bestellen, hij gaat compleet uit elkaar en zal zo goed als compleet gereviseerd worden inclusief zuigers en cilinders.
Fototje:
Re: Happytree [2CV '85] [205 '88] 2cv Revisie gestart!
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Happytree [2CV '85] [205 '88] 2cv Revisie gestart!
Net toch maar weer even aan het sleutelen gegaan en alle rotzooi om het blok heen weggehaald! volgende week eerst alles schoon maken, alles is bagger vet.
Re: Happytree [2CV '85] [205 '88] 2cv Revisie gestart!
wat sleuteld dat toch makkelijk he.. blokje op de werkbank!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Happytree [2CV '85] [205 '88] 2cv Revisie gestart!
Jordi, wat ben ik jaloers op je eend!!!
Re: Happytree [2CV '85] [205 '88] 2cv Revisie gestart!
Cool project voor de winter!
Kijk uit, een Cactussssss