koppakking zit niet op zn kop, die zit echt wel goed..
waterpomp ook vervangen, das eentje met die lekker ouderwetse gebogen vinnen, zelfde soort wat dr ook uit kwam, moet goed zijn.
d-riem een tandje verkeerd resulteert in een extreem beroerd lopende motor, dat lijkt me niet t geval. been there, done that, got the t-shirt..
auto is met een dis, dus ontstekingstiming moet gewoon goed zijn.
thermostaat 89 graden? dat zou zomaar eens de oorzaak kunnen zijn! die hoort (zover ik weet) open te gaan bij 70 graden, niet 89..
ik verdenk mijn (geen idee watvoor graden) brezan thermostaat dr ook van dat ie pas te laat open gaat, mijn blok heeft dezelfde hoge temperaturen, mijn vorige stalen blok ook al waar ook een nieuwe thermostaat in zat. zit er verschil in de thermostaten voor alu en voor staal blokken?
anyway, een snelwegrit zonder thermostaat zou daar een redelijk duidelijk antwoord op moeten geven, dan zou de motor ergens rond de 60 graden moeten blijven hangen..
enneh, Marc.. verband.. alle autos waar ik aangezeten heb lopen ineens gruwelijk heet?

/just kidding
[update:] ik heb een Gates TH001
82G1 gekocht die dr asap in gaat ipv Gates TH001
88G1 die er nu in zit, als t goed is moet de normale bedrijfstemperatuur voor mijn wagentje dan rond de 90 graden uitkomen ipv tussen de 95 en 100

we gaan t zien..