Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Moderator: webmasters
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92 + Saxo 1.6 8v VTR '97)
ziet er gut aus
ik vind die velgen met dat geel in het midden wel mooier als die zwarte saxo velgen
en die groene vtr vinnik ook mooi (ik heb toevallig ook een oogje op een groene vtr sinds vorige week haha)
ik vind die velgen met dat geel in het midden wel mooier als die zwarte saxo velgen
en die groene vtr vinnik ook mooi (ik heb toevallig ook een oogje op een groene vtr sinds vorige week haha)
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92 + Saxo 1.6 8v VTR '97)
Van de Citroendealer gekocht, had nog wat gevonden bij het opruimen van zijn zolder.citrofenwick wrote:Goed bezig Heb je nog een origineel front gevonden van Citroën zelf, of van een ander merk?
Verder rijdt de GTI perfect nu dat er een group N chip in zit. Het horten en stoten is opgehouden en inhouden tijdens het wegrijden ook. Een wereld van verschil.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92)
Vandaag 245.000 km gehaald met de GTI.
Ook vandaag: Saxo is niet meer. 14-02-1997 - 14-11-2011 RIP.
Niks, de foto geeft een vertekend beeld.
Misschien heb ik dat gemist maar waarom eindigt je Saxo zo ?
-
- AX super weirdo
was die niet vanaf dag 1 als als onderdelendonor gekocht?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Nee, het gaat echt om mijn Saxo:AlexanderB wrote:was die niet vanaf dag 1 als als onderdelendonor gekocht?
De Saxo was niet echt op, maar er zat wel veel werk aan.
Ik ben een beetje gaan plussen en minnen en tot de conclusie gekomen dat het mij te veel geld gaat kosten om hem zo te krijgen zoals ik hem wil hebben.
En ik heb mijn zinnen gezet op een andere meer bijzondere auto en dan steek ik liever daar mijn geld in.
Nadat ik tot deze conclusie was gekomen, heb ik de moeilijke beslissing genomen om hem te strippen en daarna naar de sloop te brengen.
Zonde maar ik snap je keuze....
Saxo is leuk maar zeg nou zelf een GTI is toch veel puurder en leuker.
Druk druk druk...
Maar wel weer een jaartje rijden.
Al ging het niet zonder slag of stoot.
Was eerst vergeten om de Group N chip om te wisselen met de originele en toen was de CO ongeveer 8x hoger dan toegestaan. Kon hem weer mee naar huis nemen.
Chip omgewisseld, ingeleerd, terug naar de garage en toen liep de GTI weer te arm, waardoor er ook weer iets te hoog uitkwam. Weet even niet meer hoe dat heette.
Dat hij arm loopt is ook wel te merken, horten en stoten.
Na heel erg warm rijden en meten op een bepaald toerental, was het wel goed.
Maar echt met z'n hakken over de sloot.
Ik begrijp het niet zo goed, want dit is dezelfde chip waar hij vorig jaar zonder enig probleem mee goedgekeurd was.
Maar wel weer een jaartje rijden.
Al ging het niet zonder slag of stoot.
Was eerst vergeten om de Group N chip om te wisselen met de originele en toen was de CO ongeveer 8x hoger dan toegestaan. Kon hem weer mee naar huis nemen.
Chip omgewisseld, ingeleerd, terug naar de garage en toen liep de GTI weer te arm, waardoor er ook weer iets te hoog uitkwam. Weet even niet meer hoe dat heette.
Dat hij arm loopt is ook wel te merken, horten en stoten.
Na heel erg warm rijden en meten op een bepaald toerental, was het wel goed.
Maar echt met z'n hakken over de sloot.
Ik begrijp het niet zo goed, want dit is dezelfde chip waar hij vorig jaar zonder enig probleem mee goedgekeurd was.
Super! kan je weer een jaartje cruisen
-
- AX super weirdo
dat horten en stoten herken ik ook ja, pfu, snap niet dat ze die auto ooit verkocht kregen
als je auto arm loopt word de NOx hoger.. er zijn zoveel dingen die die getallen subtiel beinvloeden, slijtage aan de kat. (die word trouwens flink mishandeld door de grp N chip) zou dr zomaar een van kunnen zijn, brandstoffilter, sensoren, klepspeling.. hmmz.
als je auto arm loopt word de NOx hoger.. er zijn zoveel dingen die die getallen subtiel beinvloeden, slijtage aan de kat. (die word trouwens flink mishandeld door de grp N chip) zou dr zomaar een van kunnen zijn, brandstoffilter, sensoren, klepspeling.. hmmz.
Kat eronder uit en je hoeft niet aan de viergastest! Alleen de CO telt dan mee. (nieuwe regels sinds een jaartje oid)
-
- AX super weirdo
voor auto's t/m eind '92 klopt dat
t/m eind '95 inmiddels. Komt door het woordje "en" tussen lambdasonde en katalysator.
Op het Rallye forum staat daar een heel draadje over maar dat laatste gaat niet (meer) op!!! Maar mooi dat je weer een jaartjke mag knallen.
Dank jullie wel!
Ik zat ook al te denken om katloos te gaan rijden, vooral als het de kat het niet leuk vind met een Group N chip, zonde om elk jaar een nieuwe te moeten kopen.
Maar kan het nu legaal of niet?
En waar kan ik het vinden?
Ik zat ook al te denken om katloos te gaan rijden, vooral als het de kat het niet leuk vind met een Group N chip, zonde om elk jaar een nieuwe te moeten kopen.
Maar kan het nu legaal of niet?
En waar kan ik het vinden?
-
- AX super weirdo
Keuringseisen per 2011 pagina 22
+
Aanvullend document pagina 10 + 11
maar kortom:
-voor 31 dec 1992 geen viergastest, alleen CO
-na die datum viergas verplicht, of je t met of zonder kat. haalt moet je zelf weten.
-na 1995 lamda verplicht aanwezig en werkend, viergastest.
+
Aanvullend document pagina 10 + 11
maar kortom:
-voor 31 dec 1992 geen viergastest, alleen CO
-na die datum viergas verplicht, of je t met of zonder kat. haalt moet je zelf weten.
-na 1995 lamda verplicht aanwezig en werkend, viergastest.