
Bijzonder gefeliciteerd met je Bachelor

Ben benieuwd wat voor mooie dingen er nog allemaal uit je handen gaan komen bij die master
Moderator: webmasters
Dankje!Losroyos wrote:Gefeliciteerd met het behalen van de opleiding en succes met de volgende..
Goed om te zien dat de AX nog steeds mooi is op het uitlaatje fftjes na dan.
Dankje! Vandaag eerste college gehad voor de master, is een vak dat zich op de interface tussen auto en bestuurder richt, al die knopjes e.d. die moderne auto's tegenwoordig hebben. Is helaas niet meer zoals het type 1 dashboard van een AXdegene wrote:Gewoon doorgerot aan de pot zo te zien?![]()
Bijzonder gefeliciteerd met je Bachelor
Ben benieuwd wat voor mooie dingen er nog allemaal uit je handen gaan komen bij die master
AlexanderB wrote:koppakking en distriwissel kost ongeveer n uurtje of 4-5, blok wisselen kost vaak de hele dag, moet in een weekeinde prima haalbaar zijn dus.
verdere verschillen:
-andere downpipe, en, als je naar een stalen 1.4 toe gaat, heb je ook een metalen plaat nodig dat het onderste stukje van de bak/vliegwiel afdekt, dat zit samen met de downpipe vastgeschroefd, dus in 1 moeite door van een sloper (ook sommige 306'jes bijvoorbeeld) halen is wel zo handig. dr zit 1 imbus bout bij, heel irritant, neem dus n imbus-setje mee als je naar de sloop gaat.
-4bak kan je gewoon houden, mits die niet uit een '88 AX met alu blok komt en dus geen schroefgaten heeft voor staal onderblok. 95% van de v'bakken voor de AX is universeel. om te checken: de versnellingsbak moet een 'b'-vormig gat (of netjes incl een plastic dop op dat gat) hebben vooraan bij het vliegwiel waar de krukaspositiesensor in past. dat zijn de universele...
-als je toch graag een 5-bak wil is dit natuurlijk het uitgelezen moment om die ook om te wisselen
-1.4 heeft voor de motorsteun een versteviging ingelast onder de ecu en is voorzien van extra rubber dempblokjes, maar een 1.4 75pk op een 1.1 motorsteun kan (naar mijn mening) ook prima, dan zou je echt niet de 1e zijn die dat heeft
-je hebt voor een motorswap echt een brug *en* een motortakel nodig, anders is er gewoon geen beginnen aan. motor moet namelijk door de onderzijde de auto verlaten, bovenlangs is er gewoon te weinig ruimte en maak je dingen stuk.
Hij doet het weer!!!!Johannus wrote:Als ik meer weet hou ik jullie op de hoogte