MAX roadster (AX onderstel)
Moderators: Rocks, ruud2, moderators
Re: MAX roadster (AX onderstel)
ik roep het vanwege bekend kwaaltje.
alarmlichten werken wel en richtingaanwijzer niet = alarmlichtschakelaar defect.
Hopelijk klopt het in jouw geval!
alarmlichten werken wel en richtingaanwijzer niet = alarmlichtschakelaar defect.
Hopelijk klopt het in jouw geval!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: SatFeb09, 2008 12:24:03 PM
- Location: Wieringerwaard
- Contact:
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Volhouden Ruud het gaat goed komen. Je bent er bijna en in de winter zijn er ook dagen dat je van de Max kan genieten. Even dit rot storingkje oplossen en dan naar de keuring. SUCCES
Re: MAX roadster (AX onderstel)
bedankt voor de mentale steun en de digitale steun , maar dat gaat goedkomen!
De storing is inmiddels verholpen en alles werkt weer naar behoren, dus niet alleen de alarmlichtschakelaar kapot maar ook de lichtschakelaar, je zoekt je wezenloos.
oorzaak, die probeer ik altijd te achterhalen, in dit geval onbekend.
Verder sta ik te popelen om de wagen te demonteren en volledig opnieuw op te bouwen.
Vrijwel over alle benodigdheden , zoals bv.voor originele lakrecepten een leverancier gevonden. want tegenwoordig is alles op waterbasis..... en de lakken voor de Max waren nu eenmaal in 2K. en alcantara in de juiste kleuren.
Dat specialenummerbord waar eerder sprake van was, buiten de exorbitante prijs, was toch niet mogelijk.
alle persoonlijke nummerplaten beginnen hier met een 9 , ipv 1, dan de M van Max kan ook niet omdat de letter M voor motorfietsen is. dus 1 MAX 017 zullen jullie nooit zien
De keuring.... ik begin het gevoel te krijgen dat de stationmeesters het soms ook niet helemaal meer weten....
sta ik in Hechtel bij het keuringsstation, meneer u valt nu in procedure twee en uw dossier ligt in Alken en dan kunnen ( willen)we u niet helpen .goh meneer, waar en hoe kan ik dat zien?
In principe heb ik alle benodigde papieren , de stationschef in Hechtel heeft mij dit op duidelijke vragen
van mij bevestigd, zo werkt het hier ,wat je niet vraagt wordt niet beantwoord en sta je devolgende maal weer voor een probleem.
en de vriendelijke meneer die ik moet inhuren voor de speciale ZZ platen, laat echter steeds verstek gaan..
En als ik alsnog begin met sleutelen , eerst de wielen opnieuw poedercoaten , en al het losse staalwerk onder de motorkap opnieuw geel passiferen.
het kriebelt...
De storing is inmiddels verholpen en alles werkt weer naar behoren, dus niet alleen de alarmlichtschakelaar kapot maar ook de lichtschakelaar, je zoekt je wezenloos.
oorzaak, die probeer ik altijd te achterhalen, in dit geval onbekend.
Verder sta ik te popelen om de wagen te demonteren en volledig opnieuw op te bouwen.
Vrijwel over alle benodigdheden , zoals bv.voor originele lakrecepten een leverancier gevonden. want tegenwoordig is alles op waterbasis..... en de lakken voor de Max waren nu eenmaal in 2K. en alcantara in de juiste kleuren.
Dat specialenummerbord waar eerder sprake van was, buiten de exorbitante prijs, was toch niet mogelijk.
alle persoonlijke nummerplaten beginnen hier met een 9 , ipv 1, dan de M van Max kan ook niet omdat de letter M voor motorfietsen is. dus 1 MAX 017 zullen jullie nooit zien
De keuring.... ik begin het gevoel te krijgen dat de stationmeesters het soms ook niet helemaal meer weten....
sta ik in Hechtel bij het keuringsstation, meneer u valt nu in procedure twee en uw dossier ligt in Alken en dan kunnen ( willen)we u niet helpen .goh meneer, waar en hoe kan ik dat zien?
In principe heb ik alle benodigde papieren , de stationschef in Hechtel heeft mij dit op duidelijke vragen
van mij bevestigd, zo werkt het hier ,wat je niet vraagt wordt niet beantwoord en sta je devolgende maal weer voor een probleem.
en de vriendelijke meneer die ik moet inhuren voor de speciale ZZ platen, laat echter steeds verstek gaan..
En als ik alsnog begin met sleutelen , eerst de wielen opnieuw poedercoaten , en al het losse staalwerk onder de motorkap opnieuw geel passiferen.
het kriebelt...

