Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Goed bezig, Marc! Je bent alleen je tankdop vergeten.
Ging die achteras nog een stukje omhoog?
Ging die achteras nog een stukje omhoog?
Last edited by gigawebs on SunOct23, 2011 10:23:26 PM, edited 2 times in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 64
- Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
- Location: Hoofddorp
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Geweldig ding Marc,ook te gek in het grijs. Heb je nog zo'n naafdopje over?
AX-loos
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Dat hoort, dat hebben ze allemaal. (bij de 's middags geplakte erger dan de 's ochtends geplakte, iets met lunch waarbij volgens Franse traditie uiteraard de nodige wijn wordt genuttigd)DuFF wrote:Zit die striping nu scheef?
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ja, maar dat hoort
Maar de meeste zijn 's ochtends geplakt omdat die Fransen rond die tijd elke middag wel weer iets anders hadden gevonden om over te staken en demonstreren.
Nou alleen nog een daksticker he
Nou alleen nog een daksticker he
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Marc!!! WAUW!!!
Er mist alleen nog iets.... (En dat ligt hier klaar voor je... )
Er mist alleen nog iets.... (En dat ligt hier klaar voor je... )
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
dat klopt Marco! dat klopt!
nu nog in DenHoorn komen..
nu nog in DenHoorn komen..
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
KLIKq01z wrote:dat klopt Marco! dat klopt!
nu nog in DenHoorn komen..
Kijk maar hoor Marc, ik hoor 't wel!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
ik rij vanmiddag het halve land door, zowieso naar Oss, maar misschien ook nog richting Krimpen ad. Ijssel, mocht ik nog iets moeten vervoeren dan hoor ik het wel.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
vh weekend samen met Bas hard aan het werk geweest aan de GTI..
nahja,..... hard... we hebben iets gedaan, af en toe.. tussen het Forza spelen en slap lullen door...
vd week had ik eindelijk mn lasapparaat goed werkend.. dus er kon vh weekend geslepen en gelast worden
foto's staan niet helemaal chronologisch, omdat ze achteraf gemaakt zijn..
versterkte bumpersteun.. meer functioneel als mooi (zit toch uit het zicht), reden is dat er aan deze kant een groot gat achter de koplamp zat.. en de steun dus niet meer vastzat..
gat achter de koplamp is dus wel dicht.. + motorsteun wat extra lassen + veerturret wat extra lassen (volgens schema)
aan deze kant is de baksteun ook verstevigd + wat extra lassen tbv vd veerturret
vanavond ook nog even begonnen aan de kooi.. nadat bas weg was, want die was het niet eens met 1 bevestigingspunt maar uiteindelijk vind hij het wel goed geloofk..
achterste gedeelte geplaatst
schroefkooi.. dus schroeven, dit is de binnenzijde vd wielkast, plaatje moet ervoor zorgen dat de bouten niet uit de carosserie kunnen scheuren maar dat de kracht verdeeld wordt.
hoekbeugel onderkant kooi, beugel zit gelast, kooi daarop gebout
1 zijkant zit er ook in.. andere kant nog even niet gedaan omdat ik via die kant de auto in/uit klim en het dan lastiger is (kooi gaat er zoiezo nog uit voor het spuiten vd binnenkant)
en zo liet ik m achter..
nahja,..... hard... we hebben iets gedaan, af en toe.. tussen het Forza spelen en slap lullen door...
vd week had ik eindelijk mn lasapparaat goed werkend.. dus er kon vh weekend geslepen en gelast worden
foto's staan niet helemaal chronologisch, omdat ze achteraf gemaakt zijn..
versterkte bumpersteun.. meer functioneel als mooi (zit toch uit het zicht), reden is dat er aan deze kant een groot gat achter de koplamp zat.. en de steun dus niet meer vastzat..
gat achter de koplamp is dus wel dicht.. + motorsteun wat extra lassen + veerturret wat extra lassen (volgens schema)
aan deze kant is de baksteun ook verstevigd + wat extra lassen tbv vd veerturret
vanavond ook nog even begonnen aan de kooi.. nadat bas weg was, want die was het niet eens met 1 bevestigingspunt maar uiteindelijk vind hij het wel goed geloofk..
achterste gedeelte geplaatst
schroefkooi.. dus schroeven, dit is de binnenzijde vd wielkast, plaatje moet ervoor zorgen dat de bouten niet uit de carosserie kunnen scheuren maar dat de kracht verdeeld wordt.
hoekbeugel onderkant kooi, beugel zit gelast, kooi daarop gebout
1 zijkant zit er ook in.. andere kant nog even niet gedaan omdat ik via die kant de auto in/uit klim en het dan lastiger is (kooi gaat er zoiezo nog uit voor het spuiten vd binnenkant)
en zo liet ik m achter..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Lekker bezig Marc
Vergeet niet het kale metaal in een epoxy oid te zetten, zodat het niet gelijk gaat roesten.
Vergeet niet het kale metaal in een epoxy oid te zetten, zodat het niet gelijk gaat roesten.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
(k)lasse vakmanschap! Wanneer ga je de lassen in de grondverf plempen? ivm roest
Verder goed bezig ! lekker bakken en beunen
Verder goed bezig ! lekker bakken en beunen
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Lekker bezig geweest, mooie kooi ook!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Lekker bezig, waneer is de gti af
Las en slijpwerk ziet er goed uit.
Bij mijn gti waren de bumpersteunen ook helemaal rot. De keurmeester vondt het zelfs apk afkeur terwijl je daar van buiitenaf dus echt niets van zag. Bumper zat voor mijn gevoel ook nog goed vaste en netjes recht.
Las en slijpwerk ziet er goed uit.
Bij mijn gti waren de bumpersteunen ook helemaal rot. De keurmeester vondt het zelfs apk afkeur terwijl je daar van buiitenaf dus echt niets van zag. Bumper zat voor mijn gevoel ook nog goed vaste en netjes recht.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
dankje Wilfred!
laswerk is nog niet briljant hoor.. maar het is de eerste keer dat ik aan een auto las.. en een jaar geleden heb ik mn cursus gehad (tussendoor niets gedaan) dus het is weer ff oefenen.. komt wel goed!
wanneer hij af moet? tsja..... zal es een planning maken..
moet zoiezo ook nog een motor bouwen
laswerk is nog niet briljant hoor.. maar het is de eerste keer dat ik aan een auto las.. en een jaar geleden heb ik mn cursus gehad (tussendoor niets gedaan) dus het is weer ff oefenen.. komt wel goed!
wanneer hij af moet? tsja..... zal es een planning maken..
moet zoiezo ook nog een motor bouwen
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Laswerk ziet er toch niet echt slecht uit. netjes ga zo veder
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Ziet er goed uit marc!! Goed werk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Losroyos wrote:Laswerk ziet er toch niet echt slecht uit. netjes ga zo veder
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
wil je nog een motor hebben? 1.4 GT injectie, mooie prijs, alleen benzinekosten richting woerden. Misschien om mee te beginnen?