Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Allemaal dank voor het meedenken!!

Goed Alexander dat je gewoon je eigen keuzes maakt en dat je het ook nog zo voor elkaar krijgt. Ik heb altijd iets teveel geluisterd naar m'n ouders, daarom doe ik nu wat meer gekke dingen en koop ik zomaar een AX die ik niet nodig heb :lol:
AX-loos

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Terminal »

Als je de module vervangt, pak de bobine er direct bij mee ze willen elkaar namelijk nog wel is om zeep helpen :P.

Ouders en hobby's, een hopeloze combinatie als je het mij vraagt. Ze begrijpen hier ook al nooit wat ik nou met 2 van die koekblikken moet, laat staan de tijd en geld die er in gestoken worden.
AX 11TRE 1988

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by gigawebs »

AlexanderB wrote:tja.. thuisfront :P dr is n reden dat mijn ouders niet weten dat ik een auto heb he :lol:
ze kunnen dr niets positiefs over zeggen, en zijn van mening dat een student geen auto "hoort" te hebben.. nou, dan vertel ik t ze toch niet, ik woon op mezelf, en verdien met mn bijbaantje genoeg €€€ voor de auto.. dus waarom ook niet :P
Knap dat je dat je het verborgen kan houden als je er zoveel mee bezig bent als jij. :P
Maareh goed bezig Jasper!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by AlexanderB »

tja :) het is niet makkelijk..
Spoiler Tuning:
dingen die ik al heb moeten doen:
-mn kamer opruimen voor mn ouders op bezoek komen, autogerelateerde zaken verstoppen in kasten en dozen.. in een van mn kledingkasten zit geen kleding, maar een achteras, en in de keuken staat een motorblok op n dolly die ik verderop in t gebouw neergezet heb en na t bezoek weer opgehaald heb..
-faken dat ik met het OV kom, auto paar straten verderop bij de bushalte zetten
-met het OV gaan (en achteraf weer spijt hebben, met alle vertragingen)
-bijna "betrapt" worden toen ik de sleutels uit mn zak liet vallen, maar mn moeder herkende ze niet als autosleutels, gelukkig..
-tegen mn zusje liegen "heb je al een nieuwe auto gekocht eigenlijk?" --> "nee"
-ik stond op t punt om t te vertellen tegen mn vader, toen begon ie ineens "maar als n echte student heb je natuurlijk geen auto nodig".. eeh.. laatmaar :P
soms vraag ik me wel af of ze t niet allang doorhebben, want ja, ouders zijn natuurlijk helderziend..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

Wacht even, AlexanderB. ROFLOL! Je hebt je AX in 't geniep? Hahaha :D
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by degene »

Je kan het ook heel goed een keer verkopen als een Practicum opdracht waarbij je van de TU (pfffproest) een somma van 250E hebt gekregen om een duurzaamheidsonderzoek te verrichten op een auto'tje en in het vervolg van het vak (hybrid propulsion ofzo) de auto moet ombouwen naar ethanol/lpg/benzine/electriciteit combo
Dan scoor je vette thumbs up!
Stickersetje van de TU, Shell, Siemens en de NAM erop en you're good to go :D

*edit, serieus, bij de TU/e krijgen ze knaken... je zou willen dat je het nooit geweten had ..

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by degene »

Goeeed, nieuwe Club kroeg thread hier :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by AlexanderB »

hmja, sowiso een voordeel voor mij, ik heb ondertussen wel n beetje n beeld van autodesign/techniek in praktijk, als ik mn klasgenoten vraag om n auto te tekenen komen ze met n vierkante blikken doos waar de motor met 4 boutjes aan de vlakke bodemplaat geschroefd zit.. werkt voor een 1:25 speelgoedautotje, niet voor een echte.

en ja, in t geniep :D
ik moet nog eens een goed excuus verzinnen om mn gereedschap op te halen, slijptol en lasapparaat enzo...
of binnenkort toch maar vertellen :/ mja, ik heb geen zin in n preek over geld..

maar anyway, terug ontopic :) voor meer discussie over mijn geheime identiteit, verwijs ik graag naar mn eigen wie-is-wie ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

In het echt heet hij ook helemaal geen Alexander...

Maar de module was gesneuveld las ik.
Niet uitzonderlijk bij een AX. De module wordt met een rupsje koelpasta bevestigd. Na 20 jaar is die koelpasta helemaal uitgedroogd / verpoeperd en krijgt de module het te heet en heeft er geen zin meer in.
Als je een nieuwe module bestelt zit er een beetje koelpasta bij.
Nadeel is wel dat een nieuwe module iets van 80 euro kost. (Een nieuwe bobine een stuk minder trouwens.)
Een hoop leden hebben meerdere 2e hands modules in het dashboardkastje liggen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

verpoeperd, sjiek die kende ik nog niet!