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Hatelijk hé, Z-platen regelen. Bij mij vertraagde dat ook telkens een pak bij het importeren. Zeker als je zo een paar keer terug moet gaan.
Bij mij wisten ze in het station plots zelf niet meer wat ik moest doen. Goed bezig denk ik dan zo.
Succes met de afronding
Bij mij wisten ze in het station plots zelf niet meer wat ik moest doen. Goed bezig denk ik dan zo.
Succes met de afronding

AX-kopen is verslavend.
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Dag Ruud,
met een import-auto ga je NIET naar Eksel. normaal gesproken mag jij met de auto naar Alken of Geel. daar doen ze import.
de mannen in Eksel op de autokeuring, och, het zijn aardige mensen, maar er moet niet iets afwijken, want dan raken ze op tilt. Geel is super! ik kom er al jaren met importauto's.
leuk om hier trouwens van alles te lezen over de/jou MAX. in de tijd van de ontwikkeling heb ik het wel gevolgd, maar als studentje lag de auto ver buiten bereik. nu lijkt het anders te zijn. wie weet zoek ik je binnenkort eens op om over Max te O-H-en. ik woon om de hoek.
het kriebel inderdaad ook bij mij, weer......
met een import-auto ga je NIET naar Eksel. normaal gesproken mag jij met de auto naar Alken of Geel. daar doen ze import.
de mannen in Eksel op de autokeuring, och, het zijn aardige mensen, maar er moet niet iets afwijken, want dan raken ze op tilt. Geel is super! ik kom er al jaren met importauto's.
leuk om hier trouwens van alles te lezen over de/jou MAX. in de tijd van de ontwikkeling heb ik het wel gevolgd, maar als studentje lag de auto ver buiten bereik. nu lijkt het anders te zijn. wie weet zoek ik je binnenkort eens op om over Max te O-H-en. ik woon om de hoek.
het kriebel inderdaad ook bij mij, weer......
Re: MAX roadster (AX onderstel)
je hebt PMPolle wrote:Dag Ruud,
met een import-auto ga je NIET naar Eksel. normaal gesproken mag jij met de auto naar Alken of Geel. daar doen ze import.
de mannen in Eksel op de autokeuring, och, het zijn aardige mensen, maar er moet niet iets afwijken, want dan raken ze op tilt. Geel is super! ik kom er al jaren met importauto's.
leuk om hier trouwens van alles te lezen over de/jou MAX. in de tijd van de ontwikkeling heb ik het wel gevolgd, maar als studentje lag de auto ver buiten bereik. nu lijkt het anders te zijn. wie weet zoek ik je binnenkort eens op om over Max te O-H-en. ik woon om de hoek.
het kriebel inderdaad ook bij mij, weer......
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Omdat de van fabriekswege de schakelaarafdekplaatjes er klungelig ingemonteerd waren , heb ik van bestaande twee nieuwe gemaakt.
Het orginele H plaatje was veel te dun , 0.5mm, waardoor de schakelaars in de afdekplaatjes werden gedrukt, vast bleven zitten of haperden.
Plaatjes van 2mm en een M6 insert ingegoten ipv. een M5 moertje. en naderhand gespoten.
En bedankt pcrodent voor de plaatjes!

Het orginele H plaatje was veel te dun , 0.5mm, waardoor de schakelaars in de afdekplaatjes werden gedrukt, vast bleven zitten of haperden.
Plaatjes van 2mm en een M6 insert ingegoten ipv. een M5 moertje. en naderhand gespoten.
En bedankt pcrodent voor de plaatjes!

Re: MAX roadster (AX onderstel)
toch maar vast begonnen met de velgen,
hebben na 20 jaar toch wel wat geleden.

ontlakken,stralen ,fosfateren,poedercoaten, schouders blank afdraaien en blanke lak.
Zo, ben ik weer even van de straat.
Helaas is het reserve wiel gewoon een stalenvelg.
hebben na 20 jaar toch wel wat geleden.

ontlakken,stralen ,fosfateren,poedercoaten, schouders blank afdraaien en blanke lak.
Zo, ben ik weer even van de straat.
Helaas is het reserve wiel gewoon een stalenvelg.

Re: MAX roadster (AX onderstel)

weer als nieuw.
Re: MAX roadster (AX onderstel)
dag Ruud,
te merken dat de temperatuur weer fatsoenlijk is om te werken aan MAX.
zeeeeer fraai resultaat!
ik neem aan dat je dit uitbesteed hebt........waar?
ik sta zelf op het punt een setje velgen weg te brengen, vandaar.
Paul
te merken dat de temperatuur weer fatsoenlijk is om te werken aan MAX.
zeeeeer fraai resultaat!
ik neem aan dat je dit uitbesteed hebt........waar?
ik sta zelf op het punt een setje velgen weg te brengen, vandaar.
Paul
Re: MAX roadster (AX onderstel)
op het werk, wachttijd minimaal 3 maanden... zie de data op de foto's.
enne , de afdekkapjes mogen ze overnieuw doen.
enne , de afdekkapjes mogen ze overnieuw doen.
Re: MAX roadster (AX onderstel)

nou dat ziet er weer ( bijna) fris uit.
verder met het uitlaatje, heeft door de stilstand deze winter toch twee gaatjes opgelopen.
Uitlaat is een vermaakte AX versie, bochtje afslijpen en het oude MAX eindstukje afslijpen en overzetten.

