Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Losroyos »

haha ook ik vindt dat die voor een verkeerde voordeur staat :P

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by gigawebs »

@Losroyos hij is gewisseld van voordeur.

Heb geruild met Romy (grietje op het forum) :D

Zo staat het er nu bij voor de deur hier (zal van de week eens betere foto's maken als het licht is):
Image

Image

Motorisch is hij wel in goede staat. Nadat ik maandag samen met Pgoddijn de versnellingsbak heb gewisseld.
Echter is het onderstel in totaal gare staat. Aandrijsassen rammelen, wielagers voor staan op punt van afscheid nemen. draagarmrubbers en fusees zijn ook toe aan vervanging.
Bestuurders stoel kan niet meer versteld worden, aantal dingen zijn afgebroken. En het interrieur moet even flink gewassen worden want het stinkt een uur in de wind.. Ook heeft het autotje last van roest achter de koplampen en op de dorpels.

Als hij de 20ste rijdbaar is, neem ik hem mee naar Nieuwegein. :P

Kortom, weer genoeg te doen. :D
Last edited by gigawebs on ThuNov10, 2011 12:43:36 AM, edited 1 time in total.
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by grietje »

Hobbyyyyy'en!!!

Hebben we alle twee een zorgenkindje GTI :D


Zwarte GTI is echt een schatje om te zien met zn morretjes. Wel nog bakken werk.. Wij zullen ons niet vervelen deze winter :lol:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Mastenhose »

Ah, in dit topic wordt het dus bevestigd! Gaaf Jelle, mooie GTI om te zien! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Drake »

Uh was die rode niet beter kwa staat? ;) klinkt als een slechte ruil :P

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met de GTI maak er wat moois van :D

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by gigawebs »

We gaan ons best doen!

@Drake die rode was inderdaad beter, maar ik houdt eigenlijk niet van rood. Aan die rode zit verder ook nog wel werk, koppakking :P

Heb het nu al voor elkaar, de GTI start niet meer. Alarm en start onderbreker reageren niet meer op de afstandsbediening. Dus die ga ik er van het weekend meteen uit slopen, al is dat nog wel een flinke klus zag ik. Iemand toevallig ervaringen met een texalarm?
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by grietje »

Drake wrote:Uh was die rode niet beter kwa staat? ;)
Deze zwarte was een STUK slechter dan dat de verkoper beweerde, helaas. Als enige mankementen werden roest achter koplampen, in achterbak en een kapotte Vbak vermeld (en slechte lak op skirts en bumper)
We konden niet testrijden door die kapotte bak dus al die andere mankementen aan onderstel en koelvloeistof verbruik waren een verassing. Ahja... We hadden het natuurlijk ook wel beter moeten bekijken, shit happens.

Maar goed, vooraf dachten we dus dat deze zwarte beter zou zijn. Maar we zorgen wel dat ze beide goed worden ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by gigawebs »

Jammer inderdaad, dat er niet gezegd was dat de wiellagers, draagarmrubbers, fusees gaar waren, en de aandrijfassen versleten. Was natuurlijk moeilijk in te schatten zonder een testritje te kunnen rijden. Roest etc hadden we wel gezien uiteraard.
Maar we gaan er wat leuks van maken. :D
ImageImageImage

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Drake »

Gewoon fixen, dat geld sowieso wel voor elke gti, er zijn er steeds minder van.

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by gigawebs »

Drake wrote:Gewoon fixen, dat geld sowieso wel voor elke gti, er zijn er steeds minder van.
Inderdaad, komt goed.!

Weet iemand trouwens of Saxo VTS draagarmen hetzelfde zijn als die van een AX GTI? Want die zijn een stuk makkelijker te vinden op ebay en zijn soms ook nog goedkoper ook. Op het oog zien ze er hetzelfde uit..
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by grietje »

gigawebs wrote:
Drake wrote:Gewoon fixen, dat geld sowieso wel voor elke gti, er zijn er steeds minder van.
Inderdaad, komt goed.!

Weet iemand trouwens of Saxo VTS draagarmen hetzelfde zijn als die van een AX GTI? Want die zijn een stuk makkelijker te vinden op ebay en zijn soms ook nog goedkoper ook. Op het oog zien ze er hetzelfde uit..
volgens mij wel, op mijngrossier hebben ze hetzelfde bestelnummer net als de 106 rallye.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Losroyos »

ja daar had ik ook naar gekeken toen maar die zouden niet passen van een 106.

draagarmen zijn vrij duur. je zit boven de 100 eu. p/st

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by gigawebs »

Heb voor nu even alleen de draagarmrubbers bij de GTI vervangen, rotwerkje is dat trouwens. Nu nog kijken waar het zingende/aanlopende geluid vandaan komt.

Voor de verandering maar eens wat plaatjes van Volcane:
Image

Image
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by citrofenwick »

Je bent idd een pak goedkoper af als je ze gewoon vernieuwt. Dat heb ik ook gedaan, en dat rijdt terug goed nu.µ

Succes met het opknappen. Een GTI verdient het idd om opgeknapt te worden :)
AX-kopen is verslavend.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Losroyos »

mooie plaatjes ook weer. :D

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by degene »

Lekkerrrr
Vooral die laatste :D
Doet mn gedachte langzaam afdwalen naar het GTcarbje -nu- in de Utrechtse bossen kwijl

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by AlexanderB »

:!: ik denk dat ik weet waar ik dat geluid van ken.. de draaibank op de uni maakt met bepaalde instellingen precies zo'n geluid, metaal op metaal, qua frequentie matcht de draaisnelheid met de aandrijfassen. zijn de wiellagers al uitgesloten? dan is de kans wel heel erg groot dat het de bak is :(
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by grietje »

AlexanderB wrote::!: ik denk dat ik weet waar ik dat geluid van ken.. de draaibank op de uni maakt met bepaalde instellingen precies zo'n geluid, metaal op metaal, qua frequentie matcht de draaisnelheid met de aandrijfassen. zijn de wiellagers al uitgesloten? dan is de kans wel heel erg groot dat het de bak is :(
Alexander: Ik denk dat je gelijk heb.

Wiellager is vervangen (en toplager en stuurkogel), geluid is exact hetzelfde gebleven. :( Wiellager was wel ontzettend slecht begreep ik. Toplager ook trouwens en stuurkogel ook. Zou het allemaal nog nooit vervangen zijn? Slecht zeg :P

Maar goed ik reken/gok op de bak....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '93)

Post by Drake »

grietje wrote:Wiellager is vervangen (en toplager en stuurkogel), geluid is exact hetzelfde gebleven. :( Wiellager was wel ontzettend slecht begreep ik. Toplager ook trouwens en stuurkogel ook. Zou het allemaal nog nooit vervangen zijn? Slecht zeg :P

Maar goed ik reken/gok op de bak....
Das vreemd, het geluid was echt identiek aan die van de spot en dat was een wiellager toen.Andere kant ook gecontroleerd?

Post Reply