Nouja er gaat een nieuwe in dan ben ik er voorlopig vanaf. Is er tenminste iets wat nieuw en netjes is aan mijn ragbakkie :)

Die Alexander met z'n dubbelleven... :lol:
Tja paps en mams, die slijptol en dat lasapparaat heb ik echt nodig voor mn opleiding :twisted:

Bij mij is dat al langer geleden dit soort zaken. Ik had een bijna nieuwe Polo ingeruild op een 6 jaar oude Mazda MX-5. Mijn ouders verklaarden me compleet voor gek. Beste aankoop ooit, ik heb er 7 jaar van genoten, het hele jaar door.

Nu woon ik al lang samen en we hebben 2 kids, dus mijn vriendin zit allesbehalve te wachten op een 20 jaar oud gebakkie :music
AX-loos

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Kleine update, het is alweer een poosje geleden!
De AX doet het prima, ik ben nog niet begonnen aan het echte opknapwerk. In de lente denk ik pas.
Wel langzaam aan wat spullen aan het verzamelen voor het AX project.

Ook leuk ander Citroën nieuws, onze C1 wordt binnenkort vervangen door een DS3. Daar heb ik erg veel zin in!!!
AX-loos

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by TvL »

Gave AX! En een DS3, ook leuk. Is tenminste een echte Citroën, in tegenstelling tot zo'n C1 :P
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by q01z »

gaaf van die DS3! had al even zitten kijken hoe je m had geconfigureerd.. scheelt niet heel veel van hoe ik m zou willen.. *jaloers*
Image

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Bedankt voor de leuke reacties! (Y)
q01z hoe zou jij hem hebben geconfigureerd?
AX-loos

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by q01z »

iets ander kleurenschema ;)

alhoewel... ik denk dat ik m in zwart hard genomen en dan gewrapped in matkopermetallic ofzo :P
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

Dat zijn wel mooie auto's, die DS3'tjes. Rijdt vast een stuk fijner dan een C1. Daar heb ik ooit een keer in mogen rijden, en ik vond het nogal een sober uitgevoerd, hard geveerd hobbelwagentje...:P

De AX wordt in de lente aangepakt? Ik zou er dan nu niet teveel mee door 't zout gaan rijden, want daar gaat alles fors harder van roesten. Maar met de DS3 kan je de AX gedurende de winter natuurlijk prima laten staan...;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Zoals jullie misschien opgevallen was in het verkooptopic, stond deze zwarte reus te koop. Ik kwam er maar niet aan toe met 2 kleine kids om hem te gaan (leren) opknappen... overvolle weekenden en geen sleutelruimte in de buurt.

Ook staat mijn moeder er erg slecht voor dus besteed ik liever meer tijd aan haar en de tijd die er nog is. Dat is voor mij de belangrijkste reden.

Wie weet wat er in de toekomst verder nog gebeurt, want ik heb met veel moeite het karretje verkocht en het erg mee naar mijn zin gehad. Bovendien is dit een super forum met veel leuke mensen, dus ik ben zeker niet verdwenen.

De AX is godzijdank in handen van een liefhebber uit Hilversum die al een aantal Citroëns heeft, die wil er flink mee aan de slag. Ik had een goede klik met hem dus ik ben blij dat dit zwarte monstertje in goede handen is!!

Bedankt voor alle tips en leuke herinneringen! Ik zal nooit vergeten dat ik na uren openbaar vervoer dit karretje ben gaan halen in Friesland en toen met zonneschijn via prachtige binnenweggetjes ben gereden naar Ceristimo om wat spulletjes over te nemen, een leuke meeting in mistig Nieuwegein, de goede contacten via het forum etc. etc. dus we komen elkaar nog wel tegen.

De DS3 bevalt uitstekend en daar wordt flink van genoten maar de AX is en blijft een écht karakterbakkie!

Jasper
AX-loos

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Bossie »

Je bent er inmiddels vast wel achter dat je hier zonder AX ook gewoon welkom blijft (met een DS3 natuurlijk helemaal ;) ) Tijd tekort met 2 kleine kinderen om je heen, dat is heel herkenbaar. Alles op zijn tijd en als het zover is, komt er vast wel weer een leuke AX langs. Veel sterkte met je moeder, dat is veel belangrijker dan een auto.
Image Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by citrofenwick »

ik sluit me volledig bij Bossie aan. Ook zonder ax blijf je hier welkom :)

Veel sterkte met je moeder. Ik begrijp je keuze volledig.
(en veel plezier van de ds3)
AX-kopen is verslavend.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Losroyos »

:withstupid:

Veel sterkte komende tijd. En gewoon lekker blijven posten, En ook vooral foto's van de DS3 :D

Post Reply