het kan zijn dat de draad slecht is. dan staat er wel 12v op zonder belasting, maar als je de pomp aansluit zakt de spanning in tot praktisch 0, en dan pompt ie dus niet..
AlexanderB wrote:het kan zijn dat de draad slecht is. dan staat er wel 12v op zonder belasting, maar als je de pomp aansluit zakt de spanning in tot praktisch 0, en dan pompt ie dus niet..
Zou dit niet ook een gevalletje zekering kapot zijn?
Had laatst ook een mooi verhaal gelezen over iemand die zijn hele bedrading overhoop haalde en later doorkreeg dat het een zekering was.
Was heel leuk om te lezen en ook zeer leerzaam.
Kan het even niet meer voor de geest halen waar ik dat had gelezen.
geen idee, ik heb hetzelfde gehad, helemaal aan t einde bleek dat een van de vorige eigenaren de brandstofpomp met n kroonsteen aan het contactslot gemaakt had.. maar voor ik daarachter was heb ik mn auto wel naar de garage laten slepen, daar diagnose laten stellen die ik eigenlijk al wist (hey, geen gezoem meer..) en zelf de hele kabel door t interieur vervangen, om dr alsnog achter te komen dat die gewoon prima was, maar t uiteinde 1: verkeerd zat aangesloten, en 2: daar het slechte contact zat..
anyway, onder de zekeringkast zit ergens een gele kabel met een rood stekkertje doorverbonden, 1 eind verdwijnt onder de mat, de andere kant gaat de kabelboom in. daar zou je m los kunnen maken en kijken waar ie slecht contact maakt. mocht de aarde van de pomp niet goed zijn, die zit achter het linker achterlicht..
aardepunt bij het achterlicht schoon gemaakt..zonder succes
stekker onder zekeringskast kan ik zo gauw niet vinden, 1polige stekker ? bij type1 kom je niet echt makkelijk onder de zekeringskast he..
dan zou ik de kabels even kunnen meten op weerstand ..
anyways, met de relais kan het niks te maken hebben ? (hoor wel wat klikken voor)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
heb hier een documentje/schemas (komen van dit forum af.. )
daar staat dat dat relais zowel pomp als injectie tegelijk aanstuurt > kan dus neit stuk zijn anders zou hij niet lopen met direct aangestuurde pomp
dus toch schijnbaar een kabelbreuk ..
Alex .. waar precies zitten de stekker van de pomp (onder het dash en naar relais)
zal morgen even kijken of ik de 12v kan belasten met iets
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
oef.. ik heb geen idee.. ik heb een type 2, bij mij zit er een stekker tussen de mat en t dash, daar hangt bij mij een hele bult kabels, en daar zit bij een type 2 ook het zekeringkastje.. ik zou niet echt weten waar die stekker bij een type 1 zit, als je niet een enkele gele draad tegenkomt ergens helemaal links tussen de mat en t dash..