ook maar meteen de remschoenen achter vervangen en alles goed schoongemaakt.
Re: MAX roadster (AX onderstel)
ziet er inderdaad weer fris uit!
ik sprak afgelopen zaterdag mijn 'bandenmannetje'.
die wist mij te vertellen, dat de wielen afkomstig zijn van Docters Banden.
er staat 'RW' op de velg. dat zou staan voor Rupert Wheels. die Rupert zou de zoon of schoonzoon van Docters zijn.
2e uitles is, dat als je de R omdraait, dan zou dat de 'd' van Docters zijn........
waar of niet waar?
Paul
ik sprak afgelopen zaterdag mijn 'bandenmannetje'.
die wist mij te vertellen, dat de wielen afkomstig zijn van Docters Banden.
er staat 'RW' op de velg. dat zou staan voor Rupert Wheels. die Rupert zou de zoon of schoonzoon van Docters zijn.
2e uitles is, dat als je de R omdraait, dan zou dat de 'd' van Docters zijn........
waar of niet waar?
Paul
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Hoi Paul,
RW made in Belgium, verder geen idee.
jij mag het zeggen
Wel ook nog een 15" velg verkrijgbaar, bij mïjn weten nooit een mee afgeleverd. de 14' loopt al aan (soms) op de ontluchting van de brandstofvulpijp.
De 15" heeft nog wat meer ruimte nodig en de banden zijn wat "vierkanter " in doorsnede
En met plakgewichtjes op de 14" aan de binnenzijde lopen deze aan op de remklauw ( voorzijde).
groet, Ruud
RW made in Belgium, verder geen idee.
jij mag het zeggen

Wel ook nog een 15" velg verkrijgbaar, bij mïjn weten nooit een mee afgeleverd. de 14' loopt al aan (soms) op de ontluchting van de brandstofvulpijp.
De 15" heeft nog wat meer ruimte nodig en de banden zijn wat "vierkanter " in doorsnede


En met plakgewichtjes op de 14" aan de binnenzijde lopen deze aan op de remklauw ( voorzijde).
groet, Ruud
Re: MAX roadster (AX onderstel)

nieuwe remcilinders, remschoenen, handremkabels, schokbrekers en een middendemper.
Het chassis is zo stijf dat als de ene kant wordt opgekrikt de andere zijde gewoon los komt.

en nog een doosje gevonden, met:


inmiddels ook alle electrische problemen die wederom ontstaan waren hopelijk voorgoed opgelost..
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Ruud;
goed bezig!
en dat stuurtje
.........ergens uit de voorraad getoverd of op internet gevonden?
heb je een artikelnummer?
Paul
goed bezig!
en dat stuurtje

heb je een artikelnummer?

Paul
Re: MAX roadster (AX onderstel)
hoi Paul,
Het doosje achtervolgd me al jaren, nu ik het openmaakte kwam er toch een nieuw stuurtje uit.
de center is gebruikt bij een stuurimpact proef maar is verder goed.
Nergens op de doos staat een nummer of artikelnummer.
grtn,. Ruud
Het doosje achtervolgd me al jaren, nu ik het openmaakte kwam er toch een nieuw stuurtje uit.
de center is gebruikt bij een stuurimpact proef maar is verder goed.
Nergens op de doos staat een nummer of artikelnummer.
grtn,. Ruud
Re: MAX roadster (AX onderstel)

even een welkome modificatie, het orginele deur rubber vervangen door 1 van een Ford Focus .
Het extra kamertje geeft net de afdichting die bij veel Maxen nodig is.
En.. naast een betere afdichting staat hij ook nog mooier, omdat hij nu uit een stuk gemaakt kan worden.
( Ford sloperij).
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Doordat de wagen in het verleden valschade heeft opgelopen , linker A stijl , is daarbij waarschijnlijk ook de motorkap beschadigd geraakt.
Dit is nogal slordig gerepareerd.
Daardoor is er waarschijnlijk spanning komen te staan op de scharnierpunten en mede doordat de blindklinkmoeren van fabriekswege destijds niet goed zijn geplaatst
is de bevestiging van het scharnier nu uitgescheurd.

Links onder het uitgescheurde scharnierbevestiging.
geeft weer een hoop werk daar het een holle ruimte betreft tussen de motorkap en het frame.
Dit is nogal slordig gerepareerd.
Daardoor is er waarschijnlijk spanning komen te staan op de scharnierpunten en mede doordat de blindklinkmoeren van fabriekswege destijds niet goed zijn geplaatst
is de bevestiging van het scharnier nu uitgescheurd.

Links onder het uitgescheurde scharnierbevestiging.
geeft weer een hoop werk daar het een holle ruimte betreft tussen de motorkap en het frame.
Re: MAX roadster (AX onderstel)

de slordige reparatie.